Zwanger van ex
zaterdag 5 januari 2019 om 17:08
Ik ben er vanochtend achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn ex. We zijn drie jaar samen geweest en nu 1,5 jaar uit elkaar. Zaten toentertijd, en eigenlijk nog steeds, in een andere levensfase en samen lukte het niet meer.
Het afgelopen halfjaar zijn we elkaar weer tegen gekomen op feestjes van gemeenschappelijke vrienden en met elkaar in bed beland. Ik ben niet consequent met de pil geweest, nooit eigenlijk. Ik weet het stom, maar leefde dat ik in de ‘dat zal mij niet gebeuren’ bubbel.
Ik ben 28, hij 26 en wonen sinds kort twee uur reizen uit elkaar. Ik heb altijd heel graag kinderen gewild maar in deze situatie, alleenstaand. Aan de andere kant ben ik bang dat ik een abortus geestelijk na afloop niet aankan.
Heeft er iemand in een soortgelijke situatie gezeten?
En ik snap het als mensen mij veroordelen of dom vinden maar daar heb ik op dit moment weinig aan.
Het afgelopen halfjaar zijn we elkaar weer tegen gekomen op feestjes van gemeenschappelijke vrienden en met elkaar in bed beland. Ik ben niet consequent met de pil geweest, nooit eigenlijk. Ik weet het stom, maar leefde dat ik in de ‘dat zal mij niet gebeuren’ bubbel.
Ik ben 28, hij 26 en wonen sinds kort twee uur reizen uit elkaar. Ik heb altijd heel graag kinderen gewild maar in deze situatie, alleenstaand. Aan de andere kant ben ik bang dat ik een abortus geestelijk na afloop niet aankan.
Heeft er iemand in een soortgelijke situatie gezeten?
En ik snap het als mensen mij veroordelen of dom vinden maar daar heb ik op dit moment weinig aan.
zaterdag 5 januari 2019 om 18:14
pejeka schreef: ↑05-01-2019 18:00Nee, maar moeten we dan alles maar OK vinden omdat het nu eenmaal is gebeurd? Gewoon omdat TO seksuele jeuk had en zonder voorbehoedsmiddelen in bed is gedoken met een ex waarmee ze niet verder wilde? Waarom duik je in vredesnaam tussen de lakens met iemand met wie je verder niks wilt? En heeft dat kind er iets aan dan, dat het geboren wordt uit een bij voorbaat gebroken relatie?
Ja. Het feit ligt er nu eenmaal. TO was slordig met de pil, had seks en werd zwanger. En wat maakt het uit van wie ze zwanger is en of dat haar ex is of niet. Er zijn zo veel mensen die seks hebben om de seks. En ja ook die vrouwen kunnen per ongeluk zwanger worden en dat gebeurt ongetwijfeld met regelmaat. Niemand is perfect.
Een kind krijgen is een situatie waarbij de ouders niet samen zijn is niet ideaal maar het kind zal niet beter weten. Daarbij scheiden mensen ook terwijl zij kinderen hebben. Die kinderen overleven het ook allemaal stuk voor stuk. Het leven is nu eenmaal kl*te.
Het is alleen maar netjes van TO dat ze dit aan haar ex verteld heeft en dat ze dit samen gaan bespreken en samen een beslissing zullen gaan nemen. Dat is juist heel volwassen.
Jullie komen er vast wel samen uit TO. Het komt wel goed, ongeacht welke beslissing jullie nemen. Morgen weet je meer.
zaterdag 5 januari 2019 om 18:20
Jake99 schreef: ↑05-01-2019 18:14Ja. Het feit ligt er nu eenmaal. TO was slordig met de pil, had seks en werd zwanger. En wat maakt het uit van wie ze zwanger is en of dat haar ex is of niet. Er zijn zo veel mensen die seks hebben om de seks. En ja ook die vrouwen kunnen per ongeluk zwanger worden en dat gebeurt ongetwijfeld met regelmaat. Niemand is perfect.
Een kind krijgen is een situatie waarbij de ouders niet samen zijn is niet ideaal maar het kind zal niet beter weten. Daarbij scheiden mensen ook terwijl zij kinderen hebben. Die kinderen overleven het ook allemaal stuk voor stuk. Het leven is nu eenmaal kl*te.
Het is alleen maar netjes van TO dat ze dit aan haar ex verteld heeft en dat ze dit samen gaan bespreken en samen een beslissing zullen gaan nemen. Dat is juist heel volwassen.
Jullie komen er vast wel samen uit TO. Het komt wel goed, ongeacht welke beslissing jullie nemen. Morgen weet je meer.![]()
Volwassen is: NIET zwanger raken als je niet in een stabiele situatie zit waarin je als beide ouders uitkijkt naar een kind.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 5 januari 2019 om 18:22
in wat voor wereld leef jij? ergens waar mensen alleen maar sexen om geplande kinderen te maken? ja, mensen hebben ook sex als ze geen baby willen en ja ook met mensen waar ze verder niks mee willen pfffff.......pejeka schreef: ↑05-01-2019 18:00Nee, maar moeten we dan alles maar OK vinden omdat het nu eenmaal is gebeurd? Gewoon omdat TO seksuele jeuk had en zonder voorbehoedsmiddelen in bed is gedoken met een ex waarmee ze niet verder wilde? Waarom duik je in vredesnaam tussen de lakens met iemand met wie je verder niks wilt? En heeft dat kind er iets aan dan, dat het geboren wordt uit een bij voorbaat gebroken relatie?
Don't cry, buy a bag and move on.
zaterdag 5 januari 2019 om 18:23
zaterdag 5 januari 2019 om 18:25
zaterdag 5 januari 2019 om 18:27
Hoe TO met de situatie omgaat is zeker wel volwassen.
Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat iedereen fouten maakt? Het maken van een fout is niet onvolwassen. Hoe je ermee omgaat bepaald de mate van volwassenheid.
We moeten nu eenmaal allemaal leren van onze fouten. Door schade en schande wordt men wijs.
Jij bent zeker wel heel erg perfect en heel erg goed. En nu niet komen met “nee, maar ik ben nooit zwanger geraakt van mijn ex omdat ik zonder voorbehoedmiddelen neukte”. Ik durf namelijk te wedden dat jij ergens in je leven fouten hebt gemaakt van het kaliber “zwanger van ex”.
Dan nog een vraag. Waarom moet er overal wat van gevonden worden? Jij vroeg eerder of je het allemaal maar oké moet vinden. Je hebt er gewoon helemaal niks mee te maken. En TO gaf duidelijk aan dat ze weet dat het stom is en dat ze niks heeft aan veroordelingen.
zaterdag 5 januari 2019 om 18:27
Voor mijn part duik je elke avond met weer een ander in bed, die je toevallig tegen bent gekomen in de kroeg. Zelf weten. Maar als daar een kind uit voortkomt, heeft dat geen keuze in welke omstandigheden het geboren wordt. Dus als je zo nodig moet en het gaat er alleen om de seksuele jeuk te bevredigen, zorg er dan op alle mogelijke manieren voor dat er geen kind van komt.daenerys79 schreef: ↑05-01-2019 18:22in wat voor wereld leef jij? ergens waar mensen alleen maar sexen om geplande kinderen te maken? ja, mensen hebben ook sex als ze geen baby willen en ja ook met mensen waar ze verder niks mee willen pfffff.......
zaterdag 5 januari 2019 om 18:30
Hahahaha, voor zo een soort opmerking kreeg ik van de week een waarschuwing. Maar goed, ik staf niet. Nu niet, nooit niet.
Misschien neukt ie gewoon lekker.
Misschien had ze wel een stille hoop dat ex terug zou keren.
Misschien was ze gewoon dronken.
Er kunnen vele redenen zijn maar dat doet achteraf niet meer ter zake. Feit is dat TO nu zwanger is.
Ze heeft later wel een mooi verhaal op verjaarspartijen. Maar dat helpt haar nu niet wat betreft haar gemoedstoestand.
Er zijn 2 keuzes.
Houden of laten weghalen.
zaterdag 5 januari 2019 om 18:31
Oh nog zo’n perfect mens. Iedereen maakt fouten. Slordig zijn met de pil is ook een fout. Is het slim? Nee maar ja, het gebeurt. TO is eerlijk en komt niet met die k smoesjes. Dat alleen al is volwassen. Ze neemt haar verantwoordelijkheid.
zaterdag 5 januari 2019 om 18:37
En hoe blij gaat dat kind ermee zijn? Of zit dat over 18 jaar ook in een TV-programma omdat het de vader mist en graag wil weten hoe en waarom?
zaterdag 5 januari 2019 om 18:37
Of je het nu wil of niet ... als je het kind houdt, neem je je ex erbij de komende 18 jaar en 8 maanden.
Aan jou dus de keuze of je zin hebt om de volgende 19 jaar nog met hem rekening te houden.
En tegelijk er alleen voor te staan, want hij woont 2 uur verder en straks misschien 2 dagen reizen verder.
Je kan in 't beste geval dus gaan strijden voor alimentatie, waarbij hij dan ook een mening heeft over schoolkeuzes, dokters, reizen, ... en die kan opdringen of moeilijk doen over jouw keuzes.
Aan jou dus de keuze of je zin hebt om de volgende 19 jaar nog met hem rekening te houden.
En tegelijk er alleen voor te staan, want hij woont 2 uur verder en straks misschien 2 dagen reizen verder.
Je kan in 't beste geval dus gaan strijden voor alimentatie, waarbij hij dan ook een mening heeft over schoolkeuzes, dokters, reizen, ... en die kan opdringen of moeilijk doen over jouw keuzes.
zaterdag 5 januari 2019 om 18:47
Waarom plaats je dan hier een topic zijn alleen maar perfecte mensen die nooit een fout maken en alles volgens het boekje doen.
Ik ga jou zeggen wat de arts tegen mij zij in de abortus kliniek: “een kind heb je voor altijd, een abortus ook”
Ik heb nu een dochter van 4 maanden en het is de beste beslissing die ik heb genomen.
Ik ga jou zeggen wat de arts tegen mij zij in de abortus kliniek: “een kind heb je voor altijd, een abortus ook”
Ik heb nu een dochter van 4 maanden en het is de beste beslissing die ik heb genomen.
zaterdag 5 januari 2019 om 18:50
pejeka schreef: ↑05-01-2019 18:00Nee, maar moeten we dan alles maar OK vinden omdat het nu eenmaal is gebeurd? Gewoon omdat TO seksuele jeuk had en zonder voorbehoedsmiddelen in bed is gedoken met een ex waarmee ze niet verder wilde? Waarom duik je in vredesnaam tussen de lakens met iemand met wie je verder niks wilt? En heeft dat kind er iets aan dan, dat het geboren wordt uit een bij voorbaat gebroken relatie?
Wat maakt TO het uit of jij of Viva het ok vindt? Het is gebeurd. Niet nodig dit.
I wanna live my life with the volume full!
zaterdag 5 januari 2019 om 18:52
Ik doe trouwens niet anders. Relaties werken niet zo voor mij maar wil wel graag sex zoals ieder mens.
Maar daar zal jij ook wel een oordeel over hebben.
zaterdag 5 januari 2019 om 18:54
Vindt je dochter dat straks ook? Of had die liever een vader in haar leven gehad?Anoniempjerosso schreef: ↑05-01-2019 18:47Waarom plaats je dan hier een topic zijn alleen maar perfecte mensen die nooit een fout maken en alles volgens het boekje doen.
zaterdag 5 januari 2019 om 18:56
pejeka schreef: ↑05-01-2019 18:27Voor mijn part duik je elke avond met weer een ander in bed, die je toevallig tegen bent gekomen in de kroeg. Zelf weten. Maar als daar een kind uit voortkomt, heeft dat geen keuze in welke omstandigheden het geboren wordt. Dus als je zo nodig moet en het gaat er alleen om de seksuele jeuk te bevredigen, zorg er dan op alle mogelijke manieren voor dat er geen kind van komt.
Ik vind 'seksuele jeuk' wel zo niet geil.
zaterdag 5 januari 2019 om 19:03
Je mag het laatste woord hebben hoor. Alleen heeft TO er zo weinig aan.
Ik vind dat je er goed mee omgaat TO. Negeer die negatieve reacties. Het is jouw leven, jouw keuze en jouw kind. Alleen jij kan besluiten wat het beste is, daar mag iedereen iets van vinden maar alleen jij en jouw eventuele kind moet er mee leven.
Goed dat je met je ex in tafel gaat. Hopelijk komen jullie er uit.
Een overtijd behandeling hoeft niet traumatisch te zijn. Als het om de juiste redenen is en je besluit vast staat. Ik heb er nooit last gehad. En het is al meer dan 20 jaar geleden.
zaterdag 5 januari 2019 om 19:05
Je vader af en toe zien is natuurlijk niet hetzelfde als opgroeien met een vader in je dagelijkse leven... een vader hoort gewoon, net zoals een moeder, deel uit te maken van je dagelijks bestaan, en niet een soort logeeradres voor het weekend te zijn.Anoniempjerosso schreef: ↑05-01-2019 18:58Beste pejeka wat heb jij? Mijn dochter en haar vader zien elkaar regelmatig en zou niet weten wat daar mis mee is? Mijn dochter komt niets te kort. Waarom zie je alleen hoe het slecht kan zijn en niet hoe het goed kan gaan?
zaterdag 5 januari 2019 om 19:06
.Anoniempjerosso schreef: ↑05-01-2019 18:54Oh en je kind hoeft er echt geen last van te hebben hoor. Mijn dochter is dol op haar vadersommige mensen kunnen alleen maar het slechte zien terwijl het ook heel goed kan gaan. Volg je hart en vertrouw je gevoel.
Haar vader woont vast niet twee uur verderop. Die afstand maakt het nogal lastig om een hechte band op te gaan bouwen.
zaterdag 5 januari 2019 om 19:09
Ga anders even ergens anders drammen pejeka
je weet dat in het stenen tijdperk, waaruit jij deze opvattingen citeert, homoseksualiteit ook uit den boze was toch?
TO, ga ook zelf bij het fiom praten. Zij kunnen je helpen de boel voor jezelf op een rij te zetten en de keuze te maken die voor jou het beste is.
je weet dat in het stenen tijdperk, waaruit jij deze opvattingen citeert, homoseksualiteit ook uit den boze was toch?
TO, ga ook zelf bij het fiom praten. Zij kunnen je helpen de boel voor jezelf op een rij te zetten en de keuze te maken die voor jou het beste is.
zaterdag 5 januari 2019 om 19:17
Er is natuurlijk voor alles iets te zeggen.
Je hebt met een paar weken ook al de eerste hormonen, ik werd daar best anders van.
Ik heb eens een overtijdbehandeling gedaan, ik ben al vijftien? In ieder geval heel lang blij dat ik niet meer met hem verbonden ben. Ik dacht toen nog dat ik niet met en niet zonder hem kon, dat het ooit nog helemaal goed zou komen tussen ons. Dat proef ik bij To ook.
We waren geen match en gelukkig ben ik lid van hem.
Ik heb in mijn omgeving veel verschillende gezinssamenstellingen.
Ik heb zelf geLAT en was niet goed in spullen beheer, dan lag die broek weer daar, en dat boek hier terwijl het andersom moest.
Daarom vind ik dat co-oudersschap lastig voor kinderen. Ook als je als baby al twee huizen hebt, met twee soorten regels en huisgenoten en spullen.
Alleen opvoeden kan gewoon. En het kan heel zwaar zijn.
Je bent nog geen dertig, je hoort niet bij de vader, hij gaat misschien zelfs nog ver weg werken, of wil dat in ieder geval.
Wat wil jij voor jouw kind, dat is de vraag. Voor mij zou het niet genoeg zijn.
Je hebt met een paar weken ook al de eerste hormonen, ik werd daar best anders van.
Ik heb eens een overtijdbehandeling gedaan, ik ben al vijftien? In ieder geval heel lang blij dat ik niet meer met hem verbonden ben. Ik dacht toen nog dat ik niet met en niet zonder hem kon, dat het ooit nog helemaal goed zou komen tussen ons. Dat proef ik bij To ook.
We waren geen match en gelukkig ben ik lid van hem.
Ik heb in mijn omgeving veel verschillende gezinssamenstellingen.
Ik heb zelf geLAT en was niet goed in spullen beheer, dan lag die broek weer daar, en dat boek hier terwijl het andersom moest.
Daarom vind ik dat co-oudersschap lastig voor kinderen. Ook als je als baby al twee huizen hebt, met twee soorten regels en huisgenoten en spullen.
Alleen opvoeden kan gewoon. En het kan heel zwaar zijn.
Je bent nog geen dertig, je hoort niet bij de vader, hij gaat misschien zelfs nog ver weg werken, of wil dat in ieder geval.
Wat wil jij voor jouw kind, dat is de vraag. Voor mij zou het niet genoeg zijn.