Meest overrated boek
zaterdag 12 januari 2019 om 13:08
zondag 13 januari 2019 om 14:26
Betty_Slocombe schreef: ↑13-01-2019 11:37Oh ja. Doet me denken aan die ellendige Joachim Stiller van Hubert Lampo. Dat werd je dan geacht te lezen als kind van 16.
Ik vond het wel een mooi boek. Maar als je niet al depressief was, dan wérd je het wel.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 13 januari 2019 om 14:33
watdachtjehiervan schreef: ↑13-01-2019 14:02In de ondekking van de hemel ben ik niet ver gekomen. Iemand zei tegen me dat je je door de eerste 100 blz moet heen worstelen en dat het dan beter wordt. Ja, dag. Een boek moet me wel vrijwel meteen pakken. Anders leg ik het weg.
Klopt. Het begin is moeilijk. Ik vond het uiteindelijk wel een heel mooi boek.
Dacht daarna: ik lees nog 's wat van Mulisch. En kwam er toen achter dat hij in elk boek hetzelfde 'trucje' doet. Toen ben ik afgehaakt.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 13 januari 2019 om 15:48
zondag 13 januari 2019 om 15:52
Boeken van Saskia Noort, Ester Verhoef etc. (inderdaad niet uit elkaar te houden) en die 50 tinten grijs ellende, die zijn toch niet overrated in de zin van dat ze ooit goede literaire recensies krijgen? Ze zijn hooguit populair bij het grote publiek, maar bij "overrated" dacht ik meer aan echte klassiekers of boeken die door de critici fantastisch worden gevonden.
Nothing happens for a reason
zondag 13 januari 2019 om 16:24
Voeg ik er nog een aan toe Linda Jansma. Ik was in het begin wel een fan van hen maar de boeken bleven zoveel op hetzelfde vlak dat ik in hen vanaf 2015 links heb laten liggen. De boeken die bij DWDD worden besproken worden vaak bejubeld waardoor ze gekocht worden en vrij snel in de tweedehands verkoop gaan bij verschillende boekensites.juliet64 schreef: ↑13-01-2019 15:52Boeken van Saskia Noort, Ester Verhoef etc. (inderdaad niet uit elkaar te houden) en die 50 tinten grijs ellende, die zijn toch niet overrated in de zin van dat ze ooit goede literaire recensies krijgen? Ze zijn hooguit populair bij het grote publiek, maar bij "overrated" dacht ik meer aan echte klassiekers of boeken die door de critici fantastisch worden gevonden.
Ik ben benieuwd welke 'Klassiekers' jij bedoelt @Juliet64. Op Hebban heet dat de Literatuur Club daar staat dus De stille kracht van Louis Couperus bij.
zondag 13 januari 2019 om 17:23
Nee hoor, wilde ik ook al nomineren.snoepzak schreef: ↑12-01-2019 20:28Ik zie hier veel boeken langskomen die ik best fijn leesvoer vond.
Ik sluit me aan bij die literaire thriller waarin kinderen doodgingen van de slechte cola. Waardeloos boek..
Ook 50 tinten overstijgt nergens bouquetreeks roman.
Welke ik nog niet heb gehoord en waarvan ik echt bang ben dat het aan mij ligt en ik het gewoon niet snap is 'de eenzaamheid van de priemgetallen'. Ik verwachtte echt een schitterend boek te gaan lezen. Maar toen het uit was, was ik alleen maar teleurgesteld..
Verder eens met Knielen op een bed violen.
Vind Eckhart Tolle ‘De kracht van het nu’ ook niks. Wordt continu hetzelfde herhaald.
Cum non tum age
zondag 13 januari 2019 om 17:28
Ik las eigenlijk alle genres wel, maar op een gegeven moment ben ik hierom afgestapt van de thrillers. Daarnaast is het vaak gewoon één bak ellende. De hoofdpersoon is al getraumatiseerd, de dader, de rest. Brrr...
LOTR, elk jaar probeer ik het weer, maar er is gewoon geen doorkomen aan. Ik vind fantasy wel oké, maar dit is (in mijn optiek) de klassieke versie. Langdradig en veel te veel karakters.
Wel eens voor een zacht prijsje een fantasy trilogie opgeduikeld, die mogelijk nog trager was. Hoe vaak ik niet gelezen heb dat het harnas schoongemaakt moest worden want het was aan het roesten. De held en de heldin scheelde 30 jaar of zo.
-Darkside- schreef: ↑12-01-2019 16:57Eens. Maar ik vond het geen makkelijk leesbaar boek. Wel de moeite van het doorzetten waard.
OT: the hitchhiker's guide to the galaxy. Infantiel geneuzel.
Deel 1 vond ik wel leuk, maar daarna was het steeds meer van hetzelfde. Volgens mij leek een bepaald deel heel erg op het eerste.
De Twilight-serie vond ik niets, te deprimerend.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 13 januari 2019 om 20:02
Auditor schreef: ↑13-01-2019 13:04Niet om door te komen kan ook een indicatie zijn van gewoon een enorm saai en slecht geschreven boek. Of een boek wat totaal niet je smaak is.
Ik heb best uithoudingsvermogen qua lezen, een boek van 800 pagina’s draai ik mijn hand niet voor om, mits het me interesseert en de stijl is voor mij prettig.
Dan Brown heb ik na de Da Vinci Code ook niet meer geprobeerd vanwege zijn schrijfstijl.
Dan moet je toch de laatste eens proberen.
De Dan Brown boeken hebben allemaal iets gemeen; hij rent van hot naar haar, in pakweg 24 uur de halve wereld over, en alle gebouwen/schilderijen die beschreven worden zijn naar waarheid. Ik vind het verhaal op zich leuk maar al die geschiedkundige weetjes mag ie houden.
De Oorsprong echter, is meer toekomstgericht, op computer en kunst. Hoewel de beschreven gebouwen echt bestaan is het computerdeel natuurlijk 100% fictief (al zou het me niet verbazen als het wel uitkomt). Ik heb ze allemaal gelezen maar de laatste was, wat mij betreft, met afstand de beste. Mijn man denkt er precies andersom over. Die vond de hele reeks geweldig door de kloppende geschiedenisfeiten, maar heeft dan weer niets met kunst en architektuur.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 14 januari 2019 om 13:56
Eén van mijn favoriete boeken aller tijden!
Niet om door te komen: 50 tinten grijs, Wuthering Heights, Gejaagd door de Wind
maandag 14 januari 2019 om 15:01
Vandaar dat ik ze ook niet lees.
Game of Thrones vind ik irritant omdat alle hoofdpersonen doodgaan. Daar heb ik het dan ook wel mee gehad.
De Millennium trilogie...al drie keer aan begonnen maar ik kom niet verder dan hoofdstuk 1.
Het huis met de geesten nog niet genoemd?
Huts!
maandag 14 januari 2019 om 15:06
maandag 14 januari 2019 om 15:11
Ik heb bij GoT dat ik de beschrijvingen véél te uitgebreid vindt. 3 pagina's over hoe de legers eruit zien, welke vaandels er zijn, enz enz als er een gevecht komt. Ik heb doorgelezen, omdat ik van bepaalde mensen wilde weten hoe het verder ging. En ik zit nog steeds op het vervolg te wachten. Maar volgens mij is van GoT vooral de serie bejubeld. Van de boeken had ik voor de serie aan nog nooit gehoord.BellatrixVanDetta schreef: ↑14-01-2019 15:01Vandaar dat ik ze ook niet lees.
Game of Thrones vind ik irritant omdat alle hoofdpersonen doodgaan. Daar heb ik het dan ook wel mee gehad.
De Millennium trilogie...al drie keer aan begonnen maar ik kom niet verder dan hoofdstuk 1.
Het huis met de geesten nog niet genoemd?
Later is nu
maandag 14 januari 2019 om 15:17
Ik kende en las de boeken al voor de serie, van de serie heb ik (nog) niets gezien. Heb het wel volgehouden tot het laatste boek.Dreamer schreef: ↑14-01-2019 15:11Ik heb bij GoT dat ik de beschrijvingen véél te uitgebreid vindt. 3 pagina's over hoe de legers eruit zien, welke vaandels er zijn, enz enz als er een gevecht komt. Ik heb doorgelezen, omdat ik van bepaalde mensen wilde weten hoe het verder ging. En ik zit nog steeds op het vervolg te wachten. Maar volgens mij is van GoT vooral de serie bejubeld. Van de boeken had ik voor de serie aan nog nooit gehoord.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er ooit nog een vervolg komt. Hij heeft zichzelf in het laatste boek qua plot zo in de moeilijkheden gebracht, daar lult hij zich niet meer uit. Denk ik.
Huts!
maandag 14 januari 2019 om 15:36
Nou de eerste 2 boeken wel. maar dat derde dat bleef maar voortkabbelen, dus heb ik niet meer uitgelezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 14 januari 2019 om 15:43
maandag 14 januari 2019 om 15:54
Joachim Stiller voor mijn lijst gelezen. Ik weet niet eens meer precies waar het over ging.
Maar als puber vond ik dat magisch-realisme wel helemaal tha bomb. Heb meerdere boeken in dat genre toen gelezen ook, dus ik zal JS wel okay hebben gevonden.