Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
28-12-2018 13:23
@spell68

Ik was ook al aan het kijken waar ik die afleveringen kan terug vinden, ik wil meer Nederlandse afleveringen terugzien en het lukte niet meer met On Demant. Het is weg. Jammer hè?
Die Engelse afleveringen kijk ik ook altijd.
Leuk en veel vrolijkheid ook, die dates. Mooi aangekleed en lachende gezichten. Over het algemeen. I like it!
Doet me gelijk ook weer terug verlangen om te gaan daten. Heb jij dat niet? Ik ben nu met een man aan het chatten die humor in zich heeft. Sympathieke, zorgzame man denk ik. Niet dat hij voor mij moet zorgen hoor :biggrin: maar je snapt wel wat ik bedoel.
Gelijk denk ik nu weer hoe lang duurt het weer voor ik dat gevoel weer over is.
Omdat ik dat de laatste tijd steeds heb.
Ik sta er open voor. Een beginkriebel kan ik wel hebben op een chat en dan trekt 'die' zo weer weg.
Zegt die man nadat ik zei dat ik niet snel een klik heb "wat leuk dat je nu wel een klik hebt".
Van die humor hou ik wel. :proud:
Ervaring en realiteit. Die ene (schat) is moeilijk te vinden als je zo bezig bent. Dan maar even een tijd niet, denk je dan weer.
Ik vind de Engelse versie wel leuker dat is idd veel vrolijker en dan begrijp dat je zin krijgt om te gaan daten. Ik heb eigenlijk nooit echt gedate dus ik weet het niet. Ik ga zaterdag met mijn theevriendin weer naar Breda koffie drinken. Dat is ook een soort date, alleen we hebben meer gespreksstof dat is makkelijker.

Ik word wel altijd vrolijk van de Engelse versie, maar op de een of andere manier hebben we er in Nederland een handje van om tv formats altijd gruwelijk te vernaggelen. Zo vind ik de Slimste Mens in Belgie hilarisch, maar de Nederlandse versie is echt te droog voor woorden. Dat vind ik met first dates ook.

Ik krijg geen kriebel van een chat alleen, ik moet er een beeld bij hebben. Ik heb het wel eens gehad dat ik een foto van iemand zag, die was een beetje groezelig, maar ze zag er leuk uit. Klikte verder goed op de chat. Ik een beetje verliefd, kreeg ik een duidelijke foto.... het was meteen over.

Bedoel je dat die schat moeilijk te vinden is, omdat je gewoon veel te veel nadenkt? Dat is wel herkenbaar hoor. Ik kan er ook niet zonder nadenken in vliegen.

Je kunt die afleveringen nog gewoon kijken hoor.

Hier staan ze:

https://www.npo3.nl/first-dates/BNN_101378960

Als je onder op +meer klikt krijg je de andere afleveringen te zien.

Je kunt ze ook downloaden op een usb stick zetten en (als je een usb aansluiting hebt op je tv) daar kijken.

Je moet dan een aflevering aanklikken, het webadres kopieren en plakken in de balk op deze site:

http://www.downloadgemist.nl/

Kwaliteit op "hoog" zetten en kijken maar!
Eslarealidad schreef:
31-12-2018 17:58
Rijmen en dichten, wat kun jij dat toch mooi. Openheid... :heart: :heart:
Dank je wel. :heart:
Dina80 schreef:
31-12-2018 18:06
Ik ga het toch proberen, ik wil mezelf niet langer verstoppen of ontkennen.
Als je omringt bent door mensen die om jou geven dan is het misschien een ander verhaal.
Misschien ligt dat ook aan mijzelf dat ik niet uit te staan ben voor anderen dat zij mij al snel negeren of onbelangrijk vinden maar dat ik zelf niet begrijp waarom.
julyvoorts schreef:
31-12-2018 16:52
Nee. Hij was mijn buurman. Kwamen elkaar vaak tegen in het weekend. Heb hem gevraagd wat ie ging doen. Kwam hem vaak tegen met zo'n sporttas, ene keer zwemmen, andere keer saunadag, andere keer weekendje weg via een soort van airbnb. Heb aangegeven dat ik sauna nieuw voor mij was. En ik hierin wel interesse had. Waarop hij reageerde; Ga eens lekker met me mee. Dus spullen gepakt 06 uitgewisseld en samen genoten van een ontspannende fijne eerste date. Was klaar met het voldoen aan de sociale norm dat de man de eerste stap moet zetten en de vrouw moet uitvragen.
Dat klinkt van beide kanten heel gemakkelijk, mooi! Die norm kan er wel zijn maar bij sommige mannen is het beter dat vrouwen wel eens het voortouw nemen, gelukkig wel.
Zo elk jaar ga ik naar dezelfde afgelegen plek om te wachten tot het vuurwerk voorbij is. Elk jaar tussen elf en twee uur 's nachts ga ik dwalen door de bossen. Dit is zo'n beetje de ergste dag van het jaar maar gelukkig is het bijna alweer voorbij.
phantast schreef:
31-12-2018 22:29
Zo elk jaar ga ik naar dezelfde afgelegen plek om te wachten tot het vuurwerk voorbij is. Elk jaar tussen elf en twee uur 's nachts ga ik dwalen door de bossen. Dit is zo'n beetje de ergste dag van het jaar maar gelukkig is het bijna alweer voorbij.
Waarom ga je niet lekker thuis zitten dan? Je hebt een lot. De oudejaarstrekking komt zo.
Leuke muziek ook.
Maak het gezellig voor jou.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
spell68 schreef:
31-12-2018 18:07
Ik vind de Engelse versie wel leuker dat is idd veel vrolijker en dan begrijp dat je zin krijgt om te gaan daten. Ik heb eigenlijk nooit echt gedate dus ik weet het niet. Ik ga zaterdag met mijn theevriendin weer naar Breda koffie drinken. Dat is ook een soort date, alleen we hebben meer gespreksstof dat is makkelijker.

Ik word wel altijd vrolijk van de Engelse versie, maar op de een of andere manier hebben we er in Nederland een handje van om tv formats altijd gruwelijk te vernaggelen. Zo vind ik de Slimste Mens in Belgie hilarisch, maar de Nederlandse versie is echt te droog voor woorden. Dat vind ik met first dates ook.

Ik krijg geen kriebel van een chat alleen, ik moet er een beeld bij hebben. Ik heb het wel eens gehad dat ik een foto van iemand zag, die was een beetje groezelig, maar ze zag er leuk uit. Klikte verder goed op de chat. Ik een beetje verliefd, kreeg ik een duidelijke foto.... het was meteen over.

Bedoel je dat die schat moeilijk te vinden is, omdat je gewoon veel te veel nadenkt? Dat is wel herkenbaar hoor. Ik kan er ook niet zonder nadenken in vliegen.

Je kunt die afleveringen nog gewoon kijken hoor.

Hier staan ze:

https://www.npo3.nl/first-dates/BNN_101378960

Als je onder op +meer klikt krijg je de andere afleveringen te zien.

Je kunt ze ook downloaden op een usb stick zetten en (als je een usb aansluiting hebt op je tv) daar kijken.

Je moet dan een aflevering aanklikken, het webadres kopieren en plakken in de balk op deze site:

http://www.downloadgemist.nl/

Kwaliteit op "hoog" zetten en kijken maar!

Thanks! Ik ga op onderzoek uit.
Of dat lukt. Alles is volgens mij weg.
Tot eind December.
Ik vond het ook een surprise juist die Nederlandse afleveringen.
Ik heb wel wat gezien.
Als het te droog is dan bedoel je vast geen droge humor. :biggrin:

Toen je het duidelijk zag was het mysterieuze weg. :D
Mijn beginkriebel is ook weg.
Ik denk ook wel na en daardoor kwam ik erachter dat ik geen zin in tactiekspelletjes heb.

Leuk met je theedate koffie :lol: drinken.
Ik wist niet dat het bestond. ;-)
Valt ook wat voor te zeggen meer gespreksstof en dat jullie het gezellig hebben.
Goed communiceren is ook belangrijk. En humor.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
phantast schreef:
31-12-2018 20:13
Als je omringt bent door mensen die om jou geven dan is het misschien een ander verhaal.
Misschien ligt dat ook aan mijzelf dat ik niet uit te staan ben voor anderen dat zij mij al snel negeren of onbelangrijk vinden maar dat ik zelf niet begrijp waarom.
Nee hoor, dat ligt niet aan jou.
Jouw grootouders waren bijzonder liefdevol voor jou.
Dat blijf je altijd voelen in je hart.
Eslarealidad schreef:
31-12-2018 22:47
Waarom ga je niet lekker thuis zitten dan? Je hebt een lot. De oudejaarstrekking komt zo.
Leuke muziek ook.
Maak het gezellig voor jou.
Toch maar thuisgebleven inderdaad. Helaas geen prijs gevallen op cijfer 0 :P. Daarna nog even op het balkon gestaan om naar siervuurwerk te kijken.
phantast schreef:
01-01-2019 01:00
Toch maar thuisgebleven inderdaad. Helaas geen prijs gevallen op cijfer 0 :P. Daarna nog even op het balkon gestaan om naar siervuurwerk te kijken.
:D Volgende keer beter.
Mooi siervuurwerk he.
Heerlijke muziek op 2.
Eslarealidad schreef:
01-01-2019 01:52
Mooi siervuurwerk he.
Heerlijke muziek op 2.
Ik kijk eigenlijk nauwelijks tv, ik word helemaal gek van al die reclame's. Het afgelopen jaar heb ik alleen een paar voetbalwedstrijden gekeken en that's it. Wat voor muziek wordt er afgespeeld?

Als ik muziek luister is dat bijna altijd via youtube.
Hier is waar ik graag naar luister in de avond

https://www.youtube.com/watch?v=WNeLUng ... E&index=14
https://www.youtube.com/watch?v=E1foE6x ... E&index=26
https://www.youtube.com/watch?v=UAHaxlCe29E
https://www.youtube.com/watch?v=OZafwTE ... AHaxlCe29E
https://www.youtube.com/watch?v=0q3ve6Z ... AHaxlCe29E

Edit : of ben ik nu dom en bedoelde je muziek op de radio :-$
Eslarealidad schreef:
01-01-2019 01:52
Mooi siervuurwerk he.
Heerlijke muziek op 2.
Wat is jouw reden van je aanwezigheid in dit topic? Ben je enkel adviesgever/ervaringsdeskundige of heb je zelf ook moeite met het vinden/onderhouden van relaties?

Mooi onderschrift trouwens.
phantast schreef:
01-01-2019 02:47
Ik kijk eigenlijk nauwelijks tv, ik word helemaal gek van al die reclame's. Het afgelopen jaar heb ik alleen een paar voetbalwedstrijden gekeken en that's it. Wat voor muziek wordt er afgespeeld?

Als ik muziek luister is dat bijna altijd via youtube.
Hier is waar ik graag naar luister in de avond

https://www.youtube.com/watch?v=WNeLUng ... E&index=14
https://www.youtube.com/watch?v=E1foE6x ... E&index=26
https://www.youtube.com/watch?v=UAHaxlCe29E
https://www.youtube.com/watch?v=OZafwTE ... AHaxlCe29E
https://www.youtube.com/watch?v=0q3ve6Z ... AHaxlCe29E

Edit : of ben ik nu dom en bedoelde je muziek op de radio :-$
Haha nee hoor op t.v.
Nummers van vroeger, nostalgie!
Ik luister ook veel op YouTube.
Ik ga even jouw nummers luisteren. :)
De beste wensen voor 2019 gewenst voor jullie. :hug:
Een heel gelukkig en liefdevol 2019!!
Een Gezond en Gelukkig 2019!

Veel liefs.
De beste wensen voor iedereen, dat het een mooi jaar moge worden!
ooitverlegen schreef:
31-12-2018 21:12
Dat klinkt van beide kanten heel gemakkelijk, mooi! Die norm kan er wel zijn maar bij sommige mannen is het beter dat vrouwen wel eens het voortouw nemen, gelukkig wel.
Wat me altijd zo opvalt, is dat de mannen die eigenlijk nooit in contact komen met vrouwen, wanneer er eens een vrouw is die op ze afstapt, daar ook meteen een relatie mee krijgen.

Nou is het voor de meeste mensen al ontzettend moeilijk om iemand te vinden die past en waar het mee klikt én die je aantrekkelijk vindt, dus ik heb altijd zo mijn bedenkingen dat die mannen zoveel geluk hebben dat ze meteen de perfecte vrouw vinden. Ik heb toch het idee dat ze gewoon geen eisen stellen en tevreden zijn met wat ze kunnen krijgen. Ik vraag me ook af of dat soort relaties erg gezond is.
spell68 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 23:23
0.06% gewijzigd
Een liefdevol en voorspoedig 2019 toegewenst iedereen!

Filmpje over zelfliefde:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1684355584
spell68 schreef:
01-01-2019 23:05
Wat me altijd zo opvalt, is dat de mannen die eigenlijk nooit in contact komen met vrouwen, wanneer er eens een vrouw is die op ze afstapt, daar ook meteen een relatie mee krijgen.

Nou is het voor de meeste mensen al ontzettend moeilijk om iemand te vinden die past en waar het mee klikt én die je aantrekkelijk vindt, dus ik heb altijd zo mijn bedenkingen dat die mannen zoveel geluk hebben dat ze meteen de perfecte vrouw vinden. Ik heb toch het idee dat ze gewoon geen eisen stellen en tevreden zijn met wat ze kunnen krijgen. Ik vraag me ook af of dat soort relaties erg gezond is.
Of het gezond is weet ik niet.
Wij hebben ook ongezonde relaties gehad. :O
spell68 schreef:
Ik heb toch het idee dat ze gewoon geen eisen stellen en tevreden zijn met wat ze kunnen krijgen.
Dat denk ik ook. Dat zie je bij First Dates ook, dat de ervaringsloze eigenlijk altijd 'ja' zegt. Maar misschien is het zo dat het niet specifiek te maken heeft met geen eisen stellen, maar meer dat ze door hun gebrek aan ervaring ook niet weten wat hun eisen zijn? Dat ze niet weten wat ze zoeken in een vrouw of onvoldoende zelfinzicht hebben om te weten wat bij hen past?
phantast schreef:
01-01-2019 03:04
Wat is jouw reden van je aanwezigheid in dit topic? Ben je enkel adviesgever/ervaringsdeskundige of heb je zelf ook moeite met het vinden/onderhouden van relaties?
Ze is onze mascotte. :biggrin:
spell68 schreef:

Zo is het met mij gegaan. Tijdens een festival sprak een vrouw mij aan. Dat was anderhalf jaar geleden. en daar heb ik vorig jaar een relatie mee gehad. Tot februari. Zij heeft het uitgemaakt, maar als het aan mij had gelegen was het gewoon doorgegaan. In zekere zin was zij de eerste de beste.

De relatie ging niet soepel: ze woont 300km van mij vandaan in België, zij heeft issues met haar verleden, ik heb issues met mijn verleden, de chemie was er (te) vaak niet. Ze had moeite haar grenzen aan te geven. In November heb ik weer contact gezocht en er bloeide weer wat op. Ze is bij mij op bezoek geweest, maar nu is het weer uit.

Relateren is vooral een werkwoord. Ik ben ontzettend dankbaar voor wat ik met haar gehad heb. Zij ook. We hebben er enorm van geleerd en dat is pure winst. Wij zijn beiden redelijk bewust en zo open mogelijk in de communicatie. Als je dat doet dat blijft de relatie gezond. En als het niets meer oplevert voor één van de beiden dan eerlijk zijn en de relatie beëindigen.
Wat het ook gaat brengen, ik wens iedereen een mooi 2019!
spell68 schreef:

Ik zal het gelijk toegeven: Ik heb dat één keer gedaan toen ik 20 was. Er gingen heel veel gedachten door mij heen en die zijn wel een beetje uitgekomen maar het is een gok nemen. Je hebt tot dan toe niets gehad (=kunnen krijgen). Wat heb je te verliezen? Het bleek al snel een ingewikkelde situatie vol problemen maar leerzaam. Voor de duidelijkheid: Vanwege haar leeftijd was seks door mijn moeder uitdrukkelijk verboden.

Ik ken een man die ongelooflijk verlegen was waarvan ik zelfs dacht hoe ooit? Dat antwoord is gekomen: Totaal overruled en ingepakt door zijn vriendin. Het ja woord is hem tegenover een groot publiek op handige wijze afgedwongen. Ik vraag mij zeker af hoe gezond die relatie is v.w.b. zijn eigen wensen maar ik sta er te ver vanaf.

Het lijkt me logisch dat wanneer het voelt dat je niets te kiezen hebt, je geneigd bent langer door te gaan in een relatie die niet ideaal is,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven