Entertainment alle pijlers

Meest overrated boek

12-01-2019 13:08 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, in navolging van het draadje hier over favoriete boeken ben ik wel eens benieuwd; welk boek, dat alom bejubeld wordt, vond jij nu echt zwaar overrated?

TO trapt af: Wuthering Heights van Emily Brönte. Vreselijk en niet om door te komen!
COtweepuntnul schreef:
12-01-2019 22:04
Waar moet je precies doorheen prikken dan?
De eerlijkheid. Daarnaast, dit zijn juist mannen die vrouwen heel hoog hebben zitten, en nog grappig zijn ook.
Oorlog en Vrede van Tolstoj, na 3 bladzijden had ik er schoon genoeg van. Niet om door te komen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Castor1975 schreef:
12-01-2019 22:09
De eerlijkheid. Daarnaast, dit zijn juist mannen die vrouwen heel hoog hebben zitten, en nog grappig zijn ook.
Dat ze grappig zijn is een mening.

Ik heb zelf niet de indruk dat Brusselmans vrouwen hoog heeft zitten.

Hoe zit het dan? Je hebt vrouwen hoog zitten dus schrijf je er maar rare expliciete dingen over? Lomp en beledigend?
Fladderak schreef:
12-01-2019 21:45
Bij de boeken van A.F.th van der Heijden kom ik niet verder dan pagina 20. Na Tonio diverse boeken geprobeerd maar wat een miskopen zijn dat geweest.
Oh man...Genoten van de Tandeloze Tijd en de Movo-serie.
Mutsje78 schreef:
Oorlog en Vrede van Tolstoj, na 3 bladzijden had ik er schoon genoeg van. Niet om door te komen.
Ja! Ook gewoon echt ingewikkeld met te veel karakters...

Ik heb één keer geprobeerd om een werk van Herman Brusselmans te lezen, maar daar was ook echt niet doorheen te komen. Vooral dat taalgebruik was echt vreselijk.
Castor1975 schreef:
Nou en, ik vind brusselmans niet grappig. Bukowski ben ik nooit aan begonnen.
Ik pretendeer nergens een literatuurkenner te zijn, maar wat ik niet leuk vind lees ik gewoon niet.
Ik durf bijna niet maar daar gaan we.

Lord of the Rings.

Mooie films. Maar de boeken... ik kom er niet doorheen. En ik ben iemand die veel en vaak leest. Maar bij LOTR val ik in slaap. Hoe lang kun je een bos beschrijven? Toch geen 20 pagina's lang?
Is De ontdekking van de hemel al genoemd?
De Celestijnse belofte --- Vreselijk

De Welwillenden --- Hoewel het boek me echt aangreep, vond ik het veel te minitieus geschreven.

De jongen in de gestreepte pyjama --- Dit verhaal kon in 1 hoofdstuk worden verteld en bovendien heel voorspelbaar.
anoniem_357619 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 22:23
Reden: spelling error
0.40% gewijzigd
COtweepuntnul schreef:
12-01-2019 22:11
Dat ze grappig zijn is een mening.

Ik heb zelf niet de indruk dat Brusselmans vrouwen hoog heeft zitten.

Hoe zit het dan? Je hebt vrouwen hoog zitten dus schrijf je er maar rare expliciete dingen over? Lomp en beledigend?
Haha, ik vind het leuk om op te kunnen merken dat je best wel humor ten toon kan spreiden....
-Darkside- schreef:
12-01-2019 22:15
Nou en, ik vind brusselmans niet grappig. Bukowski ben ik nooit aan begonnen.
Ik pretendeer nergens een literatuurkenner te zijn, maar wat ik niet leuk vind lees ik gewoon niet.
Moet je ook vooral niet doen....ik lees ook alleen dingen die ik wél leuk of mooi denk te vinden....
50 Tinten grijs.
De Milleniumtrilogie.
Da Vinci code.
Al die boeken die met veel bombarie worden aangekondigd .zijn voor mij niks .
Hoef ik niet eens aan te beginnen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Castor1975 schreef:
12-01-2019 22:22
Haha, ik vind het leuk om op te kunnen merken dat je best wel humor ten toon kan spreiden....
Maar leg es uit dan?
COtweepuntnul schreef:
12-01-2019 22:30
Maar leg es uit dan?
Nee joh....als ik jou was gewoon geen Brusselmans lezen, er zijn genoeg andere mooie boeken.....
:roll:
Stromboli van Saskia Noort was ook vreselijk

Ik verwachte een thriller, maar kreeg iets totaal anders
calvijn1 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 10:19
11.00% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
12-01-2019 22:46
Stromboli van Esther Verhoeff was ook vreselijk

Het was ook niet aangekondigd als een thriller maar als een roman.
calvijn1 schreef:
12-01-2019 22:46
Stromboli van Esther Verhoeff was ook vreselijk

Is van Saskia Noort, niet van Esther Verhoeff
Nothing happens for a reason
Zout op mijn huid.

Zo´n beetje alles van Konsalik. In één zin een huis in een bos beschrijven en dan een halve bladzijde verder zijn, blegh.

Millennium. Daarin zijn een paar passages die me aanspreken én die meteen het hele verhaal vertellen. Gelukkig kan ik heel snel lezen/filteren, dus ik heb ze wel alledrie gelezen.

De boeken van Tess Gerritsen. Het eerste boek dat ik las was geweldig. Het tweede boek was goed. Vanaf het derde boek kende ik de schrijfstijl en kon al zo´n beetje voorspellen wat er ging gebeuren. Na het vierde boek ben ik ermee gestopt.

Komt een vrouw bij de dokter vond ik dan wel weer aangrijpend. Misschien voornamelijk omdat mijn vader stierf aan kanker, bepaalde stukken waren gewoon heel herkenbaar. De schuingedrukte teksten heb ik overheen gelezen, die vond ik niet interessant voor het verhaal waar het om gaat.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Heerlijk gelachen om dit topic.
Eens met 50 tinten (1ste boek ging nog wel, maar die 2e..), Harry mulisch, Sonny boy, griet op de beeck,

En ik hou juist van Harry Potter! En Virginia Andrews haha! Gaan vanaf jeugdjaren al in herhaling.

En Willem Frederik Hermans - au pair. Las op zich ok, en toe moest ik verslag van maken en ging internet raadplegen. Leek wel of heel ander boek had gelezen.... zo vreemd! Snap er nog steeds niets van.
De edele kunst van nog giving a fuck. Of wordt het na de eerste helft beter?
50 tinten.. vreselijk. Nog niet eens op de helft gekomen van het eerste boek. Heb de biografie van Bill Clinton al 2x weggelegd, kom er niet doorheen. 85.000 bladzijden ook nog.
Always look on the bright side of life
Een oudje: De Celestijnse belofte deel 1 en nog erger deel 2. Let maar eens op de vrijmarkt in het Vondelpark met koningsdag; deze titels liggen bijna op ieder kleedje.
Het Achterhuis.
Heel triest wat de familie en vele anderen is overkomen, maar ik had als kind na 3/4 van het boek, ja nu weet ik het wel.Later nog eens in begonnen, maar mijn idee was niet veranderd, nog steeds triest maar nog steeds niet door te komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik weet er nog één; Turks Fruit van Jan Wolkers. Het is al een hele tijd geleden dat ik die heb gelezen dus misschien moet ik het opnieuw proberen , maar toen vond ik het vreselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven