Welke camping in NL met kinderen en privé-sanitair

09-01-2019 18:55 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Google is zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. We willen in de zomervakantie graag kamperen met onze tent in Nederland.

Wie weet een leuke camping met:
- privé-sanitair
- recreatieteam voor de kinderen (3 en 5)
- grasveldjes (geen zand!) met zicht op speeltuintje
- zwembad(je)
- een beetje bebossing op/rond de plekken
Niet in Drenthe, Groningen of Overijssel.

Ik lees graag jullie ervaringen! (En waar moeten we niet naar toe?)

Op het lijstje staan inmiddels:
De Droomgaard
De Bosgraaf
De Paal
Schatberg Sevenum
Ter Spegelt
Ons Buiten
Hof Domburg
Koorn-aar
Bremakker
anoniem_218559 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 20:39
18.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
prive sanitair zou ik gewoon huisje boeken, die hokjes zijn altijd zo klein en warm.. pff

Qua camping Berenkuil in Grolloo. Geen privé sanitair maar wel super leuk !
Alle reacties Link kopieren
Camping de kleine wolf in Ommen!
Smile while you still have teeth!
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen zand?
Dat is toch juist heerlijk voor kinderen: zandkastelen bouwen enzo?
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, nog één toevoeging, geen Drenthe, Groningen of Overijssel. Zal dit ook in de OP zetten.
Alle reacties Link kopieren
Vajén schreef:
09-01-2019 19:00
Camping de kleine wolf in Ommen!
Is dat die waarvoor je telkens reclame op TV ziet? Die heeft toch geen prive-sanitair?
fizz wijzigde dit bericht op 09-01-2019 19:05
10.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
09-01-2019 18:57
prive sanitair zou ik gewoon huisje boeken, die hokjes zijn altijd zo klein en warm.. pff

Qua camping Berenkuil in Grolloo. Geen privé sanitair maar wel super leuk !
Dank je! De Berenkuil is inderdaad fantastisch, maar ook behoorlijk bij ons in de buurt.

Privé-sanitair maakt dat man wil kamperen. En dat is toch veeeele malen leuker dan een huisje...
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-01-2019 19:03
Is dat die waarvoor je telkens reclame op TV ziet?
Ook Ommen is te dichtbij. Sorry...
Alle reacties Link kopieren
ik_ben_moppie70 schreef:
09-01-2019 19:00
Waarom geen zand?
Dat is toch juist heerlijk voor kinderen: zandkastelen bouwen enzo?
Zandbak, prima! Zandondergrond vinden wij niet fijn kamperen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw84 schreef:
09-01-2019 19:04
Ook Ommen is te dichtbij. Sorry...
Ik reageerde op de post van Vajen. Is volgens mij ook geen camping met prive-sanitair.
Alle reacties Link kopieren
In Eersel, Ter Spegelt. Die camping heeft alles erop en eraan, maar is wel heel erg groot.
Privé sanitair? Het maakt op zo'n camping niet uit of je in een huisje zit of in een tent? Als je buiten zit voor je huisje maak je ook onderdeel uit van de camping hoor.

Verder ben ik meer van het principe.... badslippers aan en gaan. Dat het schoon is vind ik wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vroeger wel eens op een camping in Andijk gestaan met privésanitair, ik weet niet of die nog steeds bestaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
https://www.campingsprivesanitair.nl/
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ons Buiten in Oostkapelle


Wij huren altijd een huisje op een camping. Dat vind ik wel anders dan kamperen met privé-sanitair. In een huisje is het toch wat meer “op jezelf”. Wat wij niet erg vinden hoor.
En ik vind een huisje fijner en ruimer dan een caravan. :)
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
09-01-2019 19:11
Privé sanitair? Het maakt op zo'n camping niet uit of je in een huisje zit of in een tent? Als je buiten zit voor je huisje maak je ook onderdeel uit van de camping hoor.
Mijn ouders hebben een eigen huisje op een camping, maar het is wel anders of je in een huisje zit of op een kampeerveldje staat. Wij vinden dat niet erg, we vinden die rust wel lekker, maar ik kan me voorstellen dat als je het leuk vindt om de hele dag mensen om je heen te hebben of om contact te leggen met anderen, je kiest om te gaan kamperen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Camping de Paal in Bergeijk (Noord-Brabant)! Heeft Supercomfortplaatsen met eigen sanitair en op ieder veldje een klein speeltuintje. Verder dicht bij de natuur en heel veel leuks voor kinderen van die leeftijd. Animatieteam, grote zandvlakte om te spelen en binnen- en buitenzwembad.
De kampeerveldjes zijn redelijk klein dus goed te overzien. Ik ken verschillende mensen die er zijn geweest en iedereen is heel positief.
Alle reacties Link kopieren
Als dat privé sanitair je zo hoog zit waarom dan geen toilettent met chemisch toilet? Kun je gewoon overal gaan staan. En ik zie niet zo veel verschil tussen een simpel huisje en een tent eigenlijk. De charme van kamperen is het vele buiten zijn en dat is met zo'n houten tentje precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook Ons Buiten in Oost Kapelle zeggen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Koop een porta potti en een wc tent.
Dan heb je overal je privé sanitair.
Hof Domburg heeft zulke plekken.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
09-01-2019 19:18
Mijn ouders hebben een eigen huisje op een camping, maar het is wel anders of je in een huisje zit of op een kampeerveldje staat. Wij vinden dat niet erg, we vinden die rust wel lekker, maar ik kan me voorstellen dat als je het leuk vindt om de hele dag mensen om je heen te hebben of om contact te leggen met anderen, je kiest om te gaan kamperen.
Wat jij zegt klopt helemaal! Wij hebben een paar jaar een stacaravan gehuurd op verschillende campings.
En juist het jaar op De Kleine Wolf (inderdaad die van de reclame) heeft ons doen besluiten om een vouwwagen aan te schaffen.
We zaten in een prachtige caravan, voorzien van alle gemakken, maar zo afgeschermd van de rest van de camping!
Wij wilden ook op zo’n veldje staan, net als de rest. Dat is toch echt heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
09-01-2019 19:11
Privé sanitair? Het maakt op zo'n camping niet uit of je in een huisje zit of in een tent? Als je buiten zit voor je huisje maak je ook onderdeel uit van de camping hoor.

Verder ben ik meer van het principe.... badslippers aan en gaan. Dat het schoon is vind ik wel belangrijk.
Ik ben van hetzelfde principe. Man niet. Ik wil heel graag in een tent en man wil mee, mits er privé-sanitair is en daarin kom ik hem graag tegemoet.
Geloof me, die discussie is hier thuis al heel vaak gevoerd. Ik ben blij met deze uitkomst!
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-01-2019 19:08
In Eersel, Ter Spegelt. Die camping heeft alles erop en eraan, maar is wel heel erg groot.
Dank je! Ik zoek 'm op.
Alle reacties Link kopieren
stempelinkt schreef:
09-01-2019 19:16
Ons Buiten in Oostkapelle


Wij huren altijd een huisje op een camping. Dat vind ik wel anders dan kamperen met privé-sanitair. In een huisje is het toch wat meer “op jezelf”. Wat wij niet erg vinden hoor.
En ik vind een huisje fijner en ruimer dan een caravan. :)
Komt op mijn lijstje!
Wij hebben een grote tent. We zullen zien!
En inderdaad, afgelopen jaar hebben we in verband met de jongste in een soort tenthuisje gezeten. Die stonden niet op de kampeervelden, waardoor het spelen met andere kinderen al anders verloopt. Ik vond de beleving ook echt anders dan in een echte (ruime) tent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven