Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd

vrijdag 28 december 2018 om 14:25
Jammer dat je jezelf zo rot voelt pergamon, maar je hebt gelijk hoor. het is gewoon kut
Schoonzus en broer hebben tot nu toe nog nooit gevraag naar hoe het met ons is. Terwijl wij wel gewoon interesse tonen in hun
Mijn vriendinnen die zwanger zijn kan ik veel bet handelen, maa die doen ook niet zo stom
Schoonzus en broer hebben tot nu toe nog nooit gevraag naar hoe het met ons is. Terwijl wij wel gewoon interesse tonen in hun
Mijn vriendinnen die zwanger zijn kan ik veel bet handelen, maa die doen ook niet zo stom
vrijdag 28 december 2018 om 15:56
Ik geloof dat ik daar wel even een gesprekje over zijn aangegaan als ik eerlijk ben. Al dan niet (eerst) even met mijn ouders. Het is wel je broer en ik vind het echt heel onbehoorlijk hoe hij zich naar jou gedraagt. Een beetje meeleven zou echt niet te veel gevraagd moeten zijn. En samen een weg vinden tussen het “zij wel zwanger jij niet zwanger” zou idealiter ook een fijn gesprekje zijn.
Ik voel me rot, maar dat is oke. Nog een paar dagen, dan is het januari en zijn in elk geval die achterlijke “feestdagen” voorbij. Dan nog even de nieuwjaarswensen verbijten en dan zijn we weer van het gezeik af voor dit jaar. (Verder ben ik een opgewekt persoon hoor
)
Ik voel me rot, maar dat is oke. Nog een paar dagen, dan is het januari en zijn in elk geval die achterlijke “feestdagen” voorbij. Dan nog even de nieuwjaarswensen verbijten en dan zijn we weer van het gezeik af voor dit jaar. (Verder ben ik een opgewekt persoon hoor

vrijdag 28 december 2018 om 16:19
Mijn moeder (ik heb geen vader meer) weet ervan, maar heel eerlijk wil ik er niet te veel gedoe van maken. Kost mij alleen maar energie
Schoonzus gaat waarschijnlijk toch niet veranderen, zij is altijd al iemand geweest die graag de aandacht op haar heeft
Kom hier af en toe klagen
Hier ook blij als de feestdagen voorbij zijn. Oud en nieuw met vrienden en nu ik niet zwanger ben kan ik lekker aan de champagne
Moet wel lachen jou laatst zin tussen de haakjes pergamon. Zou zo ver mijzelf kunnen gaan haha
Schoonzus gaat waarschijnlijk toch niet veranderen, zij is altijd al iemand geweest die graag de aandacht op haar heeft
Kom hier af en toe klagen
Hier ook blij als de feestdagen voorbij zijn. Oud en nieuw met vrienden en nu ik niet zwanger ben kan ik lekker aan de champagne
Moet wel lachen jou laatst zin tussen de haakjes pergamon. Zou zo ver mijzelf kunnen gaan haha
vrijdag 28 december 2018 om 17:51
Oké Arcticfox, hup aan de champagne.
Naast de lasten ook de lusten. Pff, jouw schoonzus kan er wat van zeg. Die is wel heel Zwanger (doet me denken aan de keer dat ik in een zaakje naast een groep babyshowerende vriendinnen zat. De zwangere inspecteerde met zure tronie alles wat ze bij de high tea geserveerd kreeg: 'Cheesecake? Wat zit daarin? Roomkaas, is dat rauwmelks?'). Erg jammer, al snap ik wel dat je geen puf hebt om de strijd aan te gaan. Mocht je dat eens wel hebben: groot gelijk. Ook als zwangere, verdorie, juist als zwangere mag je best een beetje rekening houden met iemand die heel graag datgene zou willen wat jij al hebt. Muts.
En je observatie klopt, ook hier hebben de feestdagen altijd een verdrietig randje. Tante zijn is een stuk minder leuk als je zo graag moeder wilt worden. Mijn ouders zijn altijd heel lief voor me, heel discreet ook in hun grootouderlijke vreugde in mijn bijzijn. Mijn broer en schoonzus ... nou ja, ze doen tegenwoordig op hun manier hun best. Mijn ouders vinden het schipperen; mijn vader zei eens tegen me: 'Ik snap dat je wou dat ze zich meer konden inleven, maar misschien is dat aan iemand met een been vragen of hij niet wat harder kan lopen.' Dat is misschien ook wel zo.
Pergamon, ik ben nog steeds verbijsterd dat er mensen die praten zoals jouw schoonmoeder. Dat een keer goed uitvallen helemaal niets uithaalt, geen indruk maakt ...wauw. Gelukkig ben je straks weer thuis. En je mag het allemaal helemaal klote vinden uiteraard. Daar hebben al die kerstbomen en zo niets over te zeggen.
Nog even dames, dan zijn die 'feestdagen' weer voorbij. En ook ik ben buiten december (en soms zelf in december) best vaak blij en tevreden met het leven.

En je observatie klopt, ook hier hebben de feestdagen altijd een verdrietig randje. Tante zijn is een stuk minder leuk als je zo graag moeder wilt worden. Mijn ouders zijn altijd heel lief voor me, heel discreet ook in hun grootouderlijke vreugde in mijn bijzijn. Mijn broer en schoonzus ... nou ja, ze doen tegenwoordig op hun manier hun best. Mijn ouders vinden het schipperen; mijn vader zei eens tegen me: 'Ik snap dat je wou dat ze zich meer konden inleven, maar misschien is dat aan iemand met een been vragen of hij niet wat harder kan lopen.' Dat is misschien ook wel zo.
Pergamon, ik ben nog steeds verbijsterd dat er mensen die praten zoals jouw schoonmoeder. Dat een keer goed uitvallen helemaal niets uithaalt, geen indruk maakt ...wauw. Gelukkig ben je straks weer thuis. En je mag het allemaal helemaal klote vinden uiteraard. Daar hebben al die kerstbomen en zo niets over te zeggen.
Nog even dames, dan zijn die 'feestdagen' weer voorbij. En ook ik ben buiten december (en soms zelf in december) best vaak blij en tevreden met het leven.

Je moet niet alles geloven wat je denkt
vrijdag 28 december 2018 om 18:47
Ik snap het wel Articfox, maar ik ben soms wat “impulsief” (of gewoon een heks) en kan dan wel een flinke sneer maken naar dit soort dames. Ze zijn zwanger in 2918, niet terminaal ziek of zwanger in 756 BC.
Hoe verdrietig ik ook ben, ik zie ook wel dat ik verder een prima leven heb. Een leuk huis op een top locatie, een fijne relatie, een mooi bedrijf en lieve familie (niet de schoonfamilie
). Een mens kan het zwaarder treffen. Maar die grijze wolk is nooit ver weg en steekt toch vaak de kop op bij babies / babykleertjes / kinderwagens / zwangere vrouwen / zeikende schoonmoeder / etc.
Fijn dat je ouders rekening met je houden Botanietje. Jammer van je schoonzus, maar wat je vader zei vind ik eigenlijk wel goed verwoord. (Als zou ik hoogstpersoonlijk en met liefde zo’n super-snel-rennen-blade voor d’r kopen).
Schoonmoeder is volgens mij gewoon zwakbegaafd. Of pychiatrisch patient. Kan ook. Ze is analfabeet, weet niet hoe je moet pinnen en zou geen week zonder schoonvader overleven (in alle praktische opzichten, qua liefde is het een vrij liefdeloze bedoeling. Ze slapen bijv apart). We gaan deze dagen nog gesprek met schoonvader aan om een voogdijschap in werking te gaan zetten, zodat als hem iets overkomt alles direct klaarstaat (lees: vriend en ik gaan financiën beheren en schoonmoeder verhuist asap naar een verzorgingshuis)
Hoe verdrietig ik ook ben, ik zie ook wel dat ik verder een prima leven heb. Een leuk huis op een top locatie, een fijne relatie, een mooi bedrijf en lieve familie (niet de schoonfamilie

Fijn dat je ouders rekening met je houden Botanietje. Jammer van je schoonzus, maar wat je vader zei vind ik eigenlijk wel goed verwoord. (Als zou ik hoogstpersoonlijk en met liefde zo’n super-snel-rennen-blade voor d’r kopen).
Schoonmoeder is volgens mij gewoon zwakbegaafd. Of pychiatrisch patient. Kan ook. Ze is analfabeet, weet niet hoe je moet pinnen en zou geen week zonder schoonvader overleven (in alle praktische opzichten, qua liefde is het een vrij liefdeloze bedoeling. Ze slapen bijv apart). We gaan deze dagen nog gesprek met schoonvader aan om een voogdijschap in werking te gaan zetten, zodat als hem iets overkomt alles direct klaarstaat (lees: vriend en ik gaan financiën beheren en schoonmoeder verhuist asap naar een verzorgingshuis)
zaterdag 29 december 2018 om 20:01
(Schoonmoeder) “Als je nog ijs wil als toetje, dan hebben we dat”
(Ik) -“ik heb genoeg gehad, dank u wel”
(SM) “Ik bedoel jou niet, ik bedoel Pergaman!”
Vriend irriteert zich mateloos aan de slecht opgevoede hond van zijn ouders.
(Vriend) “Ga van de bank af!”
(SM) “hij woont hier!! Als het je niet bevalt kom je maar niet”
Hele verhalen in de geest van “iedereen komt hier maar omdat ze denken dat ze hier gratis huizen krijgen!”
(Schoonmoeder heeft nooit gewerkt, doet geen fuck voor de samenleving, geen eigen geld etc)
Vriend had een totale zenuwinzinking vandaag. Die heb ik met een extra grote koffie bij de lokale barista gedropt om even tot zichzelf te kunnen komen.
NOG 18 UUR EN DAN GAAN WE NAAR HUIS!
(Ik) -“ik heb genoeg gehad, dank u wel”
(SM) “Ik bedoel jou niet, ik bedoel Pergaman!”
Vriend irriteert zich mateloos aan de slecht opgevoede hond van zijn ouders.
(Vriend) “Ga van de bank af!”
(SM) “hij woont hier!! Als het je niet bevalt kom je maar niet”
Hele verhalen in de geest van “iedereen komt hier maar omdat ze denken dat ze hier gratis huizen krijgen!”
(Schoonmoeder heeft nooit gewerkt, doet geen fuck voor de samenleving, geen eigen geld etc)
Vriend had een totale zenuwinzinking vandaag. Die heb ik met een extra grote koffie bij de lokale barista gedropt om even tot zichzelf te kunnen komen.
NOG 18 UUR EN DAN GAAN WE NAAR HUIS!

zaterdag 29 december 2018 om 22:57
Ik tel met je mee, Pergamon. Nog 15 uur!
Houd vol (en houd ons op de hoogte want eerlijk is eerlijk, voor mij als buitenstaander heeft het wel iets tragikomisch).
Pyjamadagen zijn top, Arcticfox. Ik probeer deze kerstvakantie ook bewust hangdagen in te lassen. Ze zijn zo h-e-e-r-l-ij-k.

Pyjamadagen zijn top, Arcticfox. Ik probeer deze kerstvakantie ook bewust hangdagen in te lassen. Ze zijn zo h-e-e-r-l-ij-k.

zaterdag 29 december 2018 om 23:18
Heel goed, een pyjamadag!
Mijn schoonmoeder is echt volslagen idioot. Maar goed, ooit wordt dit een geweldig boek of verhaal, denk ik maar bij mezelf.
Ik ben er wel achter gekomen dat ik mijn lievelingstrui en nieuwe rok in de airbnb heb laten liggen. (Beetje chaos in mijn hoofd soms nog)
Hoop zó dat ik het nog terugkrijg! (Schoonzus kent eigenaar bnb vrij goed, heb haar gevraagd contact op te nemen. Ze zullen kleding (die er nog goed uitziet) niet zomaar weggooien toch? (Als ze weten wie er gelogeerd heeft. We hebben via schoonzus alles laten regelen, dus zelf geen contactinformatie)
Mijn schoonmoeder is echt volslagen idioot. Maar goed, ooit wordt dit een geweldig boek of verhaal, denk ik maar bij mezelf.
Ik ben er wel achter gekomen dat ik mijn lievelingstrui en nieuwe rok in de airbnb heb laten liggen. (Beetje chaos in mijn hoofd soms nog)

zondag 30 december 2018 om 10:41
Ah, balen van die kleding! Zeker je favorieten, daar zou ik ook niet bij mee zijn. Zou heel fijn zijn als je ze terugkrijgt, maar het klinkt allemaal hoopvol qua connecties. Ze zullen toch wel iets van een Vergeten Voorwerpen-stapel hebben; je bent echt niet de eerste die iets laat liggen in de horeca.
Als je schoonzus een beetje vlot contact opneemt, komt het vast goed.
Wel thuis voor straks!
Hier is de ongesteldheid ook doorgebroken. Toch maar een klein glaasje bubbels dan morgen ... Het lijkt misschien snel, 9 dagen na de ovulatie, maar voor mij is dat echt goed. Mijn luteale fase hangt al jaren tussen de 6 en 8 dagen, zelf met Clomid. Dit is de eerste keer in jaren dat ik er voorbij kom, dus best een mijlpaal! Heb afgelopen donderdag progesteron laten prikken en de waarde was toen 30. Lijkt me niet onaardig, maar het is de eerste keer (sinds ik bij dit ziekenhuis loop) dat het gelukt is om die waarde te checken dus ik heb niets om mee te vergelijken. Eerdere pogingen was ik of op vakantie, of er kwam geen eisprong, of er kwam een eisprong maar ik was ongesteld voor er geprikt kon worden.

Wel thuis voor straks!
Hier is de ongesteldheid ook doorgebroken. Toch maar een klein glaasje bubbels dan morgen ... Het lijkt misschien snel, 9 dagen na de ovulatie, maar voor mij is dat echt goed. Mijn luteale fase hangt al jaren tussen de 6 en 8 dagen, zelf met Clomid. Dit is de eerste keer in jaren dat ik er voorbij kom, dus best een mijlpaal! Heb afgelopen donderdag progesteron laten prikken en de waarde was toen 30. Lijkt me niet onaardig, maar het is de eerste keer (sinds ik bij dit ziekenhuis loop) dat het gelukt is om die waarde te checken dus ik heb niets om mee te vergelijken. Eerdere pogingen was ik of op vakantie, of er kwam geen eisprong, of er kwam een eisprong maar ik was ongesteld voor er geprikt kon worden.

zondag 30 december 2018 om 10:50
Toch balen dat je ongesteld bent geworden 
Om je op te vrolijken: schoonmoeder komt net klagend in ALLEEN een hele dunne badjas EN VERDER NIKS!! naar beneden. Ze is wakker gemaakt door schoonvader. We vertrekken over 15 min (iets eerder want we zijn er wel klaar mee). “Jullie vertrekken zo vroeg, het is zo koud” etc etc.

Om je op te vrolijken: schoonmoeder komt net klagend in ALLEEN een hele dunne badjas EN VERDER NIKS!! naar beneden. Ze is wakker gemaakt door schoonvader. We vertrekken over 15 min (iets eerder want we zijn er wel klaar mee). “Jullie vertrekken zo vroeg, het is zo koud” etc etc.
zondag 30 december 2018 om 11:40
Dankjewel. Ik voelde hem al aankomen dus ik ben niet al te teleurgesteld deze keer. Overmorgen begin ik weer met de pillen!
Hoera, je mag naar huis!
Wacht, alleen een dunne badjas? ALLEEN? Als in, je kunt zien dat er niets onder zit, nada, commando? Ja, dat lijkt me ook koud!
Zeker op zo'n onchristelijk tijdstip als elf uur (!) in de ochtend. Tjongejonge Pergamon, jullie hadden best een beetje rekening met haar schoonheidsslaapje mogen houden.
Hoera, je mag naar huis!

Wacht, alleen een dunne badjas? ALLEEN? Als in, je kunt zien dat er niets onder zit, nada, commando? Ja, dat lijkt me ook koud!

zondag 30 december 2018 om 12:13
Altijd weer balen zo'n menstruatie. Je klinkt in ieder geval nog positief. Hier net als jij morgenavond aan de bubbels
Jammer van je kleding, hopelijk komt het via je schoonzus nog terug
Voor een buitenstaander heeft jou schoonmoeder bijna kets komisch, mastbos kan mij goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Lekker naar huis
Jammer van je kleding, hopelijk komt het via je schoonzus nog terug
Voor een buitenstaander heeft jou schoonmoeder bijna kets komisch, mastbos kan mij goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Lekker naar huis
zondag 30 december 2018 om 13:45

zondag 30 december 2018 om 14:00
Heel herkenbaar. Ik gun het eigenlijk iedereen, maar mijn eigen verdriet blijft ook aanwezigbotanietje schreef: ↑30-12-2018 13:45Ook vandaag: een nieuwe zwangerschapsaankondiging in de kennissenkring. Wel mensen die ik het erg gun en die hun portie ellende op dat gebied gehad hebben. Maar toch, ik voel hem altijd even steken ...
Ik wil ook!
Broer en schoonzus zijn hier net geweest om het filmpje van de 12 weken echo te laten zien.
Echt heel leuk maar nu ze weg fijn ben ik weer een beetje down.
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:07
0.74% gewijzigd
zondag 30 december 2018 om 22:56
Arcticfox1 schreef: ↑30-12-2018 14:00Broer en schoonzus zijn hier net geweest om het filmpje van de 12 weken echo te laten zien.
Echt heel leuk en nu de weg fijn ben ik weer een beetje down.

Subtiel van ze. Geen wonder dat je verdrietig bent.

zondag 30 december 2018 om 23:11
Het gaat nu wel weer hoor
Ik wil altijd graag dat de mensen om wie ik geef gelukkig zijn. Ook als dat betekend dat ik zelf een stap terug moet doen. Waarschijnlijk niet altijd het beste voor mijzelf, maar zo zit ik wel een beetje in elkaar

maandag 31 december 2018 om 09:15
Hier slecht nieuws bij de controle echo
Nu cyclusdag vier en ik heb drie cysten waarvan twee grote van twee en drie centimeter
Ik mag hierdoor njet starten met gonal f.
Pas 17 januari terugkomen voor controle in de hoop dat ze weg zijn. Zo niet, dan moet ik aan de medicatie om een menstruatie op te wekken
Nu cyclusdag vier en ik heb drie cysten waarvan twee grote van twee en drie centimeter
Pas 17 januari terugkomen voor controle in de hoop dat ze weg zijn. Zo niet, dan moet ik aan de medicatie om een menstruatie op te wekken
maandag 31 december 2018 om 16:14
Totaal de actie van je schoonzus gemist. Wat een domme troela!!!! Wel goed voor jezelf opkomen hoor, als het niet meer gaat. Super lief dat je jezelf achterstelt op anderen, maar je moet niet down zijn omdat zij totaal empathie-loos zijn.Arcticfox1 schreef: ↑30-12-2018 14:00Heel herkenbaar. Ik gun het eigenlijk iedereen, maar mijn eigen verdriet blijft ook aanwezig
Broer en schoonzus zijn hier net geweest om het filmpje van de 12 weken echo te laten zien.
Echt heel leuk maar nu ze weg fijn ben ik weer een beetje down.
Arcticfox1 schreef: ↑31-12-2018 09:15Hier slecht nieuws bij de controle echo
Het zit verdorie ook niet mee!! Ik ga zó voor je duimen dat de cystes snel zijn verdwenen!
maandag 31 december 2018 om 16:21
Ik niet, maar mijn nicht met wie ik veel over dit traject praat (zij is zelf ook jaaaaren bezig geweest) wel. Zij heeft toen een kijkoperatie gehad waarbij ze zijn weggehaald, maar dat was oa ook vanwege endometeriose.

maandag 31 december 2018 om 16:24
maandag 31 december 2018 om 16:29
Ik heb 8 januari een gesprek met de gyn omdat ik die geblokkeerde eileider beter wil begrijpen. Wat mijn betreft is een kijkoperatie een optie en heb me al wat ingelezen (kom graag goed beslagen ten ijs en vanwege het hele PTSS gebeuren). Van wat ik er nu van begrijp valt het heel erg mee (geeft mijn nicht ook aan) en houd je er geen littekens aan over omdat het via je navel gaat.