Homofobe Nashville verklaring

07-01-2019 13:34 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben het allemaal wel gezien of gehoord gisteren. Er is een Nederlandse vertaling van de Nashville verklaring. Ik dacht tot gisteren bij “Nashville” aan (country)muziek, cowboys, laarzen, paarden en dergelijke. Maar nu staat de plaats ook symbool voor christelijke afwijzing van homo’s. Ook SGP leider van der Staay heeft dit vod ondertekend samen met een zoodje dominees van de PKN en de Hersteld Hervormde Kerk. Gelukkig zijn er ook veel PKN dominees die de Nashville verklaring verwerpen.

Opvallend is dat het deze keer nogal stil blijft onder lui die bij elke anti homo uiting door moslims het hoogste woord hebben. Opvallend is ook dat mensen die bij islamitische homofobe uitlatingen er het zwijgen toe doen nu juist weer het hoogste woord hebben.
Zowel repressief links als dom rechts handelen weer zeer voorspelbaar.

Enfin, voor homo’s wordt Nederland weer een klein stukje minder goed toeven. Dat betreur ik.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
07-01-2019 17:23
Inderdaad, en daarom staat dit nu wel openlijk in alle kranten.
Ach, de rel rond El Moumni stond ook in alle kranten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
07-01-2019 17:41
De SGP is in de tweede kamer vaak de partij die de regering aan een meerderheid helpt. Door het document met daarop de handtekening van Van der Staaij te openbaren, kan men de coalitie dwarsbomen. Dat is het enige motief dat ik me kan voorstellen.
Voor de rest is het zoals ook hier gezegd wordt: iedereen weet dat gereformeerden tegen practiserende homosexuelen , euthanasie en abortus zijn.
Wie is men?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-01-2019 17:52
Ach, de rel rond El Moumni stond ook in alle kranten.
O ja El Moumni die is vrijgesproken.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b68b29d2/

Ik denk dat aangifte tegen vd Staaij ook geen enkele zin heeft.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Al die verontwaardiging begrijp ik eigenlijk niet zo.
Al die religies zijn toch gewoon best achterlijk?

Ze zijn in ieder geval wèl consequent die ondertekenaars.
Want in de bijbel en al die andere sprookjesboeken staat gewoon dat homoseksualiteit erg verwerpelijk is volgens hun vriendje in de lucht.

Iedereen die is aangesloten bij dit soort clubs helpt direct of indirect dus mee aan dit soort waanzin.

Wat ik maar nooit kan begrijpen zijn van die mensen die wèl lid zijn, maar dan gaan beweren dat het nìet bij hun club hoort. Het staat toch gewoon heel duidelijk in al die boeken?
Alle reacties Link kopieren
Als van der Staay zelf geen Back Door Bandit is dan eet ik mijn regenboogvlag op.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
07-01-2019 16:06
Er zijn er meer die datzelfde gedaan hebben. Het document is hen vorig jaar aangeboden alszijnde studiedocument. Zij die ondertekenden zouden in 2019 deelnemen aan een studiedag over dit onderwerp. Met geen woord is gesproken over publicatie, en zeker niet vooraf.

Maar waarom zou je een studiedocument op deze manier ondertekenen ? En wie heeft dit gepubliceerd ?
Je veronderstelt, in je latere reactie, dat dit een opzetje is om de SGP in diskrediet te brengen.
Hoe kom je daarbij ?

Ik lees het meer als een poging hun standpunt over homoseksualiteit als het enige 'kerkelijk juiste' te presenteren, een conservatief 'reveil'.

In deze link een interview met Maarten Klaassen, één van de intiatiefnemers van de Nederlandse versie van de Nashville-verklaring, bij het Radio1-programma Nieuws en co. https://nos.nl/artikel/2266476-initiati ... ifest.html
nounou
Alle reacties Link kopieren
We kunnen in ieder geval concluderen dat homohaat geen moslimdingetje is maar gewoon iets voor geradicaliseerde relihufters in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
07-01-2019 18:28
Al die verontwaardiging begrijp ik eigenlijk niet zo.
Al die religies zijn toch gewoon best achterlijk?

Ze zijn in ieder geval wèl consequent die ondertekenaars.
Want in de bijbel en al die andere sprookjesboeken staat gewoon dat homoseksualiteit erg verwerpelijk is volgens hun vriendje in de lucht.

Iedereen die is aangesloten bij dit soort clubs helpt direct of indirect dus mee aan dit soort waanzin.

Wat ik maar nooit kan begrijpen zijn van die mensen die wèl lid zijn, maar dan gaan beweren dat het nìet bij hun club hoort. Het staat toch gewoon heel duidelijk in al die boeken?
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
07-01-2019 18:04
O ja El Moumni die is vrijgesproken.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b68b29d2/

Ik denk dat aangifte tegen vd Staaij ook geen enkele zin heeft.
In diezelfde tijd werd Leen van Dijke ook vrijgesproken na een homofobe uitspraak. De jurisprudentie laat duidelijk de vrijheid van godsdienst prevaleren. Ik denk ook dat vervolging van vd Staaij op niks uitloopt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Dubbel wegens 502
oudebaas wijzigde dit bericht op 07-01-2019 19:47
95.16% gewijzigd
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Very__Cherry schreef:
07-01-2019 18:31
Als van der Staay zelf geen Back Door Bandit is dan eet ik mijn regenboogvlag op.
:kneel: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Het maakt me ontzettend verdrietig en boos.
Achterlijke godsdiensten. Dat er nog mensen bestaan die de bijbel serieus kunnen nemen.. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
07-01-2019 18:31
Als van der Staay zelf geen Back Door Bandit is dan eet ik mijn regenboogvlag op.

Of je regenboogparaplu :twisted:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
07-01-2019 19:37
Achterlijke godsdiensten.
Net als paardenmanege, een pleonasme!
*do not underestimate the power of stupidity*
Sara9876 schreef:
07-01-2019 19:21
We kunnen in ieder geval concluderen dat homohaat geen moslimdingetje is maar gewoon iets voor geradicaliseerde relihufters in het algemeen.
.
Logisch, als je je bedenkt dat de hele islam een bundeling is van de slechtste verhalen uit de Bijbel (met een snufje extra geweldadige roverswijsheden) . En de Bijbel zelf weer een remake is van het jodendom.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de ophef ook niet zo. Ik lees niks in het document wat nieuw of verrassend is. Het is algemeen bekend (dacht ik) dat orthodox christelijke stromingen (over het algemeen) tegen het praktiseren van homoseksualiteit zijn. Je kan natuurlijk je vragen stellen tussen waar de grens is tussen het afwijzen van de mens en van wat hij praktiseert maar in veel orthodox christelijke stromingen zijn homo's maar beperkt welkom.
Natuurlijk staan daar tegenover ook meer liberale christenen die homoseksualiteit wel volledig accepteren.
Ik vind het wel zorgelijk. Lijken wel een stapje terug te doen qua ontwikkeling van het EQ.

Nu heb eigenlijk niks met welk geloof en welke stroming dan ook.. Leven en laten leven dacht ik altijd. Maar eerlijk gezegd begin ik mensen die geloven allemaal een beetje als minder te zien. Niet alleen meer de uitwassen. Maar allemaal.

Ik word er een beetje religie/gelooffoob van.
Sara9876 schreef:
07-01-2019 19:21
We kunnen in ieder geval concluderen dat homohaat geen moslimdingetje is maar gewoon iets voor geradicaliseerde relihufters in het algemeen.
Dit inderdaad. Je zegt het iets minder genuanceerd dan ik net.

Snap ook echt waarom je niet oprecht boos of verontwaardigd mag zijn over zo'n debiele verklaring?
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-01-2019 13:34


Opvallend is dat het deze keer nogal stil blijft onder lui die bij elke anti homo uiting door moslims het hoogste woord hebben. Opvallend is ook dat mensen die bij islamitische homofobe uitlatingen er het zwijgen toe doen nu juist weer het hoogste woord hebben.
Vind het een suffe verklaring maar wel binnen de kaders van de vrije meningsuiting.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees achterhaalde ideeën over homoseksualiteit (dat het een keuze is, of te genezen) maar ik lees geen homohaat. Afwijzing is niet hetzelfde haat.
Ook 'terug in de tijd' herken ik niet: deze mensen hebben hier altijd zo over gedacht.
Het gaat om 200-250 mensen... hoe meer aandacht jeze geeft, hoe meer ze dit geluid laten horen.
Ik zou denken: als je hier niet van op de hoogte was, neem het dan ter kennisgeving aan en ga over tot de orde van de dag.
Alles wat je aandacht geeft groeit.
Ach, je kunt om de pot heendraaien wat je wil, maar de extra ruimte die religekkies krijgen in dit land is onrechtvaardig. Als Wilders al jaren wordt lastig gevallen met een strafzaak omdat hij ooit zei dat hij minder Marokkanen wil, valt niet uit te leggen dat een dergelijke verklaring (of de preken in de moskee) de dans ontspringen.
Alle reacties Link kopieren
Nemirel schreef:
07-01-2019 20:08
Ik snap de ophef ook niet zo. Ik lees niks in het document wat nieuw of verrassend is. Het is algemeen bekend (dacht ik) dat orthodox christelijke stromingen (over het algemeen) tegen het praktiseren van homoseksualiteit zijn. Je kan natuurlijk je vragen stellen tussen waar de grens is tussen het afwijzen van de mens en van wat hij praktiseert maar in veel orthodox christelijke stromingen zijn homo's maar beperkt welkom.
Natuurlijk staan daar tegenover ook meer liberale christenen die homoseksualiteit wel volledig accepteren.

Nieuw is het niet, maar blijkbaar vonden ze het wel nodig om deze verklaring te publiceren. Vraag is : waarom ?
Wat zij zeggen is dat zij de enige juiste uitleg hebben van hun geloof, van wat god wil en tegelijkertijd gaan ze nu klagen dat ze dit niet mogen zeggen.
Dus ze stellen dat zij als enigen gelijk hebben, maar zijn zo zielig omdat ze kritiek krijgen. Dat klopt niet.
Mij irriteert dat mateloos.

Je zult maar een onzekere homoseksuele puber in één van deze kerken zijn terwijl de dominee dit soort kromme onzin verkondigt, en je ouders geloven dat allemaal.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
07-01-2019 15:12
Het is toch helemaal geen nieuws dat die types zo denken? Homoseksualiteit (of doodgewone vrouwenrechten) en reli-fundamentalisme gaan nergens samen.

Ik vind het juist wel prettig dat ze door dit soort acties weer eens openlijk en duidelijk laten zien hoe onverdraagzaam en bekrompen ze precies zijn.
Hun aanhang wordt er alleen maar kleiner door, en voor de religieuze homo zijn er inmiddels genoeg minder achterlijke uitwijkmogelijkheden.
Het zal mij als lid van de lhbti-enz.-groep echt roesten wat een wereldvreemde splinterpolicitus als Van der Staay van me vindt. Dat wist ik trouwens toch al wel.
precies dit.

We weten allemaal dat dit soort geloofsstromingen zo denken en nu hebben ze het dan weer gemeend te moeten rondbazuinen. Nou succes ermee en fijne dag verder.
basketbal schreef:
07-01-2019 17:00
Ik zie het nut van deze verklaring helemaal niet. Ieder christen kan zelf de bijbel lezen en daar zijn conclusies uittrekken. Zo'n verklaring zorgt alleen maar voor verdeeldheid en als je als christen een verklaring ondertekend tegen homo's dan zou er ook een verklaring moeten komen die de christenen ondertekenen die tegen seks voor het huwelijk zijn, eentje voor degenen die vinden dat je niet mag scheiden ect.
Dat tegen seks buiten het huwelijk wordt ook genoemd las ik net.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
07-01-2019 19:21
We kunnen in ieder geval concluderen dat homohaat geen moslimdingetje is maar gewoon iets voor geradicaliseerde relihufters in het algemeen.
Dat is toch niet nieuw.
Met een beetje algemene ontwikkeling had je dat geweten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven