Gewichtstoename

25-12-2018 06:26 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben bang dat ik te veel aan kom. Tot 3 weken geleden was ik nog 2,5 kg bijgekomen. Maar inmiddels zijn het 5kg. Ik kom nu echt snel aan, ongeveer 2 kg (!!) de laatste 2 weken. Ik eet gezond en beweeg genoeg (ik loop op mijn werk zo’n 7 km per dag en daarnaast wandel ik nog veel). Ik heb geen idee hoe ik dit kan beperken maar ik voel me er in ieder geval niet fijn bij zo (1kg per week lijkt me nogal fors).

Ik ben momenteel bijna 22 weken zwanger.
Ikigai schreef:
26-12-2018 20:13
Dat heeft met andere dingen te maken. Als je gezond blijft eten en normale porties (je hoeft echt niet voor twee te eten), dan gaan dus kilo's er gewoon weer af en vrij rap ook. Lekker blijven bewegen en straks als de baby er is, heerlijk achter de kinderwagen gaan wandelen. Borstvoeding geven, honderdduizend rondjes lopen door je eigen gang en in no time ben je weer slank.
Ja, ik weet dat het in jouw wereld zo werkt.
In de mijne niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik heb een goede vriendin met een eetstoornis verleden, zij dacht ook genezen te zijn maar de zwangerschap was een enorme trigger. Jij bent ondergemiddeld aangekomen voor je termijn en maakt je zorgen, zoek aub hulp voordat je baby geboren wordt!

Voor het perspectief, ik ben van mezelf erg slank maar nu in de tweede zwangerschap bij 21 weken 10kg aangekomen.
Solomio schreef:
27-12-2018 08:12
Ja, ik weet dat het in jouw wereld zo werkt.
In de mijne niet.
Daar hebben we het al vaker over gehad en de conclusie is steeds weer dat jij erg veel eet/at. Niet erg, maar hou het alsjeblieft wel bij jezelf.

En TO: Het kan best heftig zijn om je lichaam in korte tijd zo te zien veranderen. Als je het echt moeilijk vindt, dan zou je dit kunnen vertellen aan je verloskundige. Aan de andere kant denk ik dat het voor veel vrouwen wel herkenbaar is. Het is niet niks dat er een kind in je groeit dat steeds groter en groter wordt. Gun jezelf wat tijd om aan je veranderende lichaam te wennen.
Ikigai schreef:
27-12-2018 11:08
Daar hebben we het al vaker over gehad en de conclusie is steeds weer dat jij erg veel eet/at. Niet erg, maar hou het alsjeblieft wel bij jezelf.
Huh? Dat is mss jouw conclusie, maar die is gebaseerd op jouw totale gebrek aan voorstellingsvermogen.

Ik at meer dan ik verbruikte, maar ik at niet heel erg veel. Dat zijn echt twee verschillende dingen.

@TO: ik denk dat het goed is om je bewust te zijn van het risico dat je eetstoornis toch weer een beetje gaat opspelen nu je aankomt. Hoeft natuurlijk niet meteen een drama te zijn, maar wel iets om in de gaten te houden.
Gezond blijven eten en op tijd hulp zoeken lijkt me wel verstandig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven