Napraattopic deel 107
zondag 16 december 2018 om 19:01
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 6 januari 2019 om 19:20
Komen allemaal mensen vertellen dat zij het wel konden.
En ook allemaal kennissen bij wie het ook gelukt is.
Ik ben echt de enige die gelooft dat de statistieken (die ik arrggghhh-grumble niet kan vinden, maar waarvan ik zeker weet dat ze bestaan) waar zijn.
En bladiebladiebla, niemand zit erop te wachten dat ik dat hier nog eens overdoe.
Nou ja, in dat topic zat er eigenlijk ook al niemand op te wachten.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 6 januari 2019 om 19:26
Hét argument van de onwetenden: Ze hebben een kennis die...... en dus klopt de algemene regel niet (bijvoorbeeld de kennis die twee pakjes per dag rookte en 96 werd, dus roken is niet ongezond)Solomio schreef: ↑06-01-2019 19:20Komen allemaal mensen vertellen dat zij het wel konden.
Ik ben echt de enige die gelooft dat de statistieken (die ik arrggghhh-grumble niet kan vinden, maar waarvan ik zeker weet dat ze bestaan) waar zijn.
En bladiebladiebla, niemand zit erop te wachten dat ik dat hier nog eens overdoe.
Nou ja, in dat topic zat er eigenlijk ook al niemand op te wachten.![]()
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)
zondag 6 januari 2019 om 19:36
Zelfs meer dan één kennis. Plus zijzelf.
David Dunning
David Dunning

zondag 6 januari 2019 om 19:37
Ben wel benieuwd naar de statistiek, Mir

Mij is het niet gelukt en ik weet ook precies waarom dat is.
Nu ga ik opnieuw beginnen en ik weet dat het mij weer gaat lukken, overigens gaat het nu om 10-15 kilo

zondag 6 januari 2019 om 19:39
Gelezen op het blog Jalta.nl (zien we ook op Actueel terug)
Een ander fenomeen, dat in het huidige debat heel belangrijk is, heeft Sargasso-columnist Joris Canoy als ‘hyperpartijdigheid’ omschreven. Het is de Nederlandse vertaling van hyperpartisanship. Hyperpartijdigheid houdt in dat je eigen ‘partij’ automatisch goed is en de ‘tegenpartij’ automatisch slecht, zodat je niet over je eigen standpunten hoeft na te denken. De waarheid is immers toch eeuwig en onveranderlijk. En het zijn juist de extreme figuren, die altijd maar weer hun mening komen geven in een discussieprogramma, die hyperpartijgangers zijn. Zij menen alles zeker te weten, over het klimaat, over de islam, over de vluchtelingencrisis, terwijl ze hun gebrek aan deskundigheid gewoon lopen te overschreeuwen met hun apodictische geneuzel, dat alleen goedgelovige onwetenden en de reeds overtuigden overtuigt.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
zondag 6 januari 2019 om 20:23
In een marathonuitzending van de VPRO, over overgewicht, kwam een percentage langs van ca 5% die blijvend veel gewicht kwijtraakt. Dan gaat het dus echt over meer dan 30 (ofzo) kilo.
Ik kan die cijfers niet online vinden, wel een artikel waarin datzelfde percentage genoemd wordt en een artikel met een wat hoger percentate.
Van beide artikelen kan ik de betrouwbaarheid niet inschatten.
David Dunning
David Dunning
zondag 6 januari 2019 om 20:26
Dat is natuurlijk niet motiverend voor TO

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 6 januari 2019 om 20:31
Solomio schreef: ↑06-01-2019 19:20Komen allemaal mensen vertellen dat zij het wel konden.
Nou ja, in dat topic zat er eigenlijk ook al niemand op te wachten.![]()
Deze?
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/06/wa ... 2-a1540076
"Minder dan 1 op de 30 afvallers slaagt er in om een eenmaal bereikt lichaamsgewicht meer dan vier jaar vast te houden. De anderen komen aan."
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zondag 6 januari 2019 om 20:47
Zo is dat. Dat zogenaamde positieve denken is feitelijk niets anders dan je kop in het zand steken en onwelvallige feiten negeren.Oudblond schreef: ↑06-01-2019 20:26Dat is natuurlijk niet motiverend voor TOmaar zo waar. Fijn dat je het ook de andere kant uittrok: Dat aankomen voor anderen even moeilijk is. Top! De feestdagen waren weer gelardeerd met: 'Ik heb meer dan genoeg en jij moet maar eens goed eten hoor' en 'neem maar een groot stuk taart, jij kan het hebben'. NEE ik kan het niet hebben, ik word er doodziek van en bemoei je met je eigen bord! *En fucking 3 uur zitten op een houten bank trekt mijn houten kont niet, gastvrouw van mijn reet*
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
zondag 6 januari 2019 om 21:01
Die diëten zijn vaak het probleem.Nouschi schreef: ↑06-01-2019 20:31Deze?
"Minder dan 1 op de 30 afvallers slaagt er in om een eenmaal bereikt lichaamsgewicht meer dan vier jaar vast te houden. De anderen komen aan."
Stel je valt 15 kilo af met het South Beach Dieet dan zou je in principe met dat voedingspatroon verder moeten.
Mijn zus heeft het geprobeerd maar ondoenlijk om iedere dag alles via dat dieet klaar te maken terwijl de rest van het gezin op
"normale" voeding zat.
Je moet afvallen door je normale voedingspatroon wat aan te passen, beetje meer bewegen en dat is goed te doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 6 januari 2019 om 21:01
Dat was idd 1 van de linkjes die ik plaatste.Nouschi schreef: ↑06-01-2019 20:31Deze?
Er zijn er nog een paar te vinden.
Maar ook ik heb lange tijd geloofd dat ik heus die ene zou zijn.
David Dunning
David Dunning

zondag 6 januari 2019 om 21:03
Ik geloof het gelijk. Ben zelf ook al meermaals (keertje of 4 minstens) 30+ kilo afgevallen, maar ik kom ook telkens terug aan. Vind het gewoon geen prettige levensstijl als ik zo laag in de calorieen zit of mezelf 3 slagen in de rondte moet sporten.Solomio schreef: ↑06-01-2019 20:23In een marathonuitzending van de VPRO, over overgewicht, kwam een percentage langs van ca 5% die blijvend veel gewicht kwijtraakt. Dan gaat het dus echt over meer dan 30 (ofzo) kilo.
Ik kan die cijfers niet online vinden, wel een artikel waarin datzelfde percentage genoemd wordt en een artikel met een wat hoger percentate.
Van beide artikelen kan ik de betrouwbaarheid niet inschatten.
zondag 6 januari 2019 om 21:05
Niet alleen de diëten zijn het probleem.hollebollegijs schreef: ↑06-01-2019 21:01Die diëten zijn vaak het probleem.
Stel je valt 15 kilo af met het South Beach Dieet dan zou je in principe met dat voedingspatroon verder moeten.
Mijn zus heeft het geprobeerd maar ondoenlijk om iedere dag alles via dat dieet klaar te maken terwijl de rest van het gezin op
"normale" voeding zat.
Je moet afvallen door je normale voedingspatroon wat aan te passen, beetje meer bewegen en dat is goed te doen.
Ook hoe het lichaam reageert op gewichtsverlies. Staat ook in dat artikel.
En de discussie in dat topic ging dus over die laatste zin van jou: dat het in de praktijk veel ingewikkelder is en vaak helemaal niet goed te doen.
David Dunning
David Dunning
zondag 6 januari 2019 om 21:11
Ik begrijp dat jij een maagverkleining hebt gehad. Dat zou betekenen dat je nu (noodgedwongen) minder eet. Helpt dat met een lager gewicht houden? Of moet je daarnaast op eten blijven letten? Ik denk aan geen alcohol, geen kleine vette hapjes tussendoor en zo.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
zondag 6 januari 2019 om 21:16
Operatie is nu 2 jaar geleden en ik merk dat ik nu wel weer moet gaan opletten. Ik was langzaam weer aan het aankomen.
Ik ben ook, net als half Nederland, 1 januari weer begonnen met wat beter opletten.
Grote verschil is wel dat het nu maar om een paar kilo gaat en ik minder honger heb dan voor de operatie.
David Dunning
David Dunning

zondag 6 januari 2019 om 21:25
Dat lijkt me de grootste winst. Samen met zo iets ingrijpends als die operatie en de voorbereiding doorgaan.Solomio schreef: ↑06-01-2019 21:16Operatie is nu 2 jaar geleden en ik merk dat ik nu wel weer moet gaan opletten. Ik was langzaam weer aan het aankomen.
Ik ben ook, net als half Nederland, 1 januari weer begonnen met wat beter opletten.
Grote verschil is wel dat het nu maar om een paar kilo gaat en ik minder honger heb dan voor de operatie.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zondag 6 januari 2019 om 21:32
Heb je nu een gezond gewicht, dus een bmi van onder de 26?Solomio schreef: ↑06-01-2019 21:16Operatie is nu 2 jaar geleden en ik merk dat ik nu wel weer moet gaan opletten. Ik was langzaam weer aan het aankomen.
zondag 6 januari 2019 om 23:00
Nee.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑06-01-2019 21:32Heb je nu een gezond gewicht, dus een bmi van onder de 26?
solomio wijzigde dit bericht op 07-01-2019 09:50
13.10% gewijzigd
David Dunning
David Dunning