Gewichtstoename
dinsdag 25 december 2018 om 06:26
Hoi,
Ik ben bang dat ik te veel aan kom. Tot 3 weken geleden was ik nog 2,5 kg bijgekomen. Maar inmiddels zijn het 5kg. Ik kom nu echt snel aan, ongeveer 2 kg (!!) de laatste 2 weken. Ik eet gezond en beweeg genoeg (ik loop op mijn werk zo’n 7 km per dag en daarnaast wandel ik nog veel). Ik heb geen idee hoe ik dit kan beperken maar ik voel me er in ieder geval niet fijn bij zo (1kg per week lijkt me nogal fors).
Ik ben momenteel bijna 22 weken zwanger.
Ik ben bang dat ik te veel aan kom. Tot 3 weken geleden was ik nog 2,5 kg bijgekomen. Maar inmiddels zijn het 5kg. Ik kom nu echt snel aan, ongeveer 2 kg (!!) de laatste 2 weken. Ik eet gezond en beweeg genoeg (ik loop op mijn werk zo’n 7 km per dag en daarnaast wandel ik nog veel). Ik heb geen idee hoe ik dit kan beperken maar ik voel me er in ieder geval niet fijn bij zo (1kg per week lijkt me nogal fors).
Ik ben momenteel bijna 22 weken zwanger.
dinsdag 25 december 2018 om 06:58
Waarom let je zo op de kilo’s? Als je gezond eet en drinkt en beweegt en niet de hele dag ligt te snaaien ben je toch goed bezig? Meer kun je niet doen.
Ik ben zelf 20 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Die zijn er ook allemaal weer afgegaan.
Laat het los en geniet van je zwangerschap als je je verder goed voelt.
Ik ben zelf 20 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Die zijn er ook allemaal weer afgegaan.
Laat het los en geniet van je zwangerschap als je je verder goed voelt.
dinsdag 25 december 2018 om 07:15
Je bent al 22 weken! Tijd dat je lekker gaat aankomen dus! Ik zat met 22 weken al zeker op plus 10 en nog kom ik elke week zo'n halve kilo aan. T kan ook gewoon even een inhaalslagje zijn. Zo lang je jezelf niet helemaal vol vreet met zoete en vette dingen, komt het straks echt wel weer goed. En zelfs als je dat wel doet met een beetje karakter ook. Ik snap je wel hoor. Maakte me ook behoorlijk druk, maar laatste weken laat ik het maar los. Ik kan mezelf moeilijk beheersen qua zoet en heb ook echt gewoon veel honger. Vorige keer plus 19 en nu dus plus 16 met 33 weken. Die eerste keer is het iig echt goed gekomen en dat gaat het weer. Dat moet
dinsdag 25 december 2018 om 07:28
Je lichaam reguleert her zelf wel. Blijf gezond eten en als je vaak trek hebt, dan moet je daar echt aan toegeven. Je lichaam vraagt er niet voor niets om.
Zelf kwam ik pas na een week of 20 iets aan en toen ging het snel. Van week 20 tot 34 ieder week 1 kilo aangekomen. De laatste 6 weken niks meer.
In totaal dus 14 kilo en daarvan waren 10 kilo er direct de eerste twee weken al af en de andere 4 kilo geleidelijk de drie maanden erna.
Wie weet gaat het bij jou ook zo. Niet te druk om maken.
Zelf kwam ik pas na een week of 20 iets aan en toen ging het snel. Van week 20 tot 34 ieder week 1 kilo aangekomen. De laatste 6 weken niks meer.
In totaal dus 14 kilo en daarvan waren 10 kilo er direct de eerste twee weken al af en de andere 4 kilo geleidelijk de drie maanden erna.
Wie weet gaat het bij jou ook zo. Niet te druk om maken.
dinsdag 25 december 2018 om 07:37
Dus je bent al over de helft van je zwangerschap en pas 5 kilo aangekomen?
Tel je zegeningen zou ik zeggen.
Ik vind het niet gezond dat je je daar druk om maakt. Als je verder gezond eet kun je er ook weinig aan doen.
Tel je zegeningen zou ik zeggen.
Ik vind het niet gezond dat je je daar druk om maakt. Als je verder gezond eet kun je er ook weinig aan doen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 25 december 2018 om 07:39
dinsdag 25 december 2018 om 07:43
dinsdag 25 december 2018 om 08:05
Internationaal is de range 25-35 lbs bij een normaal BMI. Dat is 11-16 kilo. Ik herinner me dat ik tot 20 weken weinig aankwam, van 20-30 plots flink groeide, toen minder, en vanaf 36 weken bijna niets meer. En kwam erna verrassend genoeg ook weer helemaal goed. Tweede keer ging alles wat sneller, maar in totaal weinig verschil ik kgs.
dinsdag 25 december 2018 om 08:17
Gemiddeld.....
Dat betekent dus dat er net zo veel mensen zijn die meer dan 14 kilo aankomen als mensen die minder dan 14 kilo aankomen.
Het is eigenlijk allemaal best.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 25 december 2018 om 08:29
Haha normaal "snaai" ik wel eens wat, en blijf altijd op het zelfde gewicht. Maar nu in de zwangerschap probeer ik weinig tot niets te snaaien ivm gewichtstoename etc.-Josephine- schreef: ↑25-12-2018 07:15Je bent al 22 weken! Tijd dat je lekker gaat aankomen dus! Ik zat met 22 weken al zeker op plus 10 en nog kom ik elke week zo'n halve kilo aan. T kan ook gewoon even een inhaalslagje zijn. Zo lang je jezelf niet helemaal vol vreet met zoete en vette dingen, komt het straks echt wel weer goed. En zelfs als je dat wel doet met een beetje karakter ook. Ik snap je wel hoor. Maakte me ook behoorlijk druk, maar laatste weken laat ik het maar los. Ik kan mezelf moeilijk beheersen qua zoet en heb ook echt gewoon veel honger. Vorige keer plus 19 en nu dus plus 16 met 33 weken. Die eerste keer is het iig echt goed gekomen en dat gaat het weer. Dat moet![]()
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 25-12-2018 08:45
6.87% gewijzigd
dinsdag 25 december 2018 om 08:36
dinsdag 25 december 2018 om 08:40
Ik kom nooit aan 2000 cal per dag. Vind het moeilijk om al aan 1500 te komen. Ben nooit een grote eter geweest (voor de zwangerschap niet en nu eigenlijk ook niet). Bleef eigenlijk altijd op het zelfde gewicht, ook met het "weinige" wat ik altijd eet. Nu kom ik wel aan.
dinsdag 25 december 2018 om 08:54
Heb je een eetstoornis? Ik vind je obsessie voor je gewicht en het weten hoeveel calorieën je binnenkrijgt best zorgelijk klinken.Anoniem0894 schreef: ↑25-12-2018 08:40Ik kom nooit aan 2000 cal per dag. Vind het moeilijk om al aan 1500 te komen. Ben nooit een grote eter geweest (voor de zwangerschap niet en nu eigenlijk ook niet). Bleef eigenlijk altijd op het zelfde gewicht, ook met het "weinige" wat ik altijd eet. Nu kom ik wel aan.
Je weet wel dat je kind niet groeit van de lucht? Er zullen toch echt voedingsstoffen bij je naar binnen moeten komen.
En je moet wel aankomen, het zou een slecht teken zijn als je niets aankomt.
Praat jij weleens met mensen over jouw magere eetpatroon en je obsessie voor je gewicht? Zo niet, dan zou ik dat toch gaan doen.
dinsdag 25 december 2018 om 08:59
Nee deze heb ik niet meer. 10 jaar geleden wel gehad. Ik weet niet exact hoeveel cal ik eet natuurlijk. Maar ivm leverproblemen ben ik naar een dietiste geweest een aantal jaar geleden en die gaven aan dat ik rond de 1500 eet per dag. Vandaar dat ik dit weet. Ik tel totaal niet de cal wat ik eet hoor & geniet ook gewoon van eten!!Monchu69 schreef: ↑25-12-2018 08:54Heb je een eetstoornis? Ik vind je obsessie voor je gewicht en het weten hoeveel calorieën je binnenkrijgt best zorgelijk klinken.
Je weet wel dat je kind niet groeit van de lucht? Er zullen toch echt voedingsstoffen bij je naar binnen moeten komen.
Praat jij weleens met mensen over jouw magere eetpatroon en je obsessie voor je gewicht? Zo niet, dan zou ik dat toch gaan doen.
Ik vind het wel wat lastiger om aan te komen ofja dat maakt me onzeker. Dat is wel nog een restje van de eetstoornis. Maar verder eet ik gewoon gezond en geniet ik ook wel van ongezondere maaltijden
dinsdag 25 december 2018 om 09:01
Daarnaast ben ik vanaf klein kind af aan al geen grote eter geweest. Voor mijn doen eet ik nu echt heel gezond en goed. Ik heb verder ook geen tekorten aan vitamines etc.Monchu69 schreef: ↑25-12-2018 08:54Heb je een eetstoornis? Ik vind je obsessie voor je gewicht en het weten hoeveel calorieën je binnenkrijgt best zorgelijk klinken.
dinsdag 25 december 2018 om 09:03
Nee klopt. Ik ga ook niet lijnen oid. Dus eigenlijk heb ik er weinig invloed op. Helaas moet ik wel elke 3 weken bij de VK wegen, dat hoort bij de controles.Lemon_tree schreef: ↑25-12-2018 08:56Doe die weegschaal lekker weg en haal die pas weer tevoorschijn 8 weken na je bevalling. Geniet van je zwangerschap. Naast gezond eten en bewegen zolang het lukt doe je er niets aan.
dinsdag 25 december 2018 om 09:11
Heb je bij de VK je verleden met een eetstoornis aangegeven?Anoniem0894 schreef: ↑25-12-2018 09:03Nee klopt. Ik ga ook niet lijnen oid. Dus eigenlijk heb ik er weinig invloed op. Helaas moet ik wel elke 3 weken bij de VK wegen, dat hoort bij de controles.
dinsdag 25 december 2018 om 09:28
Ja, hun weten dat. Heb daar ook een rapport af gegeven waar in staat dat ik gewoon genezen ben enz. Dus hun weten wel van alles eigenlijk af. Heb dat wel eerlijk gezegd daar, ook dat ik wat moeite heb met het aankomen.
dinsdag 25 december 2018 om 09:44
Je kan aan de Vk vragen of ze het gewicht wil afschermen bij het wegen. En als ze een goede VK is zal ze dit ook doen maar ook een gesprek met je aangaan over je gewicht en wat het met je doet.
Ik heb 5 jaar geleden ook de verklaring van genezing gekregen en toch een kleine terug val gekregen ( in mijn ogen ben ik er ook nooit echt vanaf geweest ) in mijn zwangerschap afgelopen zomer. Ik was niet zo bang voor het aankomen maar was in mijn zwangerschap al bezig hoe ik na mijn zwangerschap het snelst en het best mijn oude gewicht kon bereiken.
Ik heb toen via mijn oude behandelaar weer een eet coach gehad en na de bevalling extra begeleiding en een kraamzorg die iets wist van eetstoornissen.
En ik kan nu na 4 maanden eerlijk zeggen dat het nu beter gaat dan ooit en ik ben 18 kg aangekomen in mijn zwangerschap en er zitten nu nog 4 kg extra aan die er van mij niet zo nodig af moeten want eigenlijk is dit een beter gewicht dan wat ik had.
Ik heb 5 jaar geleden ook de verklaring van genezing gekregen en toch een kleine terug val gekregen ( in mijn ogen ben ik er ook nooit echt vanaf geweest ) in mijn zwangerschap afgelopen zomer. Ik was niet zo bang voor het aankomen maar was in mijn zwangerschap al bezig hoe ik na mijn zwangerschap het snelst en het best mijn oude gewicht kon bereiken.
Ik heb toen via mijn oude behandelaar weer een eet coach gehad en na de bevalling extra begeleiding en een kraamzorg die iets wist van eetstoornissen.
En ik kan nu na 4 maanden eerlijk zeggen dat het nu beter gaat dan ooit en ik ben 18 kg aangekomen in mijn zwangerschap en er zitten nu nog 4 kg extra aan die er van mij niet zo nodig af moeten want eigenlijk is dit een beter gewicht dan wat ik had.
dinsdag 25 december 2018 om 09:45
Hier word je gewoon gewogen bij verloskundige dus dat niet wegen gaat niet altijd over thuis.Lemon_tree schreef: ↑25-12-2018 08:56Doe die weegschaal lekker weg en haal die pas weer tevoorschijn 8 weken na je bevalling. Geniet van je zwangerschap. Naast gezond eten en bewegen zolang het lukt doe je er niets aan.