Beste/ droomkerstavond

21-12-2018 00:22 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat is jullie beste kerstavond ooit geweest? of wat is jullie droomkerstavond?
Samen het matras naar beneden slepen en gezellig films kijken/muziek luisteren. Beetjes chillen en lekkere hapjes eten met een glaasje zoete witte wijn erbij.
Ja en?
snoopylynn: oh dat is ook cosy, en dan met de kerstboom, haardje erbij.
Ik ben dol op winter, kou en sneeuw dus mijn droomkerstavond zou ik doorbrengen in een chalet ergens in het hoge noorden. Met meters sneeuw, een gezellig warm chalet met open haard, lekker eten en familie om me heen.
jujuken schreef:
21-12-2018 11:44
poldervrouw: nee ik snap u dat ge niks met kerst hebt,...ik ben nu ook niet bepaald gelovig, maar vind de kerstsfeer zelf gezellig,..ik denk niet dat jesuske een kerstboom in zijn stal had staan!

Ik vind kerst prima en gezellig. Maar kerstavond is voor mij niets bijzonders.

Ik vind alleen de drukte eromheen compleet onzinnig en bij vlagen vervelend. Getuige de diverse topics over het drama wat kerst en familie heet ben ik daar niet alleen jn.

Hier dus geen verplichtingen. Dit jaar is iedereen op eerste kerstdag bij ons omdat het zo uit komt en dat niemand hoeft te werken en ze het graag bij ons wilden doen. Prima. Gezellig.
bij mij zou het zijn in een idyllisch engels dorpje en een cottage zoals in de film the holiday met kate winslet. open haard en wame chocomelk.
jujuken schreef:
21-12-2018 11:44
poldervrouw: nee ik snap u dat ge niks met kerst hebt,...ik ben nu ook niet bepaald gelovig, maar vind de kerstsfeer zelf gezellig,..ik denk niet dat jesuske een kerstboom in zijn stal had staan!
Je weet dat dit een Nederlands forum is?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
poldervrouw: bij ons was het alle jaren geforceerd gedoe met onze neven en nichten uit frankrijk die we maar eens per jaar zien en voor de rest niks, vond ik eerlijk gezegd hypocriet, en dan de fake hugs begroeting. UGH!! blij dat dat gedaan is. en dan de saaie nieuwjaarskoffie bij mijn andere grootouders. dan moeten we ineens de happy family spelen terwijl we in het jaar meer problemen hebben met hun dan wat anders.
blij dat ik deze kerst zelf mag bepalen wat ik doe. natuurlijk is er een kerstfeestje maar het is tussen de feestdagen in.
retrostar schreef:
21-12-2018 09:59
Lang geleden was dat, kerstavond, toen ik nog thuis woonde en een jongen diezelfde dag had verteld dat hij van me hield en heel kerstmis aan mij zou denken.
ah! Lief!

Bij mij is het ook al aantal jaren gelden dat we samen met onze liefste vrienden in de auto op weg waren naar onze andere lieve vrienden die een huis in een wintersport gebied hebben. We kwamen daar in de kerstnacht aan en hebben een dag of 5 met z`n allen doorgebracht met veel skiën, lekker eten en wijn. , hoog "Last Christmas" van Wham gehalte, super!!!
Nouschi: ja en niet omdat het nederlands forum is dat je daarom perse gelovig moet zijn, er zijn meer atheisten in europa dan gelovigen.
jujuken schreef:
21-12-2018 14:58
Nouschi: ja en niet omdat het nederlands forum is dat je daarom perse gelovig moet zijn, er zijn meer atheisten in europa dan gelovigen.
:rofl: ik denk dat Nouschi meer refereert aan het gebruik van correct Nederlands dan aan de religiositeit van de aanwezigen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
lux- schreef:
21-12-2018 00:54
Mijn droomkerstavond is eigenlijk heel simpel. Op vakantie in het noorden in een idyllisch hutje met man en de kinderen en overdag skiën, sleeën of zo’n hondensleetocht ofzo. Dan thuis opfrissen en een lekker, maar niet al te uitgebreid diner met een goed stuk wild en een lekkere rode wijn. Dan bij een haardvuur leuke spelletjes spelen met warme chocomel en met een beetje geluk, en aangezien het mijn droomkerst is, kunnen we het noorderlicht zien die nacht.
Dit is mijn droom en die gaat een keer uitkomen ook, want het is een kwestie van doen voor mij.

Hier in NL vind ik fijn om gezellig te tafelen met familie en vrienden, wijntjes erbij, spelletjes spelen. Op eerste kerstdag dan heerlijk in me pyjama rondlopen en savonds uiteten.
Op kerstavond doe ik lekker niks. In huispak, de open haard aan, spelletjes doen en slechte kerstfilms kijken. Kerst zelf is altijd al druk genoeg, kerstavond is bestemd voor mijn gezin. Kerstavond is het leukste van heel de kerst :D
Eigenlijk heb ik niet veel met kerstavond, maar als ik dan toch iets moet kiezen...
Ik krijg elke keer weer een echt kerstgevoel van die clip van Wham.
Die beelden zijn voor mij toch wel het unieke kerstgevoel.
jujuken schreef:
21-12-2018 11:42
Orangetree: traiteur laten komen en zeggen dat jij het gemaakt hebt ;)
Of zeggen dat je het door een traiteur hebt laten brengen omdat het leven te kort is om te gaan stressen in de keuken :-)
Ik ben totaal niet gelovig (en de meeste tradities hoeven voor mij ook niet zo), maar ik ga wel op Kerstavond naar de kerk bij ons in de binnenstad voor de Kerstnachtdienst. Vooral voor de sfeer en de muziek. Na afloop "ontbijt" (midden in de nacht) met kerstbrood en whisky (familiedingetje).
Is er dan potdomme niemand die naar All you need is love gaat kijken??
Zo'n vier jaar geleden, de laatste Kerst thuis voor mijn vader naar een tehuis moest. (Hij is vorig jaar overleden (63) aan een snelle, zware vorm van dementie). Ik had een compleet 4- gangen diner gepland voor Kerstavond. Allemaal nieuwe recepten die ik nog nooit had gemaakt. Maar vreemd genoeg lukte alles perfect, alles smaakte perfect, niets ging fout. Alsof het een soort perfect afscheidsmaal was, waar hij voor het laatst nog "soort van" kon van genieten. Voor zover hij dat nog kon.
Subnautica schreef:
22-12-2018 16:33
Alsjeblieft niet zeg ;-D
Bij de ouders van mijn ex stond dat vaak op met kerstavond. En dat programma duurde ook nog eens lang... leek wel een eeuwigheid te duren. Was niet vet.
Subnautica schreef:
Oh nee, dat vind ik zo erg.
Mensen die elkaar 20 jaar niet gezien hebben en dan zo blij zijn dat ze elkaar door Robert weer zien.
Als je elk jaar 200 euro spaart , heb je na 10 jaar echt genoeg geld voor een ticket.
Behoorlijk nep dus.
wie gaat er de sound of music zien!! ook typische kerstfilm ook al komt er niks van kerst in voor.
Ik ben van huis uit katteliek en we gingen op kerstavond naar de nachtmis. In het donker lopend naar de kerk dat was erg spannend toen. En dan kwam je thuis en had mijn oudste broer of mijn vader de tafel gedekt met broodjes etc. Een mooie herinnering aan kerst en familie
Dat kerst een extra vrij weekend is zonder dat een vreetvestijn en soort gedwongen samen zijn aan kleeft. Met religie heb ik sowieso helemaal niks.

Dat is bijna dit jaar ook zo. Eindelijk.
Alleen kerstavond opzitten en daarna 2 dagen pyama en films en kroelen met de kinderen.
koko67 schreef:
22-12-2018 13:17
Eigenlijk heb ik niet veel met kerstavond, maar als ik dan toch iets moet kiezen...
Ik krijg elke keer weer een echt kerstgevoel van die clip van Wham.
Die beelden zijn voor mij toch wel het unieke kerstgevoel.
Haha, ik wilde ook al de Wham-clip noemen! Dat leek mij vroeger de ideale kerst.

Nu ik een gezin heb zou ik het het liefst met hen en eventueel nog een ander bevriend gezin willen vieren zoals iemand anders al beschreef: in het hoge noorden, chaletje, skiën, hondensleetocht, haardvuur en lekker eten.
Poep, wie heeft jou gescheten?
vivaratje schreef:
22-12-2018 20:01
Ik ben van huis uit katteliek en we gingen op kerstavond naar de nachtmis. In het donker lopend naar de kerk dat was erg spannend toen. En dan kwam je thuis en had mijn oudste broer of mijn vader de tafel gedekt met broodjes etc. Een mooie herinnering aan kerst en familie
Katteliek? :rofl:
Subnautica schreef:
Nee absoluut niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven