eerste date, waar?

28-12-2018 22:27 37 berichten
Nadat het met mijn buurman waarschijnlijk toch vriendschappelijk lijkt te blijven, maar weer verder daten...

Ik maak kennis op datingsite met man die wel aardig lijkt. Na kort heen en weer appen stelt hij voor een kop koffie te drinken.
Dat doe ik normaal niet zo snel, spreek eigenlijk alleen af als ik echt intuïtief aanvoel dat het zou kunnen klikken. Maar ik dacht: ach, laat ik voor de verandering eens niet zo moeilijk doen, uurtje koffie kan geen kwaad. De man woont een uur verderop en bijkt geen auto te hebben. Stelt voor in zijn stad koffie te drinken. Moet ik dus een uur in de auto. Ik weet niet of ik nu heel ouderwets zit te mutsen, maar ik geloof dat ik vind dat als HIJ graag koffie wil drinken, dat hij mijn kant op moet komen. Ik geloof dat ik het sowieso veel galanter vind als een man voor een eerste date richting vrouw in kwestie verplaatst in plaats van andersom.... Wat jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zijn reactie meer dan normaal op jouw eigenlijk gekke app. Je wil toch wat bereiken namelijk dat hij meer jouw kant opkomt.

Dan moet je zeggen wat je wil en niet een een of ander vaag bericht sturen dat meer een afwijzing is dan een uitnodiging om een compromis te sluiten.

Zeg piet het lijkt me super leuk om een bak koffie met je te drinken en voor mij is het toch fijner om in het midden af te spreken, Utrecht een idee? En weet jij daar toevallig een leuk koffietentje, ik kom er niet zo vaak ;)

Tada piet voelt zich niet afgewezen en jij krijgt je zin, of niet maar dan zou ik daar ook gelijk de grens trekken.
, spreek eigenlijk alleen af als ik echt intuïtief aanvoel dat het zou kunnen klikken.
Dat intuïtief aanvoelen kun je pas als je hem in levende lijve ziet, voelt, hoort, ruikt, enz. Getypte tekst en een paar foto's kun je niks uit halen of het klikt. Zo snel mogelijk afspreken dus.
Hij wil ook het gevoel hebben dat jij uitkijkt naar hem zien. Door je appje krijgt hij dat gevoel niet en laat hij het erbij. Dit wordt niks verder.
creativeguy schreef:
29-12-2018 10:57
, spreek eigenlijk alleen af als ik echt intuïtief aanvoel dat het zou kunnen klikken.
Dat intuïtief aanvoelen kun je pas als je hem in levende lijve ziet, voelt, hoort, ruikt, enz. Getypte tekst en een paar foto's kun je niks uit halen of het klikt. Zo snel mogelijk afspreken dus.
Inderdaad, door alleen te mailen, appen e.d. Krijg je nooit een goede indruk, en hoe langer je daarmee bezig bent, hoe vertekender het beeld wordt.

5 minuten face to face en je weet het vaak wel.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Tezke schreef:
28-12-2018 23:28
IK heb het hem heel vriendelijk uitgelegd, per app.....Dat ik het lastig vind om zo'n eind te moeten reizen voor een date met iemand van wie ik nog zo weinig weet, en dat ik er achteraf dan echt van zou balen, als het toch iet leuk bleek te zijn.

Nou....hele vreemde reactie. Dat hij graag had willen afspreken om te kijken of er een klik zou zijn. en verder: take it easy, fijne avond.
Dat was het!!! Geen tegenvoorstel, of zeggen dat hij dan wel mijn kant op komt of zo.
Lijkt me duidelijk.
Mja, dat verre reizen is voor hem toch net zo lastig als voor jou? Je bent aan het mutsen, en dat weet jezelf toch ook wel?
Als ik hem was, dan zou ik het ook laten voor wat het was, muts!
naamloosjes schreef:
29-12-2018 10:04
Tja herkenbaar dit. Ik had zelf nooit zo veel zin om ver te reizen. Maar m'n huidige vriend woont ook op een uur afstand. We spraken af in de stad tussen ons in.

Ik heb een keer gedate met een man en we moesten allebei reizen. Na afloop zei ik dat ik de klik niet zo voelde.
Hij werd boos en vond de date geldverspilling en tijdverspilling. Terwijl ik ook had gereisd en zijn entree had betaald.
Hahaha, deze man ken ik. Wilde ook niet meebetalen omdat ik (na op zich een gezellige date) geen klik voelde. Een boze Bosschenaar was het - zo sneu.
TO, wil je hem nu nog wel of niet zien? Zo ja, bel op, zeg dat je hem graag wilt zien en doe een concreet voorstel voor de stad halverwege.
En dat jij een appje niet bot bedoeld hebt, betekent niet dat hij dat niet gevoeld heeft - appjes en communicatiestoornissen gaan heerlijk samen.
oceans11 schreef:
29-12-2018 14:25
Hahaha, deze man ken ik. Wilde ook niet meebetalen omdat ik (na op zich een gezellige date) geen klik voelde. Een boze Bosschenaar was het - zo sneu.
TO, wil je hem nu nog wel of niet zien? Zo ja, bel op, zeg dat je hem graag wilt zien en doe een concreet voorstel voor de stad halverwege.
En dat jij een appje niet bot bedoeld hebt, betekent niet dat hij dat niet gevoeld heeft - appjes en communicatiestoornissen gaan heerlijk samen.
Ik gok dat hij er geen zin meer in heeft.
Ik kijk trouwens wel op van reacties als "de man moet naar de vrouw toe komen" en " de dame moet de locatie bepalen". Maar misschien ben ik overdreven geëmancipeerd.
oceans11 schreef:
Hehe die date van mij kwam uit een andere stad.
oceans11 schreef:
Haha, alsof hij de enige is die boos wordt als de date een sof blijkt te zijn.
Er zijn ook mannen die een tikkie sturen voor 1 kop koffie als je hem na die kop koffie niet mee naar huis neemt. Ooit meegemaakt dat een door de telefoon en mail leuke man zijn tasje met tandenborstel en toiletspullen al bij zich had terwijl we wat zouden gaan drinken, mocht het echt leuk zijn een hapje eten.
Om te brullen natuurlijk, wel mede de reden dat als ik een date heb ik wél bepaal waar we afspreken d.w.z. ergens waar ik er snel vandoor kan gaan met veel mensen om me heen en ook makkelijk te bereiken voor de vriendin die me komt redden mocht het echt een gek zijn en ik een beetje bang. (is me 1x gebeurd, niet leuk!)

Als zo'n man zelf zo'n plek voorstelt: prima. Maar "ik pik je wel met de auto op bij het station" gaat echt niet gebeuren. Dat zijn ook de mannen die dan vragen: vertrouw je me soms niet? En dan boos worden als je zegt nee, ik ken je niet.
Zo'n date schrijf ik meteen af, ook al komen ze daarna met excuses en beseffen ze opeens dat het best gevaarlijk is voor een vrouw om bij een vreemde in de auto te stappen.

Of in een parkje op het derde bankje links af te spreken bij mooi weer maar niet op een terras. Dan niet hoor, miljoenen vissen in de zee, niet net voor die mogelijk) witte haai kiezen. Ook al is het misschien onnadenkend van zo'n man: teveel verhalen gehoord van vrouwen die al dan niet bijna verkracht zijn door zo'n man.
De vrouwen in kwestie deden geen van allen aangifte: kansloos dachten ze, en vernederend om te moeten vertellen hoe je de man hebt leren kennen en waarom je instapte enz.
Ik zou ergens in het midden afspreken en anders niet.
Ik zou gewoon niet afspreken met een man die geen auto heeft. Dan kan jij straks elke keer gaan rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven