Wat nemen we mee naar een pretpark?

10-01-2019 13:31 217 berichten
Binnenkort hebben we een dagje efteling gepland. Nu bedacht ik mij dat iets anders dan kleffe broodjes meenemen misschien wel lekker is.

Maar eigenlijk kom ik niet verder dan verschillende soorten wraps.

We kunnen uiteraard wel gewoon broodjes, fruit en komkommer mee nemen. maar eigenlijk ben ik op zoek naar wat inspiratie.

Wat nemen jullie mee aan eten?
anoniem_356417 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:50
1.27% gewijzigd
ja als ik dat zelf niet had kunnen bedenken dan had ik dit topic niet hoeven openen he.
Maar inderdaad, die discussie is al geweest en ik heb al wat lekkere ideeen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo'n winterpicknicker maar vind het vaak leuk om dingen mee te nemen (in de zomer op de fiets, in het vliegtuig om het eten te vermijden, naar de dierentuin etc). Ik heb ook een hele set bentoboxen, een zwitsers mesje en thermoskannen enzo. Dus als je niet ver hoeft te sjouwen, kun je denken aan:

- verse croissantjes, koffiebroodjes of een gevulde koek
- een thermos met koffie verkeerd, of chocokoffie
- een fruitsalade (eventueel in ziplocks apart verpakken)
- vers brood, gekookte eieren, een stuk emmentaler
- gegrilde groenten, geschaafde parmezaan (apart verpakken)
- een thermos met soep
- Dadels, noten, kokosblokjes, gedroogd fruit
- reep pure chocolade
madamejean wijzigde dit bericht op 10-01-2019 15:22
4.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
10-01-2019 13:45
Waarom is dat flauw, het is gewoon zo. En ja het is duur daar maar wij gaan niet elke week naar een pretpark. En ik heb echt een schurfthekel aan het gesjouw met eten en drinken. Had ik als kind ook al.
Maar ik snap wel dat wanneer je een gezin hebt dat je dat doet maar wij zijn maar met zijn 2 dus die 2 bakken koffie een paar saucijzenbroodjes en een frietje kost ons de kop niet.
ik snap het ook niet, die ene keer in het jaar dat je naar een pretpark gaat, nou dan betaal ik 30 euro voor een maaltijd. en dan ga ik niet lopen slepen. daar heb ik ook zo’n hekel aan.
Maar goed, flauw slaat misschien meer op dat de vraag van TO was welk eten ze mee moest nemen en niet of ze eten mee zou nemen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een Lidl in de buurt? Ik haal daar altijd van die lekkere broodjes. Ze hebben daar ook kant en klare smoothies in kleine flesjes. Dat vinden de kinderen een groot feest.

Wij nemen meestal wat bakjes Griekse yoghurt mee, doppers met water, lekkere broodjes, krentenbollen en bananen. Maar dat is wel in de zomer. Voor de winter weet ik het niet zo goed.

Als ik voor elke keer dat ik honger heb op een dag iets moet kopen ga ik failliet ;-D
Hallo?!
Dat lijkt me pure arme zo in de winter. Je zou wat door de supermarkt kunnen wandelen om ideeen op te doen. Ik zou het houden op ieder een flesje water en wat liga’s en daar lekker inde warmte wat eten. Zo extreem duur is het ook niet.
Zak worstenbroodjes
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
10-01-2019 15:22
ik snap het ook niet, die ene keer in het jaar dat je naar een pretpark gaat, nou dan betaal ik 30 euro voor een maaltijd. en dan ga ik niet lopen slepen. daar heb ik ook zo’n hekel aan.
Maar goed, flauw slaat misschien meer op dat de vraag van TO was welk eten ze mee moest nemen en niet of ze eten mee zou nemen.
Ik ben dol op reizen en wandelen enzo, en als ik dan ergens heen loop wil ik graag daar mijn eigen lekkere eten kunnen opeten, niet omdat het goedkoop is maar omdat het lekker is. Dan maar sjouwen. Ik eet het wel zsm op, dan loop ik er niet zo lang mee.
MadameJean schreef:
10-01-2019 15:28
Ik ben dol op reizen en wandelen enzo, en als ik dan ergens heen loop wil ik graag daar mijn eigen lekkere eten kunnen opeten, niet omdat het goedkoop is maar omdat het lekker is. Dan maar sjouwen. Ik eet het wel zsm op, dan loop ik er niet zo lang mee.
TO heeft geen lekker eten. Ze opent namelijk een topic met wat anderen lekker zouden vinde. Om mee te nemen. Ik zou een maandje langer doorsparen TO. Om nou met 3 graden en ijskoude handen je broodje naar binnen te happen lijkt me weinig feestelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten ook altijd daar (gezin van 5) maar dan nog sleep ik veel mee.
Op 1 bakje friet red je het toch niet van 10 tot 18 uur?

Wij hebben altijd een dopper, snoepjes, bifi-worstjes, komkommer, fruit mee. Onderweg naar de Efteling toe gaan de belegde broodjes op, dus meestal blijven dan de krentenbollen over voor in het park, en als avondeten eten we dan vaak in het park.
Oh en oreo's gaan ook standaard mee, 2 rollen in verschillende smaken.
manunui wijzigde dit bericht op 10-01-2019 15:34
8.61% gewijzigd
MadameJean schreef:
10-01-2019 15:28
Ik ben dol op reizen en wandelen enzo, en als ik dan ergens heen loop wil ik graag daar mijn eigen lekkere eten kunnen opeten, niet omdat het goedkoop is maar omdat het lekker is. Dan maar sjouwen. Ik eet het wel zsm op, dan loop ik er niet zo lang mee.
Ik laat me graag verleiden door alle heerlijke snacks op zo'n dagje uit. Eigen eten eet je al zo vaak. Bovendien, al die heerlijke geurtjes, wie kan dat nu weerstaan?
Manunui schreef:
10-01-2019 15:32
Wij eten ook altijd daar (gezin van 5) maar dan nog sleep ik veel mee.
Op 1 bakje friet red je het toch niet van 10 tot 18 uur?
Bij elke attractie staat wel een andere snackkraam. Poffertjes, friet, broodje hotdog, tortilla, loempia etc
Banpaal schreef:
10-01-2019 15:25
Dat lijkt me pure arme zo in de winter. Je zou wat door de supermarkt kunnen wandelen om ideeen op te doen. Ik zou het houden op ieder een flesje water en wat liga’s en daar lekker inde warmte wat eten. Zo extreem duur is het ook niet.

Dat vind ik van elk seizoen. Heet water en cup a soup? Een blik koude knakworsten? Zelf worst en kaas zitten snijden?
Inderdaad, spaar nog even door.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-01-2019 15:35
Bij elke attractie staat wel een andere snackkraam. Poffertjes, friet, broodje hotdog, tortilla, loempia etc
Dat snap ik ook wel, alleen als je met 5 man al je tussendoortjes ook koopt ben je echt niet klaar voor die €30 die hier eerder genoemd werd.
Wij nemen drinken en wat fruit mee.
De rest kopen we gewoon in het park.
Manunui schreef:
10-01-2019 15:39
Dat snap ik ook wel, alleen als je met 5 man al je tussendoortjes ook koopt ben je echt niet klaar voor die €30 die hier eerder genoemd werd.
Dat klopt. Maar dan spaar je even door zodat je er een echt dagje uit van kan maken naar mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-01-2019 15:35
Dat vind ik van elk seizoen. Heet water en cup a soup? Een blik koude knakworsten? Zelf worst en kaas zitten snijden?
Inderdaad, spaar nog even door.

Hou op schei uit! Dat gesjouw alleen al, dat wil je toch niet?!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-01-2019 15:41
Dat klopt. Maar dan spaar je even door zodat je er een echt dagje uit van kan maken naar mijn idee.
Dat kan. Zo maakt ieder zijn eigen keuzes.
Afgelopen zomer had ik met de kinderen een pretpark abonnement, en ze kregen echt wel een ijsje of een keer zo'n aardappelding op een stokje, maar verder namen we gewoon eten en tussendoortjes mee. Ideaal voor ons.
Manunui schreef:
10-01-2019 15:46
Dat kan. Zo maakt ieder zijn eigen keuzes.
Afgelopen zomer had ik met de kinderen een pretpark abonnement, en ze kregen echt wel een ijsje of een keer zo'n aardappelding op een stokje, maar verder namen we gewoon eten en tussendoortjes mee. Ideaal voor ons.
Dat is toch een geheel andere situatie?
Ja want zonder friet of andere snacks in het park zelf is het geen dagje uit inderdaad.

Weet je, ik wil gewoon geen eten daar kopen. Ik vind het te duur, het kost allemaal al genoeg.
Wat maakt het uit dat ik ervoor kies om daar geen eten te kopen? Wat is het probleem? Jullie hoeven niet mee he, gelukkig niet zelfs.
Ik geef toch ook geen commentaar op jullie geld en pinpassen die mee gaan zodat jullie daar je eten kunnen kopen?

Ik neem broodjes mee, maar op 1 of 2 broodjes red ik het ook niet de hele dag. We nemen doppers mee om bij te vullen met erge dorst en pakjes drinken.

Wij gaan graag naar de efteling, en nu is er toevallig een studiedag waarbij we allebei vrij kunnen nemen. Dat kan niet altijd.
Heeft niets met door sparen te maken maar met planning.
Ik kocht ook gewoon daar. Niet alleen vanwege het 'gesjouw' wat al een crime is, maar ook omdat het een dagje uit was. De kinderen worden daar om elke hoek verleidt met lekker dingen zoals patatjes en pannekoeken en dan zou ik aankomen met mijn 'Nee lieverd, hier heb je een ijskoude kleffe geplette krentenbol of bolletje kaas' of gezellig 'picknicken' in de winterse kolerekou ergens buiten. Zomers kan dat best maar met dit weer? Ach gossie. Dat vindt ik echt sneu. Een dagje uit is een dagje uit. Het was niet zo dat we dat wekelijks deden.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 15:54
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-01-2019 15:32
Ik laat me graag verleiden door alle heerlijke snacks op zo'n dagje uit. Eigen eten eet je al zo vaak. Bovendien, al die heerlijke geurtjes, wie kan dat nu weerstaan?
Ik ben wel dol op friet, maar verder vind ik eten vaak zo tegenvallen. Mijn eigen dingen zijn echt lekkerder! Ik heb zelfs een ice pack voor halve flesjes champagne gekocht, kom maar door met die picknicks in de zon.
Banpaal schreef:
10-01-2019 15:48
Dat is toch een geheel andere situatie?
Maar wat maakt jou dat uit?
Oprechte vraag.
Doe ik mijn kinderen tekort omdat ze geen friet in de efteling krijgen? Want als dat zo is, nou bel veilig thuis dan maar hoor!

En nee, het is geen andere situatie, de eerste zin is: zo maakt iedereen zijn eigen keuze.
"Het is toegestaan om je eigen eten en drinken mee het park in te nemen. Het is echter niet toegestaan om meegenomen etenswaren te nuttigen in de horecagelegenheden en op de daarbij behorende terrassen. Op de verschillende picknickvelden in het park is het wel toegestaan om je zelf meegebrachte etenswaren op te eten."

En met DIT weer op een picknick veldje... Nee dat zou ik ze niet aandoen. Niks mis mee in de lente op een mooie dag of in de zomer maar in de winter buiten moeten eten?
Orangetree schreef:
10-01-2019 15:52
Ik kocht ook gewoon daar. Niet alleen vanwege het 'gesjouw' wat al een crime is, maar ook omdat het een dagje uit was. De kinderen worden daar om elke hoek verleidt met lekker dingen zoals patatjes en pannekoeken en dan zou ik aankomen met mijn 'Nee lieverd, hier heb je een ijskoude kleffe geplette krentenbol of bolletje kaas' of gezellig 'picknicken' in de winterse kolerekou ergens buiten. Zomers kan dat best maar met dit weer? Ach gossie. Dat vindt ik echt sneu. Een dagje uit is een dagje uit. Het was niet zo dat we dat wekelijks deden.
Ja het is echt verschrikkelijk dat ze naar de efteling gaan. In de kou, echt heel erg.
En dan krijgen ze inderdaad een broodje, met kaas, geplet uit te tas.

BEL VEILIG THUIS
NU!

ga ik mij evne in een hoekje zitten schamen
JuliaChild schreef:
10-01-2019 15:56
Ja het is echt verschrikkelijk dat ze naar de efteling gaan. In de kou, echt heel erg.
En dan krijgen ze inderdaad een broodje, met kaas, geplet uit te tas.

BEL VEILIG THUIS
NU!

ga ik mij evne in een hoekje zitten schamen
Wat reageer je overtrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven