eerste date, waar?

28-12-2018 22:27 37 berichten
Nadat het met mijn buurman waarschijnlijk toch vriendschappelijk lijkt te blijven, maar weer verder daten...

Ik maak kennis op datingsite met man die wel aardig lijkt. Na kort heen en weer appen stelt hij voor een kop koffie te drinken.
Dat doe ik normaal niet zo snel, spreek eigenlijk alleen af als ik echt intuïtief aanvoel dat het zou kunnen klikken. Maar ik dacht: ach, laat ik voor de verandering eens niet zo moeilijk doen, uurtje koffie kan geen kwaad. De man woont een uur verderop en bijkt geen auto te hebben. Stelt voor in zijn stad koffie te drinken. Moet ik dus een uur in de auto. Ik weet niet of ik nu heel ouderwets zit te mutsen, maar ik geloof dat ik vind dat als HIJ graag koffie wil drinken, dat hij mijn kant op moet komen. Ik geloof dat ik het sowieso veel galanter vind als een man voor een eerste date richting vrouw in kwestie verplaatst in plaats van andersom.... Wat jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel ouderwets. Ik hou er van
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nooit gaan voor “die wel aardig lijkt”, en dan moet je nog een tyfus end rijden ook.
Moet je echt zelf weten. Ik krijg er de kriebels van maar als jij vindt dat de man meer zijn best moet doen dan de vrouw is dat je goed recht. Hopen dat hij die gedachtes deelt.
Wat heb je gezamenlijk met deze man? Op welke manier raken jullie levens elkaar?
Nou, zo heel ver was ik dus nog niet...We hebben allebei een creatief vak, en houden wel van cultuur en kunst. Veel meer weet ik niet, hij wilde eigenlijk al meteen koffie drinken om te kijken of er een klik is. Dat vind ik altijd lastig, wel gedaan hoor, in het verleden, maar de kans dat het dan niks blijkt te zijn is wel heel groot en dan vind ik het zonde van mijn tijd..
Dat hij geen auto heeft, is zijn probleem. Komt ie maar met de bus. Gelijk je grens trekken! Anders kan jij straks Altijd naar hem toe.
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom heeft ie geen auto?
Spreek ergens halverwege af?
Ik zou ergens op de helft afspreken denk ik.. voor beide eerlijk.
Ja halverwege idd. Hij komt maar mooi met het ov
TO, ik geef je groot gelijk.

Ik vraag mezelf vaak af waarom de dames zo vaak de reis naar de heer moeten maken voor een eerste ontmoeting.

Zeker wanneer het om een eerste koffie of drankje gaat zou ik de locatie aan de dame over laten.
Niet geschoten is altijd mis
Bus
Halverwege of bij jou in de stad. Als hij dat niet wil, weet je gelijk dat het niks is. Je wilt idd niet in de toekomst altijd naar hem moeten.
Hij kiest er zelf voor om geen auto te hebben, dan kiest hij ook voor vaker het ov nemen.
Gaat toch niet om een wedstrijdje.
Als het een super leuk stad is en je krijgt er een soort rondleiding...of je kan het combineren met shoppen ofzo...
Dan zou ik daar gaan..

Anders iets anders bedenken.
IK heb het hem heel vriendelijk uitgelegd, per app.....Dat ik het lastig vind om zo'n eind te moeten reizen voor een date met iemand van wie ik nog zo weinig weet, en dat ik er achteraf dan echt van zou balen, als het toch iet leuk bleek te zijn.

Nou....hele vreemde reactie. Dat hij graag had willen afspreken om te kijken of er een klik zou zijn. en verder: take it easy, fijne avond.
Dat was het!!! Geen tegenvoorstel, of zeggen dat hij dan wel mijn kant op komt of zo.
Lijkt me duidelijk.
Tezke schreef:
28-12-2018 23:28
IK heb het hem heel vriendelijk uitgelegd, per app.....Dat ik het lastig vind om zo'n eind te moeten reizen voor een date met iemand van wie ik nog zo weinig weet, en dat ik er achteraf dan echt van zou balen, als het toch iet leuk bleek te zijn.

Nou....hele vreemde reactie. Dat hij graag had willen afspreken om te kijken of er een klik zou zijn. en verder: take it easy, fijne avond.
Dat was het!!! Geen tegenvoorstel, of zeggen dat hij dan wel mijn kant op komt of zo.
Lijkt me duidelijk.
Begrijpelijk dat hij zo reageert.
Tezke schreef:

Lijkt me duidelijk.
Hoe had hij anders moeten reageren?! Volstrekt normale reactie m.i. Ik had exact hetzelfde gereageerd als hij.
Met iemand die een uur verderop woont is toch elke vorm van spontaniteit hartstikke lastig.
Jij doet moeilijk voor de eerste date, dus hij ziet het als dat je hem niet leuk genoeg vindt. Andersom had je minstens net zo gereageerd. Ik ook, wanneer iemand twijfelt of ik het waard ben om
uurtje voor te reizen. Graag of niet hoor.
Dus je appt dat je geen zin hebt om te komen, teveel moeite en stel dat het voor niks is dan heb je voor niks in de auto gezeten. Je doet geen ander voorstel, belt niet even om zijn stem te horen en dat terwijl je iemand hebt getroffen die echt af wil spreken.
Als iemand zo tegen mij zou doen zou ik denken man, zeg dan gewoon nee als je er geen zin in hebt.

Waarom heb je niet even gebeld en gevraagd of hij je tegemoet wilde komen? Heb je hem alleen maar appjes gestuurd of ook gesproken? Iemand die me alleen appjes stuurt is voor veel mensen fake.
Anders wil je toch even een praatje maken voor je iemand ontmoet. Loopt een telefoongesprek al voor geen meter kan je het wel shaken zonder zelfs maar uit je stoel te hoeven komen.
Waarom hang je gelijk zoveel op aan een eerste date? Als je niet een uur in de auto wil zitten, zou je je date-afstand bij moeten stellen of anders gewoon alleen afspreken binnen de afstand die jij acceptabel vindt.
wij slapen nooit.
Bitje93 schreef:
28-12-2018 22:59
TO, ik geef je groot gelijk.

Ik vraag mezelf vaak af waarom de dames zo vaak de reis naar de heer moeten maken voor een eerste ontmoeting.

Zeker wanneer het om een eerste koffie of drankje gaat zou ik de locatie aan de dame over laten.
Waarom?
Tezke schreef:

Lijkt me duidelijk.
Wat is er heel vreemd aan deze reactie? Ik zou het ook zien als desinteresse.
Tja herkenbaar dit. Ik had zelf nooit zo veel zin om ver te reizen. Maar m'n huidige vriend woont ook op een uur afstand. We spraken af in de stad tussen ons in.

Ik heb een keer gedate met een man en we moesten allebei reizen. Na afloop zei ik dat ik de klik niet zo voelde.
Hij werd boos en vond de date geldverspilling en tijdverspilling. Terwijl ik ook had gereisd en zijn entree had betaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven