Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket 2018

09-12-2018 13:51 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat het er nog niet is, dus bij deze. Wat zat er in jouw pakket?

Ik heb voor mijn medewerkers pakket 41 van de Makro gekocht :)

( https://www.makrokerstpakketten.nl/kers ... oduct/436/ )
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Bij mij doen ze niet aan een 13e maand of een bonus.
Maar ik kreeg vandaag wel een kerststol met kerstkaart van mijn leidinggevende.
Weddingpresent schreef:
18-12-2018 11:58
Wauw, een groot pakket en nog een bon met een groot bedrag. Krijgt iedereen hier ook nog een 13e maand bij?

Yup! Met het loon van december en een paar dagen eerder dan wanneer we normaal loon krijgen. Ik verwacht het op donderdag :proud:
"I love not Man the less, but Nature more..."
gemberpannekoek schreef:
18-12-2018 16:24
Een 13e maand is gewoon uitgesteld loon toch? in mijn CAO wel in elk geval.
echt iets anders dan een kerstpakket, wat een cadeautje/blijk van waardering is.
Uiteindelijk wel. Als het nu een resultaatafhankelijk bedrag zou zijn is het iets extra's maar een vast 13e maand is een handige manier voor een bedrijf om het geld later te betalen. Goed voor de cashflow....
Net mijn kerstpakket gehad. Ik schat 20% van die van Jolly, maar wel vrijwel allemaal dingen die ik lust. Dus blij mee :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Man kreeg een bonus en een dure pannenset. Laat ik nou net alle pannen vervangen hebben voor pannen die mijn hele leven meegaan. Dus die gaan naar een huis waar jongeren naar toe gaan als hun ouders niet meer voor ze willen zorgen.

Mijn medewerkers hebben een bon + strippenkaart gekregen voor een restaurant hier in de stad. Met de bon kunnen ze uit eten en de strippenkaart is voor thuisbezorging. Zaten ze net bij de lunch allemaal met hun strippenkaart klaar voor de bezorger :lol: Viel iig goed in de smaak en ik voorzie ze niet van huisraad.

Van klanten/partners krijg ik pleuris veel wijn. Net ook een kaaspakket (en het stinkt hier nu) worst en gereedschap/kalenders/lampen/meuk. Dat wordt verdeelt en gaat mee naar huis.

Klanten/partners krijgen een bierpakket met worst.
Hier was het de afgelopen jaren standaard een Italiaans pakket van een Italiaanse boerderij. Die verwachtte ik dit jaar ook weer, maar tot mijn verrassing is het dit jaar anders aangepakt. 2 cadeaubonnen, een Douglasbon van 50 euro en een drankbon van 50 euro, gezellig verpakt met een flesje wijn.

Ik heb echt een goede baas :heart: .

Man werkt in een bedrijf met een hoop technici, dus die krijgt vaak een pakket met technische hebbedingetjes. Dit jaar ook weer. Vaak belandt de helft in de kast omdat het niet echt bruikbaar is, en er zitten altijd wel 1 a 2 dingen bij waar we echt plezier van hebben.
Ik hoorde vorig jaar van iemand die een bon voor een bepaalde sauna had gekregen.
Dat was niet zo'n succes want de meeste mensen hadden geen zin om steeds collega's tegen te komen in de sauna :proud:
Een vvv-bon van €25 en een klein kerstpakketje (kaas, chocolade, nootjes, dat werk).
Ik mocht kiezen uit een aantal recent verschenen boeken (max 25 Euro) of een gift voor het goede doel dat mijn werkgever steunt. Voor het goede doel gekozen, zelf vandaag bij de Lidl voor 20 Euro aan lekkere meuk gekocht bij wijze van kerstpakket. Niets te klagen verder, want ik krijg immers ook een eindejaarsuitkering.
We hebben een aardig pakket via man gekregen vandaag, een volledige borrelplank met toebehoren. Wilde toch al wat schaaltjes gaan vervangen, dus dit komt goed uit én het is toevallig mijn smaak! Geluk gehad dus ;-)

Voor de voedselbank stel ik vandaag een doosje samen en vanuit een goed doel hier in de buurt neem ik een aantal hulpbehoevende (ouderen en mensen met een zeer kleine beurs) buurtbewoners mee om voor een specifiek bedrag boodschappen naar keuze te doen voor de kerst.
JonathanStrange schreef:
19-12-2018 13:46
Voor de voedselbank stel ik vandaag een doosje samen en vanuit een goed doel hier in de buurt neem ik een aantal hulpbehoevende (ouderen en mensen met een zeer kleine beurs) buurtbewoners mee om voor een specifiek bedrag boodschappen naar keuze te doen voor de kerst.

Wat een mooi gebaar. :heart:

Ik heb afgelopen weekend bij de plaatselijke supermarkt mijn jaarlijkse donatie gedaan. Ik heb boodschappen gedoneerd en een bedrag gedoneerd aan een weeshuis in de buurt. Van mijn donatie krijgt een kindje een kerstdiner en cadeautje.
Wij konden gisteren vanaf 1430 ons kerstpakket ophalen, maar al ruim een uur daarvoor kwam een collega met een grote doos aanzetten. Dus ik vroeg iets als "goh, mochten je hem al halen?" En het antwoord was 'ja', waardoor ik dacht dat die doos ons kerstpakket was. Ik vond hem al erg groot en toen ze hem open maakte begon ik helemaal te twijfelen, want er zat wel erg veel in. Meerdere flessen drank, allerlei luxe voedsel. Wij krijgen doorgaans een vrij klein pakketje. Het bleek uiteindelijk dus ook niet ons pakket te zijn, maar een kerstpakket van een klant aan ons bedrijf. Wij kregen een fles wijn + een bol.com bon van 20 euro.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
net via de post een kerstpakketje van een klant: een boek. Leuk!
(Dead Kennedys)
tonkje schreef:
19-12-2018 13:58
. Ik vond hem al erg groot en toen ze hem open maakte begon ik helemaal te twijfelen, want er zat wel erg veel in. Meerdere flessen drank, allerlei luxe voedsel. Wij krijgen doorgaans een vrij klein pakketje. Het bleek uiteindelijk dus ook niet ons pakket te zijn, maar een kerstpakket van een klant aan ons bedrijf.
en dat wordt niet verdeeld/verloot oid?
doen wij eigenlijk altijd wel.
lilalinda schreef:
19-12-2018 14:45
en dat wordt niet verdeeld/verloot oid?
doen wij eigenlijk altijd wel.
Daar zijn inderdaad wel van dat soort regels voor, maar ik heb er nog nooit wat van gemerkt. Misschien wordt het binnen de afdeling die het ontving verdeeld. En dan werk ik helaas op een verkeerde afdeling.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
JollyRider schreef:
09-12-2018 13:58
Ik krijg er zelf ook geen.

Wij als bedrijfseigenaren geven onszelf ook altijd het kerstpakket. Een bon van 50 euro, en wat lekkers van de bakker. Ik ben alleen slecht in het uitgeven van bonnen, koop niet zo vaak iets voor mezelf en dan ben ik de bon vaak vergeten.
We delen dat altijd uit op de kerstborrel (met een buffetje). Wie er niet is krijgt het in de dagen daarna.

Klanten laten nog wel eens wat lekkers achter voor het team, erg lief! Zakenrelaties geven maar zelden meer iets, en dat vind ik niet erg. Als ze al iets geven, heb ik liever iets wat ik kan delen met het team (en lang goed blijft, zodat we niet alles nu direct moeten opeten) ipv 2 flessen wijn of zo.
Marana-- schreef:
19-12-2018 15:27
Wij als bedrijfseigenaren geven onszelf ook altijd het kerstpakket. Een bon van 50 euro, en wat lekkers van de bakker. Ik ben alleen slecht in het uitgeven van bonnen, koop niet zo vaak iets voor mezelf en dan ben ik de bon vaak vergeten.
We delen dat altijd uit op de kerstborrel (met een buffetje). Wie er niet is krijgt het in de dagen daarna.

Klanten laten nog wel eens wat lekkers achter voor het team, erg lief! Zakenrelaties geven maar zelden meer iets, en dat vind ik niet erg. Als ze al iets geven, heb ik liever iets wat ik kan delen met het team (en lang goed blijft, zodat we niet alles nu direct moeten opeten) ipv 2 flessen wijn of zo.
Vroeger gaf ik mezelf een kerstpakket, maar dat vond ik flauw worden. Ik koop al voor mezelf wat ik wil :)
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
19-12-2018 15:28
Vroeger gaf ik mezelf een kerstpakket, maar dat vond ik flauw worden. Ik koop al voor mezelf wat ik wil :)

Vandaar dat ik die bonnen zo weinig uitgeef. Maar het lekkers van de bakker, dat laat ik niet lopen :proud: (ook niet met Pasen en Sinterklaas)
Marana-- schreef:
19-12-2018 15:32
Vandaar dat ik die bonnen zo weinig uitgeef. Maar het lekkers van de bakker, dat laat ik niet lopen :proud: (ook niet met Pasen en Sinterklaas)
ik stuur je een pb
(Dead Kennedys)
Manlief heeft een leuke bon van bol ter waarde van €50,00 gehad
We zijn er blij mee .
Mijn mannetje is nog steeds niet thuis met pakket, ik ben benieuwd of het niet vergeten is. Heel kneuterig misschien, maar ik kan er altijd wel een beetje naar 'uitkijken' :biggrin:
Weddingpresent schreef:
19-12-2018 15:38
Mijn mannetje is nog steeds niet thuis met pakket, ik ben benieuwd of het niet vergeten is. Heel kneuterig misschien, maar ik kan er altijd wel een beetje naar 'uitkijken' :biggrin:
Nee niet kneuterig het is altijd zo leuk om een cadeau te ontvangen en een kerstpakket heeft toch iets extra's
Weddingpresent schreef:
19-12-2018 15:38
ik vind het woord 'mannetje' kneuteriger dan een kerstpakket
JollyRider schreef:
19-12-2018 14:31
net via de post een kerstpakketje van een klant: een boek. Leuk!
Ik twee bioscoopbonnen als dank voor mijn bijdrage aan een lokaal medium dit jaar. :-D
Man en ik krijgen samen:
3 pakketten
1 BOL-bon
en een smart watch

en dan nog flesjes wijn en chcolade etc, maar die laat ik op kantoor staan voor de verloting

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven