Doorbraak zaak Nicky Verstappen!

22-08-2018 10:25 3056 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou het? Zou er een DNA match zijn? Ik hoop het zo, deze zaak grijpt mij aan en de familie wacht al zolang op antwoorden. Om 12 uur een persconferentie:

https://www.ad.nl/dossier-moordzaak-nic ... ~aa5af1be/
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
15-12-2018 00:04
En wat zou ik moeten aantonen volgens jou?
Jij schrijft dat Roethof zijn eigen cliënt beschuldigd.

Ik kan dat nergens uit opmaken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
15-12-2018 10:39
Dat is niet per se omdat ze in die vreemde verklaringen geloven, maar omdat je met elk scenario rekening moet houden in de rechtspraak. Er zijn ook voorbeelden van zaken waarin alles op de verdachte leek te wijzen maar dat ze toch niet de goede te pakken hadden.

En de bewijslast voor zover die nu bekend is, is helaas niet overweldigend. Alle aanwijzingen wijzen naar Brech, dat wel. Maar los van wie de dader is, maakt het gegeven dat er niets onomstotelijk bewezen is over de laatste uren van Nicki het ook niet makkelijker. Geen doodsoorzaak, geen bewezen seksueel misbruik.

Ik hoop gewoon heel erg dat het OM meer heeft.
Tot op zekere hoogte moet je rekening houden met alternatieve scenario’s, maar dat is geen vrijbrief om allerlei ongeloofwaardige verhalen al te serieus te nemen. Dan is het einde zoek en kan er niemand meer veroordeeld worden want je hebt 0,1% kans op -vul maar in.
Zoals in de zaak van Richard Nieuwenhuizen. De man is doodgeschopt, maar de advocaten beweren met droge ogen dat hij misschien wel overleden is aan een of andere vaatafwijking. Gelukkig trapten de rechters daar niet in.
Turtlerain schreef:
15-12-2018 12:06
Tot op zekere hoogte moet je rekening houden met alternatieve scenario’s, maar dat is geen vrijbrief om allerlei ongeloofwaardige verhalen al te serieus te nemen. Dan is het einde zoek en kan er niemand meer veroordeeld worden want je hebt 0,1% kans op -vul maar in.
Zoals in de zaak van Richard Nieuwenhuizen. De man is doodgeschopt, maar de advocaten beweren met droge ogen dat hij misschien wel overleden is aan een of andere vaatafwijking. Gelukkig trapten de rechters daar niet in.
Is ook zo. Het is gewoon een stuk lastiger als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de zaak Milica van Doorn waar er sperma is gevonden. Nou kwam die verdachte (inmiddels veroordeelde dader) wel met een vaag verhaal over een geheime affaire met het slachtoffer maar dat geloofde geen hond omdat dat totaal niet strookte met de reset van het verhaal en de andere bewijzen.

Deze zaak geeft helaas wat meer ruimte voor speculatie. Ook de geronmeerde rechtsdeskundige Peter van Koppen stelt dat het bewijs, voor zover nu bekend, allesbehalve waterdicht is.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook een beetje Brech / Roethof versus team Peter R. de Vries
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
15-12-2018 13:13
Het is ook een beetje Brech / Roethof versus team Peter R. de Vries
Die heeft zeker tunnelvisie met z'n "we got him". Begrijp het wel hoor, hij is er emotioneel betrokken bij geraakt.
hollebollegijs schreef:
15-12-2018 11:45
Jij schrijft dat Roethof zijn eigen cliënt beschuldigd.

Ik kan dat nergens uit opmaken.
Maakt niet uit, ik heb er vertrouwen in dat de rechter wel weet dat het niet klopt wat de advocaat zegt.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
15-12-2018 16:47
Maakt niet uit, ik heb er vertrouwen in dat de rechter wel weet dat het niet klopt wat de advocaat zegt.

Gisteren schreef je dit: Maar kijken of hij het volhoudt met een advocaat dat alle argumenten zelf tegen spreekt.
Waar spreekt Roethof alle argumenten tegen? Ik vraag dit al vanaf gisteren avond.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
15-12-2018 16:56
Gisteren schreef je dit: Maar kijken of hij het volhoudt met een advocaat dat alle argumenten zelf tegen spreekt.
Waar spreekt Roethof alle argumenten tegen? Ik vraag dit al vanaf gisteren avond.
Als jij stukken van een discussie mist en ik geef aan waar je het ongeveer kunt vinden en dit vervolgens niet doet is dat niet mijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
15-12-2018 17:14
Als jij stukken van een discussie mist en ik geef aan waar je het ongeveer kunt vinden en dit vervolgens niet doet is dat niet mijn probleem.
Heb alles terug gelezen maar kan het niet vinden.
Maar in plaats van hints geven en roepen dat het niet jou probleem is geef even het paginanummer want ben oprecht benieuwd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
15-12-2018 15:44
Die heeft zeker tunnelvisie met z'n "we got him". Begrijp het wel hoor, hij is er emotioneel betrokken bij geraakt.
Hij heeft toch zijn statement veranderd van hij is het naar hij moet in de laatste momenten van Nicky's leven aanwezig zijn geweest.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Vanavond op NPO1 om 23 uur: Een kaarsje voor Nicky Verstappen

https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... erstappen/
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-12-2018 20:08
Vanavond op NPO1 om 23 uur: Een kaarsje voor Nicky Verstappen

https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... erstappen/
Ik zag het net pas ben nu aan het kijken. Maar weet nu al dat ik er vannacht heel slecht van slaap. Vreselijk. Wat een drama.
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama en wat een verdriet.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-12-2018 23:54
Wat een drama en wat een verdriet.
Vreselijk.
Ik ben het aan het terugkijken, ik ben bij het gedeelte dat er weinig opkomst is voor het verwantschapsonderzoek. Dat geeft toch heel erg aan hoe verknipt de omgeving van Heibloem dan wel is, als je dat samen plaatst met het wegkijken van de ouders die slachtoffer zijn om een pedofiel te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net teruggekeken. Wel onder de indruk. Tranen ook, om zulke mensen. Dat ze veel vrienden zijn kwijtgeraakt werd niet benadrukt maar was eerder al wel bekend geloof ik, dat dat hele dorp heel raar reageerde.
Bijzonder om deze kant van Peter te zien. Hij kan op TV soms irritant doen maar dit geeft wel aan dat hij bijzonder goede intenties heeft.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-12-2018 15:09
Ik ben het aan het terugkijken, ik ben bij het gedeelte dat er weinig opkomst is voor het verwantschapsonderzoek. Dat geeft toch heel erg aan hoe verknipt de omgeving van Heibloem dan wel is, als je dat samen plaatst met het wegkijken van de ouders die slachtoffer zijn om een pedofiel te beschermen.
Dat is niet alleen in Heibloem zo. Ook in Zuid-Limburg waren er genoeg weigeraars.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
24-12-2018 15:13
Ik heb het net teruggekeken. Wel onder de indruk. Tranen ook, om zulke mensen. Dat ze veel vrienden zijn kwijtgeraakt werd niet benadrukt maar was eerder al wel bekend geloof ik, dat dat hele dorp heel raar reageerde.
Bijzonder om deze kant van Peter te zien. Hij kan op TV soms irritant doen maar dit geeft wel aan dat hij bijzonder goede intenties heeft.
Peter is een vriend geworden. Dat geven ze zelf ook aan: hij is onderdeel van het gezin. Peter is oprecht, dat zie je duidelijk. Verschrikkelijk dan ook dat er mensen zijn die zeggen dat hij deze familie bijstaat uit eigen gewin. Dat zegt heel veel over die mensen.
Ik vind Peter trouwens een hele leuke man.
minnimouse schreef:
24-12-2018 15:14
Dat is niet alleen in Heibloem zo. Ook in Zuid-Limburg waren er genoeg weigeraars.
Heibloem ligt in Limburg. Vandaar dat ik zeg omgeving. Volgens mij wonen daar veel in en in trieste en zieke mensen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-12-2018 15:18
Heibloem ligt in Limburg. Vandaar dat ik zeg omgeving. Volgens mij wonen daar veel in en in trieste en zieke mensen.
Hoezo?
Heibloem is een apart dorp maar dit soort dingen gebeuren ook in de rest van het land.
En die weigeraars heb je overal; mensen die bang zijn dat hun privacy op straat komt te liggen. Dat vinden ze belangrijker dan de moord op een onschuldig jongetje.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
24-12-2018 15:16
Peter is een vriend geworden. Dat geven ze zelf ook aan: hij is onderdeel van het gezin. Peter is oprecht, dat zie je duidelijk. Verschrikkelijk dan ook dat er mensen zijn die zeggen dat hij deze familie bijstaat uit eigen gewin. Dat zegt heel veel over die mensen.
Ik vind Peter trouwens een hele leuke man.
Bij mij drong dat door toen hij in augustus bij de persconferentie direct bij de familie zat. Eerst dacht ik nog even: De journalist heeft een goede plek veroverd vandaag. Daarna besefte ik hoe close hij met ze is.
Je kunt méér.
minnimouse schreef:
24-12-2018 15:20
Hoezo?
Heibloem is een apart dorp maar dit soort dingen gebeuren ook in de rest van het land.
En die weigeraars heb je overal; mensen die bang zijn dat hun privacy op straat komt te liggen. Dat vinden ze belangrijker dan de moord op een onschuldig jongetje.
Precies als wat ze willen verbergen zwarter is dan het seksueel misbruik en moord op een kind dan zijn het zieke mensen.

Dit soort dingen gebeuren ook in de rest van het land? Ga je mond spoelen joh, ik heb nergens gehoord dat een gemeenschap liever voor een pedofiel opkomt dan voor een vermoord jongetje. Verknipt met een hoofdletter is het.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-12-2018 15:29
Precies als wat ze willen verbergen zwarter is dan het seksueel misbruik en moord op een kind dan zijn het zieke mensen.

Dit soort dingen gebeuren ook in de rest van het land? Ga je mond spoelen joh, ik heb nergens gehoord dat een gemeenschap liever voor een pedofiel opkomt dan voor een vermoord jongetje. Verknipt met een hoofdletter is het.
Dat jij het niet hoort wil niet zeggen dat dit soort dingen ergens anders niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Net ademloos terug gekeken.
Wat een verdriet. Verschrikkelijk.

Kunnen 'ze' deze docu misschien laten zien (voor mijn part 100 keer) aan Jos B.?

Dit is de gedachte van iemand die geen verstand heeft van 'rechtspraak', maar misschien breekt Jos B. na het zien van het leed waar door de ouders en zus van Nicky zich al zo lang heen moeten vechten?

En Peter R. vind ik een lieve, betrokken man!

minnimouse schreef:
24-12-2018 15:35
Dat jij het niet hoort wil niet zeggen dat dit soort dingen ergens anders niet gebeuren.
Het zal gelukkig meevallen. Maar los ervan is het omarmen van dit gegeven hetzelfde als het goed keuren. Dit is niet goed te keuren, dit is bespottelijk en moreel verwerpelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven