Verlatingsangst en daten

21-12-2018 11:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik zou graag wat advies willen van jullie. Ik ben sinds een maand aan het daten met een man. We hebben elkaar nu 3x gezien. Ik vind hem al best wel leuk en ik heb hem dat al een beetje laten doorschemeren. Dat was niet zo slim merk ik nu. Want sinds ik dat heb gedaan merk ik dat hij wat afstandelijker doet. Ik weet van mezelf dat ik last heb van verlatingsangst en daar werk ik aan. Ik heb ook een druk en sociaal leven en ik weet wat ik waard ben en stel me niet onzeker op maar door de verlatingsangst doe en zeg ik soms dingen die niet zo slim zijn. Heeft iemand misschien nog tips hoe ik het nu moet aanpakken met die man?
Als hij je leuk vindt maakt het niet zoveel uit wat je zegt of doet. Als hij je niet leuk (genoeg) vindt ook niet.
Wat doe en zeg je dan zoal?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik begrijp het probleem eigenlijk niet helemaal. Na drie dates is het toch wel normaal om aan te geven of je iemand leuk vindt of niet?
Je bent verliefd en onzeker. Heel normaal. Gewoon uitzitten, niet over-analyseren en jezelf allerlei onzindiagnoses geven zoals verlatingsangst. We hebben allemaal verlatingsangst want het is super spannend om je hart in de handen van een ander te leggen. Het enige dat je kan doen is accepteren dat je verlaten kán worden, nu of ooit.
wat is afstandelijker volgens jou?

kan het ook zijn dat hij zich veiliger voelt bij jou door wat je gezegd hebt en er dus niet meer zo hard aan werkt als eerst?
Lorem Ipsum
Hoe zo onverstandig? Wanneer jij een vaste relatie wil dan kun je daar toch voor uit komen? Je wil dan toch geen man date die dat niet wil...
Volgens mij is het eerder zo dat jij jezelf verloochend om zo iemand aan je te binden. Seks bindt geen man. Het hebben van dezelfde ideeën en doelen wel.
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-12-2018 12:16
35.47% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
“ ik weet wat ik waard ben en stel me niet onzeker op maar door de verlatingsangst doe en zeg ik soms dingen die niet zo slim zijn. ”

Leg dat eens uit? Want volgens mij zegt iedereen in de date-fase wel eens dingen waar je je achteraf druk om maakt. Als je date door een simpele opmerking ineens afknapt, vindt hij je sowieso niet leuk genoeg.

Verlatingsangst, is dat je zelfgestelde diagnose? Hoe werk je daaraan dan?
Niemand vindt het namelijk leuk om verlaten te worden. Verlatingsangst als psychologische stoornis is echter andere koek.
Bedankt voor de reacties tot nu toe! De diagnose verlatingsangst is gesteld door een psycholoog en daarom werk ik daaraan. Ik hecht me ook snel aan mensen en ben bang dat ze mij in de steek laten. De dingen die ik tegen hem gezegd heb zijn dat ik me op mijn gemak voel bij hem en dat hij me aan het lachen maakt en dat ik hem aantrekkelijk vind. Misschien denkt hij daardoor nu dat ik al verliefd ben en neemt hij daarom wat afstand.
en stel nou dat dat klopt (misschien helemaal niet het geval he maar goed) stel het is echt zo wat vind je daar dan van?
Lorem Ipsum
Zulke gekke dingen heb je dus niet gezegd. Als hij daardoor afstand neemt, dan vindt hij je (nog) niet zo leuk als jij hem vindt.

Je mag dan nog niet verliefd zijn maar je hecht snel aan mensen zeg je. Dat lijkt me eerder reden om wat afstand te nemen dan verliefd, omdat gehecht na drie dates mij in ieder geval wat zou benauwen.
Het zijn 3 dates geweest, dat zegt nog niet zoveel.
Het kan zijn dat hij met meerdere vrouwen date, dus daar nu even druk mee is.
Dat wat je hem gezegd hebt is niet raar, aardig toch van je?
Maar na 3 dates kan het nog alle kanten opgaan. Het kan zijn dat hij je niet leuk genoeg vindt en daarom afstand houdt. Maar dat heeft dan niets te maken met wat je hem hebt gezegd.
Als een man ( Ik ben er een) je leuk vind en de vrouw in kwestie is daar open in dan laat hij het meestal wel gelijk merken
Stoepp92 schreef:
22-12-2018 11:48
Als een man ( Ik ben er een) je leuk vind en de vrouw in kwestie is daar open in dan laat hij het meestal wel gelijk merken
Dit dus
Denise1809 schreef:
21-12-2018 14:47
De dingen die ik tegen hem gezegd heb zijn dat ik me op mijn gemak voel bij hem en dat hij me aan het lachen maakt en dat ik hem aantrekkelijk vind.
Als jij dit zegt en hij houdt je op afstand?
Dan is die man niet goed in zn bol.
Dit is gewoon heel mooi gezegd!
koekie1980 schreef:
23-12-2018 08:17
Als jij dit zegt en hij houdt je op afstand?
Dan is die man niet goed in zn bol.
Dit is gewoon heel mooi gezegd!
Die man kan volstrekt normaal zijn hoor :), maar gewoon niet genoeg interesse hebben.
Afstand houden zegt genoeg. Stilte en afstand is ook een antwoord.
Ik ben blij te horen dat wat ik heb gezegd niet verkeerd was. Het is ook niet zo dat ik helemaal niets meer hoor maar hij appt aanzienlijk minder dan eerst. Toen kreeg ik ook nog wel vaak goeiemorgen sochtends of slaap lekker savonds. En hij komt nu niet met een date voorstel. Ik denk dat ik zelf ga voorstellen om af te spreken en als hij dat niet wil dan is het wel duidelijk.
Denise1809 schreef:
23-12-2018 10:02
En hij komt nu niet met een date voorstel.
Hij neemt afstand.
En hij komt niet met een date voorstel....

Waarom blijf je nog achter hem aanlopen
en wil je hem weer benaderen voor een date?
Denise1809 schreef:
23-12-2018 10:02
Ik ben blij te horen dat wat ik heb gezegd niet verkeerd was. Het is ook niet zo dat ik helemaal niets meer hoor maar hij appt aanzienlijk minder dan eerst. Toen kreeg ik ook nog wel vaak goeiemorgen sochtends of slaap lekker savonds. En hij komt nu niet met een date voorstel. Ik denk dat ik zelf ga voorstellen om af te spreken en als hij dat niet wil dan is het wel duidelijk.
Wie heeft de vorige keren voorgesteld om iets te gaan doen? We leven niet meer in de jaren 50 dus zelf een voorstel doen is best een goed idee.

En idd als hij niet meer wil merk je het vanzelf. Mijn ervaring is dat mannen niet zo graag appen. Er zijn uitzonderingen maar in de regel is het gezellig appen over koetjes en kalfjes meer een vrouwending.

Dus stel iets leuks voor om te gaan doen en geniet ervan :)
Ja mannen hechten minder waarde aan appen dan vrouwen denk ik. Het afgelopen weekend heb ik hem maar even niets uit mezelf gestuurd en hij zoekt sinds maandag meer contact op de app merk ik. We hebben nu afgesproken voor morgenavond. Ik had hem een hint gegeven en hij kwam toen met een voorstel. De eerste 2 dates kwam hij met een voorstel om af te spreken, de derde keer had ik hem uitgenodigd. Ik laat hem ook wel moeite doen. Ben benieuwd hoe het morgenavond gaat, ik heb wel zin om hem weer te zien.
Veel plezier vanavond!
.
Veel plezier, geniet ervan en niks om je zorgen te maken zo te horen :)
Het ging helaas niet door gisteren. Hij was niet lekker, we hebben het nu verzet naar morgenavond. Ik begin wel weer te twijfelen of hij echt serieus is maar dat komt waarschijnlijk door alles wat ik heb meegemaakt. Ik probeer het maar een beetje los te laten.
Naar mijn 'mening', ik ben ook een man, heb je het tot nu toe helemaal goed gedaan. Niets mis mee om te laten merken dat je iemand leuk vindt. Juist sterk!

Voor vanavond: probeer te voelen wat je voelt. Voelt zijn gevoel voor jou 'echt' / goed? Nadenken / twijfelen even proberen uit te schakelen. En onthoud dat je goed bent zoals je bent en wat je tegen hem gezegd hebt ook OK is. Ziet hij dat niet, dan is hij niet jouw man.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Als hij twee keer voorstelt is t toch logisch dat jij ook een een keer wat voorstelt.. je bent onzeker en je hebt geen verlatingsangst dat is echt totaal wat anders en uit zich ook in hele andere acties/houding en gedrag. Mocht hij weer afzeggen omdat hij niet zo lekker is weet je ook wel genoeg. have fun!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven