Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
julyvoorts schreef:
30-12-2018 19:12
Nope. Aan de TO.

Hoezo maak jij er een probleem van je situatie? Vertel mij eens welke hobby-activiteiten onderneem jij om de man van je dromen te ontmoeten? Spreek jij die ene leuke man aan in de supermarkt?
Ehm, jij kent duidelijk de historie van dit topic niet en weet ook weinig over TO.

Dit topic - inmiddels deel 4 - is voortgekomen uit een ander topic van iemand die nog nooit een relatie of ook maar iets heeft gehad. In dat topic raakten meerdere relatielozen met elkaar in gesprek. In 'voor wie nog nooit een relatie heeft gehad - deel 1" kletsten we verder, toen het oorspronkelijke topic over de 3000 berichten ging.

Het intro van dit topic slaat niet specifiek op TO, maar op relatielozen en hun situatie in het algemeen. En op de toon/richting van de gesprekken die we hier graag voeren. Dus eigenlijk kun je je vragen beter stellen aan iedereen hier. :)

Als ik voor mezelf antwoord: nee, ik vind het geen probleem nog nooit een relatie te hebben gehad. Het zou eerder lastig zijn als ik er wel eentje had, want ik ben nogal graag op mezelf.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
to long to read die opvolengde intros.
julyvoorts schreef:
30-12-2018 21:15
to long to read die opvolengde intros.
Nu schat ik jou al een heel stuk extraverter in dan je vriend. Hoe is jullie relatie dan ontstaan, heb jij hem in de supermarkt aangesproken?
inkijk74 schreef:
30-12-2018 19:56
@ooitverlegen: Klopt dat het zijn leven is en hij mag beslissen wat hij wil. En tegelijkertijd mag ik vragen stellen wat zijn standpunten zijn en wat hij kiest.
Zeker! Het is een mogelijkheid die kan helpen maar in een minder goed daglicht staat, dat vind ik (voor beide partijen) jammer.
inkijk74 schreef:
30-12-2018 17:53
Serieuze vraag: Is een dame van societyservice niet iets voor jou?

Ben je echt 100% gehecht aan 0,0 ervaringen of wil je wat anders?

Als jij als maagd de kist in gaat is dat jouw eigen keuze!!! En wat je ook kiest, die keuze respecteer ik.

Ik speel zelfs al serieus met het idee om zelf €1500 voor jou te betalen voor zo'n dame. Of wellicht een crowd-fund campagne (maar niet zonder jouw toestemming).
Ik mis de ervaring dat ik er nooit in geslaagd ben een vrouwelijk persoon te vinden waarbij ik in staat was enige interesse op te wekken op een niet zakelijke wijze. Ik mis de liefde en romantiek. Dat ik ook maagd ben vind ik geen issue meer. De hele ontdekkingstocht te hebben geskipped in mijn jeugd voelt als een pijnlijke open wond. Ik mis aanrakingen maar wel van iemand die mij ziet zitten. Ik heb altijd al gedacht dat ik alleen ging blijven, dat ik nooit goed genoeg was. Dat het ook zo is uitgekomen is best wel bizar. Dat alles zo aan mij is voorbij gegaan en geen ontwikkeling heb doorgemaakt op persoonlijk vlak en dat ik nog steeds die 15 jarige onzeker persoon die zich niet goed genoeg voelt. En dat er nooit eens een keer iets meezat en dat ik nu met een versteent hard rondloop.
phantast schreef:
30-12-2018 23:20
Ik heb altijd al gedacht dat ik alleen ging blijven, dat ik nooit goed genoeg was. Dat het ook zo is uitgekomen is best wel bizar. Dat alles zo aan mij is voorbij gegaan en geen ontwikkeling heb doorgemaakt op persoonlijk vlak en dat ik nog steeds die 15 jarige onzeker persoon die zich niet goed genoeg voelt. En dat er nooit eens een keer iets meezat en dat ik nu met een versteent hard rondloop.
Als dat gevoel niet goed genoeg te zijn nooit is aangepakt of door positieve ervaringen ook maar een klein beetje omgebogen is het uitkomen van die verwachting dus ergens wel logisch?

Voordat ik nu weer te horen krijg dat ik te optimistisch ben moet ik toch zeggen dat het nooit te laat is om een verandering in te slaan. Toevallig heeft een Duitse vrouw een boekje geschreven over dit onderwerp met de titel: Voor de liefde is het nooit te laat (Für die Liebe ist es nie zu spät: Absolute Beginner - wenn Sie das erste Mal noch vor sich haben von Monika Büchner).

Ik ga over een week een Duitse vriend ontmoeten die één keer een gesprek met haar heeft gehad omdat hij in zo'n situatie zit. We gaan ook een coaching (proef)les volgen aan een school die zich richt op verlegen onervaren mannen. Hij is daar feitelijk al klaar maar heeft gevraagd of ik mee wilde om te kijken hoe het is.
ooitverlegen schreef:
31-12-2018 00:26
Als dat gevoel niet goed genoeg te zijn nooit is aangepakt of door positieve ervaringen ook maar een klein beetje omgebogen is het uitkomen van die verwachting dus ergens wel logisch?

Voordat ik nu weer te horen krijg dat ik te optimistisch ben moet ik toch zeggen dat het nooit te laat is om een verandering in te slaan. Toevallig heeft een Duitse vrouw een boekje geschreven over dit onderwerp met de titel: Voor de liefde is het nooit te laat (Für die Liebe ist es nie zu spät: Absolute Beginner - wenn Sie das erste Mal noch vor sich haben von Monika Büchner).

Ik ga over een week een Duitse vriend ontmoeten die één keer een gesprek met haar heeft gehad omdat hij in zo'n situatie zit. We gaan ook een coaching (proef)les volgen aan een school die zich richt op verlegen onervaren mannen. Hij is daar feitelijk al klaar maar heeft gevraagd of ik mee wilde om te kijken hoe het is.
Eigenlijk is het volkomen logisch daar heb jij gelijk in. Maar als ik om mij heen kijk dan lijkt het echt met iedereen goed te zijn gekomen van mijn leeftijd, er zouden wel meer mensen zoals ik heb gedacht waarbij het dan in 99% van de gevallen toch nog goed komt?
Ik ben ook niet verlegen, ik ben vooral versteent, boos, gehard, afgeflakte empathy, Ik zie mensen geloof ik enkel nog als objecten. Ik ben onervaren - geen ervaring at all maar ik ben niet verlegen.
inkijk74 schreef:
Serieuze vraag: Is een dame van societyservice niet iets voor jou?

Ben je echt 100% gehecht aan 0,0 ervaringen of wil je wat anders?

Als jij als maagd de kist in gaat is dat jouw eigen keuze!!! En wat je ook kiest, die keuze respecteer ik.

Ik speel zelfs al serieus met het idee om zelf €1500 voor jou te betalen voor zo'n dame. Of wellicht een crowd-fund campagne (maar niet zonder jouw toestemming).
Toegeven, vroeger vond ik het ver-schrik-ke-lijk om maagd te zijn. Uiteraard zag ik in mijn schooltijd overal om mij heen aantrekkelijke meisjes waarmee ik seks wilde hebben. Dan wilde ik elke week wel een ander en dan praat ik over de leeftijd van een jaartje of 18. Maar het lukte niet. Op een gegeven moment werd het bijna een levensdoel om een keertje seks te hebben. Maar op die jongere leeftijd durfde ik zelfs niet de betaalde manier omdat ik er vanuit ging dat zo'n prostituee van mij zou walgen. Ik ben er toen soort van overheen gegroeid. Ik ben toen mijn brein gaan trainen dat ik een evolutionair foutje was. Dit hielp erg goed maar ik ben mij ook volledig gaan isoleren.
inkijk74 schreef:
28-12-2018 13:46
Er leeft bij hem een verlangen naar meer. Want hij heeft niet voor niets de stap gezet om hier te posten. Een mega-stap vind ik.

Ik zie het niet als mijn taak om hem te prikkelen. Ik wil wel graag een keer een biertje met hem drinken. ik ben te bereiken via inkijk74 at gmail com
Prima
phantast schreef:
31-12-2018 03:14
Prima
Top!

Stuur me even een mailtje, dan kunnen we een afspraak maken.
safrat schreef:
27-12-2018 11:03
Waarom schrijf je dat hier en niet in dat andere topic?
Niet dat het hier niet mag, maar krijg je daar meer reacties van mensen die ook echt wat weten over anorexia.
Omdat ik het eigenlijk alleen van me af wilde schrijven, en me op het moment van schrijven alleen hier 'veilig' genoeg voelde om dat te doen.
Eslarealidad schreef:
27-12-2018 11:16
Het blijft voor familie natuurlijk verschrikkelijk om te zien.
Die willen zien dat het goed met hun kind gaat.
Ja inderdaad. Dat is ook wel een van de voornaamste redenen waarom ik zo terughoudend ben naar mijn naasten over dit soort dingen, omdat ik hen geen pijn wil doen, en niet wil dat ze zich zorgen maken. Daarnaast verwacht ik ook weinig emotionele steun.
inkijk74 schreef:
Dat lijkt me dubbel een gevoel van mislukking voor hem. Dan heeft hij al het betalen voor iets wat 'iedereen' gratis heeft, en dan betaalt ook nog eens een ander het.
Dan vind ik je idee over dat biertje veel beter.
phantast schreef:
30-12-2018 23:20
Ik mis de ervaring dat ik er nooit in geslaagd ben een vrouwelijk persoon te vinden waarbij ik in staat was enige interesse op te wekken op een niet zakelijke wijze.
Ik heb gemerkt dat op romantisch vlak het verschil tussen 'nooit interesse van iemand gehad' en 'ooit enige interesse gehad' een levensgroot verschil kan maken. Zelf heb ik nooit een vrouw langer dan een aantal weken kunnen 'behouden' maar ik heb tenminste wel van alles een beetje meegemaakt: Ik heb dates gehad, hand in hand gezeten, gekust. Ik weet hoe het voelt als een vrouw met me flirt, ik heb wederzijdse aantrekking in de ogen van een vrouw gezien. Het was allemaal voorbij voor ik wist, maar ik heb van al die dingen in ieder geval wel een vleugje meegemaakt. Ik weet dat ik dus wel romantisch aantrekkelijk kan zijn voor vrouwen, ook al was dat altijd maar kort. Hoewel het gemis enerzijds wel meer pijn doet sinds ik weet wat ik mis, ben ik anderzijds wel heel blij met die ervaringen. Als ik moest kiezen heb ik toch liever die ervaringen, dan dat ik helemaal ervaringsloos zou zijn. Want als ik sterf heb ik tenminste al de lippen van een vrouw op de mijne gevoeld, haar hand in de mijne gehad, romantiek in haar ogen gezien, etc. Dus ik snap je heel goed dat je gefrustreerd bent omdat je dat nooit hebt gehad, en dat het een open wond is.
ooitverlegen schreef:
31-12-2018 00:26
Voordat ik nu weer te horen krijg dat ik te optimistisch ben moet ik toch zeggen dat het nooit te laat is om een verandering in te slaan.
:whip:
:rolling:
:flag:
Dina80 schreef:
31-12-2018 15:50
Ja inderdaad. Dat is ook wel een van de voornaamste redenen waarom ik zo terughoudend ben naar mijn naasten over dit soort dingen, omdat ik hen geen pijn wil doen, en niet wil dat ze zich zorgen maken. Daarnaast verwacht ik ook weinig emotionele steun.
Die redenering had ik niet gedacht of verwacht. :-o
Liefde is alles met elkaar delen.
Ook jouw problemen.
Zou ik echt doen hoor.
Daar heb je familie voor.
Geen afstand nemen.
:hug:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
phantast schreef:
31-12-2018 01:11
Eigenlijk is het volkomen logisch daar heb jij gelijk in. Maar als ik om mij heen kijk dan lijkt het echt met iedereen goed te zijn gekomen van mijn leeftijd, er zouden wel meer mensen zoals ik heb gedacht waarbij het dan in 99% van de gevallen toch nog goed komt?
Ik ben ook niet verlegen, ik ben vooral versteent, boos, gehard, afgeflakte empathy, Ik zie mensen geloof ik enkel nog als objecten. Ik ben onervaren - geen ervaring at all maar ik ben niet verlegen.
Puur theoretisch waren de tegenwerkende factoren bij jou dan te sterk en daar was je je dus al vroeg van bewust. Sommige anderen geloven in wat mensen zeggen het komt vanzelf en hebben misschien heel veel geluk er net uit te ontsnappen. Ik ken en kende een paar mannen die ook geen relatie hadden en die voorbeelden gaven wel mij wel angst. Overigens kregen er ook een relatie waarvan ik het niet had gedacht. Op een Duits forum las ik over een 40+ man die door de vrouw is benaderd. Zoals hij schreef met een brugpijler dus hij geloofde er ook niet meer in. Heb je er wel eens over nagedacht er hulp voor te zoeken?

Nee ik begrijp dat je geen verlegenheid hebt maar een ongelooflijke muur om je heen. Daar zal ook aan gewerkt kunnen worden en Inkijk74 kan je daar meer over vertellen, sowieso omdat hij in Nederland wegen kent.
Eslarealidad schreef:
31-12-2018 16:15
Liefde is alles met elkaar delen.
Ook jouw problemen.
Zou ik echt doen hoor.
Daar heb je familie voor.
Geen afstand nemen.
Dat ga ik ook doen. Althans dat is mijn 'goede voornemen' voor 2019. Alleen zou iets verwachten wat ik waarschijnlijk niet ga krijgen alleen maar teleurstelling geven.
Maar ik ga hen wel vertellen hoe het zit, met anorexia enzo. Niet meer verzachtend, maar gewoon zoals het is.
Gewoon de realiteit.
anoniem_63a904d38f0f6 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:20
4.49% gewijzigd
Dina80 schreef:
31-12-2018 15:46
Omdat ik het eigenlijk alleen van me af wilde schrijven, en me op het moment van schrijven alleen hier 'veilig' genoeg voelde om dat te doen.
Ja, dat snap ik wel dat het hier veilig voelt.
Is ook wel zo.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
31-12-2018 16:15
Wat bedoel je? Wat dacht je dan als redenering?
Dina80 schreef:
31-12-2018 16:11
:whip:
:flag:
Oeh die is ingewikkeld...

Ik ben wel bang dat het een heel lange weg kan zijn plus de vraag of het haalbaar is het allemaal op te brengen. Kun je je daarin vinden?
ooitverlegen schreef:
31-12-2018 16:24
Ik ben wel bang dat het een heel lange weg kan zijn plus de vraag of het haalbaar is het allemaal op te brengen. Kun je je daarin vinden?
Vooruit dan maar. ;)
:devil:

Dina80 schreef:
31-12-2018 16:19
Dat ga ik ook doen. Althans dat is mijn 'goede voornemen' voor 2019. Alleen zou iets verwachten wat ik waarschijnlijk niet ga krijgen alleen maar teleurstelling geven.
Maar ik ga hen wel vertellen hoe het zit, met anorexia enzo. Niet meer verzachtend, maar gewoon zoals het is.
Gewoon de realiteit.
Yes!!!
Pak van mijn hart.

Soms kunnen mensen zich emotioneel niet goed uiten.
Laten ze het wel op een andere manier zien. Dat ze van je houden.
Vraag om hulp.
Goed voornemen. :hug:
Eslarealidad schreef:
31-12-2018 16:37
Laten ze het wel op een andere manier zien. Dat ze van je houden.
Oh, dat doen ze zeker wel!
Eslarealidad schreef:
31-12-2018 16:37
Vraag om hulp.
Nee, om erkenning.
Niet meer de schone schijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven