En daar zijn we weer: de zomer-en zonliefhebbers
donderdag 20 december 2018 om 10:36
Dat zou echt mijn droom zijn! Maar dan wel met zon.
Ik dacht dat het vanmorgen niet zo koud zou zijn, dus ik had niet zo'n dikke jas aangetrokken. Maar ik heb het me toch koud gehad! Vandaag is het ook alweer zo'n vieze grijze dag, hopelijk heeft januari meer zon te bieden.
donderdag 20 december 2018 om 10:56
donderdag 20 december 2018 om 14:49
Ik zou echt geen vrij willen in deze tijd (of het moet betaald zijnyasmijn schreef: ↑20-12-2018 10:56Dit was de laatste ochtend tot 08-01 dat ik in het donker naar mijn werk moest.
Vanmiddag om 1600 uur begint mijn kerstverlof en ik kom pas dinsdag 08-01 weer terug.
De zaligheid. Ik wed dat ik daarvan opknap. 2 en halve week niet 'sochtends in het donker naar je werk.
Maar fijn dat jij er wel blij mee bent, natuurlijk
donderdag 20 december 2018 om 15:22
Ik moet nog 1 dag en heb dan ook 2 weken vrij!
Voor mij vliegt zo'n kerstvakantie voorbij, veel uitslapen, koken en kerstdiners, een week in een vakantiehuis met sauna
, afspreken met vrienden, tijd voor hobby's en studie. Ik kom nu al tijd tekort!
Ik vind het dus een hele fijne onderbreking waardoor ik juist iets minder last heb van die hele donkere dagen .
Voor mij vliegt zo'n kerstvakantie voorbij, veel uitslapen, koken en kerstdiners, een week in een vakantiehuis met sauna
Ik vind het dus een hele fijne onderbreking waardoor ik juist iets minder last heb van die hele donkere dagen .
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
vrijdag 21 december 2018 om 08:22
Ja, dat is bij ons zeer goed geregeld. Dec/Jan neem ik 2 weken, als wij op vakantie in febr gaan neem ik altijd 4 weken, en dan is er nog genoeg over voor een lang weekend weg hier en daar of een weekje gewoon vrij in de zomer.pamelacourson schreef: ↑20-12-2018 14:51Heb jij trouwens zoveel verlof dan, Yas? Als je nu 2 weken hebt en in maart 3... bij mij zou alles voor het hele jaar al op zijn.
Boven mijn reguliere vakantieverlof koop ik ook uren bij. Gaat maandelijks dan een bedrag van je salaris af maar daar ga je niet dood aan.
Het is donker en ik lig nog in bed. Zalig
Geen bijzonderheden
vrijdag 21 december 2018 om 09:15
Ik ga allemaal leuke dingen doen en luieren met de e-reader en Netflix en borrelen en eten met mensen.
Wat ik dik 2 weken niet ga doen is opstaan als het nog donker is en de deur uit
Kwam net beneden, de houtkachel en kerstboom was al aan, heeft mijn man gedaan voordat ie wegging. Aahhh.
Vanmiddag om 1400 naar de kapper, verder doe ik nietssss vandaag. Als ik weer thuiskom, direct weer in huispak op de bank met kachel en kaarsen aan.
Het regent pijpenstelen en grauw en donker. Jammer dat ik wel de deur uitmoet maar de kapper moet echt.
Wat ik dik 2 weken niet ga doen is opstaan als het nog donker is en de deur uit
Kwam net beneden, de houtkachel en kerstboom was al aan, heeft mijn man gedaan voordat ie wegging. Aahhh.
Vanmiddag om 1400 naar de kapper, verder doe ik nietssss vandaag. Als ik weer thuiskom, direct weer in huispak op de bank met kachel en kaarsen aan.
Het regent pijpenstelen en grauw en donker. Jammer dat ik wel de deur uitmoet maar de kapper moet echt.
Geen bijzonderheden
zaterdag 22 december 2018 om 06:25
Heerlijk hoor, hier ook vrij tot 7 januari, ik ben altijd vroeg wakker maar het idee niet de deur uit te moeten is gewoon zalig.
Kantoor is gesloten van 21 dec tot 3 januari
Vandaag de hele dag in huis rondscharrelen en Netflixen morgen vertrek ik voor een paar dagen naar Berlijn en daarna nog een week thuis met mijn kinderen ( pubers en een pre puber ) .
Bij droog weer zullen we best op pad gaan maar verder cocoonen, samen zijn quality time, nu ze ouder zijn en school, stage,werk en vrienden een grotere rol spelen is december een een iig een week in de zomer samen een soort traditie geworden, tot ze nog weer ouder worden natuurlijk.
Ik heb ook liever met mooi weer vrij maar ik heb genoeg dagen en kan ook onbetaald verlof opnemen.
In mei pak ik vaak een week, 3 weken in juli/augustus en soms nog in de herfstvakantie.
Ik ben altijd op vrijdag vrij dan pak ik een donderdag of een maandag erbij voor een lang weekend thuis bij mooi weer of ik boek een airbnb.
Ik heb dat echt nodig lekker vaak even niks hoeven zowel zomer als winter.
Kantoor is gesloten van 21 dec tot 3 januari
Vandaag de hele dag in huis rondscharrelen en Netflixen morgen vertrek ik voor een paar dagen naar Berlijn en daarna nog een week thuis met mijn kinderen ( pubers en een pre puber ) .
Bij droog weer zullen we best op pad gaan maar verder cocoonen, samen zijn quality time, nu ze ouder zijn en school, stage,werk en vrienden een grotere rol spelen is december een een iig een week in de zomer samen een soort traditie geworden, tot ze nog weer ouder worden natuurlijk.
Ik heb ook liever met mooi weer vrij maar ik heb genoeg dagen en kan ook onbetaald verlof opnemen.
In mei pak ik vaak een week, 3 weken in juli/augustus en soms nog in de herfstvakantie.
Ik ben altijd op vrijdag vrij dan pak ik een donderdag of een maandag erbij voor een lang weekend thuis bij mooi weer of ik boek een airbnb.
Ik heb dat echt nodig lekker vaak even niks hoeven zowel zomer als winter.
zaterdag 22 december 2018 om 08:45
De dagen gaan weer lengen
Vanavond een hele minuut later donker
Ik heb meer last van het donker dan van de kou, gevoelsmatig gaan we vanaf januari alweer ‘de goede kant’ op, geeft mij een optimistisch gevoel
Hier ook heerlijk vrij tot na oud en nieuw, lekker even lummelen en niks doen. En na 3 koningen worden ook de ochtenden alweer lichter, Yes!!!!
Vanavond een hele minuut later donker
Ik heb meer last van het donker dan van de kou, gevoelsmatig gaan we vanaf januari alweer ‘de goede kant’ op, geeft mij een optimistisch gevoel
Hier ook heerlijk vrij tot na oud en nieuw, lekker even lummelen en niks doen. En na 3 koningen worden ook de ochtenden alweer lichter, Yes!!!!
zaterdag 22 december 2018 om 09:06
Als ze mij hadden gevraagd; ik wil juist zomertijd aanhouden als vast!hondenmens schreef: ↑19-12-2018 13:43Ik lees net op Teletekst dat het grootste deel van de Nederlanders altijd de wintertijd wil aanhouden. Ik hoop zooooo dat het niet doorgaat.
zaterdag 22 december 2018 om 11:15
Wat vind jij daar fijn aan?redbulletje schreef: ↑22-12-2018 09:06Als ze mij hadden gevraagd; ik wil juist zomertijd aanhouden als vast!
Ik ben een avondmens dus ik kom voor mijn gevoel altijd een uur tekort in de zomer.
Ik kan gewoon niet 'vroeg' slapen dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 22 december 2018 om 12:42
September/oktober is daar doorgaans wel 'n goeie tijd voor.Maleficent schreef: ↑22-12-2018 11:29Dat vind ik het enige nadeel, dat vroege licht hoogzomer.
En dat als je dan eens in de ochtendmist wil fotograferen je om 3 uur op moet staan.
Mijn persoonlijke voorkeur zou zijn 6 uur licht, 21 uur donker.
zaterdag 22 december 2018 om 15:07
Dat lijkt mij ook perfect. Het hele jaar door.redbulletje schreef: ↑22-12-2018 12:42September/oktober is daar doorgaans wel 'n goeie tijd voor.
Mijn persoonlijke voorkeur zou zijn 6 uur licht, 21 uur donker.
zaterdag 22 december 2018 om 17:35
Ik ben er ook blij mee!Dolfijn911 schreef: ↑22-12-2018 08:45De dagen gaan weer lengen![]()
Vanavond een hele minuut later donker![]()
Ik heb meer last van het donker dan van de kou, gevoelsmatig gaan we vanaf januari alweer ‘de goede kant’ op, geeft mij een optimistisch gevoel![]()
Hier ook heerlijk vrij tot na oud en nieuw, lekker even lummelen en niks doen. En na 3 koningen worden ook de ochtenden alweer lichter, Yes!!!!![]()
zondag 23 december 2018 om 16:28
zondag 23 december 2018 om 16:37
Ik heb de hele dag in de fel verlichte keuken gestaan. Plof net eindelijk neer op de bank, even bijkomen, en het is zo donker in de woonkamer en buiten. Het voelt alsof de hele dag alweer voorbij is en inderdaad, je wordt er direct weer somber van
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
zondag 23 december 2018 om 16:50
zondag 23 december 2018 om 17:17
Ja idem. Het is niet ideaal maar ik voel me nog wel redelijk normaal.
Zodra het gaat vriezen dan ben ik meer een beer die winterslaap moet gaan houden.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 24 december 2018 om 10:44
Ze zeggen dat het droog (en zonnig?) blijft de komende dagen, Yas
En ja, dat vind ik zoveel prettiger!
Ben van 't weekend weggeweest, naar een plek waar we elk jaar december heengaan, omdat man daar een toernooi heeft. Meestal trek ik er dan een dagje op uit, winkelen of fotograferen of naar museum.. nu regende het en regende het.. ik ben in de hotelkamer gebleven, lekker liggen lezen. Volgend jaar ga ik het kasteel wel bezoeken. Daar schijnen mooie tuinen bij te zijn, waar je in de regen dus totaal niet van kunt genieten. Toch?
Ben van 't weekend weggeweest, naar een plek waar we elk jaar december heengaan, omdat man daar een toernooi heeft. Meestal trek ik er dan een dagje op uit, winkelen of fotograferen of naar museum.. nu regende het en regende het.. ik ben in de hotelkamer gebleven, lekker liggen lezen. Volgend jaar ga ik het kasteel wel bezoeken. Daar schijnen mooie tuinen bij te zijn, waar je in de regen dus totaal niet van kunt genieten. Toch?
Later is nu
maandag 24 december 2018 om 10:48
De natuur en tuinen in Nederland zijn troosteloos in deze maanden. Gruwelijk deprimerend. Ik was gisterenmiddag even in Antwerpen, maar het regende en het was ondanks dat hysterisch druk. Ben er nog van aan 't bijkomen. Het is dat ik mentaal een wrak ben dat ik niet 'n ticket naar Spanje ofzo boek om even 'n paar dagen normale temperatuur en zon op te doen.Dreamer schreef: ↑24-12-2018 10:44Ze zeggen dat het droog (en zonnig?) blijft de komende dagen, Yas![]()