Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zo, de potion explosion is binnen, met als toegift de geheimzinnige vallende ster. Volgens de omschrijving een omgekeerde mikado, dus stokjes aan elkaar hangen in plaats van uit elkaar halen. Lijkt me wel iets voor het spellenweekend, als we echt duf van het spelen worden
Wow wat een gedoe (en dan zeg ik het nog netjes) die mixer van de potion explosion in elkaar zetten, maar jet is gelukt, nu maar hopen dat hij stevig genoeg in elkaar zit voor veel spelletjes
nlies schreef:
13-12-2018 19:30
Wow wat een gedoe (en dan zeg ik het nog netjes) die mixer van de potion explosion in elkaar zetten, maar jet is gelukt, nu maar hopen dat hij stevig genoeg in elkaar zit voor veel spelletjes
Wij hebben het spel ook en het in elkaar zeten is inderdaad niet 1,2,3 gedaan. Bij ons is er ook iets een beejte kapot gegaan dacht ik. Bij de uitbreiding, die er sinds kort is, zit er een plastic mixer!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
13-12-2018 19:54
Wij hebben het spel ook en het in elkaar zeten is inderdaad niet 1,2,3 gedaan. Bij ons is er ook iets een beejte kapot gegaan dacht ik. Bij de uitbreiding, die er sinds kort is, zit er een plastic mixer!
Ja die uitbreiding moet er wel bij, maar daarvoor is Adriaensen goedkoper volgens mij
Weer thuis en een heerlijk weekend gehad, toch wel zo'n 25 speellustigen om samen te kiezen en te spelen uit een voorraad uit zo'n 150 spellen,en dat een weekend lang
Leuk Nlies! Hoe veel spellen speel je dan ongeveer in zo'n weekend?

Wij zijn dit weekend in antwerpen gestopt bij 'The Playground' in het CS. Een klein maar gezellig bordspelcafé waar je ook spellen kunt kopen. We hebben daar die nieuwe versie van Azul gespeeld (ik vind 'm heel leuk, man is niet overtuigd). We hebben ook Century voor het eerst samen gespeeld. Apart van elkaar een potje gedaan maar nog niet eerder samen. Onze mening was en blijft: 'Mwah'

We hebben het wel gezellig gehad, en daar gaat het om. De prijzen daar zijn overigens ook best aardig geloof ik.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop, ergens rond de 20 denk ik. Neem iedere keer voor om ze op te schrijven of foto te maken, maar ik vergeet dat steeds. Gaat van spellen die de hele middag duren tot 20 minuten. Ik vind de nieuwe versie Azul ook leuk,
Playground heb ik van gehoord, nog niet geweest.
* Update, ik heb er me 21 herinnerd, waarvan ik er 8 nog nooit gespeeld had.
nlies wijzigde dit bericht op 18-12-2018 14:26
0.71% gewijzigd
nlies schreef:
17-12-2018 16:34
Weer thuis en een heerlijk weekend gehad, toch wel zo'n 25 speellustigen om samen te kiezen en te spelen uit een voorraad uit zo'n 150 spellen,en dat een weekend lang
Wauw, 25 man! Hoe krijg je die een heel weekend bij elkaar?
Wij hebben eens per jaar een weekend met maximaal 15 spelfanaten, en eventueel nog een paar mensen die alleen langskomen voor het weerwolven :P
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Full_Moon schreef:
17-12-2018 21:44
Wauw, 25 man! Hoe krijg je die een heel weekend bij elkaar?
Wij hebben eens per jaar een weekend met maximaal 15 spelfanaten, en eventueel nog een paar mensen die alleen langskomen voor het weerwolven :P
leden van de spellenclub, oud-leden en vrienden van de spellenclub.
Klinkt gezellig Nlies!

Ik heb twee weken geleden twee dagen ' gewerkt' bij een spellenwinkel en mocht voor 150 euro aan spellen uitkiezen! Het werk was al leuk (kadootjes inpakken voor sint en kerst) maar de spelletjes uitzoeken was nog veel leuker.

Omdat we veel strategische spellen in de kast hebben staan wilde ik het eens over een andere boeg gooien en ben dus onder andere thuis gekomen met Sagrada en Big Book of Madness. Sagrada is echt, echt, echt gaaf! Ga volgende week nog even terug voor de 5-6 speler uitbreiding,want er word hier gevochten om het spel en Big Book of Madness 1 keer gespeeld, maar smaakt enorm naar meer!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Sagrada is ook leuk, dat big book ken ik niet.
het zijn al 23 spellen geworden afgelopen weekend, exclusief degene die ik meerdere keren gespeeld heb
welkom voor Sooofff, (zal even uppen voor je)
Ik baal dat de spellenclub gister was. Vandaag had ik tijd! :(
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Sagrada ziet er leuk uit zeg! Ik zoek altijd wel leuke nieuwe spellen om te proberen. Zal zo eens bij Nox kijken hoe het werkt.
Ja lunchlover, vandaag had ik ook tijd.
Heb nu die tijd gebruikt om kerstcadeautjes voor mezelf te kopen: Aanvulling op Potion Explosion, en Kwakzalvers van Kakelenburg.
We spreken wel een keer af om te spelen
Tiana_76 schreef:
19-12-2018 19:56
Sagrada ziet er leuk uit zeg! Ik zoek altijd wel leuke nieuwe spellen om te proberen. Zal zo eens bij Nox kijken hoe het werkt.
Sagrada is ook leuk, en door de verschillende opdrachten steeds weer leuk
nlies schreef:
19-12-2018 22:03
Ja lunchlover, vandaag had ik ook tijd.
Heb nu die tijd gebruikt om kerstcadeautjes voor mezelf te kopen: Aanvulling op Potion Explosion, en Kwakzalvers van Kakelenburg.
We spreken wel een keer af om te spelen

Gezellig :yes:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Nlies, wat houdt de uitbreiding van Potion Explosion in? De uitbreiding is bijna net zo duur als het spel zelf, is het dan echt een uitbreiding of een andere versie? Ik ben benieuwd. We vinden dit allemaal een leuk spel, dus ben benieuwd wat voor aanvulling dit is. :-)
hoera schreef:
20-12-2018 20:51
Nlies, wat houdt de uitbreiding van Potion Explosion in? De uitbreiding is bijna net zo duur als het spel zelf, is het dan echt een uitbreiding of een andere versie? Ik ben benieuwd. We vinden dit allemaal een leuk spel, dus ben benieuwd wat voor aanvulling dit is. :-)
Bij de fifth ingredient (uitbreiding is alleen in het engels) heb je witte knikkers die als jokers tellen, je hebt er nog wat mixdranken bij die dus ook weer een voordeel opleveren, en je hebt de hulp of tegenstand van de professor. Aan het begin van het spel worden 3 kaarten getrokken, waardoor je bijvoorbeeld je toverdranken van onderaf moet vullen, strafpunten krijgt als je de knikkers uit je handen laat vallen, knikkers bij anderen kunt stelen of ruilen.
Kreeg trouwens net bericht van de winkel dat het niet voorradig was, toen ik bestelde nog wel :'(
nlies schreef:
19-12-2018 19:05
welkom voor Sooofff, (zal even uppen voor je)
Dankje. Leuk dat er een spellentopic is. Ik heb net Azul gekocht, ben benieuwd!
Sooofff schreef:
22-12-2018 19:37
Dankje. Leuk dat er een spellentopic is. Ik heb net Azul gekocht, ben benieuwd!
Leuk, kom vertellen hoe je het vindt, en je mag ook vertellen wat je van ons topic vindt, (hoeft niet, gewoon meepraten mag ook)Vragen kunnen ook altijd, er is altijd wel iemand die het antwoord weet, of die weet waar je dat kunt vinden
En nog iemand iets leuks onder de kerstboom gevonden?
ik heb zus en zwager quinto uitgelegd, en ze vonden het nog leuk ook, heb het spel daar gelaten zodat ze met de kleinkinderen kunnen spelen.
Carcassonne berg en dal, uitbreiding van Andor en voor de kinderen Beverbende en Pak die zak met kerst gekregen.
Leuk klaverblauwtje, kun je weer even vooruit.ik wacht nog op mijn bestelling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven