En daar zijn we weer: de zomer-en zonliefhebbers

27-05-2018 15:11 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
:sun:

Praat hier mee over zalig zonnige dagen en lange zwoele avonden! B-)
Geen bijzonderheden
chrisjoh schreef:
19-12-2018 20:03
Dan zou ik kiezen voor nooit meer temperaturen onder de 20 graden.
Dat zou echt mijn droom zijn! Maar dan wel met zon.

Ik dacht dat het vanmorgen niet zo koud zou zijn, dus ik had niet zo'n dikke jas aangetrokken. Maar ik heb het me toch koud gehad! Vandaag is het ook alweer zo'n vieze grijze dag, hopelijk heeft januari meer zon te bieden.
Dit was de laatste ochtend tot 08-01 dat ik in het donker naar mijn werk moest.

Vanmiddag om 1600 uur begint mijn kerstverlof en ik kom pas dinsdag 08-01 weer terug.

De zaligheid. Ik wed dat ik daarvan opknap. 2 en halve week niet 'sochtends in het donker naar je werk.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
20-12-2018 10:56
Dit was de laatste ochtend tot 08-01 dat ik in het donker naar mijn werk moest.

Vanmiddag om 1600 uur begint mijn kerstverlof en ik kom pas dinsdag 08-01 weer terug.

De zaligheid. Ik wed dat ik daarvan opknap. 2 en halve week niet 'sochtends in het donker naar je werk.
Ik zou echt geen vrij willen in deze tijd (of het moet betaald zijn :lol: ). Ik ga echt 10x liever met dit weer naar mijn werk dan dat ik vrij heb en bij god niet weet wat ik op mijn vrije dagen moet doen met dat kloteweer. Heb je zeeën van tijd, moet je de hele dag binnen zitten. Ik spaar mijn vrije dagen voor als het zomer is of als ik in de winter naar een zonnige bestemming ga, verder vind ik het hartstikke zonde.

Maar fijn dat jij er wel blij mee bent, natuurlijk :mrgreen: Geniet ervan!
Heb jij trouwens zoveel verlof dan, Yas? Als je nu 2 weken hebt en in maart 3... bij mij zou alles voor het hele jaar al op zijn.
Ik moet nog 1 dag en heb dan ook 2 weken vrij!
Voor mij vliegt zo'n kerstvakantie voorbij, veel uitslapen, koken en kerstdiners, een week in een vakantiehuis met sauna :heart: , afspreken met vrienden, tijd voor hobby's en studie. Ik kom nu al tijd tekort! :clown:
Ik vind het dus een hele fijne onderbreking waardoor ik juist iets minder last heb van die hele donkere dagen .
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
pamelacourson schreef:
20-12-2018 14:51
Heb jij trouwens zoveel verlof dan, Yas? Als je nu 2 weken hebt en in maart 3... bij mij zou alles voor het hele jaar al op zijn.
Ja, dat is bij ons zeer goed geregeld. Dec/Jan neem ik 2 weken, als wij op vakantie in febr gaan neem ik altijd 4 weken, en dan is er nog genoeg over voor een lang weekend weg hier en daar of een weekje gewoon vrij in de zomer.
Boven mijn reguliere vakantieverlof koop ik ook uren bij. Gaat maandelijks dan een bedrag van je salaris af maar daar ga je niet dood aan.

Het is donker en ik lig nog in bed. Zalig :lol:
Geen bijzonderheden
Ik ga allemaal leuke dingen doen en luieren met de e-reader en Netflix en borrelen en eten met mensen.

Wat ik dik 2 weken niet ga doen is opstaan als het nog donker is en de deur uit 🤩

Kwam net beneden, de houtkachel en kerstboom was al aan, heeft mijn man gedaan voordat ie wegging. Aahhh.

Vanmiddag om 1400 naar de kapper, verder doe ik nietssss vandaag. Als ik weer thuiskom, direct weer in huispak op de bank met kachel en kaarsen aan.

Het regent pijpenstelen en grauw en donker. Jammer dat ik wel de deur uitmoet maar de kapper moet echt.
Geen bijzonderheden
Mijn kapster appte dat ze ziek is. Of ik door iemand anders geholpen wil worden.
Nee, dat wil ik niet 😀 dus verschoven naar volgende week vrijdag.

Ik hoef NIET naar buiten 🤩
Geen bijzonderheden
Heerlijk hoor, hier ook vrij tot 7 januari, ik ben altijd vroeg wakker maar het idee niet de deur uit te moeten is gewoon zalig.
Kantoor is gesloten van 21 dec tot 3 januari

Vandaag de hele dag in huis rondscharrelen en Netflixen morgen vertrek ik voor een paar dagen naar Berlijn en daarna nog een week thuis met mijn kinderen ( pubers en een pre puber ) .
Bij droog weer zullen we best op pad gaan maar verder cocoonen, samen zijn quality time, nu ze ouder zijn en school, stage,werk en vrienden een grotere rol spelen is december een een iig een week in de zomer samen een soort traditie geworden, tot ze nog weer ouder worden natuurlijk.

Ik heb ook liever met mooi weer vrij maar ik heb genoeg dagen en kan ook onbetaald verlof opnemen.
In mei pak ik vaak een week, 3 weken in juli/augustus en soms nog in de herfstvakantie.
Ik ben altijd op vrijdag vrij dan pak ik een donderdag of een maandag erbij voor een lang weekend thuis bij mooi weer of ik boek een airbnb.

Ik heb dat echt nodig lekker vaak even niks hoeven zowel zomer als winter.
De dagen gaan weer lengen :-D
Vanavond een hele minuut later donker :hyper:
Ik heb meer last van het donker dan van de kou, gevoelsmatig gaan we vanaf januari alweer ‘de goede kant’ op, geeft mij een optimistisch gevoel :cheers:
Hier ook heerlijk vrij tot na oud en nieuw, lekker even lummelen en niks doen. En na 3 koningen worden ook de ochtenden alweer lichter, Yes!!!! :yes:
hondenmens schreef:
19-12-2018 13:43
Ik lees net op Teletekst dat het grootste deel van de Nederlanders altijd de wintertijd wil aanhouden. Ik hoop zooooo dat het niet doorgaat.
Als ze mij hadden gevraagd; ik wil juist zomertijd aanhouden als vast!
redbulletje schreef:
22-12-2018 09:06
Als ze mij hadden gevraagd; ik wil juist zomertijd aanhouden als vast!
Wat vind jij daar fijn aan?

Ik ben een avondmens dus ik kom voor mijn gevoel altijd een uur tekort in de zomer.
Ik kan gewoon niet 'vroeg' slapen dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als je wintertijd vast zet wordt het om half 4 terug licht ipv om half 5 in de zomer. Lijkt me ook niet zo handig als je je kamer niet lichtdicht kunt afsluiten.
Ik mis heel hard dat extra uurtje licht aan 't eind van de dag vanaf november t/m maart.
Dat vind ik het enige nadeel, dat vroege licht hoogzomer.
En dat als je dan eens in de ochtendmist wil fotograferen je om 3 uur op moet staan.
Maleficent schreef:
22-12-2018 11:29
Dat vind ik het enige nadeel, dat vroege licht hoogzomer.
En dat als je dan eens in de ochtendmist wil fotograferen je om 3 uur op moet staan.
September/oktober is daar doorgaans wel 'n goeie tijd voor.

Mijn persoonlijke voorkeur zou zijn 6 uur licht, 21 uur donker.
redbulletje schreef:
22-12-2018 12:42
September/oktober is daar doorgaans wel 'n goeie tijd voor.

Mijn persoonlijke voorkeur zou zijn 6 uur licht, 21 uur donker.
Dat lijkt mij ook perfect. Het hele jaar door.
Dolfijn911 schreef:
22-12-2018 08:45
De dagen gaan weer lengen :-D
Vanavond een hele minuut later donker :hyper:
Ik heb meer last van het donker dan van de kou, gevoelsmatig gaan we vanaf januari alweer ‘de goede kant’ op, geeft mij een optimistisch gevoel :cheers:
Hier ook heerlijk vrij tot na oud en nieuw, lekker even lummelen en niks doen. En na 3 koningen worden ook de ochtenden alweer lichter, Yes!!!! :yes:
Ik ben er ook blij mee!
In de zomer zou ik op dit tijdstip lekker in de tuin in de zon zitten en me een gelukkig mens voelen. Nu verveel ik me, loop ik met mijn ziel onder de arm en voel me belabberd. Moest net zelfs even een traantje laten toen ik op tv mensen kerst zag vieren op Bondi Beach. Bah, ik voel me zwaar klote.
:hug:

Ik heb de hele dag in de fel verlichte keuken gestaan. Plof net eindelijk neer op de bank, even bijkomen, en het is zo donker in de woonkamer en buiten. Het voelt alsof de hele dag alweer voorbij is en inderdaad, je wordt er direct weer somber van :-|
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Ik vind de kou veel erger,dan het vroege donker. Ik haat kou,voel mij dan ziek en zielig.
Dus wat dat betreft hoef ik momenteel niet te mopperen.deze temperatuur.is te verdragen.al heb ik liever zomer.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
23-12-2018 16:50
Ik vind de kou veel erger,dan het vroege donker. Ik haat kou,voel mij dan ziek en zielig.
Dus wat dat betreft hoef ik momenteel niet te mopperen.deze temperatuur.is te verdragen.al heb ik liever zomer.
Ja idem. Het is niet ideaal maar ik voel me nog wel redelijk normaal.
Zodra het gaat vriezen dan ben ik meer een beer die winterslaap moet gaan houden.
Ik trek kou en donker allebei niet. Als de zon schijnt en het is koud vind ik het iets minder erg.

Het is hier nu strakblauw met een zonnetje. Zal vanmiddag als ik ga kerstborrelen in de stad wel weer anders zijn.
Geen bijzonderheden
Ze zeggen dat het droog (en zonnig?) blijft de komende dagen, Yas :cheers:

En ja, dat vind ik zoveel prettiger!

Ben van 't weekend weggeweest, naar een plek waar we elk jaar december heengaan, omdat man daar een toernooi heeft. Meestal trek ik er dan een dagje op uit, winkelen of fotograferen of naar museum.. nu regende het en regende het.. ik ben in de hotelkamer gebleven, lekker liggen lezen. Volgend jaar ga ik het kasteel wel bezoeken. Daar schijnen mooie tuinen bij te zijn, waar je in de regen dus totaal niet van kunt genieten. Toch?
Later is nu
Dreamer schreef:
24-12-2018 10:44
Ze zeggen dat het droog (en zonnig?) blijft de komende dagen, Yas :cheers:

En ja, dat vind ik zoveel prettiger!

Ben van 't weekend weggeweest, naar een plek waar we elk jaar december heengaan, omdat man daar een toernooi heeft. Meestal trek ik er dan een dagje op uit, winkelen of fotograferen of naar museum.. nu regende het en regende het.. ik ben in de hotelkamer gebleven, lekker liggen lezen. Volgend jaar ga ik het kasteel wel bezoeken. Daar schijnen mooie tuinen bij te zijn, waar je in de regen dus totaal niet van kunt genieten. Toch?
De natuur en tuinen in Nederland zijn troosteloos in deze maanden. Gruwelijk deprimerend. Ik was gisterenmiddag even in Antwerpen, maar het regende en het was ondanks dat hysterisch druk. Ben er nog van aan 't bijkomen. Het is dat ik mentaal een wrak ben dat ik niet 'n ticket naar Spanje ofzo boek om even 'n paar dagen normale temperatuur en zon op te doen.
We waren naar Duitsland. En een wintertuin kan best mooi zijn, maar regen maakt alles inderdaad troostelozer. Zon en wárm zou heerlijk zijn!
Misschien zijn dit goede dagen om naar een sauna te gaan: buiten zon en binnen warm.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven