Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket 2018

09-12-2018 13:51 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat het er nog niet is, dus bij deze. Wat zat er in jouw pakket?

Ik heb voor mijn medewerkers pakket 41 van de Makro gekocht :)

( https://www.makrokerstpakketten.nl/kers ... oduct/436/ )
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
ik kreeg een bon van 35 euro.
Fijn om zelf iets te kunnen uitzoeken!
Man kwam gister met deze thuis bij wijze van kerstpakket. Cool cadeau vind ik. Ik weet dat mijn werkgever aan kerstpakketten doet, maar ik ben nog maar kort in dienst dus reken nergens op.

Afbeelding
Ik had een cadeaubon - leuk, ik had al een boek (te duur, wel fijn) op het oog.
Man een authentiek eetpakket - vonden we allebei leuk om uit te pakken en de inhoud komt ook allemaal prima terecht.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
gemberpannekoek schreef:
18-12-2018 11:41
ik heb altijd gemengde gevoelens over het kerstpakket. Enerzijds stel ik het blijk van waardering op prijs, maar de inhoud van het pakket vind ik meestal een hoop meuk die ik zelf nooit uit zou zoeken. Dat klinkt vast ondankbaar, maar er zijn al zoveel overbodige spullen op de wereld en ik probeer juist te minimaliseren. Ik geef inderdaad ook vaak weg wat ik niet gebruik, maar ik zou het ook niet erg vinden als ze het kerstpakket zouden afschaffen en gewoon een aardige kaart met waarderende woorden zouden sturen aan het eind van het jaar.
Helemaal eens!
Man heeft zijn pakket ook gekregen ondertussen. Een rugzak gevuld met etenswaar en een powerbank.
vandaag van manager een klein pakketje gekregen, dit omdat we deze week een hele grote activiteit hadden georganiseerd. Morgen kerstpakket ophalen van het werk.
En deze week nog een gewonnen via Facebook. Kan niet op!
Ik heb een bon van groenrijk gekozen. Doe ik eigenlijk ieder jaar. Kocht er mooie riverdale mokken van en dit jaar mijn kerstdorp mee aangevuld :heart:
GroteZakChips schreef:
20-12-2018 16:18
Helemaal eens!
Eigenlijk ook mee eens, maar stiekem vind ik zo'n doos vol spullen wel heel erg leuk. :$

Gelukkig is onze baas wijzer en geeft ie ons dat niet. We kregen een cadeaubon van bol, ik ga er ebooks mee kopen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb geen werk dus geen pakket voor mij, man kwam thuis met allerlei kaasjes en chutney en zo'n houder voor pasjes van een bekend merk. Vond ik erg leuk. :) Oh en een extra dag vrij, ook mooi meegenomen.
Belg007 schreef:
09-12-2018 15:56
De chocolade en speculaas heb ik deze week ook weer in ontvangst mogen nemen.

1 probleem:
Uiteraard weer gigantisch veel te veel en minstens 5000 calorieën.
In tijden van massaal overgewicht en gedram over gezondheid ...

Het enige wat hier op is zijn de 2 bijhorende mandarijnen.
De rest gaat naar de voorraadkast en volgend jaar naar de vuilbak.

Met Pasen ook weer zo'n mega-zak.
3 weken geleden die van een half jaar geleden nog zien liggen op 't bovenste schap van mijn kast.

Geef me dan liever een restaurant-bon (de ontbijt-bon van 3 jaar geleden is nooit opgeraakt want ik ontbijt nooit en al helemaal niet buitenshuis), geef me het geld cash of stort het geld aan een goed doel.
Djeez wat doe jij zuur zeg.Geef het dan weg!
Isabellarose- schreef:
10-12-2018 11:42
Ik hoor altijd: meer werken gaat niet voor mij of: ik kan niet meer uren krijgen, of ik ga toch niet werken voor de kinderopvang of ik ga toch geen vakken vullen!

Iedereen heeft een persoonlijk verhaal. I get that! Maar er zijn er wel een heleboel die het voor de eerlijke hardwerkende mens verzieken.
Tuurlijk zit er van alles achter en moet je het in perspectief zien. Ik ben geen monster ofzo. Mijn mening is deze week alleen een beetje aan gruzelementen geslagen door persoonlijke ervaringen.
Verder is een socialedienst uitkering wat anders dan een ww of wia of wajong. Ik vind daar echt wezenlijk verschil tussen zitten.
Opmkeringen als: ik kan niet werken vind ik altijd een lastige. Want kan niet ligt soms letterlijk op het kerkhof
Oja? Nou soms niet. Ik wilde niet afgekeurd worden omdat ik nog de hoop had dat mijn rug ed zich wel zouden herstellen. En ik had enorm leuk werk en mijn baas heeft mijn plek nog een jaar bezet gehouden door een tijdelijke kracht.
Helaas werd het alleen slechter. Ik heb dus nog steeds bijstand, mét aantekeningen en zonder sollicitatieplicht. En ja ook vanwege zoon. Ik ben zo'n moeder die vond dat niemand beter voor haar kind kon zorgen dan zijzelf
(al moest ik m zachtjes in het ledikantje laten glijden omdat ik niet kon bukken :D )
Ik ben vorige maand van job veranderd en rekende er niet op, maar ik kreeg net als de rest een boekenbon van 25 euro. Leuk! Ik heb al gehoord dat ik met Pasen 2 kilo (!) chocolade van een goede chocolatier mag verwachten. Bizar.
Man werkt in het onderwijs en krijgt niks met kerst.
Ttroeteltje schreef:
18-12-2018 16:51
Leuk om al die verschillen te lezen. Hoe dan ook.........blij zijn met die waardering is een groot goed. Niet vanzelfsprekend lees ik en dat vind ik eerlijk gezegd eigenlijk best onaardig.

Zoals ik lees zijn er mensen die niets ontvangen en dat komt harder aan dan iets ontvangen wat je zelf misschien niet een twee drie zou uitkiezen echter waarvoor je toch enige vorm van respect of blijdschap zou kunnen opbrengen.

Het enige wat ik echt niet begrijp........die boomstam. Dat lijkt me echt een heel wazig en ondoordacht kerstgeschenk.
Ik zou echt niet weten wat daarmee te doen.
Aan mij geven voor de tuin :cheer2:
Toen ik nog werkte vond ik kerstpakketten altijd erg leuk. Alleen de laatste jaren kreeg ik iedere keer hetzelfde, nou ja niet helemaal hetzelfde. Heb dus een enorme collectie van dure kristallen karaffen. Die ooit heel mooi stonden op een serveerboy maar nu onderin een kast staan. Gelukkig kan er er zo nu en dan iemand blij mee maken. Kreeg ieder jaar dus een ander model karaf plus wat flessen drank.
Eerder kreeg ik wel zo'n ouderwetse met blikjes en zakjes ed. Dat vond ik toch altijd een verrassing om uit te pakken :)
Tja de bijstand doet niet aan kerstpakketten helaas :D
nina1966
donderdag 20 december 2018 18:12

Isabellarose- schreef: ↑10-12-2018 11:42
Ik hoor altijd: meer werken gaat niet voor mij of: ik kan niet meer uren krijgen, of ik ga toch niet werken voor de kinderopvang of ik ga toch geen vakken vullen!

Iedereen heeft een persoonlijk verhaal. I get that! Maar er zijn er wel een heleboel die het voor de eerlijke hardwerkende mens verzieken.
Tuurlijk zit er van alles achter en moet je het in perspectief zien. Ik ben geen monster ofzo. Mijn mening is deze week alleen een beetje aan gruzelementen geslagen door persoonlijke ervaringen.
Verder is een socialedienst uitkering wat anders dan een ww of wia of wajong. Ik vind daar echt wezenlijk verschil tussen zitten.
Opmkeringen als: ik kan niet werken vind ik altijd een lastige. Want kan niet ligt soms letterlijk op het kerkhof
Oja? Nou soms niet. Ik wilde niet afgekeurd worden omdat ik nog de hoop had dat mijn rug ed zich wel zouden herstellen. En ik had enorm leuk werk en mijn baas heeft mijn plek nog een jaar bezet gehouden door een tijdelijke kracht.
Helaas werd het alleen slechter. Ik heb dus nog steeds bijstand, mét aantekeningen en zonder sollicitatieplicht. En ja ook vanwege zoon. Ik ben zo'n moeder die vond dat niemand beter voor haar kind kon zorgen dan zijzelf
(al moest ik m zachtjes in het ledikantje laten glijden omdat ik niet kon bukken :D )

Jeetje, waarom zo'n agressieve reactie op Isabellarose? Zo te lezen heeft ze het helemaal niet over jou! Ik lees meerdere keren "soms" en niet "nina 1966", dus jij hoeft je helemaal niet aangesproken te voelen.
-edit-
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 21-12-2018 09:10
98.83% gewijzigd
Waarom gaat het niet gewoon over kerstpakketten? Het is een afgebakend onderwerp en geen discussie topic.
RegretteRien schreef:
19-12-2018 16:50
Man kwam gister met deze thuis bij wijze van kerstpakket. Cool cadeau vind ik. Ik weet dat mijn werkgever aan kerstpakketten doet, maar ik ben nog maar kort in dienst dus reken nergens op.

Afbeelding

Prima kerstpakket. Niet te groot of te klein en als je er niks mee hebt is het door te geven :thumbsup:
the4ofus schreef:
20-12-2018 19:09
Ik ben vorige maand van job veranderd en rekende er niet op, maar ik kreeg net als de rest een boekenbon van 25 euro. Leuk! Ik heb al gehoord dat ik met Pasen 2 kilo (!) chocolade van een goede chocolatier mag verwachten. Bizar.
Man werkt in het onderwijs en krijgt niks met kerst.
Juf(fen) op school kind zijn tijdens kerstdiners goed verwend door de kinderen. Juf van mijn kind zei letterlijk.......jeuuuuuuuuu, net of ik jarig ben!!
Dat maakt in geval van jouw man misschien het uitblijven van kerstpakket door school ook goed. :)
nina1966 schreef:
20-12-2018 21:52
Aan mij geven voor de tuin :cheer2:
Als ik er een zou ontvangen zou ik hem aan jou cadeau doen!
Standaard kerstpakket....heb 'm doorgegeven aan iemand die het verdeelt a la voedselbank. Een hoop reut erin wat ik eigenlijk niet eens zo lekker vind en schaaltjes en waxinelichthouders waar ik ook niet van weet wat ik ermee moet.
Hopelijk wordt nu iemand anders er blij van.
(Als ik had mogen kiezen had ik een bon leuker gevonden).
Het zij zo, ik ben al heel erg gezegend met een gezond gezin, mooi huis en baan met prima salaris.
Ozo.
Ik had ook een standaars kerstpakket, maar met een bedrijf van 15000+ medewerkers in een culturele mix lijkt het me ook wel erg lastig om iets utit te zoeken wat iedereen kan waarderen.

Veel eten dus, allemaal in mooie verpakking, een fles alcoholvrije wijn of andere bubbels (komt goed uit want ik drink niet) en een paar non-food items die in ieder huishouden passen.

Van de wat meer lokale bedrijven hier hoor ik wel wat specifiekere kerstpakketten. Zo had iemand een pakket met allerlei kersenproducten van een bekende lokale kersenboerderij. Man had bij vorige werkgever altijd een uitje met al het personeel, dan kregen ze een bon van 75 euro en konden ze de bijenkorf in; ook erg leuk! En dan nog een gezamenlijke activiteit en een etentje waarbij in de speech vd baas iedereen aan bod kwam en het jaar mooi werd afgesloten.

Nu werkt hij via een uitzendbureau en heeft hij een waxinelicht houder en een kaartje gekregen, is wel even een contrast haha. Maar hij is veel blijer met zijn huidige baan, en dat is heel wat meer waard.
Een hele grote doos met superdeluxe vlees van een goede slager.
Mijn hele vriezer zit vol.
Vraag me alleen af of ze aan vega's gedacht hebben..
GlitterCupcake schreef:
21-12-2018 06:46
Waarom gaat het niet gewoon over kerstpakketten? Het is een afgebakend onderwerp en geen discussie topic.
Ja, dat is waar. Het is leuk om te lezen wat jullie krijgen van je werkgevers.
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 21-12-2018 09:51
6.36% gewijzigd
Lillybit schreef:
21-12-2018 09:07
Een hele grote doos met superdeluxe vlees van een goede slager.
Mijn hele vriezer zit vol.
Vraag me alleen af of ze aan vega's gedacht hebben..

Ik had vorig jaar iedereen een kwart roodbrandrund gegeven en toen bleek de stagiair een vega. Normaal heb ik dat wel door maar deze jongen was er niet spraakzaam over (ook wel eens leuk voor een vegetariër :-P) ) en die heeft het aan zijn vader cadeau gedaan. Die jongen was helemaal happy dat hij zo’n cadeau kon geven.

Bij zijn afscheid hadden we een vega BBQ :yum:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven