Zoon en bruiloft

30-12-2018 08:13 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende een beetje in mijn maag en weet niet goed of ik dit nu moet accepteren en loslaten of toch iets van moet zeggen......

Volgend jaar ga ik trouwen, geweldig mooi natuurlijk en heel erg blij!
We zijn al wat ouder en voor mij is dit mijn 2de huwelijk (vorige echtgenoot is overleden) en aanstaande echtgenoot is niet getrouwd geweest maar komt uit lange relatie.

Er zijn aan beide kanten kinderen, allen begin 20.
Een moeilijke ex aan kant van vriend (lees: nogal jaloers en/of steeds contact zoekend om van alles....)

1 zoon van vriend woont bij haar.
De rest vd kinderen woont al samen.
De dag voor onze bruiloft word hij 20 en savonds zou hij met vrienden op stap gaan voor zijn verjaardag.

Nu heeft hij, nadat hij eerder heel enthousiast was en meedacht over wat moet ik dan aan op de bruiloft en wat gaan we allemaal doen) via een appje laten weten niet te komen omdat hij dus jarig is en op stap gaat.

Wij trouwen pas eind vd middag en hebben daarna een klein feestje met wat vrienden en familie.

Mijn vriend heeft zich er bij neergelegd en zegt prima als hij niet wil dan niet.
Ik zie wel dat het hem pijn doet maar dit laat hij niet merken.
Heeft wel tegen zoon gezegd dat hij het erg jammer vind en hem er graag bij wilde hebben. Hier kwam als reactie dat zoon niet "als een balletje" op zijn bruiloft wilde staan.

Ik heb het er wel wat moeilijk mee, zijn vader gaat trouwen voor de eerste keer en hij wil er gewoon niet zijn....

Wat vinden jullie? Laten voor wat het is of toch nog eens dat gesprek aangaan?

Ik vermoed zelf dat ex er ook een vinger tussen heeft gehad (eerdere ervaring met andere zaken)......

Graag jullie mening.....
Is het handig om te trouwen op de dag na zoon zijn verjaardag? Misschien niet, maar ik snap nooit waarom verjaardagen zo heilig zijn. Daarnaast trouwen jullie niet op zijn verjaardag en kom op zeg hij is 20. Word volwassen zou ik zeggen.

Wil hij er niet bij zijn? Dan niet. De enige die er wat van kan zeggen is zijn vader. Hij ziet het misschien nu niet in, maar op een dag krijgt hij er misschien spijt van. Bij. bij het horen van de verhalen en het zien van de foto’s en ja, dan is het te laat, maar hé dan heeft hij wel zijn punt gemaakt. Een kind kun je verplichten, een volwassene niet. Dus lekker laten gaan en misschien is hij er alsnog.

En mocht ex hier achter zitten, dan heeft ze haar zin gekregen gezien het feit dat je hier zo mee bezig bent.
We’re all mad here
MiniMe3 schreef:
30-12-2018 09:16
Lees hierboven. Ik vind dit soort reacties zo bizar eigenlijk. Doe jij als volwassene alleeeeen maar waar je zin in hebt? Kan me er niets bij voorstellen.
Dit dus. Je kunt niet overal je snor drukken als je er geen zin in hebt.
Ik vind feestjes eigenlijk zelden leuk :proud:
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Wordt het niet tijd voor een volwassen gesprek tussen vader en zoon?

Grote kans dat beide gekwetst zijn en zich ondergewaardeerd voelen.

Pa zegt, goh zoon we hadden ons niet gerealiseerd dat jij die vrijdag je verjaardag wilde vieren. Maar ik zou het heel fijn vinden wanneer jij ook bij de bruiloft bent. Je bent tenslotte mijn oudste kind/enige zoon (etc. Jij hoort er gewoon bij. Ik begrijp goed dat het vieren van je verjaardag met je vrienden heel belangrijk is voor jou. Ik zou het echt heel jammer vinden wanneer jij niet, al is het maar even, aanwezig kan zijn. Kunnen we niet kijken of we een oplossing kunnen vinden?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Haha een uitvaart vergelijken met een bruiloft?
Damned if I don’t
Oké ter aanvulling......omdat wat meer info mijn gevoel wat duidelijker maakt misschien....

Zoon stond wel op bruiloft moeder deze zomer.

Hals over kop getrouwd nadat ze hoorde dat wij gingen trouwen.....

Een "maandagochtend" huwelijk om het maar zo te zeggen.

Daar kon hij dus wel verschijnen maar op de bruiloft van zijn vader in eens niet omdat hij de dag ervoor jarig is......

Kleding keuze is vrij geen verplichtingen, erbij zijn was het enige wat we graag wilden.
blauw-vinkje schreef:
30-12-2018 09:18
Ik bemoei me er ook verder niet mee.
Dit is iets tussen vader en zoon.
Mijn enige reactie toen ik het hoorde was dat ik het heel erg jammer vind en de keuze niet echt begrijp.
We maken er geen ruzie om hebben er over gesproken en dat was het.

Hopelijk bedenkt zoon zich nog en komt hij als nog.
Volgens mij heb je het er maar druk mee.
Damned if I don’t
En de datumkeuze is zo onnozel zonder enig respect naar zoon (hij stelt zijn verjaardag maar uit...) dat ik het best bijzonder vind dat je geen enkel begrip hebt voor zijn keuze. Sterker, eigenlijk meent dat hij fout zit en je overweegt hem de les te lezen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
blauw-vinkje schreef:
30-12-2018 09:11
De datum was idd wat ongelukkig en ja misschien hadden we een andere moeten kiezen.

Ik heb zelf ook de menig zoals Minime3.....er zijn nou eenmaal dingen waar je geacht word aanwezig te zijn.

Wij zagen er geen probleem in omdat zijn verjaardag op een doordeweekse dag valt.....

Misschien een rare vergelijking maar stel je hebt een uitvaart na je verjaardag ga je daar dan ook niet heen om de zelfde reden?

Ondanks de datum en het waarschijnlijk ongelukkig gekozen moment vind ik het gewoon erg jammer voor vriend.

Tussen het uit elkaar gaan en onze relatie zit een aantal jaren het is dus niet zo dat vader van de ene in de andere relatie is gesprongen.
Dus wat nu

Ga jij jou mening door laten dringen bij je verloofde zodat hij doet wat jij zegt of accepteer je zijn keuze ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Iemand van 20 is nog een half kind. Waarschijnlijk voelt het voor hem alsof jullie zijn verjaardag niet belangrijk vinden en wil hij laten zien dat jullie bruiloft voor hem niet belangrijk is. En helemaal ongelijk heeft hij niet, toch?

Pa is aan zet. Bemoei je er verder niet mee, jij kunt het alleen maar erger maken na deze miskleun.

Edit: ik lees net je laatste post. Jeetje, wat klink je jaloers.
duratys wijzigde dit bericht op 30-12-2018 09:26
8.94% gewijzigd
Misschien dat zijn andere kinderen hem kunnen ompraten. Waarschijnlijk ben jij niet de enige in de familie die er zo over denkt. Eens met degene die zeggen dat er bepaalde gebeurtenissen zijn waar je gewoon aanwezig bij moet zijn. Heeft er niets mee te maken dat zoon al ‘volwassen’ is. Ook dan mag je nog te horen krijgen dat je sommige dingen niet kan maken. En al dat gezeik over dat het na zijn verjaardag is.. Hij kan dat niet leuk vinden inderdaad, maar beetje kinderachtig om dan te zeggen dat hij niet kan komen. Ik heb zelf ook de ervaring van gescheiden ouders wat niet altijd netjes gegaan is en waar veel moeilijke gevoelens bij kwamen kijken als puber, einde tiener.. Maar soms moet je je eigen gevoelens deels opzij zetten. Een ander verhaal als ze inderdaad net uit elkaar zijn en hij het totaal niet eens zou zijn met vader relatie, maar dat is niet het geval.
MiniMe3 schreef:
30-12-2018 09:12
Natuurlijk heb je een keuze. Maar keuzes hebben consequenties.

Niet naar de bruiloft van je vader gaan omdat je wil stappen op je verjaardag. Daar kunnen best wat consequenties aan hangen. Kun je niet vroeg genoeg leren.

Suck it up. Hij kan ook na de bruiloft nog stappen. Of zn verjaardag in t weekend vieren.
Wat voor consequenties ?
Dat die niet op foto's staat ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Het moet idd een vrije keuze voor de zoon zijn.
Hij wilt dus duidelijk niet.. doe je weinig aan!
Hij vind bijkomen van een avondje stappen voor zijn verjaardag belangrijker dan jullie bruiloft.
Ik vind het een afgang voor zoon zelf.. niet voor jullie als bruidspaar.
Wat een mietje eigenlijk, moet hij op zijn leeftijd al bijkomen van een feestje? Hij wordt 20, geen 50!!
Het is gewoon zijn excuus.. ik zou (vader) hem nog eenmaal laten weten dat hij echt van harte welkom is en zijn aanwezigheid erg gewaardeerd zou worden.. en het er daarna bij laten.
mamsvan schreef:
30-12-2018 09:26
Wat voor consequenties ?
Ze gaat met haar rug naar die persoon toe zitten mokken.
Damned if I don’t
JollyRider schreef:
30-12-2018 09:24
En de datumkeuze is zo onnozel zonder enig respect naar zoon (hij stelt zijn verjaardag maar uit...) dat ik het best bijzonder vind dat je geen enkel begrip hebt voor zijn keuze. Sterker, eigenlijk meent dat hij fout zit en je overweegt hem de les te lezen.

Hij is de dag vóór het trouwen jarig. En verwacht die avond zo dronken te worden dat hij de dag er ná aan het eind van de middag nog ‘als een balletje’ te zijn en komt daardoor niet op de bruiloft van zijn vader.

Dat vind ik dan wel weer respectloos van zoon, hij kan toch ook snappen dat dit een belangrijke gebeurtenis is voor zijn vader en partner.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Van alle 365 dagen hadden jullie gewoon een ander moeten kiezen. Ik had ook (al dan niet principieel) mijn kont in de krib gegooid als ik zoon was. Hij heeft ook echt wel door wat voor vete er gaande is met zijn moeder. Sneu voor dat joch.
mamsvan schreef:
Wat voor consequenties ?
Consequentie lijkt meer een toenemende verwijdering tussen vader en zoon. Een kind dat hard richting volwassenheid gaat, niet bij pa woont, zich afgewezen voelt in iets dat voor hem belangrijk is, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik denk dat pa een grotere prijs gaat betalen dan zoon, tenzij pa het advies van Hamerhaai volgt
(Dead Kennedys)
kadanz schreef:
30-12-2018 08:35
Vertel eens wat meer over die datum..hebben jullie daar bewust over nagedacht, trouwen vlak na de verjaardag van je partner's zoon?

Ik kan me helemaal voorstellen hoe een vervelende ex dat uitbuit.
Ik snap hetprobleem van de dag erna niet, het is toch niet op de dag zelf?

En dus pas later s middags.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 09:31
4.02% gewijzigd
Waarom gekozen voor de dag precies na zijn verjaardag?
ClumsyNinja schreef:
30-12-2018 08:33
Als een balletje? Wat bedoelt hij daarmee?
Dat hij een pak aanmoet waarin hij zich een (corps)bal voelt? Of dat hij zich een speelbal voelt in de relaties?
Dronken. Als een balletje.
blauw-vinkje schreef:
30-12-2018 09:23
Oké ter aanvulling......omdat wat meer info mijn gevoel wat duidelijker maakt misschien....

Zoon stond wel op bruiloft moeder deze zomer.

Hals over kop getrouwd nadat ze hoorde dat wij gingen trouwen.....

Een "maandagochtend" huwelijk om het maar zo te zeggen.

Daar kon hij dus wel verschijnen maar op de bruiloft van zijn vader in eens niet omdat hij de dag ervoor jarig is......

Kleding keuze is vrij geen verplichtingen, erbij zijn was het enige wat we graag wilden.
Dit maakt je topic er niet beter op.
Je klinkt hier erg jaloers en blijkbaar heb jij toch ook wel een dingetje met ex.
Wat een ontzéttend stom gekozen datum trouwens.
himalaya schreef:
30-12-2018 09:29
Hij is de dag vóór het trouwen jarig. En verwacht die avond zo dronken te worden dat hij de dag er ná aan het eind van de middag nog ‘als een balletje’ te zijn en komt daardoor niet op de bruiloft van zijn vader.

Dat vind ik dan wel weer respectloos van zoon, hij kan toch ook snappen dat dit een belangrijke gebeurtenis is voor zijn vader en partner.
Oh zeker. Maar jij en ik zijn geen 19-jarige jongen die gezien zijn leeftijd toch al toe is aan herdefiniëren van de relatie met pa.

Pa kan vinden dat hij gelijk heeft, maar wordt hij daar gelukkig van?
(Dead Kennedys)
gizzmo-returns schreef:
30-12-2018 09:30
Ik snap hetprobleem van de dag erna niet, het is toch niet op de dag zelf?
Omdat een jongen op die leeftijd misschien zijn verjaardag wil vieren met vrienden en dat best wel eens laat kan worden..
mamsvan schreef:
Wat voor consequenties ?
Dat ze hem egoïstisch vinden en dat vader erg teleurgesteld in hem is dat hij er niet bij was.

Logisch dat TO zich er druk om maakt, zij ziet de gevoelens van vader, ze ziet dat het hem pijn doet. Als ze een goede band met zoon heeft denk ik zeker dat ze mag laten merken dat ze het heel jammer vindt en uitspreken dat zijn vader het ook heel fijn zou vinden. Zonder hem aan te vallen en zonder boos te worden als hij toch bij zijn keuze blijft.
Pindakaasjes schreef:
30-12-2018 09:28
Het moet idd een vrije keuze voor de zoon zijn.
Hij wilt dus duidelijk niet.. doe je weinig aan!
Hij vind bijkomen van een avondje stappen voor zijn verjaardag belangrijker dan jullie bruiloft.
Ik vind het een afgang voor zoon zelf.. niet voor jullie als bruidspaar.
Wat een mietje eigenlijk, moet hij op zijn leeftijd al bijkomen van een feestje? Hij wordt 20, geen 50!!
Het is gewoon zijn excuus.. ik zou (vader) hem nog eenmaal laten weten dat hij echt van harte welkom is en zijn aanwezigheid erg gewaardeerd zou worden.. en het er daarna bij laten.
Natuurlijk vindt zoon zijn feestje belangrijker. Alsof je op je 19e besef hebt van hoe belangrijk een bruiloft is. Zelfs ik heb dat besef begin 30 nog niet eens en eerlijk gezegd ga ik naar de meeste bruiloften uit goed fatsoen. Hij is 19, denkt dus nog heel anders en dat kun je hem niet kwalijk nemen. Pa heeft zelfs al gezegd dat het prima is.
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 09:34
0.20% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven