Spuugzat
dinsdag 25 december 2018 om 16:54
Beste lezer, ik moet dit gewoon echt even van me af schrijven. Mijn vriend en ik zijn allebij nog jong (21) maar hebben een kind samen die nu 4 maanden is. We gingen nog niet lang met elkaar ik werd perongeluk zwanger. Sinds ons kind er is gedraagd hij zich als een lul. Hij drinkt, scheld me uit, maakt botte opmerkingen en is altijd chaggerijnig. Zit me nu zo hoog dat als hij een chaggerijnige kop trekt ik al bijna ontplof en dan heeft ie nog niets gezegd. Nu ben ik het echt zo spuugzat als de feestdagen voorbij zijn maak ik het uit. Ik had dit al veel eerder moeten doen. Maargoed zijn moeder is gek op dr kleindochter en wil haar dat mooie gevoel niet ontnemen om kerst te vieren met haar kleindochter en famillie enzo. Zijn moeder is een lieve schat maar met hem trek ik het gewoon niet meer. Ergens vind ik het ook heel verdrietig dat het zo is gelopen maar bn het zat om elke keer lief te doen en er niets voor terug te krijgen. Ik zorg ook constant voor onze dochter en als hij dan om 12 uur smiddags thuis komt zegt ie hb je nog niet eens gedouched!! En dan ben ik gewoon al sinds 8 uur wakker en druk bezig met huishouden en kind verzorgen. Hij heb ook altijd kritiek op alles wat ik doe bij me dochter, weet het allemaal beter maar hij is er nooit voor ons, helpt me niet niks. Het zit me nu echt zo hoog, ben zo ontzettend boos en dat is ook slecht voor me dochter ik wil niet dat ze opgroeid met gefrustreerde ouders. Het is gewoon echt klaar. Alleen morgen en met nieuwjaar nog ff gezellig doen maar daarna ben ik weg. Hij mag altijd langs komen om ze dochter te zien, maar denk niet dat hij dat vaak zal doen. Dat was voor mij eerst ook een reden om nog bij hem te blijven maar ik wil me niet langer zo dood ongelukkig voelen. Steeds als ik op t punt stond om weg te gaan zij die sorry hou van jou weet ook niet waarom ik zo doe blablabla. Vergaf ik hem weer maar deze keer niet. Even een goed moment uitzoeken na de feestdagen en dan gaan we echt uit elkaar. Hoop dat ik morgen nog beetje normaal tegen m kan doen want bij elke opmerking wil ik gewoon schreeuwen
Sorry hiervoor maar ik ontplof gewoon van woede en kan niet wachten om van m af te zijn.
Sorry hiervoor maar ik ontplof gewoon van woede en kan niet wachten om van m af te zijn.
dinsdag 25 december 2018 om 17:04
Dit, iedereen merkt het toch al wel dat je hem niet meer kunt luchten of zien.speelballetje schreef: ↑25-12-2018 16:57Doe het nu. Dan heb je nog iets aan je kerst en begin je het nieuwe jaar ook meteen goed.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
dinsdag 25 december 2018 om 17:08
Ik zou er nu een punt achter zetten, de feestdagen worden toch niet meer gezellig en leuk. Ook omdat je zegt bijna te "ontploffen" lijkt het met veel beter de knoop direct door te hakken. Je wil toch niet dat je kindje daar getuige van is?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
dinsdag 25 december 2018 om 17:34
Goeie ideeën allemaal, maar ik neem aan dat TO niet meteen een noodwoning ter beschikking heeft en wellicht vertrekt haar vriend ook niet zomaar zonder slag of stoot naar het Leger des Heils. Dus om nou te zeggen dat nu uitmaken de oplossing is om een gezellige kerst te hebben vind ik nou ook weer zoiets, een pot met herrie wordt het toch wel.
Iets anders is dat de feestdagen voor mij geen reden zouden zijn om te wachten, als de kogel dan toch door de kerk moet dan maar liever meteen.
Iets anders is dat de feestdagen voor mij geen reden zouden zijn om te wachten, als de kogel dan toch door de kerk moet dan maar liever meteen.
dinsdag 25 december 2018 om 18:40
Zou het ook deels aan jezelf kunnen liggen? Je zegt al steeds bijna te ontploffen als hij een keer niet vrolijk kijkt.. eigenlijk lijkt het alsof hij niets goed kan doen. Het is zeker een stressvolle periode als je ongepland zwanger raakt en een kind krijgt, ook voor hem. Keur het absoluut niet goed dat hij drinkt en scheld etc., maar misschien kunnen jullie samen kijken wat jullie kunnen doen om een stabiele leefomgeving voor dit kind te creëren ipv ruzie maken over iedere scheet die gelaten wordt?
dinsdag 25 december 2018 om 19:44
Ik vind wel erg kort de bocht dat het kind zielig is omdat ze niet gepland was. Waaraan kun je dan afleiden dat TO geen liefhebbende moeder is? Misschien doet ze wel stinkend haar best in haar eentje, zeker als ik lees dat de vader niet thuis geeft. Ik heb eerder medeleiden met TO met zo’n vent, sorry hoor
anoniem_66d01bb041fe4 wijzigde dit bericht op 25-12-2018 19:45
Reden: Spelfoutje
Reden: Spelfoutje
0.48% gewijzigd
dinsdag 25 december 2018 om 19:48
Ik heb medelijden met het kind
I.p.v dat moeder als volwassen opstelt en dus eerst met de vader van kind de relatie aanpakt
Wilt ze het uitmaken
To
Sorry heel hard
Je was volwassen genoeg om je kind te houden ga dan je stinkend best voor je kind doen om je relatie weer stabiel te houden
Geef het niet te snel op
I.p.v dat moeder als volwassen opstelt en dus eerst met de vader van kind de relatie aanpakt
Wilt ze het uitmaken
To
Sorry heel hard
Je was volwassen genoeg om je kind te houden ga dan je stinkend best voor je kind doen om je relatie weer stabiel te houden
Geef het niet te snel op
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
dinsdag 25 december 2018 om 19:51
Een 21-jarige zou beter moeten weten dan een ongelukje op de wereld te zetten met een net zo jonge verwekker.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑25-12-2018 19:44Ik vind wel erg kort de bocht dat het kind zielig is omdat ze niet gepland was. Waaraan kun je dan afleiden dat TO geen liefhebbende moeder is? Misschien doet ze wel stinkend haar best in haar eentje, zeker als ik lees dat de vader niet thuis geeft. Ik heb eerder medeleiden met TO met zo’n vent, sorry hoor
dinsdag 25 december 2018 om 19:56
Maar dat zegt toch niet dat ze geen goede en lieve moeder is?redbulletje schreef: ↑25-12-2018 19:51Een 21-jarige zou beter moeten weten dan een ongelukje op de wereld te zetten met een net zo jonge verwekker.
Ik zou het ook niet trekken met een man die me uitscheld, teveel drinkt en nooit gezellig kan doen, maar had hem zelf waarschijnlijk al eerder eruit geschopt, dat wel.
dinsdag 25 december 2018 om 20:18
De vader komt om 12 uur thuis. Waarvan? werk? Als jij er dan inderdaad nog als een net opgestane zombie erbij loopt, snap ik zijn reactie wel. Los van het feit dat schelden en drinken not done is.
Mijn ervaringen met mijn baby's waren echt anders, Die waren rond die tijd al weer een paar uur onder zeil geweest. Baby's zijn meestal voor 8 uur wakker in mijn beleving. Zeker als je een doorslaper hebt. Douchen en meer kan ook prima met een baby.
Mijn ervaringen met mijn baby's waren echt anders, Die waren rond die tijd al weer een paar uur onder zeil geweest. Baby's zijn meestal voor 8 uur wakker in mijn beleving. Zeker als je een doorslaper hebt. Douchen en meer kan ook prima met een baby.
woensdag 26 december 2018 om 02:37
Waar is jouw familie in dit verhaal?
Jullie zijn allebei ongeschikt om zonder volwassen of ervaren bijstand een kind te verzorgen zonder dat het negatieve gevolgen heeft voor zowel het kind nu en later, als jullie zelf. Je vriend heeft hoogstwaarschijnlijk nog niet eens geaccepteerd dat hij vader wordt, laat staan vader is.
Jij bent al een stukje verder maar je hele verhaal toont aan dat je nog niet in staat bent zijn rol ook op te vangen. Veel te instabiel, impulsief en emotioneel. En financieel zal het niet veel beter zijn.
Accepteer dat jullie ouderschap ongewenst was en dat kan jij niet in je eentje ineens wenselijk maken. Dat kost tijd. Vraag hulp van jullie beide ouders.
En ga aan de prikpil. Per ongeluk bestaat niet. Welkom in de grote wereld.
Jullie zijn allebei ongeschikt om zonder volwassen of ervaren bijstand een kind te verzorgen zonder dat het negatieve gevolgen heeft voor zowel het kind nu en later, als jullie zelf. Je vriend heeft hoogstwaarschijnlijk nog niet eens geaccepteerd dat hij vader wordt, laat staan vader is.
Jij bent al een stukje verder maar je hele verhaal toont aan dat je nog niet in staat bent zijn rol ook op te vangen. Veel te instabiel, impulsief en emotioneel. En financieel zal het niet veel beter zijn.
Accepteer dat jullie ouderschap ongewenst was en dat kan jij niet in je eentje ineens wenselijk maken. Dat kost tijd. Vraag hulp van jullie beide ouders.
En ga aan de prikpil. Per ongeluk bestaat niet. Welkom in de grote wereld.