Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
dinsdag 8 januari 2019 om 21:49
Ik mag toch hopen dat er nog touwtje wordt gesprongen al zie ik het eigenlijk nooit ergens.
In mijn herinnering speelde ik vroeger altijd buiten, gewoon op straat. Een van de leukste dingen vond ik zelfgemaakte pijltjes (van krantenpapier) of van die witte besjes via een elektrabuis (dubbelloops als je heel creatief was) bij open ramen naar binnen schieten.
In mijn herinnering speelde ik vroeger altijd buiten, gewoon op straat. Een van de leukste dingen vond ik zelfgemaakte pijltjes (van krantenpapier) of van die witte besjes via een elektrabuis (dubbelloops als je heel creatief was) bij open ramen naar binnen schieten.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

dinsdag 8 januari 2019 om 21:59
Het ging bij ons altijd in fases. Elk jaar had je de knikkertijd (overigens geen vaste periode). Soms de elastiekentijd, de verklaar-de-oorlog-tijd of gewoon de hangperiode.
Dat elastieken was achteraf gezien nog best een hele workout. Zeker als het elastiek hoger ging. Grappig hoe we met zoiets simpels zoveel lol hadden. De elastieken kwamen gewoon uit de naaidoos van moeders.
Dat elastieken was achteraf gezien nog best een hele workout. Zeker als het elastiek hoger ging. Grappig hoe we met zoiets simpels zoveel lol hadden. De elastieken kwamen gewoon uit de naaidoos van moeders.
Je kunt méér.
dinsdag 8 januari 2019 om 22:02
Blauwe besjes geven mooiere vlekken.Calamitycat schreef: ↑08-01-2019 21:49Ik mag toch hopen dat er nog touwtje wordt gesprongen al zie ik het eigenlijk nooit ergens.
Maakten jullie ook jeukpoeder van pitjes?

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

dinsdag 8 januari 2019 om 22:05
Zalmsnipper schreef: ↑08-01-2019 21:55Jaaa Donald Duck kauwgom! Drinkpakjes van Tjolk in alle smaken. Die trapspiraal. Dat Magic ding. Die kubussen van foam. Ploppers. Knikkers. Loloballen.
Fantastische tijd, ik wil weer terug!
Wat was dat ook alweer? Er gaat een heel zwak lampje branden maar ik zie het nog niet voor me.
P.S. Mag ik mee?

dinsdag 8 januari 2019 om 22:09
Ja!!!!
Dat tafeltje waar dat kleedje over ging was idd zo lelijk ... ha..ha.. zo grappig!
Karma, en alles komt goed
dinsdag 8 januari 2019 om 22:11
[quote=Snoesje666 post_id=29449369 time=1546981360 user_id=28398]
Blauwe besjes geven mooiere vlekken.
Jaaaaa! En 'spiegels' van spinnenwebben. En die spuugbeestjes deden we volgens mij ook iets mee....
Blauwe besjes geven mooiere vlekken.
Jaaaaa! En 'spiegels' van spinnenwebben. En die spuugbeestjes deden we volgens mij ook iets mee....
mockturtle wijzigde dit bericht op 08-01-2019 22:12
25.38% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
dinsdag 8 januari 2019 om 22:13
Ik heb kilo's van deze gegeten.

Daar zat ook een stripje in

tbl1966 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 22:13
0.74% gewijzigd
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Dat was bij ons ook. Maar hoe die periodes dan ontstonden?? Wie bepaalde dat?Moon-Alisa schreef: ↑08-01-2019 21:59Het ging bij ons altijd in fases. Elk jaar had je de knikkertijd (overigens geen vaste periode). Soms de elastiekentijd, de verklaar-de-oorlog-tijd of gewoon de hangperiode.
Haha, ja, met kleefkruid. Al noemden wij het anders, maar weet niet meer hoe. Of gewoon iemands rug er vol mee gooien, altijd leuk als je 6 bent.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

dinsdag 8 januari 2019 om 22:14
Calamitycat schreef: ↑08-01-2019 21:49Ik mag toch hopen dat er nog touwtje wordt gesprongen al zie ik het eigenlijk nooit ergens.
Hoeveel van die pijltjes ik wel niet gedraaid heb!

dinsdag 8 januari 2019 om 22:15
Blauwe besjes herinner ik me niet, hadden we waarschijnlijk niet in de buurt waar ik ben opgegroeid.Snoesje666 schreef: ↑08-01-2019 22:02Blauwe besjes geven mooiere vlekken.
![]()
Dat zijn rozenbottels toch op dat plaatje? Daar maakte mijn moeder altijd jam van.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.