Homofobe Nashville verklaring

07-01-2019 13:34 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben het allemaal wel gezien of gehoord gisteren. Er is een Nederlandse vertaling van de Nashville verklaring. Ik dacht tot gisteren bij “Nashville” aan (country)muziek, cowboys, laarzen, paarden en dergelijke. Maar nu staat de plaats ook symbool voor christelijke afwijzing van homo’s. Ook SGP leider van der Staay heeft dit vod ondertekend samen met een zoodje dominees van de PKN en de Hersteld Hervormde Kerk. Gelukkig zijn er ook veel PKN dominees die de Nashville verklaring verwerpen.

Opvallend is dat het deze keer nogal stil blijft onder lui die bij elke anti homo uiting door moslims het hoogste woord hebben. Opvallend is ook dat mensen die bij islamitische homofobe uitlatingen er het zwijgen toe doen nu juist weer het hoogste woord hebben.
Zowel repressief links als dom rechts handelen weer zeer voorspelbaar.

Enfin, voor homo’s wordt Nederland weer een klein stukje minder goed toeven. Dat betreur ik.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
07-01-2019 15:28
Ik snap de ophef ook niet. Niks nieuws onder de zon toch.
Toch blijken meer mensen en ook mensen van wie je het niet verwacht dit vod te ondertekenen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Pusswithoutboots schreef:
07-01-2019 15:23
Zuidelijke staten waar Nashville onder valt zijn nog steeds niet tolerant, niet tegenover homo's maar ook niet tegenover kleurlingen, zit in het dna.

:roll: Tolerantie zit niet in dna hoor.
DianaBerrigan schreef:
07-01-2019 14:54
Wat een laffe zak ben je dan. Sta je achter zo’n walgelijk statement, maar alleen als het veilig zonder al te veel commentaar van andersdenkenden is.
Er zijn er meer die datzelfde gedaan hebben. Het document is hen vorig jaar aangeboden alszijnde studiedocument. Zij die ondertekenden zouden in 2019 deelnemen aan een studiedag over dit onderwerp. Met geen woord is gesproken over publicatie, en zeker niet vooraf.
oudebaas schreef:
07-01-2019 13:34
Opvallend is dat het deze keer nogal stil blijft onder lui die bij elke anti homo uiting door moslims het hoogste woord hebben. Opvallend is ook dat mensen die bij islamitische homofobe uitlatingen er het zwijgen toe doen nu juist weer het hoogste woord hebben.
Zoveel lui die bij elke anti homo uiting door moslims het hoogste woord hebben zijn er niet.
Ik vind het juist opvallend dat hier zo'n ophef over is, terwijl anti homo uitingen door moslims vooral onder de tafel geschoven of genegeerd worden.
Ik snap overigens totaal niet waarom deze verklaring vertaald en ondertekend moest worden. Wat is het idee daarachter? De kerk wil nog even extra duidelijk maken dat ze anti-homo zijn? Dat lijkt me niet echt iets nieuws. Denken ze met dit statement de leeglopende kerken weer voller te krijgen? Lijkt me hiermee niet waarschijnlijk.
bluewaterrr schreef:
07-01-2019 16:15
Zoveel lui die bij elke anti homo uiting door moslims het hoogste woord hebben zijn er niet.
Ik vind het juist opvallend dat hier zo'n ophef over is, terwijl anti homo uitingen door moslims vooral onder de tafel geschoven of genegeerd worden.
Waar worden die onder de tafel geschoven? Ik lees op deze peiler voornamelijk rechtse hetero's die iedere moslim tot homofobe radicaal willen verklaren om hun eigen onfrisse politieke agendapuntjes kracht bij te zetten. Die hoor je nooit over christenfundamentalisten, terwijl die even erg zijn. Altijd al geweest.
Streng religieus = onverdraagzaam tegen andersdenkenden. Maakt niet uit welke religie.

En iedereen die dat gegeven misbruikt om milder denkende gelovigen van welke religie dan ook in een kwaad daglicht te zetten, over de rug van homo's, is minstens net zo fout bezig.
47084 schreef:
07-01-2019 16:06
Er zijn er meer die datzelfde gedaan hebben. Het document is hen vorig jaar aangeboden alszijnde studiedocument. Zij die ondertekenden zouden in 2019 deelnemen aan een studiedag over dit onderwerp. Met geen woord is gesproken over publicatie, en zeker niet vooraf.
Tja, dat is een beetje achteraf jammeren dan
Snarky schreef:
07-01-2019 16:24
Waar worden die onder de tafel geschoven? Ik lees op deze peiler voornamelijk rechtse hetero's die iedere moslim tot homofobe radicaal willen verklaren om hun eigen onfrisse politieke agendapuntjes kracht bij te zetten. Die hoor je nooit over christenfundamentalisten, terwijl die even erg zijn. Altijd al geweest.
Streng religieus = onverdraagzaam tegen andersdenkenden. Maakt niet uit welke religie.

En iedereen die dat gegeven misbruikt om milder denkende gelovigen van welke religie dan ook in een kwaad daglicht te zetten, over de rug van homo's, is minstens net zo fout bezig.

Nou, er wordt vanuit linkse hoek wel degelijk selectief gehandeld. De homohaat van de 1 is kennelijk niet die van de ander.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9090b3b/
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
07-01-2019 16:19
Ik snap overigens totaal niet waarom deze verklaring vertaald en ondertekend moest worden. Wat is het idee daarachter? De kerk wil nog even extra duidelijk maken dat ze anti-homo zijn? Dat lijkt me niet echt iets nieuws. Denken ze met dit statement de leeglopende kerken weer voller te krijgen? Lijkt me hiermee niet waarschijnlijk.

Ik denk dat dit de protestantse versie is van de (katholieke) Civitas Christiana-campagne 'Gezin in gevaar'.
http://civitaschristiana.nl/?page_id=59
Vergis je niet, conservatieve en orthodoxe religieuze stromingen proberen meer invloed te krijgen, overal op de wereld, in het christendom, de islam en het hindoeïsme.
Deze verklaring zal ook wel deel zijn van een machtstrijd tussen progressieven en conservatieven in de kerken.
Aangezien er ook twee christelijke partijen in het kabinet zitten lijkt me dit wel degelijk van belang voor ons allemaal.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Deze maatschappij wordt wel steeds meer ieder voor zich. We zijn voort overal tegen. Asielszoekers deugen geen van allen, en je mag op geen enkele manier anders zijn.
Echt gezellig.
Snarky schreef:
07-01-2019 16:24
Waar worden die onder de tafel geschoven? Ik lees op deze peiler voornamelijk rechtse hetero's die iedere moslim tot homofobe radicaal willen verklaren om hun eigen onfrisse politieke agendapuntjes kracht bij te zetten. Die hoor je nooit over christenfundamentalisten, terwijl die even erg zijn. Altijd al geweest.
Ik had het niet zozeer over dit forum. Maar als je het daar dan toch over hebt, ik zie op deze peiler maar een paar mensen met kritiek op moslims en daar reageren dan weer mensen op die direct moeten vergelijken met christenen en hoe fout die wel niet zijn of heel veel jaren geleden geweest zijn (alsof dat de homofobie van moslims ook maar iets minder erg maakt).

Maar als er een bericht in de krant staat over homo's die ergens in elkaar geslagen zijn moet je niet verbaasd zijn als vooral wordt weggelaten dat de daders moslimjongeren waren, want tja, dat is stigmatiserend en zet moslims in een slecht daglicht en dat moeten we niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Van der Staay en consorten zijn volgens mij geen moslim....
Snarky schreef:
07-01-2019 15:12
Het zal mij als lid van de lhbti-enz.-groep echt roesten wat een wereldvreemde splinterpolicitus als Van der Staay van me vindt. Dat wist ik trouwens toch al wel.
Dat was ook mijn eerste reactie. Het doet me wel goed dat zoveel mensen, ook christenen, afstand nemen van het gedachtengoed van de Nashville-verklaring.
iones schreef:
07-01-2019 16:50
Van der Staay en consorten zijn volgens mij geen moslim....
Klopt. En ondanks hun rare ideeën ook niet de reden waarom homo's zelfs in Amsterdam niet meer hand in hand durven te lopen. Dat is te danken aan de import van islamitische onverdraagzaamheid.

Alletwee zijn ze fout, maar de ene onverdraagzaamheid is de ander nog niet. En niet zonder meer 'even erg'.

Dus helemaal goed deze ophef. Maar nu ook graag doorbijten daar waar het zeer doet.
Alle reacties Link kopieren
Bluewaterrr, laten we even on topic blijven en er nu geen moslim bash topic van maken. Er is niemand, dan ook werkelijk niemand die hier beweert dat homo haters zo gezellig zijn, ongeacht de etniciteit.

De bekrompenheid waarmee van der Staaij zichzelf uit is om te kotsen. In een vrij land als Nederland is het te achterlijk voor woorden dat een vooraanstaand politicus zich zo uit (of überhaupt zelfs zo denkt overigens)
We leven in een land dat staat voor vrijheid, gelijkheid en respect. En al deze drie punten zijn ver te zoeken.

Ik kan er echt ontzettend kwaad om worden. De kerk (ongeacht welke stroming) zou een huis van veiligheid moeten betekenen. De veiligheid voor de LHTB gemeenschap is al ontzettend verslechterd de afgelopen jaren, maar dit maakt het mijn inziens nog minder veilig. Echt ongelooflijk.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het nut van deze verklaring helemaal niet. Ieder christen kan zelf de bijbel lezen en daar zijn conclusies uittrekken. Zo'n verklaring zorgt alleen maar voor verdeeldheid en als je als christen een verklaring ondertekend tegen homo's dan zou er ook een verklaring moeten komen die de christenen ondertekenen die tegen seks voor het huwelijk zijn, eentje voor degenen die vinden dat je niet mag scheiden ect.
biol schreef:
07-01-2019 16:58
Bluewaterrr, laten we even on topic blijven en er nu geen moslim bash topic van maken. Er is niemand, dan ook werkelijk niemand die hier beweert dat homo haters zo gezellig zijn, ongeacht de etniciteit.

Laten we inderdaad on topic blijven en discussiëren hoe we ALLE religieus geïnspireerde haatpraat gaan aanpakken. En vooral niet vergeten de ergste uitwassen het eerst te snoeien.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
07-01-2019 16:34
Nou, er wordt vanuit linkse hoek wel degelijk selectief gehandeld. De homohaat van de 1 is kennelijk niet die van de ander.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9090b3b/
Wat ik in de OP al zei. Zowel Links als Rechts zijn aan één oog blind. Hier in dit topic begint het vingerwijzen naar de Ander ook al.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Dit is de lijst met eerste ondertekenaars, voor wie het wil nazoeken. Er staat ook een hoogleraar en een docent van de VU op (onderaan).
https://visie.eo.nl/fileadmin/bestanden ... chrift.pdf
nounou
biol schreef:
07-01-2019 16:58
Bluewaterrr, laten we even on topic blijven en er nu geen moslim bash topic van maken.
Ik reageer gewoon op wat oudebaas in de openingspost schrijft hoor, en vervolgens op Snarky's reactie.
iones schreef:
07-01-2019 16:50
Van der Staay en consorten zijn volgens mij geen moslim....
Inderdaad, en daarom staat dit nu wel openlijk in alle kranten.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
07-01-2019 16:58
Bluewaterrr, laten we even on topic blijven en er nu geen moslim bash topic van maken. Er is niemand, dan ook werkelijk niemand die hier beweert dat homo haters zo gezellig zijn, ongeacht de etniciteit.

De bekrompenheid waarmee van der Staaij zichzelf uit is om te kotsen. In een vrij land als Nederland is het te achterlijk voor woorden dat een vooraanstaand politicus zich zo uit (of überhaupt zelfs zo denkt overigens)
We leven in een land dat staat voor vrijheid, gelijkheid en respect. En al deze drie punten zijn ver te zoeken.

Ik kan er echt ontzettend kwaad om worden. De kerk (ongeacht welke stroming) zou een huis van veiligheid moeten betekenen. De veiligheid voor de LHTB gemeenschap is al ontzettend verslechterd de afgelopen jaren, maar dit maakt het mijn inziens nog minder veilig. Echt ongelooflijk.

Ja idd

Ik vind het goed dat het OM een onderzoek gaat instellen en ik hoop dat zoveel mogelijk lhtgdfsb'ers een aanklacht indienen
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
07-01-2019 17:23
Inderdaad, en daarom staat dit nu wel openlijk in alle kranten.
Alle ballen op vd Staaij &co is natuurlijk ook veel veiliger.
En verder het is natuurlijk geen nieuws dat de SGP dit soort denkbeelden heeft.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-01-2019 15:52
Toch blijken meer mensen en ook mensen van wie je het niet verwacht dit vod te ondertekenen.
Wie dan?
Van vd Staaij had ik dit eerlijk gezegd wel verwacht.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
De SGP is in de tweede kamer vaak de partij die de regering aan een meerderheid helpt. Door het document met daarop de handtekening van Van der Staaij te openbaren, kan men de coalitie dwarsbomen. Dat is het enige motief dat ik me kan voorstellen.
Voor de rest is het zoals ook hier gezegd wordt: iedereen weet dat gereformeerden tegen practiserende homosexuelen , euthanasie en abortus zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven