Doorbraak zaak Nicky Verstappen!

22-08-2018 10:25 3056 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou het? Zou er een DNA match zijn? Ik hoop het zo, deze zaak grijpt mij aan en de familie wacht al zolang op antwoorden. Om 12 uur een persconferentie:

https://www.ad.nl/dossier-moordzaak-nic ... ~aa5af1be/
minnimouse schreef:
24-12-2018 15:20
Hoezo?
Heibloem is een apart dorp maar dit soort dingen gebeuren ook in de rest van het land.
En die weigeraars heb je overal; mensen die bang zijn dat hun privacy op straat komt te liggen. Dat vinden ze belangrijker dan de moord op een onschuldig jongetje.
Toch valt het wel op dat er bijvoorbeeld bij DNA-onderzoek omtrent de zaak Marianne Vaatstra een veel hoger opkomstpercentage was. Zal ook wel met sociale controle te maken hebben, maar het is dus zeker niet overal zo.
Sophiever schreef:
24-12-2018 15:29
Precies als wat ze willen verbergen zwarter is dan het seksueel misbruik en moord op een kind dan zijn het zieke mensen.

Dit soort dingen gebeuren ook in de rest van het land? Ga je mond spoelen joh, ik heb nergens gehoord dat een gemeenschap liever voor een pedofiel opkomt dan voor een vermoord jongetje. Verknipt met een hoofdletter is het.
Je kent de zaak Joost W. uit Westkapelle niet? Was weliswaar geen overleden kind in het spel, maar toch een pedoseksueel die de hand boven het hoofd wordt gehouden.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bc8eb465/
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
24-12-2018 15:48
Toch valt het wel op dat er bijvoorbeeld bij DNA-onderzoek omtrent de zaak Marianne Vaatstra een veel hoger opkomstpercentage was. Zal ook wel met sociale controle te maken hebben, maar het is dus zeker niet overal zo.
Ik zeg ook niet dat het overal zo is, maar er zijn heus meer plaatsen in Nederland waar dit gebeurt.

De zaak Vaatstra is wat dat betreft niet te vergelijken. Dat DNA onderzoek vond plaats in een straal van (ik meen) 5km. In die Friese dorpen is de sociale controle en druk veel groter dan wanneer je in half Limburg DNA onderzoek doet. En dan ook nog bij mensen die er nu niet meer wonen maar in 1998 wel.
minnimouse wijzigde dit bericht op 24-12-2018 17:31
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-12-2018 15:39
Het zal gelukkig meevallen. Maar los ervan is het omarmen van dit gegeven hetzelfde als het goed keuren. Dit is niet goed te keuren, dit is bespottelijk en moreel verwerpelijk.
Ik omarm niks en keur ook niks goed. Ik zeg alleen dat het niet alleen in Heibloem of Limburg voorkomt.
vivautrecht85 schreef:
24-12-2018 15:51
Je kent de zaak Joost W. uit Westkapelle niet? Was weliswaar geen overleden kind in het spel, maar toch een pedoseksueel die de hand boven het hoofd wordt gehouden.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bc8eb465/
Daar heb ik inderdaad wel een klok horen luiden maar ik wist niet hoe de klepel hing.
minnimouse schreef:
24-12-2018 16:30
Ik omarm niks en keur ook niks goed. Ik zeg alleen dat het niet alleen in Heibloem of Limburg voorkomt.
In mijn vorrige woonplaats wonen er 2die ik ken en waarvan ik weet dat die veroordeeld zijn in het verleden van 1weet ik dat hij zijn eigen dochter misbruikt heeft moeder was er van op de hoogte huidarts en politie konden niks doen.
Alleenstaande moeders die hun kinderen gewoon naar de pedo met dochter brengen omdat ze wilde stappen en echt iedereen in dat gat wist ervan en dat was in een plaats tussen Vlaardingen en Hoek van Holland in.
Alle reacties Link kopieren
Net het programma teruggekeken. Wat een verdriet, wat een pijn.
Weer terugdenken aan 20 jaar geleden. De helicopters die overvlogen, nieuwsprogramma's die Heibloem kwamen filmen. Het intense verdriet van de familie, die mooie zomer die opeens heel zwart leek.
Het wantrouwen, de verdachtmakingen, maar ook de angst.
En nu, 20 jaar later, eindelijk iemand opgepakt. Laat 'm in godsnaam praten, zwijgen is zo onmenselijk.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk. Her verdriet van die ouders , door merg en been. Totaal verwoest. Verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon het ook niet droog houden bij die docu, zoveel verdriet.
En Peter R is een idd een lieve man, vooral hoe hij met hun meeleeft en zich heeft ingezet. Hij heeft geloof ik ook even oude kinderen ( ook dochter en zoon) als de familie Verstappen, dat schept ook een band (heeft hij ook ooit gezegd). Het gaat je niet in de koude kleren zitten zoiets gruwelijks, ook als misdaadverslaggever, je zag het verdriet bij Peter R.
Ondanks alle ellende die de familie heeft meegemaakt, vind ik de moeder van Nicky een erg mooie en sterke vrouw. En die lieve vader, die zijn geluk heeft gevonden bij zijn leuke kleindochtertje en zijn volière met vogeltjes.
Voor iedereen een groene tuin
De ouders van Nicky lijken me ook echt lieve schatten. En inderdaad, die moeder is erg mooi en sterk. Peter heeft al eens aangegeven dat ondanks de dichtgeslagen deuren dat de ouders van Nicky altijd vriendelijk en beleefd bleven. Echt hulde daarvoor.

Verder heb ik sowieso een hoge dunk van Peter. Maar ook andere misdaadverslaggevers. Peter´s emotie is erg mooi om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie maar zo verdrietige docu. Ik hoop echt dat de waarheid aan het licht komt. Maar ik ben bang dat Jos of zal blijven zwijgen of niet de gehele waarheid zal vertellen. Wat heeft Peter het goed gedaan. Bijzonder om zijn emotie te zien.
Alle reacties Link kopieren
De vermoedelijke dader zwijgt nog steeds.

Ook Peter R. de Vries emotioneel bij schouw in zaak Nicky Verstappen: ‘Dan sta je daar’ https://www.ad.nl/binnenland/ook-peter- ... haring_web
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
28-08-2019 16:41
De vermoedelijke dader zwijgt nog steeds.

Ook Peter R. de Vries emotioneel bij schouw in zaak Nicky Verstappen: ‘Dan sta je daar’ https://www.ad.nl/binnenland/ook-peter- ... haring_web
Zijn advocaat zegt dat er ergens in een kluis zijn verklaring ligt. Zou hij dan toch in de toekomst gaan praten?
Ik hoop zo dat zijn opa en oma's dat nog mogen meemaken...
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
28-08-2019 20:00
Zijn advocaat zegt dat er ergens in een kluis zijn verklaring ligt. Zou hij dan toch in de toekomst gaan praten?
Ik hoop zo dat zijn opa en oma's dat nog mogen meemaken...
De Vries zei gisteravond dat hij denkt dat Brech en Roethof wachten tot het hele onderzoek is afgerond en dan de inschatting zullen maken al dan niet te praten.
sjansje schreef:
28-08-2019 20:00
Zijn advocaat zegt dat er ergens in een kluis zijn verklaring ligt. Zou hij dan toch in de toekomst gaan praten?
Ik hoop zo dat zijn opa en oma's dat nog mogen meemaken...
Ik vind het raar dat een dader een kluisverklaring mag doen.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
28-08-2019 20:13
De Vries zei gisteravond dat hij denkt dat Brech en Roethof wachten tot het hele onderzoek is afgerond en dan de inschatting zullen maken al dan niet te praten.
Ja dat was vanaf dag 1 de strategie.

Toch denk ik dat in dit soort gevallen het Amerikaanse systeem van ‘plea deals’ best nuttig kan zijn, een verklaring in ruil voor strafvermindering.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
28-08-2019 22:17
Ik vind het raar dat een dader een kluisverklaring mag doen.

Ik vind alles raar aan deze zaak. Of hij weet teveel, of hij is schuldig, want een onschuldige zou toch niet willen zwijgen..
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
28-08-2019 23:13
Ik vind alles raar aan deze zaak. Of hij weet teveel, of hij is schuldig, want een onschuldige zou toch niet willen zwijgen..
Hij is hartstikke schuldig, hij kwam de volgende dag ook kijken hoe het er met de zaak voorstond.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
28-08-2019 23:25
Hij is hartstikke schuldig, hij kwam de volgende dag ook kijken hoe het er met de zaak voorstond.
Of hij Nicky daadwerkelijk heeft vermoord weet ik niet. Maar hij was erbij.
Maar waarom zwijgt hij dan nog steeds? Wie beschermd hij, en waarom?
Hoopt hij dat hij door te zwijgen het bewijs te mager is en hij vrij komt? En als dat niet zo gaat als hij hoopt met die verklaring komt?
Als een soort laatste strohalm?
Maar dan kan hij toch nu ook al praten?
Vind het zo raar allemaal.
sjansje schreef:
29-08-2019 00:13
Of hij Nicky daadwerkelijk heeft vermoord weet ik niet. Maar hij was erbij.
Maar waarom zwijgt hij dan nog steeds? Wie beschermd hij, en waarom?
Hoopt hij dat hij door te zwijgen het bewijs te mager is en hij vrij komt? En als dat niet zo gaat als hij hoopt met die verklaring komt?
Als een soort laatste strohalm?
Maar dan kan hij toch nu ook al praten?
Vind het zo raar allemaal.

Hij beschermd zichzelf, hij vind het vooral zielig voor zichzelf als hij moet zitten. Daarom zetten ze in op laat maar komen met bewijs, zoveel jaar na de moord kan dat niet veel meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
29-08-2019 00:27
Hij beschermd zichzelf, hij vind het vooral zielig voor zichzelf als hij moet zitten. Daarom zetten ze in op laat maar komen met bewijs, zoveel jaar na de moord kan dat niet veel meer zijn.
De rechter heeft al gesproken...
Seriously?
MeredithGrey schreef:
29-08-2019 00:30
De rechter heeft al gesproken...
Heb je een andere verklaring?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
29-08-2019 01:00
Heb je een andere verklaring?
Nee want ik ken het strafdossier niet, jij blijkbaar wel.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Jos Brech moet maar eens gaan praten.
Wat hij ook te zeggen heeft; laat de familie Verstappen niet zo in onzekerheid zitten. Eikel dat het is.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
30-08-2019 08:48
Jos Brech moet maar eens gaan praten.
Wat hij ook te zeggen heeft; laat de familie Verstappen niet zo in onzekerheid zitten. Eikel dat het is.
Hij is heel berekenend bezig. Eerst toen ie verdween en nu door niets te willen zeggen... Lijkt me als familie niet te doen. Kun je na zoveel jaar eindelijk iets van duidelijkheid krijgen, houd die man zijn mond..
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven