Date met bindingsangst?
donderdag 27 december 2018 om 11:35
donderdag 27 december 2018 om 11:39
Met sex willen is niks mis. Als de date en TO maar eerlijk zijn over hun bedoelingen. Vaak treedt de “bindingsangst” ook op als de sex tegenvalt.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
donderdag 27 december 2018 om 11:40
Wie heeft die bindingsangst geconstateerd?
De psycholoog?
Dan is er een goeie kans dat hij er met de juiste hulp goed over heen komt
Heeft hijzelf de diagnose gesteld?
Dan is de kans dat hij er bij jou overheen gaat komen nihil
Bij een ander zou het zo maar als sneeuw voor de zon kunnen verdwijnen.
Als jij tegen jou namelijk zegt, ik heb bindingsangst, iets wat meestal ontstaat in je jeugd, dan zegt jij eigenlijk
Ik vind je leuk, lekker, geil, maar net niet leuk, lekker en geil genoeg om er relatie mee te beginnen
De psycholoog?
Dan is er een goeie kans dat hij er met de juiste hulp goed over heen komt
Heeft hijzelf de diagnose gesteld?
Dan is de kans dat hij er bij jou overheen gaat komen nihil
Bij een ander zou het zo maar als sneeuw voor de zon kunnen verdwijnen.
Als jij tegen jou namelijk zegt, ik heb bindingsangst, iets wat meestal ontstaat in je jeugd, dan zegt jij eigenlijk
Ik vind je leuk, lekker, geil, maar net niet leuk, lekker en geil genoeg om er relatie mee te beginnen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 27 december 2018 om 11:41
Maak je borst maar nat: alle vivaatjes komen je nu melden dat dit niks gaat worden.....He is just not that into you.....hij heeft geen bindingsangst maar vindt jou gewoon niet leuk genoeg......als hij echt verliefd op je zou zijn.....mijn vriend wist vanaf de eerste seconde dat hij met mij oud wilde worden...bla bla bla. Je gaat ook beledigd worden, altijd dezelfde die dat doen.
Ik denk dat je goed bij jezelf moet nadenken of je wel zin hebt om hier energie in te steken. Het zou best kunnen dat hij voor jou gaat, maar dat gaat even duren met de kans dat hij afhaakt. Die tijd kan je beter besteden om iemand te zoeken die minder gecompliceerd is.
Succes
Ik denk dat je goed bij jezelf moet nadenken of je wel zin hebt om hier energie in te steken. Het zou best kunnen dat hij voor jou gaat, maar dat gaat even duren met de kans dat hij afhaakt. Die tijd kan je beter besteden om iemand te zoeken die minder gecompliceerd is.
Succes
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 11:45
4.12% gewijzigd
donderdag 27 december 2018 om 11:41
Dit.
Zou wat zijn dat jij verantwoordelijk bent voor het gedrag van zijn ex. Als hij jou niet kan vertrouwen moet hij met zichzelf aan de slag.
donderdag 27 december 2018 om 11:42
Oh Haha. Ze staan er al. Zodadelijk komen de eigen succes verhalen. Summerdance?Waterman26 schreef: ↑27-12-2018 11:41Maak je borst maar nat: alle vivaatjes komen je nu melden dat dit niks gaat worden, hij heeft geen bindingsangst maar vindt jou gewoon niet leuk genoeg, als hij echt verliefd op je zou zijn, mijn vriend wist vanaf de eerste seconde dat hij met mij oud wilde worden...bla bla bla. Je gaat ook beledigd worden, altijd dezelfde die dat doen.
Succes
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 11:46
0.84% gewijzigd
donderdag 27 december 2018 om 11:51
Er zullen mensen zijn die écht bindingsangst hebben. Maar daar kun je beter ook niet te veel energie in steken. Eerst zullen ze hun therapie succesvol moeten afronden.Waterman26 schreef: ↑27-12-2018 11:41Maak je borst maar nat: alle vivaatjes komen je nu melden dat dit niks gaat worden.....He is just not that into you.....hij heeft geen bindingsangst maar vindt jou gewoon niet leuk genoeg......als hij echt verliefd op je zou zijn.....mijn vriend wist vanaf de eerste seconde dat hij met mij oud wilde worden...bla bla bla. Je gaat ook beledigd worden, altijd dezelfde die dat doen.
Succes
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
donderdag 27 december 2018 om 11:53
donderdag 27 december 2018 om 12:07
Ik heb officieel bindingsangst, ofwel: onveilige hechting. Dat is door een psycholoog vastgesteld. Als je dat hebt is het echt geen pretje hoor! Voor mij niet, maar ook niet voor mijn partner. Je bent continue onrustig en angstig in relaties. En meestal kies je dan partners uit die ook onveilig gehecht zijn. Mijn partner en ik zijn er veel mee bezig en ik volg therapie.
Ik vind het best lastig als mensen te pas en te onpas roepen dat zij of een potentiele partner die zich niet wil binden bindingsangst heeft. Het kan natuurlijk zijn dat diegene echte bindingsmoeilijkheden heeft, maar dan is het nog lastiger om een stabiele relatie mee aan te gaan dan gewoon een kerel die niet genoeg interesse heeft. Het laatste heeft namelijk meer kans op een positieve uitkomst dan bindingsangst.
En kijk ook naar jezelf. Zoals ik al schreef, mensen die onveilig gehecht zijn kiezen vaak partners uit die dat ook zijn. Dus als hij echt bindingsangst heeft, is de kans dat jij dat hebt ook erg groot. Anders zou je hem (hoogstwaarschijnlijk) namelijk dan niet uitkiezen.
Ik vind het best lastig als mensen te pas en te onpas roepen dat zij of een potentiele partner die zich niet wil binden bindingsangst heeft. Het kan natuurlijk zijn dat diegene echte bindingsmoeilijkheden heeft, maar dan is het nog lastiger om een stabiele relatie mee aan te gaan dan gewoon een kerel die niet genoeg interesse heeft. Het laatste heeft namelijk meer kans op een positieve uitkomst dan bindingsangst.
En kijk ook naar jezelf. Zoals ik al schreef, mensen die onveilig gehecht zijn kiezen vaak partners uit die dat ook zijn. Dus als hij echt bindingsangst heeft, is de kans dat jij dat hebt ook erg groot. Anders zou je hem (hoogstwaarschijnlijk) namelijk dan niet uitkiezen.
donderdag 27 december 2018 om 12:16
Neem afstand van hem. Als hij bindingsangst heeft, maar wel gevoelens voor jou zal hij je waarschijnlijk veel moeite voor je gaan doen. Zo niet dan heeft hij niet genoeg gevoelens voor je. Mocht hij inderdaad bindingsangst hebben dan zit je ook in een niet zo fijne situatie. Zodra hij je dan weer heeft gaat hij ws. weer afstand nemen. Mijn vriend heeft er ook last van en ik krijg er een punthoofd van. Niet leuk.
donderdag 27 december 2018 om 12:26
Het uit zich niet bij iedereen op dezelfde manier. Hoe het zich uit is heel erg afhankelijk van hoe jouw ouder met jou omgingen als kind. Als ze je bijzonder weinig warmte gaven, dan voelt voor jou warmte als verstikkend en ongewenst. Waren je ouder inconsequent/onvoorspelnaar, dan ben jij dat ook, of kan je niet tegen onvoorspelbare situaties van je partner, wat meestal in enorme onrust resulteert.laduchesse schreef: ↑27-12-2018 12:16Neem afstand van hem. Als hij bindingsangst heeft, maar wel gevoelens voor jou zal hij je waarschijnlijk veel moeite voor je gaan doen. Zo niet dan heeft hij niet genoeg gevoelens voor je. Mocht hij inderdaad bindingsangst hebben dan zit je ook in een niet zo fijne situatie. Zodra hij je dan weer heeft gaat hij ws. weer afstand nemen. Mijn vriend heeft er ook last van en ik krijg er een punthoofd van. Niet leuk.
Het kan dus aantrekken afstoten zijn. Maar het kan ook zijn dat het lang duurt voordat iemand de ander toelaat (dat heeft mijn partner), of iemand helemaal niet toe kunnen laten. En het kan ook zo zijn dat je wel een relatie wil, maar vanwege onrust het toch altijd weer afkapt, omdat het zo oncomfortabel voelt (dat heb ik).
Maar hoe je het ook went of keert; zonder ondersteuning is het verdomd moeilijk om een stabiele relatie aan te gaan. Voor degene met bindingsangst is het erg onprettig, maar zeker ook voor de partner van diegene.
Weet waar je aan begint.
winkje87 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 12:33
17.85% gewijzigd
donderdag 27 december 2018 om 12:32
Beste TO wat wil jij zelf? Jij hebt recht op evenveel liefde als je een ander geeft.
Ik vind het lastig...heb trouwens zelf last van extreme bindingsangst, ben nu 2 maanden verder in een prille relatie en het steekt alweer de kop op omdat dit een relatie is met een gezonde bereikbare en emotionele partner die er echt voor wil gaan en ik ben alleen maar weer in paniek...zo irritant...en erg lastig voor mijn partner. Dus daarom mijn vraag wat wil jij?
Ik vind het lastig...heb trouwens zelf last van extreme bindingsangst, ben nu 2 maanden verder in een prille relatie en het steekt alweer de kop op omdat dit een relatie is met een gezonde bereikbare en emotionele partner die er echt voor wil gaan en ik ben alleen maar weer in paniek...zo irritant...en erg lastig voor mijn partner. Dus daarom mijn vraag wat wil jij?
donderdag 27 december 2018 om 12:48
Waterman26 schreef: ↑27-12-2018 11:41Maak je borst maar nat: alle vivaatjes komen je nu melden dat dit niks gaat worden.....He is just not that into you.....hij heeft geen bindingsangst maar vindt jou gewoon niet leuk genoeg......als hij echt verliefd op je zou zijn.....mijn vriend wist vanaf de eerste seconde dat hij met mij oud wilde worden...bla bla bla. Je gaat ook beledigd worden, altijd dezelfde die dat doen.
Succes
Wat zijn vivaatjes?
I wanna live my life with the volume full!
donderdag 27 december 2018 om 12:56
Dit vind ik wel erg ver gaan. Ze kennen elkaar nog maar net, er is nog een oppervlakkige klik. Het lijkt me niet dat je daar al op kan baseren dat zij dan waarschijnlijk ook bindingsangst heeft. Sowieso lijkt me dat zij dat zelf wel beter weet dan jij.winkje87 schreef: ↑27-12-2018 12:07En kijk ook naar jezelf. Zoals ik al schreef, mensen die onveilig gehecht zijn kiezen vaak partners uit die dat ook zijn. Dus als hij echt bindingsangst heeft, is de kans dat jij dat hebt ook erg groot. Anders zou je hem (hoogstwaarschijnlijk) namelijk dan niet uitkiezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 27 december 2018 om 13:01