Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
dinsdag 1 januari 2019 om 08:08
Hier lagen we er allemaal voor 24:00 op. Er werd toen al veel geknald en peuter sliep onrustig. Om 24.00 werd hij echt wakker van het geknal dus zijn we naar beneden gegaan en hebben vuurwerk gekeken en geproost. (Papa aan de champagne en peuter en ik appelsap) hij vond het geweldig. Is daarna weer lief gaam slapen en het is nu nog stil in zijn kamer.
dinsdag 1 januari 2019 om 08:48
dinsdag 1 januari 2019 om 08:52
We hebben peuters om 23:30 uit bed gehaald. Ze hebben lekker mogen snoepen en om 0:00 zijn we in de tuin vuurwerk gaan kijken. Ze vonden het prachtig! Om 0:45 hebben we ze op bed gelegd, dat ging gelukkig moeiteloos. En baby liet zich om 23:15 in bed leggen, ook een cadeautje.
En as we speak ligt het hele huis nog te slapen behalve baby en ik.
Ik heb de peuterwekkers op 9 uur ingesteld dus ik verwacht ze wel over 10min.
En as we speak ligt het hele huis nog te slapen behalve baby en ik.
Ik heb de peuterwekkers op 9 uur ingesteld dus ik verwacht ze wel over 10min.
dinsdag 1 januari 2019 om 11:20
Gelukkig nieuwjaar allen!
Onze peuter hebben we toch maar laten liggen, hij heeft echt overal doorheen geslapen! (Hij slaapt aan de achterkant en daar viel het geknal relatief mee). Het is sowieso een enorme slaapkop, dus hier geen peuterwekker nodig. Als hij al eens eerder wakker is dan wij, dan ligt ie lekker te kletsen en zingen in z’n bed. Echt een zegening
Onze peuter hebben we toch maar laten liggen, hij heeft echt overal doorheen geslapen! (Hij slaapt aan de achterkant en daar viel het geknal relatief mee). Het is sowieso een enorme slaapkop, dus hier geen peuterwekker nodig. Als hij al eens eerder wakker is dan wij, dan ligt ie lekker te kletsen en zingen in z’n bed. Echt een zegening
dinsdag 1 januari 2019 om 13:07
Hier heeft peuter overal doorheen geslapen, ondanks dat het flink tekeer ging. Hij was vanmorgen wel extra vroeg op (6 uur) omdat we hadden gezegd dat hij deze nacht ook mocht opstaan als hij vuurwerk hoorde, terwijl de wekker nog in slaapstand was.
Wij hebben als wekker een poesje van v-tech. Uit de sale bij kruidvat, zag dat hij weer op de website staat dus wie interesse heeft moet snel toeslaan. Veel slaapwekkers werken met oogjes die mechanisch open en dicht gaan, en dar worden kinderen dan juist wakker van. Deze verandert gewoon van lichtkleur, zonder geluid. er zitten ook andere functies/spelletjes op die kind leuk vindt en hij kost geen drol, wij zijn er allemaal blij mee.
Wij hebben als wekker een poesje van v-tech. Uit de sale bij kruidvat, zag dat hij weer op de website staat dus wie interesse heeft moet snel toeslaan. Veel slaapwekkers werken met oogjes die mechanisch open en dicht gaan, en dar worden kinderen dan juist wakker van. Deze verandert gewoon van lichtkleur, zonder geluid. er zitten ook andere functies/spelletjes op die kind leuk vindt en hij kost geen drol, wij zijn er allemaal blij mee.
dinsdag 1 januari 2019 om 16:30
Heerlijk die slapende peuters
Hoe gaat het met jullie vandaag?
Ik merk dat ik het weinige slapen (4 uur) enorm slecht trek. Misschien komt het omdat ik zwanger ben of kan ik er gewoon minder goed tegen dan vroeger. Ik voel me echt slap, loop overal tegenaan en ik kan niet wachten tot dochter vanavond op bed ligt en ik ook naar bed kan. Mijn man is aan het werk dus ik sta er even alleen voor vandaag
Ik merk dat ik het weinige slapen (4 uur) enorm slecht trek. Misschien komt het omdat ik zwanger ben of kan ik er gewoon minder goed tegen dan vroeger. Ik voel me echt slap, loop overal tegenaan en ik kan niet wachten tot dochter vanavond op bed ligt en ik ook naar bed kan. Mijn man is aan het werk dus ik sta er even alleen voor vandaag
dinsdag 1 januari 2019 om 17:28
Dochter is inderdaad ook erg rustig en hangerig vandaag. Het was voor haar zo'n drama met weer in slaap komen dat ik zelf ook pas na half 4 sliep. Normaal lig ik er uiterlijk om 22.00 uur in. Nog anderhalf uur, dan breng ik dochter naar bed, ga ik zelf eten en één aflevering Netflix kijken en dan lig ik er voor 20.30 in.
Hoe gaat het met je Snowgirl, nog steeds thuis rustig aan doen? Hoeveel weken ben je nu, is het weer wat rustiger in je buik?
Hoe gaat het met je Snowgirl, nog steeds thuis rustig aan doen? Hoeveel weken ben je nu, is het weer wat rustiger in je buik?
dinsdag 1 januari 2019 om 17:49
Wel fijn dat hij voorlopig lekker blijft zitten. Doe rustig aan, zeker niet teveel doen. Denk aan dat kleintje in je buik 
Ik ben nu 17 weken, dus ik moet nog even. Maar ik merk dat de vermoeidheid veel groter is dan de vorige keer omdat ik nu een peuter heb rondlopen. Maar daar zal jij alles van weten.
Ik ben nu 17 weken, dus ik moet nog even. Maar ik merk dat de vermoeidheid veel groter is dan de vorige keer omdat ik nu een peuter heb rondlopen. Maar daar zal jij alles van weten.
dinsdag 1 januari 2019 om 23:15
Oh over die peuterwekker: lijkt me zeker haalbaar op 1 slaapkamer. Het is meer een signaaltje voor je kind dat het geoorloofd is om het bed uit te komen / herrie te maken. Dat kan op elke kamer natuurlijk.
Wij hebben Sam het schaap. Wat nootboek zegt klopt, het maakt wel een mechanisch geluidje als de ogen open gaan. Bij ons is dat niet zo erg, want ik zet hem op 7 uur (doordeweeks) of 8.00/8.30 (weekend). Dus als ze op dat tijdstip wakker worden door het geluid van de ogen ipv uit zichzelf, zijn dat alsnog hele mooie tijden.
Maar eentje zonder die geluidjes lijkt me nog mooier. Bij mijn ouders (als ze logeren) hebben ze trouwens gewoon een nachtlampje. Mijn ouders zetten die op een timer die met een app te besturen is. Ze stellen hem in op een fatsoenlijk tijdstip. Maar als ze bijvoorbeeld een uur eerder al horen dat de kinderen wakker zijn en ze vinden het teveel gevraagd van de kinderen om een uur te wachten, dan zetten ze hem met de app handmatig aan. En mijn kinderen weten dus inmiddels dat ze moeten wachten tot het lampje aan is. Werkt net zo goed als die schaapjes van bij ons thuis.
Mijn jongste peuter is trouwens nét 2 jaar en snapt het nog niet helemaal hoor. Nou ja, hij heeft wel door dat hij moet wachten tot het schaap wakker is, maar gaat dan in bed liggen roepen (en uiteindelijk huilen) dat dat beest wakker moet worden
Het concept wachten is nog wat teveel gevraagd.
Wij hebben Sam het schaap. Wat nootboek zegt klopt, het maakt wel een mechanisch geluidje als de ogen open gaan. Bij ons is dat niet zo erg, want ik zet hem op 7 uur (doordeweeks) of 8.00/8.30 (weekend). Dus als ze op dat tijdstip wakker worden door het geluid van de ogen ipv uit zichzelf, zijn dat alsnog hele mooie tijden.
Maar eentje zonder die geluidjes lijkt me nog mooier. Bij mijn ouders (als ze logeren) hebben ze trouwens gewoon een nachtlampje. Mijn ouders zetten die op een timer die met een app te besturen is. Ze stellen hem in op een fatsoenlijk tijdstip. Maar als ze bijvoorbeeld een uur eerder al horen dat de kinderen wakker zijn en ze vinden het teveel gevraagd van de kinderen om een uur te wachten, dan zetten ze hem met de app handmatig aan. En mijn kinderen weten dus inmiddels dat ze moeten wachten tot het lampje aan is. Werkt net zo goed als die schaapjes van bij ons thuis.
Mijn jongste peuter is trouwens nét 2 jaar en snapt het nog niet helemaal hoor. Nou ja, hij heeft wel door dat hij moet wachten tot het schaap wakker is, maar gaat dan in bed liggen roepen (en uiteindelijk huilen) dat dat beest wakker moet worden
dinsdag 1 januari 2019 om 23:16
Oh en hoewel peuters keurig hebben uitgeslapen, ben ik toch wel moe. Heb natuurlijk zelf een kortere nacht achter de rug (baby kwam voor 3 nachtvoedingen).
En ik baal dat ik niet lekker vroeg naar bed kan, omdat baby clustert en nog weigert te slapen.
Wat dat betreft verlang ik soms juist wel terug naar de zwangerschap. Toen sliep ik ook slecht en werd ik ook meermaals per nacht wakker (om te plassen). Maar dan was ik 2 minuten later klaar ipv nachtvoedingen van drie kwartier. En dan kon ik lekker vroeg naar bed als ik moe was.
Maar gezien jullie vroege vogels met de peuters mag ik tegelijkertijd ook niet klagen.
En ik baal dat ik niet lekker vroeg naar bed kan, omdat baby clustert en nog weigert te slapen.
Wat dat betreft verlang ik soms juist wel terug naar de zwangerschap. Toen sliep ik ook slecht en werd ik ook meermaals per nacht wakker (om te plassen). Maar dan was ik 2 minuten later klaar ipv nachtvoedingen van drie kwartier. En dan kon ik lekker vroeg naar bed als ik moe was.
Maar gezien jullie vroege vogels met de peuters mag ik tegelijkertijd ook niet klagen.
woensdag 2 januari 2019 om 11:05
Het was hier vannacht weer bal hoor
04.15: ‘IK WIL EEN KOEK*!’ En het is echt niet dat ie honger heeft, hij zoekt een (voor hem) geldige reden om zijn bed uit te gaan. Ik was het zo beu en ook nog pittig ongesteld dat ik spontaan tot-in-detail heb uitgelegd waarom hij geen koek of wat-dan-ook kreeg, hij niet hoefde te gaan huilen/miepen (wat ie al begon te doen bij ‘nee’) en dat papa en mama bij deze NIKS meer voor hem gingen doen tot 06.00 en wij het licht aan deden. Niet heel pedagogisch verantwoord
Nou hij was er stil van
tot 05.15 dan..
Ik heb deze besteld voor de komende nachten, hoop dat het helpt:

Ik heb dat poesje bekeken na je tip
ik vond het te veel als speelgoed er uit zien en die knopjes aan de voorkant íets te uitnodigend
Blijft jouw peuter er af?
*Groentecrackers
Nou hij was er stil van

nootboek schreef: ↑01-01-2019 13:07Hier heeft peuter overal doorheen geslapen, ondanks dat het flink tekeer ging. Hij was vanmorgen wel extra vroeg op (6 uur) omdat we hadden gezegd dat hij deze nacht ook mocht opstaan als hij vuurwerk hoorde, terwijl de wekker nog in slaapstand was.
Ik heb dat poesje bekeken na je tip
*Groentecrackers
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 02-01-2019 14:23
0.55% gewijzigd
donderdag 3 januari 2019 om 00:07
Geen dank, hoop dat jullie hem ook leuk vinden! Prijs-kwaliteit is in elk geval uitstekend zo. Ik hou eigenlijk ook niet van V-tech herrie dingen maar we hebben een paar speeltjes van mensen gekregen die al zeker 15 jaar oud zijn en tamelijk onverwoestbaar. Daarom had ik wel vertrouwen in het merk, en dat blijkt tot nu toe juist. Poes is al een paar keer op de grond gestuiterd maar doet het nog steeds.
Poes is echt heilig voor mijn zoontje, en ik denk dat het dierfiguurtje ervoor zorgt dat ie er echt een band mee heeft
Hij praat er ook tegen: 'oooh wat slaap jij lang zeg. Wordt nou eens wakker!'. 'Nee stomme poes, jij gaat te snel. Ik moet toch eerst nog een boek lezen?!'
En als je m teveel wiebelt roept poes 'ik ben duizelig' dus kind waarschuwt me altijd dat ik de wekker voorzichtig moet dragen, zodat ie niet duizelig wordt.
De speelfuncties zijn niet dusdanig spannend dat kind er uren mee bezig is. Hij laat de poes een verhaal vertellen (5 zinnen) of liedje zingen en dan is het wel weer klaar.
Als de poes blauw is (slaaptijd) zijn de knoppen sowieso geblokkeerd, dus dat is wel handig!
Dat kidsleep wekkertje leek me inderdaad ook een goede optie, maar daarvoor was ik te gierig
Ik dacht vooraf nl. niet dat het serieus gebruikt zou worden, dus wilde er niet teveel geld aan uitgeven.
Poes is echt heilig voor mijn zoontje, en ik denk dat het dierfiguurtje ervoor zorgt dat ie er echt een band mee heeft
En als je m teveel wiebelt roept poes 'ik ben duizelig' dus kind waarschuwt me altijd dat ik de wekker voorzichtig moet dragen, zodat ie niet duizelig wordt.
De speelfuncties zijn niet dusdanig spannend dat kind er uren mee bezig is. Hij laat de poes een verhaal vertellen (5 zinnen) of liedje zingen en dan is het wel weer klaar.
Als de poes blauw is (slaaptijd) zijn de knoppen sowieso geblokkeerd, dus dat is wel handig!
Dat kidsleep wekkertje leek me inderdaad ook een goede optie, maar daarvoor was ik te gierig
donderdag 3 januari 2019 om 06:37
Dat die knoppen geblokkeerd worden had ik niet door
Te snel overheen gelezen.
Ik heb de Kidsleep Moon uiteindelijk bij Plustoys besteld en man heeft het opgehaald na zijn werk. Dan kostte het €40. Viel mij mee in vergelijking met andere prijzen online. Inc verzenden was ie €46 geweest daar.
Maar dit is de eerste nacht in weeeeeken dat we écht weer doorgeslapen hebben. Of het de Kidsleep is of wat anders weet ik niet. Ik ben iig heel blij
Ik heb de Kidsleep Moon uiteindelijk bij Plustoys besteld en man heeft het opgehaald na zijn werk. Dan kostte het €40. Viel mij mee in vergelijking met andere prijzen online. Inc verzenden was ie €46 geweest daar.
Maar dit is de eerste nacht in weeeeeken dat we écht weer doorgeslapen hebben. Of het de Kidsleep is of wat anders weet ik niet. Ik ben iig heel blij
donderdag 3 januari 2019 om 07:54
donderdag 3 januari 2019 om 09:12
Wij hebben de reisvariant van de kidszleep geloof ik. Of een ander merk dat erop lijkt. Die heeft een slapend en wakker schaapje. Daar moet wel de hele nacht het lampje van aan. Ik dacht ook dat zoon daar last van zou hebben, maar tegenwoordig begint ie te huilen als we het vergeten, dus dat loopt wel los.
t Was hier echt een fantastische oplossing! Zoon blijft nu tot iets voor half 8 in z'n bed en komt er alleen uit om te plassen, maar gaat daarna weer netjes terug.
We hebben m destijds op marktplaats gekocht, dat scheelde ook nog in kosten.
t Was hier echt een fantastische oplossing! Zoon blijft nu tot iets voor half 8 in z'n bed en komt er alleen uit om te plassen, maar gaat daarna weer netjes terug.
We hebben m destijds op marktplaats gekocht, dat scheelde ook nog in kosten.
donderdag 3 januari 2019 om 09:44
Ik ben reuze benieuwd hoe het hier gaat werken. Man is over een maand een weekend weg, en ik zou het wel ideaal vinden als peuter mee dan niet voor 7uur komt storen.
Voor de geïnteresseerden: peuters voet doet nog steeds wel pijn, maar hij loopt er gelukkig weer wel wat op.
En dan nog een vraag: heeft jullie peuter ook een voorkeur voor één van de ouders en hoe ga je daarmee om? Mijn peuter wil het liefst dat ik alles met hem doe. Daar gaan we natuurlijk niet altijd in mee, maar het is soms wel heel frustrerend voor alle partijen. Als peuter bijvoorbeeld wil dat ik zijn billen afveeg, maar mijn man dat wil (want die vindt dat zó leuk
), dan werkt peuter niet mee en wordt boos en gaat huilen, man raakt gefrustreerd en voor mij is het ook niet leuk om aan te zien/horen.
Voor de geïnteresseerden: peuters voet doet nog steeds wel pijn, maar hij loopt er gelukkig weer wel wat op.
En dan nog een vraag: heeft jullie peuter ook een voorkeur voor één van de ouders en hoe ga je daarmee om? Mijn peuter wil het liefst dat ik alles met hem doe. Daar gaan we natuurlijk niet altijd in mee, maar het is soms wel heel frustrerend voor alle partijen. Als peuter bijvoorbeeld wil dat ik zijn billen afveeg, maar mijn man dat wil (want die vindt dat zó leuk
donderdag 3 januari 2019 om 10:37
Qua lampje: wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/philips-mykids ... ontent=api
Wel duur I know, maar hij maakt helemaal geen geluid en werkt prima. Wij zijn tevreden.
Wel duur I know, maar hij maakt helemaal geen geluid en werkt prima. Wij zijn tevreden.