Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Ennnnnn een kersverse geboren baby in mijn FB timeline, van een echtpaar dat morbide obees is en super ongezond leeft (heel aardig hoor, daar niet van) maar FML, kan hier nu zo slecht tegen.

Ik heb een BMI VAN 21,5, nooit gerookt, drink nooit alcohol, leef en eet gezond... :whip: :thunder:
Definitief van het wachtbankje af. Zit in een vochtig piepklein appartement en moet straks in een woonkamer slapen die formaat kleine studentenkamer heeft. Bank is geen slaapbank. Eén van ons op de 2,5-zits, de ander op de grond. Met menstruatiekrampen. Gatverdamme. Waarom nou net vanavond? Ook dit nog.

Positief denken: als de cyclus hetzelfde blijft dan 18 januari starten met een cyclus op nieuwe medicatie.
OMFG!!! Het is nog erger dan ik dacht!! Zwager heeft zijn vriendin niet ingelicht dat we blijven slapen. Ze komt er net per ongeluk achter. Er is GEEN luchtbed, GEEN extra dekbed of beddengoed of deken of kussen.

Er is hier GEEN verwarming alleen een straalkacheltje, super vochtig, alles ruikt, ik heb het koud.

We moeten met zijn TWEEEN op de dertiendehandse 2,5 zits, tijdens de eerste avond van mijn menstruatie!

Ik HEB het niet meer! We zitten in een gehucht en kunnen nergens heen....!
Echt WTF!!
Vriend net zo in shock als ik. We waren nog niet eerder bij zwager geweest, hij verzekerde ons dat alles goed was en dat we prima konden blijven slapen. Waren ingesteld op woonkamer (als er een slaapbank oid is dat natuurlijk geen probleem voor een nachtje) maar niet op dit!
Oeh, dat klinkt allemaal erg, eh ... spartaans? En bizar?
Klote van het wachtbankje. En van de timing!

Wow, dit is wel een absurde logeerpartij. o_o
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Pergamon schreef:
22-12-2018 18:35
Ennnnnn een kersverse geboren baby in mijn FB timeline, van een echtpaar dat morbide obees is en super ongezond leeft (heel aardig hoor, daar niet van) maar FML, kan hier nu zo slecht tegen.

Ik heb een BMI VAN 21,5, nooit gerookt, drink nooit alcohol, leef en eet gezond... :whip: :thunder:
Ah, ook dat nog. I know. Het is Niet Eerlijk. Niks hiervan gaat ook maar in de verste verte over eerlijkheid. Ik heb ze ook in mijn timeline (en familie): ze staan op een tochtig hoekje en er valt een baby uit (wel doorroken natuurlijk, want stoppen geeft stress en stress is heel slecht voor baby's). Grrrrr!
Nou, de nacht overleefd hoor. Vriendin van zwager is opvallend normaal om in een relatie met zwager te zitten. Zij is naar haar ouders gereden om een dekbed en kussens op te halen. Vriend en ik hebben alle kussens van de bank gehaald en een “bed” op de grond gefabriceerd. We pasten precies op de 1:20 tussen bed en TV meubel (dat geeft formaat kamer wel aan - er past geen eettafeltje oid meer bij).

Ook niet doorgelekt, dus mijn opluchting is groot.

Nu twijfel alleen heel erg wat ik nu als dag 1 moet tellen; gisteren (menstruatie gestart maar echt heel weinig)!of vandaag (waarin het echt is gestart-gestart.) Weten jullie dat?

Nog een paar uur en dan vertrekken we voor 24 uur alleen in een leuke stad (tussenstop op weg naar schoonmoeder) :cheer2:
Zwager en vriendin liggen nog steeds in bed :facepalm:

Vriend over de zeik (“Wat dóe ik hier?!”), er is geen ontbijt (we hebben de pringles van gisterenavond maar opgegeten) en we kunnen ook niet weg want we hebben geen huissleutel dus hoe kom je dan weer binnen?
Klinkt allemaal redelijk uniek, Pergamon. :-D Dit is het soort belevenis waar je nog jaren en jaren op kunt teren op feestjes! Maar nu is het natuurlijk wel afzien. Weet je wat, ik noem het: urban camping. Of indoor survival. Vet hip.
Pringles-ontbijt .... ;-D Wel fijn van de vriendin dat ze nog iets slaapbaars heeft geregeld.

Begon je menstruatie gisteravond laat? Mijn acupuncturist (ik heb ook niet zoveel anders om op af te gaan) telt de start dan als de dag erna. Maar geen idee wat jouw arts aan zou houden!
We zijn vertrokken en inmiddels halverwege een 4+ uur durende reis naar een leuke stad (en dan morgen weer verder naar schoonmoeder)

Vriend over de zeik vanwege zijn broer en de staat waarin hij leeft. Duidelijk diep ongelukkig, bereikt niks, had niks geregeld (6 weken geleden komst aangekondigd en gezegd dat hij alles moest regelen en wij dan zouden betalen, omdat hij geen cent te makken heeft). Vriendin bleek vanochtend extreem vroeg te zijn vertrokken, zonder gedag te zeggen, broer had geen lunch geregeld (met de familie lunchen op zondag is hier traditie en mijn vriend had er echt naar uitgekeken.)

Goed dat je het zegt van die acupuncturist! Ik bel morgen maar even naar het ziekenhuis, wat zij aanhouden.

Mag ik vragen hoeveel jij betaalt voor de acupuncturist? Ik overweeg ook te gaan starten. Lees nu een onwijs interessant boek over hoe Traditional Chinese Medicine (TCM) aankijkt tegen vruchtbaarheidsproblemen en vind het echt een openbaring eigenlijk. Geschreven door een Amerikaanse met een PhD en een (Westerse) artsenopleiding, dus geen kwakzalverige bullshit. (Vind ik dan).
Kan me voorstellen dat het voor je vriend erg naar is om te zien dat je broer zich zo slecht redt! Vervelend voor hem. Ik hoop dat jullie het in de leuke stad een stuk fijner zullen hebben.

Mijn familie heeft vanavond de jaarlijkse kerstborrel, maar ik druk mijn snor. Van alle neven en nichten ben ik de enige zonder kinderen en zeker nu mijn broer weer een verse baby te showen heeft, vind ik het vooral pijnlijk. Niets feestelijks aan. Mijn ouders begrijpen het gelukkig en ik zie ze morgen, zonder dat hele extended family-festijn.

Ik ben wel benieuwd naar dat boek! Ik betaal 60 euro per acupunctuursessie. Een sessie duurt 1 a 1,5 uur. Daarnaast ben ik aanvullend verzekerd voor alternatieve geneeswijzen: ik krijg 45 euro per sessie terug, tot 500 euro per jaar. Daar betaal ik iets van 12 of 13 euro per maand extra voor, geloof ik.
botanietje schreef:
23-12-2018 18:40
Kan me voorstellen dat het voor je vriend erg naar is om te zien dat je broer zich zo slecht redt! Vervelend voor hem. Ik hoop dat jullie het in de leuke stad een stuk fijner zullen hebben.

Het is hier heerlijk, met een fantastische hotelkamer. Echt genieten. We hebben afgesproken dat als andere broer het ook zo slecht geregeld heeft dat we eerder teruggaan en nog een dag hier gaan zitten. Echt relaxen hier.

botanietje schreef:

Mijn familie heeft vanavond de jaarlijkse kerstborrel, maar ik druk mijn snor. Van alle neven en nichten ben ik de enige zonder kinderen en zeker nu mijn broer weer een verse baby te showen heeft, vind ik het vooral pijnlijk. Niets feestelijks aan. Mijn ouders begrijpen het gelukkig en ik zie ze morgen, zonder dat hele extended family-festijn.

Ah kut is dat zeg!! Goed dat je niet gaat en fijn dat je ouders achter je staan. Weten er ook anderen van jullie traject die je een beetje kunnen steunen?

botanietje schreef:

Ik ben wel benieuwd naar dat boek!

The Infertility Cure van Randine Lewis. (Wel Engelstalig) Ik heb voor €4 het eboek gekocht op bol.com. Het gaat er eigenlijk om dat TCM je lichaam ziet als een eigen “ecosysteem” en het “Westen” onafhankelijke klachten behandeld. Vergelijkend met de aardbol zou dat ongeveer het volgende werken;

Er is een stuk land waarop een boer graag wil oogsten, maar de grond is zo droog dat er niks groeit. Westerse geneeskunde gooit dan willekeurig een enorme sloot aan water over de land, waardoor het weer vochtig moet worden, wat het voor een tijdje ook gaat zijn. Risico is alleen dat het ook té nat kan worden (= ook niet de bedoeling) en dat na een tijd het land weer droog staat. Het gaat wel lekker snel.

TCM kijkt of er wolken kunnen komen die voor langere tijd een beetje miezerregen zullen uitstoten, waardoor het land zorgvuldiger vochtig wordt gemaakt en de grond daarmee vruchtbaarder. Het duurt alleen wel even, want die wolken zijn er niet in 1 dag.

botanietje schreef:
Ik betaal 60 euro per acupunctuursessie. Een sessie duurt 1 a 1,5 uur. Daarnaast ben ik aanvullend verzekerd voor alternatieve geneeswijzen: ik krijg 45 euro per sessie terug, tot 500 euro per jaar. Daar betaal ik iets van 12 of 13 euro per maand extra voor, geloof ik.

Oh dat valt mij mee. In mijn stad vraagt er één €80 per sessie en ik vind dat toch wel fors merk ik. Krijg je wel ook dieetadvies en chinese kruiden, dus echt TCM. Hoe vaak ga je ongeveer? Ik ga mijn zorgpolis er een deze dagen nog even op doorlopen en eventueel wat opwaarderen. Wil het toch wel graag merk ik (maar mijn vriend vind het heel suf en veel te duur, dus ik moet er nog wel eens goed met hem over praten.)
Pergamon schreef:
23-12-2018 22:49
Het is hier heerlijk, met een fantastische hotelkamer. Echt genieten. We hebben afgesproken dat als andere broer het ook zo slecht geregeld heeft dat we eerder teruggaan en nog een dag hier gaan zitten. Echt relaxen hier.
Oh gelukkig maar, dat klinkt heel fijn. Prettig idee om dat achter de hand te hebben.
Pergamon schreef:
Ah kut is dat zeg!! Goed dat je niet gaat en fijn dat je ouders achter je staan. Weten er ook anderen van jullie traject die je een beetje kunnen steunen?
Ja, absoluut. Ik ben heel open over het traject (in grote lijnen althans :-) ). Al blijft het aan veel mensen moeilijk uit te leggen hoe het is om constant met die onzekerheid en teleurstellingen te leven. Ik heb een paar vriendinnen die ofwel hun eigen sores hebben gehad op dat gebied, ofwel van zichzelf inlevend zijn. Erg fijn. Maar ik ben ook blij om op het forum zoveel herkenning te vinden!
Pergamon schreef:
Oh dat valt mij mee. In mijn stad vraagt er één €80 per sessie en ik vind dat toch wel fors merk ik. Krijg je wel ook dieetadvies en chinese kruiden, dus echt TCM. Hoe vaak ga je ongeveer? Ik ga mijn zorgpolis er een deze dagen nog even op doorlopen en eventueel wat opwaarderen. Wil het toch wel graag merk ik (maar mijn vriend vind het heel suf en veel te duur, dus ik moet er nog wel eens goed met hem over praten.)
Jup, Chinese kruiden en de hele bups. De behandelaar is zelf een Chinese. Ik ga normaal elke twee weken (die die 500 euro is wel op ondertussen) en dan mag ik elke keer mijn hele fysieke en mentale doopsel overleggen: hoe ik slaap, hoe mijn eetlust is, hoe mijn humeur is, hoe energiek ik ben, hoe ik plas, hoe ik poep. :lol: Echt alles. Dus je kunt wel stellen dat ze van het hele plaatje uitgaat.
botanietje wijzigde dit bericht op 24-12-2018 10:19
0.10% gewijzigd
oeps, dubbel
Jeetje wat een verhaal pergamon
Arcticfox1 schreef:
24-12-2018 11:13
Jeetje wat een verhaal pergamon
Hoe is het met jou? Is je NOD eind deze week?
Klinkt goed Botanietje! Ik wil ook graag naar zoiets maar mijn vriend vind het maar raar. Nog even goed over hebben :) (vind het belangrijk dat hij er ook achter staat)

Ja een bizar verhaal - maar zo gaat het hier altijd. Vader van mijn vriend is een SCHAT - zo’n fijne, lieve man! Zijn moeder is echt vreselijk. Heb hier ook al weer een boel rare dingen meegemaakt. En non-stop baby-vragen:

“We willen graag weer een nieuw huisdier”
-“jullie moeten geen huisdier maar een baby nemen!”

“We zijn aan het verbouwen en gaan nu...”
-“Een babykamer!”

“Oh wat een luxe wijn! Is dat om te vieren dat er een baby komt?”

Ik ben pas 1x uitgevallen tegen haar. Ik ben helemaal trots op mezelf voor deze zelfbeheersing.

Hoop (en verwacht) dat jullie dagen wat beter verlopen ;-)
botanietje schreef:
25-12-2018 00:16
Hoe is het met jou? Is je NOD eind deze week?
Vorige week zondag ovitrelle gespoten, dus waarschijnlijk aankomende maandag mijn menstruatie en dan meestal een dag of twee vooraf bruinverlies.
Vandaag had ik heel gek wat roze afscheiding en sinds gisteren hoofdpijn. Dat laatste kan ook door de spanning komen. Kat gisteren bij de dierenarts moet laten voor de nacht. Gelukkig nu weer thuis
Pergamon schreef:
25-12-2018 11:55
Klinkt goed Botanietje! Ik wil ook graag naar zoiets maar mijn vriend vind het maar raar. Nog even goed over hebben :) (vind het belangrijk dat hij er ook achter staat)

Ja een bizar verhaal - maar zo gaat het hier altijd. Vader van mijn vriend is een SCHAT - zo’n fijne, lieve man! Zijn moeder is echt vreselijk. Heb hier ook al weer een boel rare dingen meegemaakt. En non-stop baby-vragen:

“We willen graag weer een nieuw huisdier”
-“jullie moeten geen huisdier maar een baby nemen!”

“We zijn aan het verbouwen en gaan nu...”
-“Een babykamer!”

“Oh wat een luxe wijn! Is dat om te vieren dat er een baby komt?”

Ik ben pas 1x uitgevallen tegen haar. Ik ben helemaal trots op mezelf voor deze zelfbeheersing.

Hoop (en verwacht) dat jullie dagen wat beter verlopen ;-)
:woa:
Mijn hemel Pergamon, dat krijgt ze werkelijk haar strot uit? :frusty: Ik neem aan dat ze dan niet van jullie traject afweet? Maar nee, dat doet er niet eens toe. Al weet je 100% zeker dat een stel moeiteloos kinderen kan krijgen, dan nog ... dat zeg je toch niet? Ik heb diepe bewondering voor je zelfbeheersing.

Wij waren gisteren bij mijn familie. Mijn broer en zijn ukken waren er, maar dat ging redelijk. Mijn ouders met hun twee kleinkinderen zien blijft een gevoelig iets, maar ik vind ze zelf ondertussen ook lief, gelukkig. ;-)
Vandaag een heerlijk rustige dag met z'n tweeën. Wandelen in het bos, filmpje kijken, samen koken, boek lezen op de bank met de Top2000 aan. Zalig.

Wat betreft de acupunctuur: misschien helpen onderzoeken om je vriend het wat minder zweverig te laten vinden? Ik vond bijvoorbeeld https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18258932 deze op de site van mijn acupuncturist (ik dacht dat ze meer links hadden maar dan moet ik even zoeken). Het gaat wel over terugplaatsingen bij IVF en dat is niet onze situatie, maar er is wel een meetbaar fysiek effect. Hoewel dat meten natuurlijk lastig is bij acupunctuur: vanuit TCM gezien zijn er meerdere oorzaken mogelijk voor fertiliteitsproblemen, die elk een eigen behandeling vergen. En wanneer je behandelingen uiteen lopen, is het lastig om ze op een hoop te gooien voor een wetenschappelijk onderzoek. Daar heb ik ook een artikel over gelezen, kan ik ook eens opzoeken na de feestdagen.

Arcticfox1 schreef:
25-12-2018 18:03
Vorige week zondag ovitrelle gespoten, dus waarschijnlijk aankomende maandag mijn menstruatie en dan meestal een dag of twee vooraf bruinverlies.
Vandaag had ik heel gek wat roze afscheiding en sinds gisteren hoofdpijn. Dat laatste kan ook door de spanning komen. Kat gisteren bij de dierenarts moet laten voor de nacht. Gelukkig nu weer thuis
Ach, dat lijkt me heel vervelend, zoveel spanning om je kat. Wij hebben er twee en ik vind het altijd zo naar als er iets met ze is! Hopelijk is hij/zij snel weer de oude en trekt je hoofdpijn weg. Roze afscheiding, dat is wel apart. Ik duim voor je.
Mijn kat gaat het naar omstandigheden goed. Daar ben ik heel blij mee
Wel weer bloedverlies vanmorgen. Vind het nog steeds wat vroeg ivm wanneer ik de ovitrelle heb gespoten, maar ik denkt toch dat mijn menstruatie er aan komt nu
Alweer, zucht...
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 09:54
1.22% gewijzigd
:hug:
Arcticfox1 schreef:
26-12-2018 09:37
Mijn kat slet het naar omstandigheden goed. Daar ben ik heel blij mee
Wel weer bloedverlies vanmorgen. Vind het nog steeds wat vroeg ivm wanneer ik de ovitrelle heb gespoten, maar ik denkt toch dat mijn menstruatie er aan komt nu
Alweer, zucht...
Menstruatie heeft hier nu toch doorgezet
Arcticfox1 schreef:
28-12-2018 08:08
Menstruatie heeft hier nu toch doorgezet

:hug:

Op naar een episch oud-en-nieuw-feest dan maar...

Hoe is het met de kat?

botanietje schreef:
25-12-2018 23:45
:woa:
Mijn hemel Pergamon, dat krijgt ze werkelijk haar strot uit? :frusty: Ik neem aan dat ze dan niet van jullie traject afweet? Maar nee, dat doet er niet eens toe. Al weet je 100% zeker dat een stel moeiteloos kinderen kan krijgen, dan nog ... dat zeg je toch niet? Ik heb diepe bewondering voor je zelfbeheersing.

Mijn schoonmoeder is een lompe koe. Echt een vervelend mens. Dat vind mijn vriend overigens ook, maar ja, het is wél zijn moeder. Dus wat doe je?

Mijn vriend heeft nog heel kwaad “Hou je waffel mens!” gezegd, maar dan krijg je een buiten proportioneel nieuwsgierig (“ooooooh dit is een leuk verhaal voor Marietje die naast Trudy woont en met Janneke op de breiclub zit”) vraag “ooooooh is er wat aan de haaaaaaaand?!”, dus zo’n reactie geef je ook niet vaak.

botanietje schreef:

Wij waren gisteren bij mijn familie. Mijn broer en zijn ukken waren er, maar dat ging redelijk. Mijn ouders met hun twee kleinkinderen zien blijft een gevoelig iets, maar ik vind ze zelf ondertussen ook lief, gelukkig. ;-)

Heel dubbel. Zijn je ouders en broer dan ook een beetje lief voor jou?

botanietje schreef:
Vandaag een heerlijk rustige dag met z'n tweeën. Wandelen in het bos, filmpje kijken, samen koken, boek lezen op de bank met de Top2000 aan. Zalig.

Klinkt heerlijk!! Ben jaloers :)

Wij werden door broer 2 gedropt in een (overigens prima) AirB&B op 2 uur lopen van hun (geen huurauto want het zou ‘vlakbij’ zijn) in de middle of fucking nowhere, zonder bereik of wifi.

Positieve is dat we uren hebben gewandeld, veel gepraat en lang hebben geslapen.

Kerst was lastig. Bij het proosten keek iedereen Vol Verwachting naar mij, naar mijn vriend, terug naar mij, terug naar mijn vriend, *....proost?*

Ja er is ECHT geen baby onderweg mensen.

En mijn vriend is zóóó leuk met zijn neefje en nichtje! Ze zijn ook echt gek met ‘m. Vind het zowel heel fijn om te zien als ook pijnlijk.

botanietje schreef:

Wat betreft de acupunctuur: misschien helpen onderzoeken om je vriend het wat minder zweverig te laten vinden? Ik vond bijvoorbeeld https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18258932 deze op de site van mijn acupuncturist (ik dacht dat ze meer links hadden maar dan moet ik even zoeken). Het gaat wel over terugplaatsingen bij IVF en dat is niet onze situatie, maar er is wel een meetbaar fysiek effect. Hoewel dat meten natuurlijk lastig is bij acupunctuur: vanuit TCM gezien zijn er meerdere oorzaken mogelijk voor fertiliteitsproblemen, die elk een eigen behandeling vergen. En wanneer je behandelingen uiteen lopen, is het lastig om ze op een hoop te gooien voor een wetenschappelijk onderzoek. Daar heb ik ook een artikel over gelezen, kan ik ook eens opzoeken na de feestdagen.
Fijne link, dank je wel! Andere leestips zijn altijd welkom. Mijn vriend is nog steeds afwijzend, maar ik geef niet op :proud:

Nog twee nachten, dan vliegen we weer naar huis.
Met de kat gaat het gelukkig weer goed. Drain is er uit en de kap is af. Nog een paar dagen antibiotica, maar hij eet en drinkt weer en is ons weer aan het knufflen.

Mijn zwanger schoonzus was tijdens het gourmetten echt elk vlees, groente, sausje aan huis uitpluizen, want zwanger. Daar moest de hele dag heel erg de nadruk op worden gelegd.

Ik lees bij jullie ook een mix van heerlijke kersdagen met soms toch een confronterend/verdrietig/frustrerend randje er aan. Voor mij toch een schrale troost dat ik niet de enige bent die dit soort dingen voel

Geniet nog lekker van jullie vrije dagen
Oh god die schoonzus :whip: :frusty: Zó irritant dat soort vrouwen. Had er laatst ook met één te maken. Kon d’r wel achter het behang plakken. Extreem irritant en ook extreem harteloos om dat zo vlak voor je neus te doen.

Fijn dat je kat weer beter is.

En voor wat betreft dat “randje”, hier is het een volledige grauwe wolk hoor, dit jaar. Is heel normaal en ik geef er ook ‘gewoon’ aan toe dat het zo is. Niks om je voor te schamen!! We zitten gewoon in een klote situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven