Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Hoe meer ik er over nadenk hoe minder ik het nut snap van de sprongentheorie.

Kind voelt zich zichtbaar klote. Mogelijkheden: ziek of sprong. Ziek moet je uitsluiten en kut voelen zonder ziek zijn daar moet je je best voor doen om dat te helpen.

Ik weet dat mensen het fijn vinden om te "weten" wat er met de baby is, maar de uitkomst is hetzelfde. Kind voelt zich kut (om wat voor reden dan ook) en als hij niet ziek is moet hij dus alsnog getroost etc worden.

Verder ken ik te veel ouders die zich op voorhand al druk maken omdat er volgens de app een sprong aan komt. Daar heb je niks aan.

@speen, heeft zoon nooit echt gewild. Eerst was ik zijn speen en gebruikte ik de plastic speen alleen om beginnende honger te stillen totdat ik kon voeden. Toen de ergste zuigbehoefte weg was en ik geen borstvoeding meer gaf direct speen afgeschaft. Dan hoeven we die ook niet meer af te leren.
Afhankelijk van tijdstip wakker worden laat ik hem knuffel en speen in bed leggen als we naar beneden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het nut van die theorie snap ik wel, tenminste, de populariteit. Als beginnende ouder is het fijn om ergens op terug te vallen als je kind even niet lekker in zijn vel zit. En het is ook fijn om te weten dat je niet de enige bent en niks fout doet.
Maar een app? :rofl: En dan al op voorhand in paniek raken :fortune: Dat klinkt nogal doorgeslagen.
(En beetje als een vent die bij houdt wanneer zijn vrouw ongesteld gaat zijn en het dan op zijn werk zo plant dat hij een buitenlandreisje heeft, zeg maar...)

@speen: hier 2 duimelotten. Zoon kon je een tijdlang uittekenen met zijn duim in zijn mond, dochter doet hem alleen maar in zijn mond als ze moe is.

Ik kom trouwens al weer wat meer meelezen en schrijven. Dochter is nu 10mnd, maar kan ondertussen lopen, doet nog maar 1 slaapje en eet als een dreumes, dus ik hang een beetje tussen 2 topics in. In spelen is ze dan nog wel echt een baby.
Zijn er echt mensen die dat doen met die app?
Wij hebben 3x geprobeerd de speen af te leren.

1. Was toen hij 11 maanden was en het mij handig leek om het te doen als hij nog ‘onwetend’ was. Het was hartverscheurend :'( Zo zielig. Geen land mee te bezeilen.
2. Was dreumes bijna 2 en ik wilde dat ie er niet te lang mee zou lopen. Hij werd er ook steeds afhankelijker van. Leek mij niet gezond.
We zouden consequent zijn, rechtlijnig en hard. Dreumes huilde zo hard dat hij kokhalste. Twee nachten zonder slaap later heb ik hem teruggegeven. Hij snapte het gewoon niet.
3. Peuter was 2,4 en had zijn speen kapot gebeten. Hij keek er naar en gaf aan dat hij nu kapot was. Ik zei dat ie hem dan maar in de prullenbak moest doen. Dat was het. Geen gehuil, geen smeekbedes, niks. 1 middagdutje ging moeilijk. Ik heb als de sodemieter alle spenen uit huis gehaald en we zijn er nooit meer over begonnen. Nu is het net als of die speen nooit bestaan heeft. Soms begint hij er plots over maar meer omdat het een herinnering is en niet als eis.
Rozetje heeft nooit een speen gepakt. Dat was af en toe wel zwaar voor mij, mijn arme pinken hadden eelt gekregen en zoveel tijd dat ze aan me vast zat. Een maand of 2 geleden is ze Er mee gestopt.
Hier geen speen, maar een fervent duimer. Dat afleren wordt nog een klus, maar hij duimt alleen in bed of als we kroelen, dus vind het wel prima zo.

Fijn om te lezen dat ik niet se enige ben die zich niet met sprongetjes bezig houdt!
@ Sprongen, hier wel de app op de telefoon, boek verder niet in huis. Niet dat ik geloof dat sprongen op gezette tijden komen, maar soms is het even fijn om te lezen wat er mogelijk aan de hand kan zijn ;-) Maar echt niet dat ik me er van tevoren druk om maak..

We grappen dan wel eens dat er wel eens een kutsprong kan zijn. Tja..Ik vind het ergens fijn om alleen al het idee te hebben waar mogelijk een chagerijnig kind vandaan kan komen. En ik weet heus wel dat het echt geen sprong oid hoeft te zijn.
Als dat heel erg is, shoot me ;-). En eigenlijk is ze altijd na een chagerijnige week, toch wel verder in haar ontwikkeling. Ze kletst nu ineens veel meer, loopt zo goed als los en eet ineens met lepel zelf. Ze zal vast gewoon gefrustreerd zijn van iets niet kunnen en ineens doorhebben dat ze het wel kan.

@ Speen, hier heeft ze er 3 in bed liggen, met speendoekjes. Die doekjes zijn denk ik zeker zo belangrijk als haar spenen. En ze mogen lekker blijven. Ook voor haar gaat er e.e.a. veranderen de komende maanden, andere slaapkamer, broertje of zusje erbij. En ik mag helemaal niets zeggen, met mijn jarenlang geduim. Zolang zij hier troost uit kan halen, gun ik haar dat. En ooit zal ze vast zonder speen kunnen.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 03-01-2019 20:55
4.38% gewijzigd
Ik weet nou niet of ik me zorgen moet maken, maar dochter heeft nu al 2 dagen achter elkaar (bijna) elke luier wel ontlasting.
Dit is eigenlijk sinds dat ze laatst weer een keer een potje voeding heeft gehad.
@lavendel

Zou ik me niet druk om maken als ze verder gewoon zichzelf is..

Hier hadden we het bijv ook een tijd, totdat ik besefte dat het kwam door de twee mandarijnen die ze op een dag at.. :idee:

En nu heeft ze ook al weer een paar dagen meer poepluiers, geen idee waarom.. maar ze heeft verder helemaal nergens last van dus ach :)

Wel pech voor papa want het is kerstvakantie en ik ben hoog-hoog-zwanger dus hij heeft verschoon-duty :cheer:
Speen: hier gisteren het onderwerp aangekaart om de speen af te nemen zodra ze kan lopen (is nu 13 mnd). Vriend vond dat ze nog zo klein is em dat ding alleen in bed nodig heeft is toch niet zo erg..? Tja ik weet het niet. Misschien toch nog maar even wachten. Ze pakt hem zelf in bed en wordt er ook wakker mee.
Knuffeldoekje inderdaad minstens zo belangrijk. Zonder gaat ze ook echt niet slapen.

Poepluiers: hier ook 2 weken lang elke luier met vooral dunne ontlasting en heeeeeele kapotte billetjes. Maizena hielp hier wel waar de rest van de middeltjes het liet afweten. 4 Kiezen zijn nu door en de poep is weer 1 a 2x per dag normaal van structuur.
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 05-01-2019 12:21
Reden: Ik had Poeuiers getypt hahahaha
0.15% gewijzigd
@lavendel hoe is 't nu met de poepluiers?

@aankleefsjaan dat klinkt heftig en zielig voor je meisje. Hopelijk nu even klaar dan. Hoeveel kiezen zitten er in een melkgebit? Vier? Ik heb echt geen idee. Zal Dr. Google raadplegen haha.

@dudette als papa er is heeft hij hier ook verschoon duty. En nacht braak duty. Hij zei uit zichzelf dat hij niet vindt kunnen dat ik dat nu nog moet doen, ookal ben ik nu paar dagen vrij en moet hij werken. Heel lief en hij heeft ook wel gewoon gelijk.

Maarrrr gelukkig heeft ie vannacht weer gewoon doorgeslapen en ik denk dat we de oorzaak. We zijn paar weken geleden begonnen met afbouwen vd reflux medicijnen en voor kerst helemaal gestopt. Nacht van woensdag of donderdag hebben we 't hem weer gegeven (zijn twee uur bezig geweest met krijsend kind). En gisteravond weer gewoon gegeven . Ik merkte vanmorgen meteen verschil. Niet huilend wakker. Pap eten zonder huilen. Drinken zonder dat ik moest aandringen. Wij maar denken dat het allemaal 'gedrag' was. Maar meneer had dus kennelijk pijn. Zo ontzettend zielig. En iedere keer duurt het zo lang voor we door hebben dat hij toch nog niet klaar was voor stoppen met de medicijnen of dat we de dosering moesten verhogen ivm z'n gewicht. Voor nu maar besloteb in ieder geval komende half jaar gewoon te blijven geven en geen gedoe met de baby op komst. Ik verwacht dat hij overdag nu ook weer gezelliger zal zijn en niet meer steeds tussen 't spelen door even moet huilen.
8 kiezen ;-)

(Wij hebben er nu met 2,4 7)
Maartje2016 schreef:
04-01-2019 13:41
8 kiezen ;-)

(Wij hebben er nu met 2,4 7)
Haha dank! Wij hebben met 16maand 1 puntje kies en zeven tanden (drie onder en vier boven). Schiet niet erg op moet ik zeggen.
Teckeltje88 schreef:
04-01-2019 13:43
Haha dank! Wij hebben met 16maand 1 puntje kies en zeven tanden (drie onder en vier boven). Schiet niet erg op moet ik zeggen.
Hier met 22 maanden net de 4e kies door en ook pas 8 tanden.
Oh hier een vlugge met tandjes dus? Nu 13mnd en al heul lang 4 tanden boven en 4 onder en nu ook 4 kiezen.
Aankleefsjaan hier ook een vlugge. Had met 12/13 maanden 8 tanden en 4 kiezen. Ze is nu 18 maand en nog steeds hetzelfde haha. Waar blijven die hoektanden? Komen die veel later?
Afbeelding
Tot 9 maanden had dochter geen enkele tand. En nu, een half jaar later, heeft ze er 8 en 4 kiezen. Wel sneu, want er kwamen er op een gegeven moment 5 tegelijk door. Ze had geen pijn, maar die billen...

De kiezen gaven wel veel ongemak, slecht slapen vooral ‘s ochtends erg vroeg wakker zijn. We weten dat de pijn nu over is, want ze slaapt weer heerlijk. Op naar de volgende 4 :zzz:
Hier pas een paar dagen voor z'n eerste verjaardag z'n eerste tandje. Die maand erna kwamen er wel meteen 5 door,dat was een helse tijd. Nu 20 maanden en 4 kiezen en 8 tanden.
Hier liep zoon eerder dan hij tanden had. Maar cb zei ook dat er weinig mensen tandloos blijven. Neefje van 8 maanden heeft bijvoorbeeld al 7 tanden terwijl eerste hier pas net voor zijn verjaardag doorkwam.
1-Aapje schreef:
05-01-2019 11:52
Hier liep zoon eerder dan hij tanden had. Maar cb zei ook dat er weinig mensen tandloos blijven. Neefje van 8 maanden heeft bijvoorbeeld al 7 tanden terwijl eerste hier pas net voor zijn verjaardag doorkwam.
:-o maar dan liep hij vast vlot of niet
Naniene schreef:
05-01-2019 12:32
:-o maar dan liep hij vast vlot of niet
11,5 maand. Tandje kwam week later. Als ik die tabel hierboven zie loopt hij met iedere tand wat achter. Maar ze komen vast vanzelf.
Zoon moet nog 4 kiezen en 2 snijtandjes aan de bovenkant en dan is hij compleet. Is echt heel hard gegaan de laatste tijd. Kwamen meerdere tanden tegelijk door en zonder pijn of tandenpoep oid gelukkig.
Ook al hoektanden aardbei?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven