Schaamte vagina bevalling

05-01-2019 22:40 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij zijn inmiddels aan het klussen voor ons 3e kindje.

Bij onze 2 kindjes waren alleen mijn man en de verloskundige + kraamhulp aanwezig bij de bevalling. Maar achteraf had ik toch beide keren het gevoel van.. jammer dat onze moeders er niet bij waren.

Nu wil ik eigenlijk ( mocht het ons nog een keer gegund zijn zwanger te raken) toch 2 mensen er bij vragen.
Maar door schaamte durf ik het niet.

Ik weet dat iedere vrouw er anders uit ziet. Maar ik ben bang dat ze er toch vreemd van gaan opkijken .. omdat ik het zelf ook geen mooi aanzicht vind.

Zijn er hier meer vrouwen die dit herkennen ? Schaamte hadden maar dat het toch wel mee viel? Hebben jullie van te voren verteld dat je het wel eigenlijk ongemakkelijk vind of hoe hebben jullie dit aan gepakt?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Xx
anoniem_381043 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 19:52
7.39% gewijzigd
Ik heb een bevalling en geboorte mee mogen maken van een vriendin. Was daar niet als toeschouwer maar als hulpje (indien nodig). Ik stond bij haar hoofd. En ook dan heb je uitzicht op de hele onderkant. Geen idee meer hoe haar schaamlippen enz. eruit zagen. Niet interessant namelijk. Weet wel nog heel goed hoe haar gezicht eruitzag toen ze moeder werd... :heart:

Ik zou er de komende maanden vooral over nadenken of je ze in de rol van ‘publiek’ ook wel ècht aan je bed wilt hebben. Dat ze je onderkant zien zou ik me niet druk om maken. Die vergeten ze direct weer want dat is irrelevant.
Ik dacht dat je bezig met “ klussen” aan de babykamer bedoelde.
Zeg gewoon dat je neukt, klussen is een raar woord voor seks.

Nooit zou ik mijn moeder of schoonmoeder bij de bevalling willen hebben.
Hoe ga je dat met goed fatsoen afwijzen als moeder?
Mag er als stel/ echtpaar ook exclusief moment samen zijn zonder je moeder of schoonmoeder ?
Wat vind je man ervan?
Ikzelf moet er niet aan denken meer mensen bij mijn bevalling te hebben dan nodig en dus ook zeker moeder en schoonmoeder niet.

Ik heb een vriendin die wel heel graag haar moeder erbij wilde en die dat ook achteraf nog erg fijn vond. Ze wil dat de volgende keer weer. Helemaal prima als je je dat goed bij voelt en je man ook. Je schrijft niet wat hij ervan vindt maar ik ga ervan uit dat je het wel met hem besproken hebt.

Ik geloof echt niet dat je schoonouders bezig zullen zijn met je schaamlippen maar ik neem aan dat je wel afspraken kan maken over waar ze staan en of ze wegkijken als jij dat aangeeft. Ze zullen misschien wel iets zien maar hun focus zal op jou liggen en daarna op je baby. Ik zou ook afspreken dat als je op het moment zelf niet meer wil je dat ook aan kan geven en dan vertrekken. Dus ook tijdens de bevalling. Er kunnen natuurlijk situaties ontstaan waarin je dat fijner vindt.
Dit is nep toch?

Ik beval nog liever zonder mijn man dan met mijn moeder en schoonmoeder in de kamer.
1-Aapje schreef:
06-01-2019 07:13
Dit is nep toch?

Ik beval nog liever zonder mijn man dan met mijn moeder en schoonmoeder in de kamer.
Ik zie mijn schoonmoeder al zitten met haar fles glaasje sherry terwijl ze vertelt over de hond van de neef van de neef van de buurvrouw die ook puppy's krijgt
HaPu schreef:
06-01-2019 07:23
Ik zie mijn schoonmoeder al zitten met haar fles glaasje sherry terwijl ze vertelt over de hond van de neef van de neef van de buurvrouw die ook puppy's krijgt
:rofl:

Nou inderdaad.

Mijn schoonmoeder gaat op de verloskamer nog eens rond met de toastjes met cranberry-paté terwijl ik mijn placenta eruit aan het duwen ben.

En dat het eeuwige: ‘Kind, in mijn tijd deden we dat heel anders...’

*gaat zich laten steriliseren*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Nu wil ik eigenlijk ( mocht het ons nog een keer gegund zijn zwanger te raken) toch 3 mensen er bij vragen.

Wie is die derde persoon?

[/quote]
Janny1965 schreef:
06-01-2019 09:17
Nu wil ik eigenlijk ( mocht het ons nog een keer gegund zijn zwanger te raken) toch 3 mensen er bij vragen.

[/quote]

Ze bedoelt behalve alleen haar man (1) ook moeder (2) en schoonmoeder (3).
Mijn moeder was erbij, ik heb dat zelf als zeer prettig ervaren. De vader van mijn kind vond het ook fijn, het was voor ons allebei de eerste keer en een beetje ervaring vonden wij prettig, (mijn moeder heeft veel kinderen gekregen)
Mijn partner nu heeft geen kinderen en wij willen er samen ook geen maar anders had ik mijn schoonmoeder er graag bij gehad, het is een prettig mens dat zich niet zou opdringen en ze kent haar plaats. Dus wellicht is het ook afhankelijk van het type moeder of schoonmoeder.
Janny1965 schreef:
06-01-2019 09:17

Zoals ik het lees zijn het 3 random mensen zonder aanziens des persoons.
Poeh jeetje... dat je je serieus druk maakt over hoe je er van onder uit ziet en hoe een ander er dan over denkt. Je moeder en schoonmoeder zijn allebei zelf ook al eens bevallen hè...
Als jij je fijn voelt bij het idee ze bij je bevalling te hebben maar je niet fijn voelt bij het idee dat ze aan het voeteneind staan, dan zeg je dat toch eerlijk tegen ze? Het is immers familie! Maak duidelijke afspraken waar jij je fijn bij voelt.
Doe waar jij je fijn bij voelt, maar raak eerst eens zwanger.

Moet er zelf niet aan denken hoor trouwens... vind het echt een intiem moment voor mijn vriend en mij. Mijn moeder zou straks graag bij mijn bevalling willen zijn, maar helaas, ik ga haar zeker niet op de hoogte stellen dat ik “bezig” ben; ze staat binnen 10 min op de stoep met goede raad en bedoelingen. Daar heb ik persoonlijk geen trek in.
thefiepie schreef:
05-01-2019 23:47
En als je daadwerkelijk aan het bevallen bent ziet je er vagina er heel anders uit dan normaal.
Ja dan is ie juist prachtig! :flirting:
sneeuwvrouw schreef:
05-01-2019 23:48
Alsof ze na de bevalling tegen iedereen zeggen, leuke bevalling, maar.... die schaamlippen :lol: .
:proud:
Haasjehop schreef:
06-01-2019 09:20
[/quote]

Nou lijkt me niet dat je je man hoeft te vragen??
Waarom schoonmoeder wel en broers zussen vrienden buren en collega’s niet?
Murrmurr schreef:
06-01-2019 09:29
Zoals ik het lees zijn het 3 random mensen zonder aanziens des persoons.
Ja idd misschien een willekeurig íemand van het klusbedrijf 🤣
Als jij ze erbij wil hebben dan zou ik ze er gewoon bij vragen.

Hoewel ik er niet aan moest denken om mijn (schoon)moeder bij mijn bevalling te hebben maakte me het verder niks uit. Ik heb bij beide bevallingen gepoept en er waren ook nog een trits aan stagiaires enzo bij.

Verder vind ik het wel bijzonder dat iets in 2 generaties zo kan veranderen. Miljoenen jaren was het uitgesloten dat er mannen bij de bevalling waren en hielp de naaste vrouwelijke familie (in ieder geval de moeder) bij de bevalling. Mijn opa is bij 3 van de 4 bevallingen geweest en dat vond iedereen in de jaren 60 belachelijk, want mijn oma had een moeder en zussen om dat te doen.
Ik zou moeder en schoonmoeder vragen en of ze willen filmen.

Dan kunnen jullie later met vader en schoonvader op het gemakkie beoordelen of het er inderdaad raar uitziet down under.
Janny1965 schreef:
06-01-2019 09:45
Nou lijkt me niet dat je je man hoeft te vragen??
[/quote]

Nee lijkt mij ook niet. Ik geef slechts antwoord op je vraag. ;)
Gekopbloemen schreef:
06-01-2019 09:53
Ik zou moeder en schoonmoeder vragen en of ze willen filmen.

Dan kunnen jullie later met vader en schoonvader op het gemakkie beoordelen of het er inderdaad raar uitziet down under.
Beter een cameraploeg huren. Film laten editten is vakwerk. Kost wat maar dat is het waard
Moet ik me nou verantwoorden waarom ik ze er graag bij heb?

Nou bij deze dan.

Hier zijn ze bij alle kleinkinderen hun geboorte geweest behalve mijn kinderen. Dus niet durven weigeren zouden ze niet doen omdat ze het een eer vinden om er bij te mogen zijn. Daarbij heb ik 2 vreselijke bevallingen gehad waardoor ik me juist misschien zekerder voel als ze er bij zijn mocht het weer mis gaan ( baby 1 ademde niet. Baby 2 zat klem )

Maar dit is gewoon wel een dingetje voor mij. En ik voel wél schaamte tijdens de bevalling.

Ik had gehoopt hier gewoon mijn gevoel kwijt te kunnen en tips te krijgen
Over hoe anderen dit hebben aan gepakt. maar de meesten hier hebben weinig inlevingsvermogen volgens mij.

Voor degene die mij wel fijne berichten geven dank je wel ❤
Muisje, haal de spanning eraf.

Je vindt het fijn als ze er zijn om je te steunen, maar verwacht dat je je onprettig zal voelen als ze je onderkant zien tijdens de bevalling.

Vertel dit aan je moeders, je man en je bevallings’crew’. Dan ben jij het kwijt en weten zij hoe ze rekening met je kunnen houden. Heb je al aan je schoonzussen en zussen gevraagd hoe de moeders zich gedroegen bij hun bevallingen?

Dus als je dit graag wil, spreek dan vooraf door wat je prettig vindt.

Hoop dat je straks een goede bevalling hebt zonder onnodige stress.
Als ze al bij zoveel bevallingen zijn geweest, weten ze ook dat alle vaginas er anders uit zien.

Je zou ook kunnen kijken naar een Doula als je er naast je man iemand bij wilt hebben.
S-Meds schreef:
05-01-2019 23:59
o jee je zal maar uitgenodigd worden voor een bevalling omdat de moeder in spe denkt dat het een eer is dat je erbij aanwezig mag zijn. hoe klets je je daar uit?
Wat onzinnig dat er nu allemaal mensen dit soort dingen gaan zeggen. Ik neem aan dat TO zelf wel weet of dat op prijs gesteld zal worden. Ik weet dat het al zo ongeveer levenslang de grootste wens van mijn moeder is om een geboorte te zien, bijvoorbeeld. Iedereen is anders.

En TO: als je deze mensen genoeg vertrouwt om bij zoiets intiems aanwezig te zijn, zou je je hier niet druk om moeten maken. Als dat gevoel echt heel groot is, moet je je denk ik afvragen of je het dan wel moet willen, ook omdat je je dan misschien toch niet voldoende op je gemak voelt bij hen en dat lijkt me toch wel essentieel bij zo'n gebeurtenis.
Ik moet inderdaad van te voren open gaan zijn over hoe ik me voel erbij. Ook al vind ik dat best moeilijk. . . Want me ongemakkelijk voelen over mijn lijf tijdens een bevalling kan niet...

Stom dat ik me er nu al druk om maak. Maar dat komt omdat ik het de vorige keren achteraf toch echt wel heel jammer vond dat ze er niet bij waren.

Bedankt voor jullie lieve reacties. 😚

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven