Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
woensdag 9 januari 2019 om 12:41
sorry als hier taboe over heerst maar ik ben vaak op youtube te vinden en ik heb best vaak suïcidale gedachten. Ik wil duidelijk maken dat dit de normaalste zaak is in mijn wereldje en dat ik er regelmatig over fantaseer dus voor mij is dit geen taboe meer. Ik weet ook niet of dit tegen de richtlijnen van het forum is. If it is, verwijder dit bericht dan. Ook spijt het mij als ik mensen hiermee confronteer. Vaak wil ik dood en dan bekijk ik filmpjes van mensen die een eind aan hun leven hebben gemaakt, en dan zoek ik de beste methode die bij mij past bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=9VVMpr1c5aA en dan wil ik ze ook wel joinen.
En toen plots kwam ik mijn vrouwelijke versie tegen Christine Chubbuck. Het is absoluut scarey hoe erg ik op deze vrouw lijk qua gedachtengang.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Christine_Chubbuck
Christine Chubbuck presenteerde geruime tijd het ontbijtprogramma Suncoast Digest, waarin live-interviews met studiogasten werden afgewisseld met lokale nieuwsonderwerpen. In de rechtstreekse uitzending van 15 juli 1974 pleegde Chubbuck zelfmoord door zich tijdens het voorlezen met een pistool door het hoofd te schieten. Vlak voor haar daad sprak ze de woorden:
In keeping with Channel 40's policy of bringing you the latest in blood and guts, and in living color, we bring you another first: an attempted suicide. (In overeenstemming met het beleid van Channel 40 om u het nieuwste qua bloed en ingewanden te brengen, en in levendige kleuren, hebben we weer een primeur voor u: een zelfmoordpoging.)
om vervolgens haar dood bij duizenden mensen in de huiskamer te brengen.
Vlak na haar overlijden deden veel geruchten de ronde over het motief van haar daad. Familieleden en collega's weten haar zelfmoord aan een combinatie van factoren. Chubbuck zou een eenzame vrouw zijn die moeilijk contact maakte met anderen en niet in staat was relaties aan te gaan. Het zou haar dwarszitten dat ze op haar 29ste nog maagd was en dat ze in haar omgeving waarnam dat vrouwelijke collega's en ex-klasgenoten relaties hadden, kinderen kregen en een eigen leven opbouwden. Chubbuck had naar haar mening niet het eigen leven dat ze bij anderen zag ontstaan, omdat ze teruggetrokken leefde. Ze woonde bij haar moeder thuis en had verder geen vrienden of een relatie. Het enige wat ze had was werk en dat maakte haar somber en depressief, aldus haar moeder in een officiële persverklaring, die daags na Chubbucks overlijden uitkwam. Chubbuck zou het vaak over zelfmoord plegen hebben gehad, hetgeen iedereen afdeed als een schreeuw om aandacht.
Waarom ze ervoor zou kiezen om ten overstaan van duizenden televisiekijkers zelfmoord te plegen, ligt volgens haar familie in het feit dat ze zich miskend voelde. Volgens haar moeder was het een manier om te laten zien dat niemand haar ooit zag staan, maar dat dit wel de manier bij uitstek was om voorgoed in het geheugen van mensen gegrift te staan.
Ja, mijn plan was altijd dat als ik voor mijn dertigste nog nooit een liefdesrelatie had gehad dat ik er een eind aan zou maken, helaas ben ik te laf en ik prijs deze vrouw dat ze het lef heeft gehad om een paar weken voor haar dertigste levensjaar mentaal sterk genoeg te zijn om als een legend ten onder te gaan. Vaak heb ik het gevoel alsof ik al 5 jaar dood ben. Werkelijk, een mens kan je mij absoluut niet meer noemen. En buiten dit topic is er werkelijk geen mens die dit kan begrijpen. Ik heb het al ruim een decennia lang opgegeven in mijn omgeving en ben toen overgegaan op total isolation.
En toen plots kwam ik mijn vrouwelijke versie tegen Christine Chubbuck. Het is absoluut scarey hoe erg ik op deze vrouw lijk qua gedachtengang.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Christine_Chubbuck
Christine Chubbuck presenteerde geruime tijd het ontbijtprogramma Suncoast Digest, waarin live-interviews met studiogasten werden afgewisseld met lokale nieuwsonderwerpen. In de rechtstreekse uitzending van 15 juli 1974 pleegde Chubbuck zelfmoord door zich tijdens het voorlezen met een pistool door het hoofd te schieten. Vlak voor haar daad sprak ze de woorden:
In keeping with Channel 40's policy of bringing you the latest in blood and guts, and in living color, we bring you another first: an attempted suicide. (In overeenstemming met het beleid van Channel 40 om u het nieuwste qua bloed en ingewanden te brengen, en in levendige kleuren, hebben we weer een primeur voor u: een zelfmoordpoging.)
om vervolgens haar dood bij duizenden mensen in de huiskamer te brengen.
Vlak na haar overlijden deden veel geruchten de ronde over het motief van haar daad. Familieleden en collega's weten haar zelfmoord aan een combinatie van factoren. Chubbuck zou een eenzame vrouw zijn die moeilijk contact maakte met anderen en niet in staat was relaties aan te gaan. Het zou haar dwarszitten dat ze op haar 29ste nog maagd was en dat ze in haar omgeving waarnam dat vrouwelijke collega's en ex-klasgenoten relaties hadden, kinderen kregen en een eigen leven opbouwden. Chubbuck had naar haar mening niet het eigen leven dat ze bij anderen zag ontstaan, omdat ze teruggetrokken leefde. Ze woonde bij haar moeder thuis en had verder geen vrienden of een relatie. Het enige wat ze had was werk en dat maakte haar somber en depressief, aldus haar moeder in een officiële persverklaring, die daags na Chubbucks overlijden uitkwam. Chubbuck zou het vaak over zelfmoord plegen hebben gehad, hetgeen iedereen afdeed als een schreeuw om aandacht.
Waarom ze ervoor zou kiezen om ten overstaan van duizenden televisiekijkers zelfmoord te plegen, ligt volgens haar familie in het feit dat ze zich miskend voelde. Volgens haar moeder was het een manier om te laten zien dat niemand haar ooit zag staan, maar dat dit wel de manier bij uitstek was om voorgoed in het geheugen van mensen gegrift te staan.
Ja, mijn plan was altijd dat als ik voor mijn dertigste nog nooit een liefdesrelatie had gehad dat ik er een eind aan zou maken, helaas ben ik te laf en ik prijs deze vrouw dat ze het lef heeft gehad om een paar weken voor haar dertigste levensjaar mentaal sterk genoeg te zijn om als een legend ten onder te gaan. Vaak heb ik het gevoel alsof ik al 5 jaar dood ben. Werkelijk, een mens kan je mij absoluut niet meer noemen. En buiten dit topic is er werkelijk geen mens die dit kan begrijpen. Ik heb het al ruim een decennia lang opgegeven in mijn omgeving en ben toen overgegaan op total isolation.
woensdag 9 januari 2019 om 13:11
@phantast: Lieve phantast, welkom terug.
depressiviteit is een potentieel dodelijke ziekte. Net als kanker.
Depressieve mensen hebben veel pijn, chronische pijn. Zielepijn. Vanwege het ondraaglijke en langdurige karakter is het logisch dat ze er op een gegeven moment uit willen stappen.
Ik denk dat je meer gemeen hebt met een suïcidaal iemand dan met de gemiddelde maagd van boven de 30.
depressiviteit is een potentieel dodelijke ziekte. Net als kanker.
Depressieve mensen hebben veel pijn, chronische pijn. Zielepijn. Vanwege het ondraaglijke en langdurige karakter is het logisch dat ze er op een gegeven moment uit willen stappen.
Ik denk dat je meer gemeen hebt met een suïcidaal iemand dan met de gemiddelde maagd van boven de 30.
woensdag 9 januari 2019 om 13:18
Nah, niet echt specifiek in de zin van goede voornemens die nu starten. Ik heb wel dingen die ik me altijd voorneem:
- meer boeken lezen, want ben de laatste jaren minder gaan lezen want Netflix is zo heerlijk makkelijk
- 2x fruit per dag halen en die 250 gram groente
En eigenlijk zou sporten ook wel goed zijn, maar dat neem ik me niet voor, want ik weet toch al dat ik het niet ga doen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 9 januari 2019 om 13:27
Volgens mij mag je er hier best over praten, zolang je maar geen aankondiging doet als ''ik ga zo dadelijk van de brug springen' of hulp vraagt aan forumleden.phantast schreef: ↑09-01-2019 12:41sorry als hier taboe over heerst maar ik ben vaak op youtube te vinden en ik heb best vaak suïcidale gedachten. Ik wil duidelijk maken dat dit de normaalste zaak is in mijn wereldje en dat ik er regelmatig over fantaseer dus voor mij is dit geen taboe meer. Ik weet ook niet of dit tegen de richtlijnen van het forum is. If it is, verwijder dit bericht dan. Ook spijt het mij als ik mensen hiermee confronteer. Vaak wil ik dood en dan bekijk ik filmpjes van mensen die een eind aan hun leven hebben gemaakt, en dan zoek ik de beste methode die bij mij past bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=9VVMpr1c5aA en dan wil ik ze ook wel joinen.
Ja, wel confronterend, maar vooral heel naar voor jouzelf. Ken je het boek Paaz van Myrthe van der Meer? Erg goed boek vind ik over een vrouw die eigenlijk al haar hele leven liever dood is, dan echt serieus suicidaal wordt en 5 maanden in een paaz woont.
Ik heb het onlangs herlezen vanwege de ex van mijn zus met wie het erg slecht ging. Hij krabbelt inmiddels weer een beetje op gelukkig.
Maar voel je je dan geen mens en wil je liever dood puur omdat je geen liefdesrelatie gehad hebt, of speelt er meer?Ja, mijn plan was altijd dat als ik voor mijn dertigste nog nooit een liefdesrelatie had gehad dat ik er een eind aan zou maken, helaas ben ik te laf en ik prijs deze vrouw dat ze het lef heeft gehad om een paar weken voor haar dertigste levensjaar mentaal sterk genoeg te zijn om als een legend ten onder te gaan. Vaak heb ik het gevoel alsof ik al 5 jaar dood ben. Werkelijk, een mens kan je mij absoluut niet meer noemen. En buiten dit topic is er werkelijk geen mens die dit kan begrijpen. Ik heb het al ruim een decennia lang opgegeven in mijn omgeving en ben toen overgegaan op total isolation.
Ik vraag het omdat een liefdesrelatie ook niet heilig is hoor. Je kunt prima gelukkig zijn zonder, maar misschien geldt dat wel niet voor jou.
Je zegt dat je jezelf totaal geïoleerd hebt. Dat klinkt mij dan weer erg en veel te radicaal, als een "een relatie lukt niet, dus isoleer ik me maar helemaal", terwijl er natuurlijk heel veel vormen van contact met mensen mogelijk zijn zonder dat het een relatie is.
Het klinkt meer alsof je het niet meer ziet zitten omdat je je totaal geisoleerd hebt.
woensdag 9 januari 2019 om 13:35
Je kunt zelfs om euthanasie vragen en krijgen als je de depressies niet meer aankunt.
Daar kun je weleens gelijk in hebben.Ik denk dat je meer gemeen hebt met een suïcidaal iemand dan met de gemiddelde maagd van boven de 30.

woensdag 9 januari 2019 om 17:33
Ik denk dat bij hem vooral het gebrek aan enige romantische interactie ooit is. Er is zelfs nog nooit met hem geflirt.
Voor mezelf merk ik althans wel dat het een groot verschil maakt of je nooit romantiek hebt gekend of een klein beetje.

woensdag 9 januari 2019 om 18:33
Om mezelf trouw te blijven heb ik een paar mensen en plekken los moeten laten.
Dat is verre van makkelijk, maar het is wel beter zo.
Hoewel ik op zich weinig heb met nieuwjaar of goede voornemens die specifiek op 1 januari beginnen, kwam het nu wel goed uit dat ik er net rond deze tijd klaar voor was. Dat geeft me wel een beetje het gevoel van 2019 een nieuw boek of verse bladzijde. Alsof ik die mensen en plekken kan achterlaten in 2018. Natuurlijk niet zo simpel zoals het klinkt, maar gevoelsmatig geeft het me net wel dat extra zetje dat het nu 2019 is.
Dat is verre van makkelijk, maar het is wel beter zo.
Hoewel ik op zich weinig heb met nieuwjaar of goede voornemens die specifiek op 1 januari beginnen, kwam het nu wel goed uit dat ik er net rond deze tijd klaar voor was. Dat geeft me wel een beetje het gevoel van 2019 een nieuw boek of verse bladzijde. Alsof ik die mensen en plekken kan achterlaten in 2018. Natuurlijk niet zo simpel zoals het klinkt, maar gevoelsmatig geeft het me net wel dat extra zetje dat het nu 2019 is.

donderdag 10 januari 2019 om 20:03
donderdag 10 januari 2019 om 20:09
Hier een zéér verhelderend topic over Tinder!
relaties/zijn-alle-mannen-zo-simpel/lis ... ges/435099
relaties/zijn-alle-mannen-zo-simpel/lis ... ges/435099

donderdag 10 januari 2019 om 21:33
Op zich zijn er ook wel vrouwen die vluchtige seks willen. Het zou alleen wat handiger zijn als ongeveer evenveel vrouwen als mannen dat zouden willen. En niet 1 vrouw op 50 mannen of zo.
donderdag 10 januari 2019 om 22:53
Ja, nee natuurlijk dat is ook zo hoor. Dat ik daardoor soms depressief ben is ook wel logisch lijkt mij. Ik denk wel dat flirten best lastig is als man zijnde als je er wat minder dan gemiddeld looks bezit. Een ander behoorlijk groot issue is ook dat ik nog steeds naar zestien tot twintigjarige meisjes kijk omdat ik mentaal ben blijven hangen in die levensfase. Alles wat ouder is zie ik al snel als moeder figuur of zo.
Misschien ben ik wel zwaar autistisch, liever niet maar het zou zomaar kunnen. Ik hoef het eigenlijk niet te weten. Het is in elk geval spijtig dat ik nooit vrouwelijke contacten heb mogen hebben rond mijn leeftijd, al was het maar vriendschappelijk. Alle contacten die ik ooit heb gehad waren mannelijk. Een decennium geleden was het vooral seks wat ik miste maar hedendaags is het vooral romantiek, de seksdrive van een man wordt toch met de jaren minder na een bepaalde leeftijd.
Ik weet ook wel hoe relaties , flirten , hoe je een vrouw moet benaderen werkt, dat leer je wel door eindeloos op youtube te kijken , series, en noem maar op.
Op youtube is ook heel veel beeldmateriaal van oudere maagden of mensen die nooit een liefdesrelatie hebben gehad. Eindeloos veel comments van met name mannen op oudere leeftijd tot ver in de vijftig die dit nooit hebben mogen ervaren. Het zijn echt schrikbarend veel mannen die helemaal groen zijn, het lijkt wel alsof het ook een beetje bij deze tijd hoort. Als mannelijke misfit maak je nauwelijks kans om iets te bewerkstelligen bij vrouwen.
Een voordeel is wel dat er zo ontzettend veel informatie beschikbaar is op internet over dit onderwerp dat je als een autist toch bepaalde skills zou kunnen aanleren, niet op de natuurlijke manier maar door te mimicken. Autisme als ik dat al heb is vast niet het enige probleem dat heb ik waarom het niet lukt. Want niet elke autist blijft maagd of kan geen liefde vinden, Het moet een combinatie zijn van autisme, sociale angst, gedragsproblemen, onverzorgd of een uiterlijk minder dan de average joe. Ik denk ook wel dat hoe goed of slecht je het bij de vrouwen doet een afspiegeling is van waar je staat in het leven qua status en succes. Heb je geen vrouwen gehad na zo'n lange tijd als ik dan moet je wel een echte dramatische mislukking zijn of enorme misfit.
Ik snap ook dat gedeelte niet hoe dat werkt, hoe kan ik nou in godsnaam interesse bij vrouwen opwekken op romantische wijze, ik kan mij er gewoon geen voorstelling van maken, alsof dit een andere dimensie is waar ik geen weet van heb. Het heeft ook met alles te maken, je uitstraling, je uiterlijk, je sociale vaardigheden, of je zelfverzekerd bent, of je een bepaalde status hebt, of je een boeiende persoonlijkheid hebt, of je charisma hebt etc Het wordt gewoon vreselijk lastig als je niks hebt van dit alles.
anoniem_379598 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 22:59
9.23% gewijzigd

donderdag 10 januari 2019 om 23:02
thirty five -.- Ik voel mij mentaal ook zo jong omdat ik ook zoveel heb overgeslagen en mijzelf niet heb kunnen ontwikkelen want als je sociaal geïsoleerd leeft dan ontwikkel je je ook niet verder, dan staat de tijd letterlijk stil. Het enige dat je ziet is de steeds ouder wordende reflectie van jezelf terwijl je toch echt het gevoel heb nog achttien te zijn.
Op mijn leeftijd voelt alles te laat nu, alsof tijd het lot heeft beslist maar nog niet helemaal alsof het nog op een heel klein kiertje staat.
anoniem_379598 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:04
13.36% gewijzigd
donderdag 10 januari 2019 om 23:04
LOL
A: maar kan jij voetballen?
B: jazeker, ik heb veel Youtube gekeken en voetbalanalyses gezien van de beste voetballers
A maar heb je ooit op het trainingsveld gestaan?
B: huh?
Sorry phantast, hier val je toch echt door de mand.

donderdag 10 januari 2019 om 23:07
Kan je niet echt met voetbal vergelijken, dat zijn talenten en vaardigheden die vaak niet aan te leren zijn. Je moet dan tenminste een goede basis bezitten.
Ik wil niet beweren dat ik weet hoe het moet, ik weet alleen dat ik mij er een voorstelling bij kan maken. ALs ik in de jaren 70 had geleefd dan had ik helemaal nooit iets kunnen weten omdat er toen waarschijnlijk helemaal weinig informatie beschikbaar was.
Nu kijk ik toch beeld materiaal en ga ik over dingen nadenken.
Ik kan dus van afstand zien hoe het in zijn werk gaat, kan mij er een voorstelling bij maken maar waarschijnlijk niet uitvoeren door allerlei angsten.

donderdag 10 januari 2019 om 23:10
Ik heb me op bepaalde (romantische) gebieden ook maar traag of laat ontwikkeld, maar ik heb me toch altijd alleen tot vrouwen van mijn eigen leeftijd of wat ouder aangetrokken gevoeld. Als ik nu vrouwen van bv begin twintig zie, dan kunnen ze wel knap zijn, maar ik val daar gewoon echt niet op. Ondanks dat ik nog minder ervaring heb dan veel twintigjarigen, val ik toch echt niet op ze.