Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Kan iemand zich nog de Troelie Woelies herinneren? Kan helaas geen plaatje plakken. En wie is er vroeger nog naar de schooltandarts geweest?
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
08-01-2019 22:29
Waar ik nu ook ineens aan moet denken...
Bij verjaardagspartijtjes werden er altijd heel veel kinderen in een auto gepropt.
Op de achterbank pasten er makkelijk vier, en er konden ook nog wel wat kinderen dubbelgeklapt achter in de kattenbak. (we hadden een stationcar).
Dit inderdaad! De kattenbak :lol:
boontje80 schreef:
10-01-2019 20:12
Leuk topic!

Kan iemand zich nog de Troelie Woelies herinneren? Kan helaas geen plaatje plakken. En wie is er vroeger nog naar de schooltandarts geweest?
Ja ik ken ze nog de Troelie Woelies! Ik kan helaas ook nog geen plaatjes plakken. Schooltandarts in witte bus: check
Alle reacties Link kopieren
De schooltandarts kwam altijd een week nadat ik bij onze eigen tandarts was geweest.

Troeliewoelies ben ik te oud voor.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, die!
Zouden onze kinderen als ze +/- 40 zijn ook zo blij aan hun kindertijd terug denken? Of verwennen we ze zo erg dat ze zich de kleinere dingen niet meer zullen herinneren?
boontje80 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 20:51
Reden: Aanvulling
34.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit naar de schooltandarts geweest. Mijn moeder was er zo bang voor dat wij naar een gewone tandarts gingen. Ik moest op school wel een brief inleveren dat wij onze eigen tandarts hadden en niet mee hoefden te doen met de schooltandarts en de wekelijkse fluorbehandeling. Zat ik als enige in de klas niet te spoelen met een bekertje fluorwater.
Hadden jullie ook schoolmelk in de plastic bekertjes met een aluminium dekseltje? Ik vond het zo vies, de melk werd om half 9 al in de klas gezet voor de pauze om 10 uur. Was dus al lauw warm als je het dronk.
Alle reacties Link kopieren
Pepermint_Patty schreef:
10-01-2019 20:44
Ik ben nooit naar de schooltandarts geweest. Mijn moeder was er zo bang voor dat wij naar een gewone tandarts gingen. Ik moest op school wel een brief inleveren dat wij onze eigen tandarts hadden en niet mee hoefden te doen met de schooltandarts en de wekelijkse fluorbehandeling. Zat ik als enige in de klas niet te spoelen met een bekertje fluorwater.
Hadden jullie ook schoolmelk in de plastic bekertjes met een aluminium dekseltje? Ik vond het zo vies, de melk werd om half 9 al in de klas gezet voor de pauze om 10 uur. Was dus al lauw warm als je het dronk.
Wekelijks fluor spoelen op school kan ik me niet herinneren en schoolmelk ook niet. Per school/regio waarschijnlijk anders.
Snoesje666 schreef:
10-01-2019 20:31
De schooltandarts kwam altijd een week nadat ik bij onze eigen tandarts was geweest.

Troeliewoelies ben ik te oud voor.

Afbeelding
Ah wat zijn ze snoezig die Troelie Woelies, ik ga kijken of k ze kan vinden op mp. Ik verzamel oud speelgoed die me aan mijn jeugd doen denken (het mag ookk lelijk zijn). al waren de Troelies van mijn jongere zusje. Zij had ook een Dufty huis. Ik heb nu een Dufty huis met naar bloemetjes ruikende Dufties van mp. Mn dochtertje vindt het ook leuk.
@snoesje666, mag ik vragen hoe jij die plaatjes plakt op dit forum?
oudebaas schreef:
01-01-2019 19:55
Wij hadden een Fabeltjeskrant beschuitbus

Afbeelding
Die fabletjeskrant beschuitbus zal ik wel willen hebben.
RikM schreef:
08-01-2019 19:26
Veel herkenbaar snoep op deze pagina :)

Afbeelding
Raiders at ik graag met mn zusje op zondagochtend als mn ouders uit wilden slapen. Toen de naam veranderde in Twix at ik ze niet meer.
Calamitycat schreef:
08-01-2019 20:09
Afbeelding
Kilo's van gegeten.
Dit is gewoon kunst, waar kan ik deze nog scoren?
ADM schreef:
08-01-2019 20:49
Magische speelbom

Afbeelding
Heel cool deze: WANT!
boontje80 schreef:
10-01-2019 20:12
En wie is er vroeger nog naar de schooltandarts geweest?

Hou op schei uit. Dan moest je zo'n plastic gebit in met fluor erin. Wat was dat goor!
Snoesje666 schreef:
08-01-2019 22:02
Blauwe besjes geven mooiere vlekken.

Maakten jullie ook jeukpoeder van pitjes?


Afbeelding
Nee, wij maakten er jam van.
Snoesje666 schreef:
01-01-2019 10:41
Volgens mij komt er veel minder adhd voor als de snelheid van kindertelevisieprogramma's weer naar het niveau van de jaren 70 gaat. De Freggles vond ik al aardig hyper.

Afbeelding
Love them!
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-01-2019 21:00
Hou op schei uit. Dan moest je zo'n plastic gebit in met fluor erin. Wat was dat goor!
Schijnt tegenwoordig nog net zo goor te zijn als ik mijn kokhalzend (drama)kind moet geloven ...
sportivia schreef:
08-01-2019 22:41
Deze kreeg ik altijd van mijn oma:

Afbeelding

En bij haar at ik voor het eerst pindakaas met hagelslag. Vind ik nog steeds lekker.
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
10-01-2019 20:50
@snoesje666, mag ik vragen hoe jij die plaatjes plakt op dit forum?
[ img ] link-van-het-plaatje-liefst-met-de-extensie-jpg [ /img ]

Gewoon [ img ] en [ /img ] ervoor en erachter plaatsen. Zonder spaties.

Je moet volgens mij wel 200 postings op je naam hebben.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 21:16
6.22% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
boontje80 schreef:
10-01-2019 20:43
Jaaa, die!
Zouden onze kinderen als ze +/- 40 zijn ook zo blij aan hun kindertijd terug denken? Of verwennen we ze zo erg dat ze zich de kleinere dingen niet meer zullen herinneren?
Dat zou jammer zijn.
boontje80 schreef:
10-01-2019 21:06
Schijnt tegenwoordig nog net zo goor te zijn als ik mijn kokhalzend (drama)kind moet geloven ...

Geloof ze maar, want het was echt echt echt heel erg smerig. Je moest het ook een paar minuten in je mond houden. Dat voelde als een eeuwigheid.
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
10-01-2019 21:06
Schijnt tegenwoordig nog net zo goor te zijn als ik mijn kokhalzend (drama)kind moet geloven ...
Zoon is nu 16 en heeft zijn laatste bitje fluor net gehad. Nog even doorbijten voor je (drama)kind.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
10-01-2019 21:09
Afbeeldinglink-van-het-plaatje-liefst-met-de-extensie-jpg[/img]

Gewoon Afbeelding ervoor en erachter plaatsen.
Je moet volgens mij wel 200 postings op je naam hebben.
Dankjwel :rose: , ik ga het proberen. Ik denk dat ik wel aan die 200 kom.
merle78 schreef:
10-01-2019 21:12
Dankjwel :rose: , ik ga het proberen. Ik denk dat ik wel aan die 200 kom.

Daar ben je al lang overheen joh, je hebt al 1670 posts.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
10-01-2019 20:53
Die fabletjeskrant beschuitbus zal ik wel willen hebben.
Ik heb er drie. Eén zoals op het plaatje, met Lowieke de Vos, één met Meneer de Raaf, en één met Juffrouw Ooievaar. Volgens mij kon je ze destijds bij AH kopen. Wil je ze hebben?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven