Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Vraag over de puntentelling van Azul. Ik heb begrepen dat je de horizontale en verticale aanliggende tegels en losse tegels telt.
Tel je alleen de 'nieuwe' tegels van iedere ronde erbij op of tel je na afloop van iedere ronde weer alle tegels in je muur?
Dus bijv je hebt een rij van 4 horizontale tegels (4 punten). De volgende ronde heb je een rij van 3 verticaal (daaraan vast). Tel je 3 punten bij je punten op? Of tel je dan 12 punten op ook al had je die 4 tegels de vorige ronde al geteld?

Ik weet dat het heel vaag klinkt op deze manier maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel ;)
Wij vieren morgen pas kerst. Kwam bij bestellen van een kerstcadeau bij Bol net niet aan de gratis verzendkosten, dus wat doe je dan; een klein spel bijbestellen uiteraard. Is Phase10 geworden. Die kende ik nog niet. Iemand bekend mee? Moet ik het snel uitproberen of is het niet zo heeeel leuk?
Ik vind phase 10 wel leuk om te spelen, simpel spelletje, hoef je niet zo op te letten.

Vandaag met zoontje onze nieuwe Carcassonne gespeeld, hij heeft van me gewonnen dus hij vond het leuk.
Sooofff schreef:
27-12-2018 19:46
Vraag over de puntentelling van Azul. Ik heb begrepen dat je de horizontale en verticale aanliggende tegels en losse tegels telt.
Tel je alleen de 'nieuwe' tegels van iedere ronde erbij op of tel je na afloop van iedere ronde weer alle tegels in je muur?
Dus bijv je hebt een rij van 4 horizontale tegels (4 punten). De volgende ronde heb je een rij van 3 verticaal (daaraan vast). Tel je 3 punten bij je punten op? Of tel je dan 12 punten op ook al had je die 4 tegels de vorige ronde al geteld?

Ik weet dat het heel vaag klinkt op deze manier maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel ;)
Hoi sooofff, ik heb je voorbeeld hier op tafel gelegd met chocoladeblokjes :-D
Je puntentelling lijkt sowieso niet te kloppen.

Je had al vier tegels liggen en je legt er dus twee verticaal bij aan, want dan heb je drie verticaal.
De eerste tegel is dan twee punten waard (want die maakt een rijtje van twee) en de derde tegel is drie punten waard, want die maakt het een rijtje van drie. Je scoort die beurt dus 5 punten.

Stel je had er al vier liggen horizontaal en je legt een vijfde aan, dan scoort die tegel dus vijf punten.

Heb je hier wat aan?
Sooofff schreef:
27-12-2018 19:46

https://www.youtube.com/watch?v=4hqKYX-yXms
rond 6 minuten komt de puntentelling, let op want er verschijnt een tekst dat het niet klopt, maar een paar seconde later bij de volgende telling klopt het wel
MrsLady schreef:
27-12-2018 20:34
Wij vieren morgen pas kerst. Kwam bij bestellen van een kerstcadeau bij Bol net niet aan de gratis verzendkosten, dus wat doe je dan; een klein spel bijbestellen uiteraard. Is Phase10 geworden. Die kende ik nog niet. Iemand bekend mee? Moet ik het snel uitproberen of is het niet zo heeeel leuk?
Phase 10 is een soort jokeren, je moet in een bepaalde volgorde uitspelen, mag pas naar de volgende ronde als het gelukt is. Kan dus zijn dat er al iemand in ronde 5 zit als een ander nog in ronde 1 zit. maar omdat het steeds lastiger wordt, kan de laatste soms toch nog behoorlijk inhalen
de kwakzalvers zijn gearriveerd, vanavond spelen
Leuk Nlies!

Puntentelling van Azul is idd wel een dingetje. Hebben we hier ook even mee zitten knoeien....

Voor kerst hebben we 30seconds gekregen, en gelijk gespeeld. Leuk!

Als cadeau aan onszelf hebben we Castles of Mad King Ludwig gekocht. Stond al lang op ons lijstje en in UK voor omgerekend €50,- kunnen kopen! Denk dattie zondag op tafel komt. :cheer:
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Ik heb Port Royal gekocht, leuk kort kaartspelletje om straks met de familie te spelen :D
Azul was ook wel geschikt, maar dat heb ik zoveel gespeeld dat ik het niet meer zo leuk vind :$ En Celestia was ook een kanshebber.
nlies schreef:
28-12-2018 01:29
https://www.youtube.com/watch?v=4hqKYX-yXms
rond 6 minuten komt de puntentelling, let op want er verschijnt een tekst dat het niet klopt, maar een paar seconde later bij de volgende telling klopt het wel
Bedankt. Ik was te ongeduldig en had het filmpje na de eerste foute telling al weggeklikt ;)
nlies schreef:
28-12-2018 16:47
de kwakzalvers zijn gearriveerd, vanavond spelen
Ben heel benieuwd, die staat hoog op mijn lijstje. Ik ben over een kleine twee maanden weer jarig, dus ga dan weer wat spellen vragen.

Nieuwe spellenkast is besteld, want de huidige barst uit zijn voegen.
Tiana_76 schreef:
29-12-2018 11:08
Ben heel benieuwd, die staat hoog op mijn lijstje. Ik ben over een kleine twee maanden weer jarig, dus ga dan weer wat spellen vragen.

Nieuwe spellenkast is besteld, want de huidige barst uit zijn voegen.
heel goed, nieuwe kast.
kwakzalvers heb ik al een keer gespeeld. Is een spel met weinig tot geen interactie met elkaar. je bent vooral met je eigen zak en fiches bezig.hooguit durf ik nog een keer in de zak te grabbelen om te proberen boven de ander uit te komen of laat ik het hierbij.
flip-flop schreef:
28-12-2018 20:54
Leuk Nlies!

Puntentelling van Azul is idd wel een dingetje. Hebben we hier ook even mee zitten knoeien....

Voor kerst hebben we 30seconds gekregen, en gelijk gespeeld. Leuk!

Als cadeau aan onszelf hebben we Castles of Mad King Ludwig gekocht. Stond al lang op ons lijstje en in UK voor omgerekend €50,- kunnen kopen! Denk dattie zondag op tafel komt. :cheer:
Castles is zo leuk!! Die is hier al tijden favoriet, inmiddels met de uitbreiding erbij en vorig jaar op spiel als variatie Palace gekocht. Weet waar je aan begint ;)
Ik vind vooral de vormgeving en het bouwen van je eigen kasteel erg leuk gedaan! En daarbij is het niet te makkelijk en elke keer anders, maar duurt het niet te lang.

Wij hebben de eerste twee rondes van Betrayal Legacy gespeeld! Tot nu toe lijkt het nog redelijk op het originele spel, maar afhankelijk van de uitkomst van een haunt komen er bepaalde events/omens/items bij. Het wordt dus steeds meer ons verhaal denk ik dus ik heb veel zin om verder te spelen. :-D
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
kakelenburg gespeeld, viel in de smaak, ook bij de meespelende vriendinnen
-
flip-flop wijzigde dit bericht op 30-12-2018 20:38
Reden: 1x voldoet
0.00% gewijzigd
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Full_Moon schreef:
29-12-2018 13:26
Castles is zo leuk!! Die is hier al tijden favoriet, inmiddels met de uitbreiding erbij en vorig jaar op spiel als variatie Palace gekocht. Weet waar je aan begint ;)
Ik vind vooral de vormgeving en het bouwen van je eigen kasteel erg leuk gedaan! En daarbij is het niet te makkelijk en elke keer anders, maar duurt het niet te lang.
En bedankt! Hahah! Nu wil man de uitbreiding ook. Is het echt een toevoeging?

CoMKL is vandaag idd op tafel gekomen en we zijn nu de insert aan het maken :flirting:
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
We hebben niet zoveel spellen maar ik zou in het nieuwe jaar aan onze verzameling een coöperatief spel willen toevoegen. Ik zit te denken aan de vergeten stad of het verdronken eiland (?). Pandemie sprak ons op spellenspektakel niet erg aan.
Flash Point vinden we bijvoorbeeld wel erg leuk.
Hebben jullie een advies voor een van deze twee of nog een andere suggestie?
Als je nog niet veel ervaring hebt met cooperatieve spellen, kun je ook eenvoudig beginnen.

Ken je Hanabi?
hoera schreef:
30-12-2018 21:29
We hebben niet zoveel spellen maar ik zou in het nieuwe jaar aan onze verzameling een coöperatief spel willen toevoegen. Ik zit te denken aan de vergeten stad of het verdronken eiland (?). Pandemie sprak ons op spellenspektakel niet erg aan.
Flash Point vinden we bijvoorbeeld wel erg leuk.
Hebben jullie een advies voor een van deze twee of nog een andere suggestie?
Het verboden eiland is wat makkelijker dan de vergeten stad, maar ze zijn allebei leuk. ik denk dat van allebei wel een you tube filmpje te vinden is, kun je bekijken wat het ongeveer inhoudt
Ik geloof niet dat ik de verboden stad ooit gewonnen heb. Nu heb ik het niet zo vaak gespeeld maar het verboden eiland gaat toch iets makkelijker.

Hanabi weten ze op de club al dat als ze zonder mij willen spelen ze dat moeten kiezen :) ik breng daar echt niets van terecht, dus ik weiger mee te doen. Als ik meedoe is het voor hen en voor mij niet leuk meer.
Als je van fantasy houdt is de legenden van Andor misschien iets voor jullie.
nlies schreef:
30-12-2018 22:13

Hanabi weten ze op de club al dat als ze zonder mij willen spelen ze dat moeten kiezen :) ik breng daar echt niets van terecht, dus ik weiger mee te doen. Als ik meedoe is het voor hen en voor mij niet leuk meer.
;-D

Ik speel vaak met mijn kinderen, dus dan is het een fijn spel. Duurt ook niet zo lang.
Tiana_76 schreef:
30-12-2018 22:42
;-D

Ik speel vaak met mijn kinderen, dus dan is het een fijn spel. Duurt ook niet zo lang.
Klopt, duurt niet lang, maar ik ben zo iemand die meteen de aanwijzing vergeet die ik net gekregen heb, en ook die ik zelf gegeven heb. Werden de medespelers niet blij van, ik ook niet. Zeg maar dat het Alzheimer light is, maar niet leuk voor de spelers dus. Andere spellen lukt nog goed hoor ;)
nlies schreef:
28-12-2018 01:33
Phase 10 is een soort jokeren, je moet in een bepaalde volgorde uitspelen, mag pas naar de volgende ronde als het gelukt is. Kan dus zijn dat er al iemand in ronde 5 zit als een ander nog in ronde 1 zit. maar omdat het steeds lastiger wordt, kan de laatste soms toch nog behoorlijk inhalen
Heb het vandaag even met een vriendin uitgeprobeerd. Onze conclusie was dat het leuker is als je met meer personen speelt. Is dat ook jullie ervaring? Nu ben je soms maar wat kaarten aan het leggen om uit te spelen.
MrsLady schreef:
30-12-2018 23:29
Heb het vandaag even met een vriendin uitgeprobeerd. Onze conclusie was dat het leuker is als je met meer personen speelt. Is dat ook jullie ervaring? Nu ben je soms maar wat kaarten aan het leggen om uit te spelen.
met meer mensen heb je meer kans om aan te leggen,maar het idee blijft hetzelfde.
Ik vind Amerikaans jokeren, wat hier en daar overeenkomt leuker. ik heb zelf ooit van een rommelmarkt of kringloper de extreme versie gekocht. Daar kun je de tegenstander nog mee pesten door kaarten te spelen waarbij de ander kaarten bij moet pakken of beurt overslaan. Maakt het wel wat leuker.
veel spelplezier voor iedereen dit nieuwe jaar
Namens Flip & Flop, een heel fijn nieuwjaar, en uiteraard een vreugdevol spellenjaar gewenst!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven