Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Abundance-of-Freedom schreef:
15-01-2019 16:18
In de tijd dat Dynasty op woendagmiddag was, want op woensdag had ik altijd dit breien/haken gebeuren en dan hadden we het erover dat we in de middag naar huis zouden gaan en dan Dynasty kijken.

Als ik zo terug reken moet het 1986 zijn geweest.

Ik wou ook liever handarbeid doen, vond het niet eerlijk tegenover de meisjes :whip:
Jeetje, ik dacht dat mijn school al achter liep, maar jouw school dus nog meer.
15-01-2019 15:55
Leerden jullie op school ook kruissteek borduren?

Afbeelding

We leerden ook beien en haken van de moeders.
Jongens mochten handarbeid doen.
Ohh dat was bij ons ook zo! Ik vond het toen al ouderwets. En gemeen, want de jongens mochten veel leukere dingen doen. Zaten wij te macramëen of zoiets doms terwijl zij vanalles mochten bouwen.
En de handwerkjuf was nog een kreng ook.
GroenTuintje schreef:
15-01-2019 16:17
Ik was geabonneerd op de Break Out :mrgreen: . Daar stonden ook spannende dingen in :hihi:
De meester had tegen mijn moeder gezegd dat ze me niet zulke boekjes moest laten lezen, dat kon echt niet.
Maarja, mijn moeder wou die boekjes net zo goed lezen dus ze bleef me er geld voor geven.

Volgens mij las mijn moeder de verhaaltjes (uit de hitkrant als ik het goed heb) met tieners in kinderondergoed zoenend op bed. Ik scheurde ze er namelijk uit, bang dat ik die tijdschriften niet meer mocht kopen.
Dan kwam mijn moeder schoorvoetend aan me vragen waar het verhaaltje nou was en of ik de blz nog had...
Donna1971 schreef:
15-01-2019 15:17
Ow ja, vond ze zo lelijk toen.
Geen gehad eigenlijk.

Die was bij ons verplicht. En hij werd op de heup gedragen, anders was het niet cool. En niet te tillen.
Een hele generatie kromgegroeide ruggen gok ik zo :D
15-01-2019 16:28
De meester had tegen mijn moeder gezegd dat ze me niet zulke boekjes moest laten lezen, dat kon echt niet.
Maarja, mijn moeder wou die boekjes net zo goed lezen dus ze bleef me er geld voor geven.

Volgens mij las mijn moeder de verhaaltjes (uit de hitkrant als ik het goed heb) met tieners in kinderondergoed zoenend op bed. Ik scheurde ze er namelijk uit, bang dat ik die tijdschriften niet meer mocht kopen.
Dan kwam mijn moeder schoorvoetend aan me vragen waar het verhaaltje nou was en of ik de blz nog had...
Ik kreeg ze ook van mijn moeder, die zag het als een soort seksuele voorlichting hahaha
Voor iedereen een groene tuin
15-01-2019 15:21
Linkshandige kinderen kregen bij ons op school een rode vulpen.
Ik mocht in de eerste klas niet met links schrijven :cry: Ik kreeg dus echt een tik(je) met de lineaal als ik gedachteloos met links ging schrijven (lukte trouwens niet echt met die stomme vulpen). Ik kreeg ook een schriftje mee naar huis waar ik dan met rechts in moest schrijven. Dat vond ik zo gemeen, want de anderen kregen geen taakjes mee naar huis.
Gelukkig mocht ik vanaf de tweede klas wel met links schrijven. Maar handwerken heb ik weer rechtshandig geleerd (breien, haken).
Altijd van je afsnijden
GroenTuintje schreef:
15-01-2019 16:31
Ik kreeg ze ook van mijn moeder, die zag het als een soort seksuele voorlichting hahaha
Daar kreeg ik dit boek voor:

Afbeelding
Er waren bij mij op school ook echt leraren die ik nu nog van alles kwalijk neem. Achteraf gezien waren er echt klootzakken bij die nimmer voor de klas hadden mogen staan.
15-01-2019 15:47
Andere meiden uit de klas lazen meer de bouquet reeksjes, harlequin en intiem.
Yep, ik verslond bouquet reekjes. Mijn tante kocht ze altijd en ik mocht ze meteen na haar lezen.
Ik las ook graag fotoromans:
Afbeelding
Altijd van je afsnijden
sportivia schreef:
15-01-2019 16:37
Daar kreeg ik dit boek voor:

Afbeelding
Ja zon boek had ik er ook nog :proud: . Met de meest uitlopende onderwerpen over lichaam en geest.
Voor iedereen een groene tuin
Kiss boekje komt me ff bekend voor, volgens mij had ik een tante die dit las. Deden ze in dit boekje hun bovenstukjes uit?
RockOla schreef:
15-01-2019 16:38
Er waren bij mij op school ook echt leraren die ik nu nog van alles kwalijk neem. Achteraf gezien waren er echt klootzakken bij die nimmer voor de klas hadden mogen staan.
Hier idem
sportivia schreef:
15-01-2019 16:18
Deze heb ik nog:

Afbeelding
Zoiets had een van m'n broers!

Had een pickup, versterker en casesstedeck van akai geloof ik, of dat was later.
Mn ouders hadden later een Pioneer die ik misschien veel later evt mocht hebben, had er nog ruzie om met m'n broers en zusjes.
Oudste broer kreem hem toen, pfff.

Blauwpunkt TV stond in de 70 in huis.
Hier was ook een tekenflim van, gaat over het menselijk lichaam:

Afbeelding
Luisterden jullie ook naar de mixen van Ben Liebrand op donderdag avond geloof ik en de soul show.
'Veronica' komt naar je toe deze zomer was toen nog een piratenzender als ik me niet vergis.
15-01-2019 16:42
Kiss boekje komt me ff bekend voor, volgens mij had ik een tante die dit las. Deden ze in dit boekje hun bovenstukjes uit?
Nee joh, het ging er hartstikke braaf aan toe in de Kiss. Ik kan me in ieder geval geen blote borsten herinneren. Wel veel drama, heel veel drama, maar het liep natuurlijk elke weer goed af.

Op de lagere school had ik 2 jaar lang een meester waar iedereen echt bang voor was. Hij was ontzettend streng en deelde regelmatig (flinke) tikken uit.
Op de middelbare school leraren die gewoon zaten te roken tijdens de les.
Altijd van je afsnijden
Leuk topic Bethweeter, kan er niet mee stoppen ;-D
dubbel
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 15-01-2019 16:56
98.29% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
onzichtbarevrouw schreef:
15-01-2019 16:51
Nee joh, het ging er hartstikke braaf aan toe in de Kiss. Ik kan me in ieder geval geen blote borsten herinneren. Wel veel drama, heel veel drama, maar het liep natuurlijk elke weer goed af.

Op de lagere school had ik 2 jaar lang een meester waar iedereen echt bang voor was. Hij was ontzettend streng en deelde regelmatig (flinke) tikken uit.
Op de middelbare school leraren die gewoon zaten te roken tijdens de les.
O dan las zij andere boekjes, waar wel blote borsten in stonden.

Wat naar Onzichtbare vrouw :redrose:
Donna1971 schreef:
Luisterden jullie ook naar de mixen van Ben Liebrand op donderdag avond geloof ik en de soul show.
'Veronica' komt naar je toe deze zomer was toen nog een piratenzender als ik me niet vergis.
Yep, die Ben Liebrand mixen nam ik op op die stereo installatie die ik net gepost heb. En hij had aan het eind van het jaar ook een jaarmix.

O, en door Ben Liebrand moet ik ineens aan Rubberen Robbie denken. Met die persiflages. Bekende nummers kregen dan een nieuwe onzintekst.

https://www.youtube.com/watch?v=lFypjiC14jM
anoniem_27118 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 17:03
Reden: linkje erbij
25.16% gewijzigd
Donna1971 schreef:
Klinkt bekend ja. En op Sky radio, man met lage stem die gedichten voorlas. Zijn stem werd ook talloze keren nagedaan :-D
sportivia schreef:
15-01-2019 16:58
Yep, die Ben Liebrand mixen nam ik op op die stereo installatie die ik net gepost heb. En hij had aan het eind van het jaar ook een jaarmix.
Ja en dan goed opletten met opnemen zodat je de stem van de de DJ (of zeiden we toen nog diskjockey?) niet opnam 8-)
Donna1971 schreef:
Luisterden jullie ook naar de mixen van Ben Liebrand op donderdag avond geloof ik

Hij ging op gegeven moment die eindejaarsmixen maken van een uur (Grand Mix of zo?), gaaf waren die. Ik heb 'm weleens ontmoet toen hij voor 538 ging werken. Aardige gast.
Ferry Maat had de Soulshow op donderdagavond, bij de TROS.

Ben Liebrand zat volgens mij in Curry en Van Inkel, op vrijdagavond bij Veronica.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
15-01-2019 17:01
Klinkt bekend ja. En op Sky radio, man met lage stem die gedichten voorlas. Zijn stem werd ook talloze keren nagedaan :-D
Candellight?
Volgens my bestond sky radio toen nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven