Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Och wat sneu teckeltje, beterschap! Hier valt dreumes vaak in slaap als hij ziek is en tegen me aan op de bank tv mag kijken. Zodra ik de tv dan uitzet is hij wakker, dus die staat zowat de hele dag aan als hier iemand ziek is. Doe ik zelf ook als ik ziek ben, op de bank liggen zappen en afentoe snoozen.
Zeker snel sjaan, leuk hoor dat kletsen. Hier wordt voornamelijk Russisch gesproken ;) maar steeds meer echte woordjes. Z'n favo is nu boom en roept dat naar alles wat er enigszins uitziet als een kerstboom met lampjes. Zo schattig.

En ja wat je zegt funnymiss als ik zelf ziek ben hang ik ook maar wat met netflix of stapel Disney of Harry Potter films. Ik wilde het ook maar gewoon laten. Ondertussen zit ik zelf lekker tijdschriften te lezen uit de blije doos/zwanger box van de etos :lol:
Als zoon ziek is staat de tv hier ook veel aan, hij hangt dan tegen me aan en valt zo vaak in slaap. Of leg hem in zijn bed om daar een paar uur goed te slapen .
Ik ben als ie echt ziek is niet streng met schermtijd. Sowieso veel boekjes en liedjes luisteren, maar ook zeker meer Peppa. Is alleen als ze beter zijn weer even een paar dagen ‘afleren’. Zoon is nu niet ziek, maar heeft wel de grootste moeite om alleen te spelen, terwijl ie er eerst zo goed in was. Wordt er wel een beetje moe van.
Hier niet streng net schermtijd.. Nooit eigenlijk, ook bij oudste niet geweest. Op de 1 of andere manier gaan ze hier heel natuurlijk met tv etc om.. Als ie aanstaat kijken ze af en toe om vervolgens weer verder te spelen.

Praten vlot hier ook niet echt.. Ze vindt zelf van wel hoor want ze kletst hele dagen de oren van m'n hoofd..Russisch.. Met zo af en toe een verstaanbaar woord (bank, fles, mama/papa/halve naam zus, speen, bumba, poep, hallo, doei, uit etc) tussendoor nadat ze me enthousiast geroepen heeft als ik even niet naar haar kijk ;-)
Hier ook niet streng met schermtijd. Dreumes hier heeft ook een halfzus van 7 die regelmatig tv en ipad gebruikt, ze kijkt alleen fanatiek mee met nijntje liedjes en foto's van zichzelf op mamas telefoon. De rest boeit haar vrij weinig. Boekjes lezen daarentegen...!
@schermtijd: de tv heeft hier een grotere aantrekkingskracht als hij uit staat, dus hij staat bijna altijd aan. Dan wordt er (op een enkel programma na) geen aandacht aan besteed en lekker gespeeld. Als hij uit staat wordt erom gezeurd, met een meltdown tot gevolg, dat kost me meer moeite, dus dan maar een sprekend behangetje in huis ;-)
Hier ook niet streng met tv-tijd. Tablet wat meer. Hij kijkt graag autofilmpjes over kleuren.

Zoon is verbaal sterk en praat in volzinnen. Hij is echt aan het uittesten en uitproberen momenteel. Dus als ik nee zeg op vraag voor koekje, probeert hij het bij de rest van de mensen in de kamer inclusief zijn 6-jarige zus.
Fijn om te horen dat er meer zijn met pratend behang :jump:

Wat schattig aapje. Lijkt me heerlijk dat je zoon zich verbaal zo goed kan uitdrukken. Hier is 't vaak maar gissen en dan fout gissen en dan boze dreumes.
Teckeltje88 schreef:
07-01-2019 15:00
Wat schattig aapje. Lijkt me heerlijk dat je zoon zich verbaal zo goed kan uitdrukken. Hier is 't vaak maar gissen en dan fout gissen en dan boze dreumes.
Ja heel lief als hij vraagt: Mama, mag ik asjeblieft snoepje? Maar de driftbuien als het dan niet mag daarentegen.

Ik zie mijn zoon er wel voor aan dta we straks de vraag krijgen: Mama wanneer gaat broertje weer weg?
Aangezien zijn zus natuurlijk ook niet altijd hier is.
Dat is schattig aapje! Zoon begint hier langzaamaan iets meer te zeggen, hij zegt nu ook 'bal' en 'kijken', ook probeert hij dieren na te doen: woef woef en boeee. Zo schattig, hij is daarna zo trots op zichzelf.

Ik merk wel dat hij zich op het moment slechter zelf kan vermaken. Hij wil graag dat wij met hem spelen. Is hopelijk een fase, hij kon zo fijn zelf spelen altijd.
Hier steeds meer verstaanbaar tussen al het russisch door. Al gaat dat gepaard met een heleboel frustratie als we hem niet begrijpen.
Hij is nu 21 maanden, dus een late prater.
Haha al die Russische baby's dreumesen hier!!

Wij bij huisarts geweest maar die zag niks in de oren. Ondertussen koorts alleen maar gestegen en menneke zieker. Hoop niet dat hij griep heeft...
Beterschap teckel, zo sneu. Ben je nog bij de dokter geweest?

Hier wordt sochtends wel mama of papa geroepen. Ze wacht ook gewoon rustig. Praat redelijk goed dus kan redelijk goed dingen duidelijk maken. Erg fijn. Ze is nu 17 maanden, hoe oud zijn jullie kindjes?

Hier wel redelijk streng met schermtijd. Als het speelgoed opgeruimd is mag ze als ik aan het koken ben even een kwartiertje tv kijken. Verder niet. Maar ze roept vaak de hele dag Toto kijken :p. Als ze ziek is mag ze nog wel een keertje kijken maar heeft daar dan meestal geen behoefte aan.
Zo

Ik zit even in een hele gelukkige periode! Otis gaat goed en is een heerlijke baby. Hij doet lekker waar hij zijn in heeft en slaapt als een roos en wordt een half uur later wakker tegenwoordig. Het leven is mooi.
Wat doen jullie als dreumes zijn/haar avondeten niet blieft? Enorm verwend, dreumes wordt in het voorjaar twee en het kwam gisteren voor het eerst voor. Heb hem maar een boterham en wat fruit gegeven en dat ging er met smaak in. Nu is man bang dat ie dat vaker gaat doen, ik denk dat het wel mee zal vallen aangezien je dreumes geen groter plezier doet dan ‘m een bord warm eten geven. Dus, wat doen jullie als dreumes iets niet eet?
Als het iets is wat voorheen wel gegeten werd, heeft hij pech. Is het iets nieuws dan wil ik nog wel boterham smeren. Maar ik zorg vaak dat er sowieso iets bij zit waarvan ik weet dat hij het lust.
Ik bepaal wat hij eet hij bepaalt hoeveel hij eet.

(maar voor t slapen gaan een kwartier juf roos en dan prop ik er nog even snel een boterham in)
Dat klinkt als een fijne periode Wester !

Hier ook even fijn; ik heb mn knuffelkind weer terug. Het was al een tijdje karig in knuffels en kusjes land, maar dat lijkt weer helemaal terug te zijn, zo fijn <3 Jammer dat bijten en knijpen daar bij is gekomen, maar he, je kan niet alles hebben.

Als ze iets niet wil eten krijg je het er met geen mogelijkheid in, ik heb nog niet echt gehad dat ze blijft weigeren, na een paar minuutjes pakt ze dan toch een hapje en nog 1. Dus iets anders maken is nog niet nodig geweest, soms wel als ik vind dat ze minder dan normaal heeft gegeten dat ik iets ruimer yoghurt geef. En ze drinkt snachts nog bij mij dus ik maak me er sowieso niet druk om.

Mijn broer heeft wel vol bewondering gekeken naar zn nichtje toen ze aan het eten was. Hoe doe je dat, dat ze alles eet wat je dr voor zet? Nou daar is niks opvoeding aan hoor, volgens mij keiharde mazzel!
Ik vind dat ook lastig lola-lily want ik ben dan bang dat hij 's nachts komt vd honger maar over algemeen lijkt dat mee te vallen en slaapt hij gewoon wel. Ik wil nog wel extra kwark of yoghurt toe geven. Maar net als aapje zorg ik er wel altijd voor dat er iets is wat hij lust. En als het nieuw is en hij vind 't echt niet lekker open ik een potje. Laatst hadden we een visschotel en dat vond hij gewoon echt niet lekker. Dus toen kreeg hij een potje.
Hier lustte ze alles tot precies haar 1e verjaardag. Ineens een kieskeurig miepje. Ik probeer altijd alles een paar hapjes te laten eten. Momenteel wil ze eigenlijk alleen vlees. Prima. Dan eten we de volgende dag een ovenschotel of pasta waar alles door elkaar zit zodat ze toch groenten eet.
Of ik warm een potje op.
Ha sjaan dat doe ik ook regelmatig! Zoon eet ook 't liefste vlees. Als we aardappelen, groente vlees eten geef ik hem meestal eerst een bakje groente terwijl ik de rest klaar maak. Hij is dan tevreden dat ie wat heeft tot vlees en aardappels komen en eet dan toch al best wat groenten. Wat ook nog goed helpt is een beetje jus er over ;)
Ons kind is denk ik een uitzondering maar moet meestal juist niks van vlees of vis hebben, al lijkt dat deze week om te slaan en gingen er worstenbroodjes en kipburgers in.

Ik geef vaak al komkommer tijdens het koken. Dat gaat er altijd wel in.
Nu heb ik dus trek in worstenbroodjes.

Komkommer en tomaat gaat er hier ook altijd wel in.
Komkommer moet ze hier dan weer niks van hebben. Tomaatjes lust ik zelf niet dus nog nooit gegeven :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven