Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 13 december 2018 om 13:53
zo, de potion explosion is binnen, met als toegift de geheimzinnige vallende ster. Volgens de omschrijving een omgekeerde mikado, dus stokjes aan elkaar hangen in plaats van uit elkaar halen. Lijkt me wel iets voor het spellenweekend, als we echt duf van het spelen worden
donderdag 13 december 2018 om 19:30
donderdag 13 december 2018 om 19:54
Wij hebben het spel ook en het in elkaar zeten is inderdaad niet 1,2,3 gedaan. Bij ons is er ook iets een beejte kapot gegaan dacht ik. Bij de uitbreiding, die er sinds kort is, zit er een plastic mixer!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
donderdag 13 december 2018 om 20:16
Ja die uitbreiding moet er wel bij, maar daarvoor is Adriaensen goedkoper volgens mij
maandag 17 december 2018 om 20:23
Leuk Nlies! Hoe veel spellen speel je dan ongeveer in zo'n weekend?
Wij zijn dit weekend in antwerpen gestopt bij 'The Playground' in het CS. Een klein maar gezellig bordspelcafé waar je ook spellen kunt kopen. We hebben daar die nieuwe versie van Azul gespeeld (ik vind 'm heel leuk, man is niet overtuigd). We hebben ook Century voor het eerst samen gespeeld. Apart van elkaar een potje gedaan maar nog niet eerder samen. Onze mening was en blijft: 'Mwah'
We hebben het wel gezellig gehad, en daar gaat het om. De prijzen daar zijn overigens ook best aardig geloof ik.
Wij zijn dit weekend in antwerpen gestopt bij 'The Playground' in het CS. Een klein maar gezellig bordspelcafé waar je ook spellen kunt kopen. We hebben daar die nieuwe versie van Azul gespeeld (ik vind 'm heel leuk, man is niet overtuigd). We hebben ook Century voor het eerst samen gespeeld. Apart van elkaar een potje gedaan maar nog niet eerder samen. Onze mening was en blijft: 'Mwah'
We hebben het wel gezellig gehad, en daar gaat het om. De prijzen daar zijn overigens ook best aardig geloof ik.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
maandag 17 december 2018 om 20:45
flip-flop, ergens rond de 20 denk ik. Neem iedere keer voor om ze op te schrijven of foto te maken, maar ik vergeet dat steeds. Gaat van spellen die de hele middag duren tot 20 minuten. Ik vind de nieuwe versie Azul ook leuk,
Playground heb ik van gehoord, nog niet geweest.
* Update, ik heb er me 21 herinnerd, waarvan ik er 8 nog nooit gespeeld had.
Playground heb ik van gehoord, nog niet geweest.
* Update, ik heb er me 21 herinnerd, waarvan ik er 8 nog nooit gespeeld had.
nlies wijzigde dit bericht op 18-12-2018 14:26
0.71% gewijzigd
maandag 17 december 2018 om 21:44
Wauw, 25 man! Hoe krijg je die een heel weekend bij elkaar?
Wij hebben eens per jaar een weekend met maximaal 15 spelfanaten, en eventueel nog een paar mensen die alleen langskomen voor het weerwolven

The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
maandag 17 december 2018 om 22:15
leden van de spellenclub, oud-leden en vrienden van de spellenclub.
dinsdag 18 december 2018 om 00:14
Klinkt gezellig Nlies!
Ik heb twee weken geleden twee dagen ' gewerkt' bij een spellenwinkel en mocht voor 150 euro aan spellen uitkiezen! Het werk was al leuk (kadootjes inpakken voor sint en kerst) maar de spelletjes uitzoeken was nog veel leuker.
Omdat we veel strategische spellen in de kast hebben staan wilde ik het eens over een andere boeg gooien en ben dus onder andere thuis gekomen met Sagrada en Big Book of Madness. Sagrada is echt, echt, echt gaaf! Ga volgende week nog even terug voor de 5-6 speler uitbreiding,want er word hier gevochten om het spel en Big Book of Madness 1 keer gespeeld, maar smaakt enorm naar meer!
Ik heb twee weken geleden twee dagen ' gewerkt' bij een spellenwinkel en mocht voor 150 euro aan spellen uitkiezen! Het werk was al leuk (kadootjes inpakken voor sint en kerst) maar de spelletjes uitzoeken was nog veel leuker.
Omdat we veel strategische spellen in de kast hebben staan wilde ik het eens over een andere boeg gooien en ben dus onder andere thuis gekomen met Sagrada en Big Book of Madness. Sagrada is echt, echt, echt gaaf! Ga volgende week nog even terug voor de 5-6 speler uitbreiding,want er word hier gevochten om het spel en Big Book of Madness 1 keer gespeeld, maar smaakt enorm naar meer!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

woensdag 19 december 2018 om 22:03
woensdag 19 december 2018 om 22:04
donderdag 20 december 2018 om 20:09
Gezellig

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
donderdag 20 december 2018 om 20:51
donderdag 20 december 2018 om 21:01
Bij de fifth ingredient (uitbreiding is alleen in het engels) heb je witte knikkers die als jokers tellen, je hebt er nog wat mixdranken bij die dus ook weer een voordeel opleveren, en je hebt de hulp of tegenstand van de professor. Aan het begin van het spel worden 3 kaarten getrokken, waardoor je bijvoorbeeld je toverdranken van onderaf moet vullen, strafpunten krijgt als je de knikkers uit je handen laat vallen, knikkers bij anderen kunt stelen of ruilen.
Kreeg trouwens net bericht van de winkel dat het niet voorradig was, toen ik bestelde nog wel

zaterdag 22 december 2018 om 20:11
Leuk, kom vertellen hoe je het vindt, en je mag ook vertellen wat je van ons topic vindt, (hoeft niet, gewoon meepraten mag ook)Vragen kunnen ook altijd, er is altijd wel iemand die het antwoord weet, of die weet waar je dat kunt vinden
donderdag 27 december 2018 om 00:50