Werk & Studie alle pijlers

Life goals

08-01-2019 13:19 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat wil jij bereikt hebben op uw 67 als je met pensioen gaat. Of heb je al een idee waar je wilt eindigen.
RaveMeisje schreef:
08-01-2019 19:14
Ik ben nu 22 en studeer.

Voor mijn 70e wil ik..

- Financieel afhankelijk zijn
Die moet lukken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
RaveMeisje schreef:
08-01-2019 19:14
Ik ben nu 22 en studeer.

Voor mijn 70e wil ik..

- Opleiding hebben gehaald
- Een vaste baan hebben waarin ik plezier heb en achter de doelen van mijn organisatie sta.
- Financieel afhankelijk zijn
- Huis hebben gekocht
- Goed hebben gespaard
- Vakantie naar het buitenland hebben meegemaakt
:proud:
Hahaha, ik bedoel natuurlijk onafhankelijk. :)
Wie wat wil die moet wat.
JollyRider schreef:
08-01-2019 19:16
Die moet lukken
:rofl:
Ik maak gaan plannen voor over dertig jaar, daar is het keven te onvoorspelbaar voor. Hoop wel, dat het dan nog leuk is, financieel nog te doen (ik geloof nooit, dat we dan nog pensioen krijgen, die pot is wel leeg), dat ik gezond ben, niet eenzaam etc.
Vind mijn leven nu erg leuk, vandaar mijn wat fatalistische houding, nog veel leuker kan haast niet, dus moet het wel minder worden?
Ik wil graag leuke dingen doen en lief zijn voor mensen. Stiekem wil ik ook heel graag iets Groots Nalaten aan de wereld, maar dat is egomanie en dat slaat nergens op.
Betty_Slocombe schreef:
08-01-2019 20:39
Ik wil graag leuke dingen doen en lief zijn voor mensen. Stiekem wil ik ook heel graag iets Groots Nalaten aan de wereld, maar dat is egomanie en dat slaat nergens op.
Ik heb al een jaar of 40 het idee dat ik iets Groots wil nalaten, maar ja, ik ben nergens echt goed in.
Lady_Day schreef:
08-01-2019 20:59
Ik heb al een jaar of 40 het idee dat ik iets Groots wil nalaten, maar ja, ik ben nergens echt goed in.
Balen he. Vroeger wilde ik dichter worden, maar dat kon ik helemaal niet, dichten.
Betty_Slocombe schreef:
08-01-2019 20:39
Ik wil graag een boek schrijven. Een goed boek. In theorie kan ik dat prima, maar de laatste van de zeven hoofdzonden staat me in de weg. Ik ben al blij als ik eens een keer volzinnen gebruik in een WhatsApp-bericht.
Betty_Slocombe schreef:
08-01-2019 21:02
Balen he. Vroeger wilde ik dichter worden, maar dat kon ik helemaal niet, dichten.
Ja, frustrerend. Zo dacht ik ooit dat ik mijn eigen kleding ging ontwerpen en maken. Het eerste kledingstuk was een broek waar aan de voorkant iets te veel stof zat. Handig als je in het bezit bent van een penis, zo niet dan staat het alleen maar raar. Meteen maar mee gestopt (wel na de aanschaf van een naaimachine en 500 euro aan stoffen/ritsen/garen etc.).

Nu heb ik het plan dat ik kleine, zelfvoorzienende eco-huisjes ga ontwerpen en bouwen. Ik kan nog geen gat in de muur boren. Ik vind het dan ook best bijzonder dat ik zulke malle ideeen in mijn hoofd krijg.

Misschien moet ik maar fantast worden. Dat is iets waar ik denk ik wél goed in ben.
Lady_Day schreef:
08-01-2019 21:15

Misschien moet ik maar fantast worden. Dat is iets waar ik denk ik wél goed in ben.
:proud:
Mijn kinderen las ik vroeger eens een heel raar kinderboekje voor over een schaap en een geit. Geit was bang dat ze niet herinnerd zou worden na haar dood en bedacht dat ze een grootse toespraak moest houden of een mooi kunstwerk moest maken. Maar dat kon ze allemaal niet. Wat een ellende was dat zeg:

‘Denk jij dat er een moment komt dat er nooit meer aan mij gedacht wordt, Schaap? Dat ik gewoon vergeten ben?’
Geits ogen zijn nat. Ze kijkt gauw opzij, naar het maïsveld.
‘Dat lijkt me stug,’ antwoordt Schaap. ‘Ik denk iedere dag aan je.’
‘Ja, maar,’ zegt Geit zachtjes,’ ik bedoel later, als ik er zelf niet meer ben… Word ik dan helemaal vergeten?’
‘Niet door mij,’ zegt Schaap, rustig kauwend op een hap gras.
‘Maar als jij er nou ook niet meer bent, Schaap…
Wordt er dan ooit nog aan mij gedacht?’
Geit kijkt Schaap aan. Haar snuit staat gespannen.
‘Ik heb geen idee, Geit. Het spijt me.’
Zoiets. Ik denk dat ik heel rijk word en dan een fonds opricht dat mijn naam draagt. Voor jonge meisjes uit achterstandsbuurten die graag dikke boeken willen lezen.
Betty_Slocombe schreef:
08-01-2019 21:02
Balen he. Vroeger wilde ik dichter worden, maar dat kon ik helemaal niet
Ik heb 1 boekje geschreven en 1 (wel heel goed) hoofdstuk van een Echt Boek dat nog goed verkocht is ook. 1 keer geïnterviewd voor de radio, 1 keer in het publiek op tv gezeten, 1 groot interview in een krant, wel vrij vaak geciteerd en aangehaald in de krant, een stuk of wat artikelen geschreven, één wet grotendeels meegeschreven en één artikel in het burgerlijk wetboek aangepast gekregen.

Maar het enige dat ik na had willen laten was één gedicht waarvan oude mensen zouden huilen en jonge mensen zich zouden verhangen, omdat het leven voltooid was na lezen van mijn gedicht.

Ik kan niet eens een lopend sinterklaasgedicht maken :(
(Dead Kennedys)
Dan heb je meer voor elkaar gekregen dan ik. Maar inderdaad, zo'n gedicht, maar dan zonder de suicides.
wat ik ook bedoel! zit iedereen in de job die hij echt wou doen en niet enkel louter financieel maar ook, passie is misschien veel gezegd, maar op zijn minst interesse?
ik hoop dat dan alle kinderen eindelijk de deur uit zijn, ook die met een rugzakje
Een foto van mij heeft de National Geographic gehaald. En foto's van mij worden over de hele wereld gepubliceerd. Kwam er in Australie eentje tegen in een magazine. Nee ik ben er niet rijk door geworden en voor stock foto's krijg je doorgaans niet eens een naamsvermelding. Wel voor de publicaties in National Geographic, Columbus, Telegraaf, Anwb Reizen etc. In elk geval genoeg om mijn ego voldoende te hebben gestreeld.
Misscrazycatlady schreef:
08-01-2019 21:31
wat ik ook bedoel! zit iedereen in de job die hij echt wou doen en niet enkel louter financieel maar ook, passie is misschien veel gezegd, maar op zijn minst interesse?
Waarom zou dat nodig zijn? Weet je wel hoeveel depressies, burnouts, bore-outs, etc. veroorzaakt worden door de illusie dat je job je passie moet zijn?
De meesten onder ons gebruiken die baan gewoon om voldoende inkomen te vergaren zodat ze hun vrije tijd kunnen wijden aan hun interesses. De enkelen die het lukt om beide te combineren moet je niet direct als voorbeeld nemen, tenzij je depressief wilt worden natuurlijk.

Edit: Lady-Day, passies is inderdaad een te beladen woord.
anoniem_262747 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 22:02
4.98% gewijzigd
Valdemar_II schreef:
08-01-2019 21:45
Waarom zou dat nodig zijn? Weet je wel hoeveel depressies, burnouts, bore-outs, etc. veroorzaakt worden door de illusie dat je job je passie moet zijn?
De meesten onder ons gebruiken die baan gewoon om voldoende inkomen te vergaren zodat ze hun vrije tijd kunnen wijden aan hun passie. De enkelen die het lukt om beide te combineren moet je niet direct als voorbeeld nemen, tenzij je depressief wilt worden natuurlijk.
Ik heb niet echt passies. Dagdromen misschien. Ik vind mijn baan best leuk, maar ik doe het voornamelijk voor het geld. Als ik het geld niet nodig had zou ik denk ik in een kattencafé willen werken. Vooralsnog zwoeg ik lekker verder in mijn 'bullshit job'.
Misscrazycatlady schreef:
08-01-2019 21:31
De meeste mensen werken gewoon voor het geld hoor. Je bent zeker nog jong?
redbulletje schreef:
08-01-2019 21:35
Een foto van mij heeft de National Geographic gehaald. En foto's van mij worden over de hele wereld gepubliceerd. Kwam er in Australie eentje tegen in een magazine. Nee ik ben er niet rijk door geworden en voor stock foto's krijg je doorgaans niet eens een naamsvermelding. Wel voor de publicaties in National Geographic, Columbus, Telegraaf, Anwb Reizen etc. In elk geval genoeg om mijn ego voldoende te hebben gestreeld.
Ik kom niet verder dan Nederlandse vakmedia maar dat vind ik ook wel prima.

Eentje heeft trouwens wel de NG gehaald, bedenk ik me nu.

Men mag mij wel vergeten.

En ik ben wel goed in Sint-gedichtjes notabene
'Passie voor de nasi' zeggen wij thuis altijd altijd om de onzin van Grootsch en Meeslepend te moeten leven aan te duiden. Weinig wereldschokkende plannen dus.

Ik ben net over de helft op weg naar 67 en tot nu toe heb ik bereikt: Een bijzonder leuke partner aan de haak geslagen, die daar ook zo over denkt. Met die partner 2 kinderen gemaakt. Of die lollig opdrogen is het nog een beetje vroeg voor, maar we hebben er een vrij uit de hand gelopen gezamenlijke hobby aan dat proces te begeleiden.

Sinds een aantal maanden heb ik een baan waar ik bijzonder veel plezier aan beleef. (Eindelijk plezier voor de opleiding die ik afgerond had, leuk was, maar tot voor kort niet zo nuttig leek) Ik heb een hobby, vrienden, een prettige leefomgeving en een huis waar ik graag aan klus.

Als ik die status quo vast weet te houden en her en der eens een uitbreiding op weet te maken zou ik best tevreden zijn. :)
Betty_Slocombe schreef:
08-01-2019 21:28
Dan heb je meer voor elkaar gekregen dan ik. Maar inderdaad, zo'n gedicht, maar dan zonder de suicides.
Dat is het punt he, alles wat je bereikt verbleekt naast je dromen
(Dead Kennedys)
Als ik met pensioen mag eindelijk (ergens in de 70)..dan hoop ik met voldoening terug te kunnen kijken. Dat mijn angsten niet bewaarheid zijn. En dat ik nog vooruit mag kijken naar een stukje mooie toekomst.

Maar soms denk ik: laat de zombie apocalyps maar losbreken, dat ruimt de wereld lekker op.
JollyRider schreef:
08-01-2019 23:58
Dat is het punt he, alles wat je bereikt verbleekt naast je dromen
Waarom moeten we überhaupt zoveel bereiken?
Als ik op mijn sterfbed lig (alleen dan wel in het ziekenhuis of met mensen om me heen) wil ik kunnen zeggen dat ik nergens spijt van heb.
Dus dat ik alles heb gedaan wat ik heb willen doen, wat dat is weet ik nog niet, dat kom ik vanzelf wel tegen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven