Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Volgens het plaatje (opgeslagen! Handig) zijn hier de hoektanden de volgende. Ze heeft nu 4 boven, 4 onder en 4 kiezen
1-Aapje schreef:
05-01-2019 13:11
11,5 maand. Tandje kwam week later. Als ik die tabel hierboven zie loopt hij met iedere tand wat achter. Maar ze komen vast vanzelf.
Ah ja redelijk vroeg dus inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Hier was dreumes al ziek sinds eerste kerstdag.. Ze is 3 dgn koortsvrij geweest en vd week ineens weer hoge koorts.. Gister naar de dokter geweest en ze blijkt een longontsteking te hebben. Nu aan de antibiotica en puffer.. Maandag moet de koorts weg zijn.. Ben heel benieuwd.
Ze eet overigens al voordat ze ziek werd behoorlijk belabberd. Sinds ze ziek is gaan er ook geen lekkere dingen zoals koekjes meer in.. Alleen knijpfruit wil ze enigszins hebben. Nu kan ze wel wat hebben qua niet-eten en ik snap dat het normaal is dat ze slecht eet nu ze ziek is (drinkt wel genoeg, wel minder dan normaal) maar toch zit het me, icm die longontsteking, niet helemaal lekker
Jeetje obelix wat schrikken zeg!! Ik hoop dat ze snel opknapt. Lukt het een beetje die puffer te geven? Ik snap dat het je niet lekker zit met dat eten :(. Flesjes melk of pap fles lukt dat wel? Hier zijn potjes altijd een succes bij ziekte of tanden/kiezen maar dat zal je al wel geprobeerd hebben
Heel veel beterschap!!
He obelix wat naar!! Veel beterschap voor het meisje! Als ze echt alleen maar knijpfruit wil zou je eens een zakje van Ella’s kitchen kunnen geven. Die zijn flink aan de maat en die hebben ook varianten met groente erin.
Ja, ik zag die zakjes laatst staan.. Ik ga daar toch 's naar kijken morgen.
Brinta oid wil ze niet meer, was ze voorheen dol op.. Nouja, mss als ze opgeknapt is en haar voor nu ff laten met haar knijpfruitjes.
Voor nu is de koorts aan 't zakken/bijna weg dus we zijn best blij
:hug: Wat jammer voor jullie.

Woon je vlak bij Duitsland? Wij ontdekte daar in de supermarkt knijpfruitjes met echt zo veel meer er in. Quinoa, rijst, groenten, avocado, noten.. en ik maak ze zelf met Doddlebags :idee:
Obelix, hier heeft dreumes ook longontsteking gehad en at toen helemaal niks meer. Hij was 1,5kg afgevallen.
Ik wist, na helaas heel veel ziekte-ervaring bij oudste, dat antibiotica na 3 giften aanslaat en ze na 6 giften gaan opknappen. Dat is dus na 2,5 dag antibiotica. Hou hem dan wel nog in de zetpillen, ook al is de koorts weg, want anders eten ze van de spierpijn rond hun borst nog steeds niet. In de zetpillen gaan ze meestal na die 2,5 dag antibiotica wel weer langzaam beter eten.
Ah dank je funnymiss! Ik ben allang blij dat ze wel genoeg drinkt (wel weer uit fles, uit beker, tuit of rietjes, wil ze niet meer sinds ze ziek is maar dat neem ik voor lief) en ze is een stevige dreumes dus ze kan wel wat hebben.. Ze krijgt nu 2,5 dag antibiotica, spierpijn rond haar borstkasje had ik niet eens aan gedacht :facepalm: envolgens mij krijgt ze ook nog 'n kies, ze treft het wel de afgelopen 2wkn. Arm wurm.

Hier heb ik inmiddels ook knijpfruitjes gevonden met quinoa en haver, dat vult allicht meer dan alleen fruit (is meer m'n eigen geruststelling hoor want ze lijkt absoluut geen honger te hebben) Duitsland is niet echt in de buurt namelijk! 😉
Borstkas en rug inderdaad. Van het benauwde ademhalen, doet ook vreselijk pijn.
Hopelijk knapt ze snel op, beterschap!
Ach Obelix, wat vervelend! Beterschap voor de kleine meid! :hug:

Heb je van knijpfruit nu die van Organix? Anders kan je die nog proberen (ook met quinoa, zoete aardappel, etc). Hier zijn sommige smaken favoriet bij dochter, van andere wil ze niks weten. Ze hebben we bij elke supermarkt andere smaken staan, dus het loont om ook eens bij een andere winkel (of zelfs een ander filiaal) naar binnen te lopen en te kijken welke smaken ze daar hebben.
Beterschap voor de smurf obelix!

Hier een snotneus met meer snot dan je zou verwachten in zo'n klein neusje, en een rochelend hoestje.

Wandelen met een dreumes en haar laten bepalen waar heen en hoe lang we stil staan duurt trouwens best lang. Volgende keer neem ik een plastic tas mee om al het zwerfafval dat ze op wil rapen maar weg te gooien ipv te laten liggen
Ja, organix idd.. Maar die van olvarit met quinoa vind ze ook prima.

Hahaga, das wel herkenbaar idd rosings
Ach Obelix wat sneu hopelijk knapt ze snel op. Ik zou me niet te druk over eten maken als ze maar drinkt. Maar ja wij hebben een slechte eter dus ben het gewend.

Hier de verlatingsangst weer vol aanwezig lijkt t. Zo sneu. Hopelijk snel weer voorbij.
Ach Obelix, arm meisje van je. Gelukkig lijkt de antibiotica aan te slaan.

Hier is zoon al bijna 1,5 uur in zijn ledikant aan het kletsen, soms roepen. Wel erg lang voor zijn doen. Meestal is het een half uurtje.
Doen jullie kleintjes dat ook?
Vandaag is ze koortsvrij, niet boven de 38 uitgekomen. Ben erg opgelucht, kzag ons morgen al in het ziekenhuis zitten. Prompt nam ze vanavond ook 3 hapjes van een potje olvarit. Echt aan de beterende hand nu denk ik :-)

Zingen en kletsen in ledikant herken ik niet.. Hier is wakker standaard huilen 😉
Fijn Obelix hopelijk morgen nog zo. Niks je als ze zo ziek zijn.

Hier wel herkenbaar moondancer. Ach zolang ze niet huilen lekker laten toch :). Vind t altijd wel schattig.
Fijn obelix!
Hier nooit kletsen, in bed is het slapen of roepen, en als ik er dan niet binnen 5min ben wordt het roepen ook huilen.
Zingen en kletsen hier ook niet in bed.
Als ik haar in bed leg is het 1 keer wèèh als ik weg loop, maar daarna slaapt ze meestal meteen (denk ik.. heb geen camera ofzo, maar dan is het stil).

Als ze wakker is hoor ik meestal een paar zuchtjes door de babyfoon, gevolgd door wèèh. Ligt er aan hoe snel ik haal uit bed haal.
Zou soms wel eens willen zien wat ze dan allemaal doet.

Wanneer gingen jullie kindjes echt mama roepen ipv wèèh?
Hier meestal huilen of mopperen. Periode was het mama, maar die duurde niet lang.
Obelix fijn!!! Only way is up!

Wakker worden:vijf min kan hij rustig wachten, beetje brabbelen. Daarna huilen dan duurt 't te lang. Hier wordt überhaupt nog geen mama gezegd. Hij kan 't wel napraten maar gebruikt het nog niet waarvoor bedoelt is.

Gisteren koorts op komen zetten bij dreumes. Hij is vanmorgen echt mega ziek wakker geworden. Hij is zo ziek dat hij al een half uur tegen me aangeleund zit op de bank. En deze dreumes zit nooit langer dan 5 minuten op schoot. Hij heeft nog nooit zo tegen mij aangeleund. Arm knulleke.
Obelix, dat is schrikken , gelukkig lijkt het weer een klein beetje de goede kant op te gaan.

Sneu Teckeltje, hopelijk knapt hij snel op! Beterschap.

@wakker worden: verschilt per dag, de ene keer is hij lekker aan het kletsen en speelt hij wat in bed, de andere keer is het roepen/huilen dat hij eruit wil.
Vanochtend hoorde ik hem voor het eerst om 7.15 geloof ik, ik ben daarna weer in slaap gevallen hoorde hem toen weer om 7.45... net het eten achter de kiezen dus. Vandaag nog een dagje samen en morgen begint het gewone leven weer.
Hier zegt ze wel mama (te pas en te onpas, de hele dag door) maar bij het wakker worden is het meteen jengelen of huilen.. Geduld is niet haar sterkste kant ;-)
Ze is echt aan de beterende hand, fijn! Dank voor jullie beterschapswensen.. Jij ook beterschap, teckel!
Hm zie nu prut uit z'n oor komen. Huisarts gebeld voor afspraak om te laten kijken maar die zijn al met lunch pauze :facepalm:
Kan om 1400u weer proberen.

Vanmorgen een uur tv gekeken. Daarna 1, 5u geslapen. Wil nu weer niks anders dan hangen bij mij en tv kijken(met speen en knuf). Hoe streng zijn jullie met schermtijd als ze ziek zijn?
Oh hier een snelle prater als ik dat zo lees.
Papa en mama zegt ze echt bewust al sinds ze een maand of 8 was.
Nu met 13mnd nog zeker niet perfect, maar ik hoor altijd wat ze bedoelt met opa en oma, bal, beer, speen, eten, drinken, div dieren, boekje, zitten, staan, bad, poetsen enz. En de hele dierentuin aan dierengeluiden :hihi:

Zal wel een late loper worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven