Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)

dinsdag 15 januari 2019 om 16:20
Jeetje, ik dacht dat mijn school al achter liep, maar jouw school dus nog meer.Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 16:18In de tijd dat Dynasty op woendagmiddag was, want op woensdag had ik altijd dit breien/haken gebeuren en dan hadden we het erover dat we in de middag naar huis zouden gaan en dan Dynasty kijken.
Als ik zo terug reken moet het 1986 zijn geweest.
Ik wou ook liever handarbeid doen, vond het niet eerlijk tegenover de meisjes![]()
dinsdag 15 januari 2019 om 16:24
Ohh dat was bij ons ook zo! Ik vond het toen al ouderwets. En gemeen, want de jongens mochten veel leukere dingen doen. Zaten wij te macramëen of zoiets doms terwijl zij vanalles mochten bouwen.Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:55Leerden jullie op school ook kruissteek borduren?
We leerden ook beien en haken van de moeders.
Jongens mochten handarbeid doen.
En de handwerkjuf was nog een kreng ook.

dinsdag 15 januari 2019 om 16:28
De meester had tegen mijn moeder gezegd dat ze me niet zulke boekjes moest laten lezen, dat kon echt niet.GroenTuintje schreef: ↑15-01-2019 16:17Ik was geabonneerd op de Break Out. Daar stonden ook spannende dingen in
![]()
Maarja, mijn moeder wou die boekjes net zo goed lezen dus ze bleef me er geld voor geven.
Volgens mij las mijn moeder de verhaaltjes (uit de hitkrant als ik het goed heb) met tieners in kinderondergoed zoenend op bed. Ik scheurde ze er namelijk uit, bang dat ik die tijdschriften niet meer mocht kopen.
Dan kwam mijn moeder schoorvoetend aan me vragen waar het verhaaltje nou was en of ik de blz nog had...
dinsdag 15 januari 2019 om 16:28
dinsdag 15 januari 2019 om 16:31
Ik kreeg ze ook van mijn moeder, die zag het als een soort seksuele voorlichting hahahaAbundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 16:28De meester had tegen mijn moeder gezegd dat ze me niet zulke boekjes moest laten lezen, dat kon echt niet.
Maarja, mijn moeder wou die boekjes net zo goed lezen dus ze bleef me er geld voor geven.
Volgens mij las mijn moeder de verhaaltjes (uit de hitkrant als ik het goed heb) met tieners in kinderondergoed zoenend op bed. Ik scheurde ze er namelijk uit, bang dat ik die tijdschriften niet meer mocht kopen.
Dan kwam mijn moeder schoorvoetend aan me vragen waar het verhaaltje nou was en of ik de blz nog had...
Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 15 januari 2019 om 16:33
Ik mocht in de eerste klas niet met links schrijvenAbundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:21Linkshandige kinderen kregen bij ons op school een rode vulpen.

Gelukkig mocht ik vanaf de tweede klas wel met links schrijven. Maar handwerken heb ik weer rechtshandig geleerd (breien, haken).
Altijd van je afsnijden

dinsdag 15 januari 2019 om 16:37
Daar kreeg ik dit boek voor:GroenTuintje schreef: ↑15-01-2019 16:31Ik kreeg ze ook van mijn moeder, die zag het als een soort seksuele voorlichting hahaha
dinsdag 15 januari 2019 om 16:39
Yep, ik verslond bouquet reekjes. Mijn tante kocht ze altijd en ik mocht ze meteen na haar lezen.Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 15:47Andere meiden uit de klas lazen meer de bouquet reeksjes, harlequin en intiem.
Ik las ook graag fotoromans:

Altijd van je afsnijden

dinsdag 15 januari 2019 om 16:46
Zoiets had een van m'n broers!
Had een pickup, versterker en casesstedeck van akai geloof ik, of dat was later.
Mn ouders hadden later een Pioneer die ik misschien veel later evt mocht hebben, had er nog ruzie om met m'n broers en zusjes.
Oudste broer kreem hem toen, pfff.
Blauwpunkt TV stond in de 70 in huis.

dinsdag 15 januari 2019 om 16:51
Nee joh, het ging er hartstikke braaf aan toe in de Kiss. Ik kan me in ieder geval geen blote borsten herinneren. Wel veel drama, heel veel drama, maar het liep natuurlijk elke weer goed af.Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 16:42Kiss boekje komt me ff bekend voor, volgens mij had ik een tante die dit las. Deden ze in dit boekje hun bovenstukjes uit?
Op de lagere school had ik 2 jaar lang een meester waar iedereen echt bang voor was. Hij was ontzettend streng en deelde regelmatig (flinke) tikken uit.
Op de middelbare school leraren die gewoon zaten te roken tijdens de les.
Altijd van je afsnijden

dinsdag 15 januari 2019 om 16:55
O dan las zij andere boekjes, waar wel blote borsten in stonden.onzichtbarevrouw schreef: ↑15-01-2019 16:51Nee joh, het ging er hartstikke braaf aan toe in de Kiss. Ik kan me in ieder geval geen blote borsten herinneren. Wel veel drama, heel veel drama, maar het liep natuurlijk elke weer goed af.
Op de lagere school had ik 2 jaar lang een meester waar iedereen echt bang voor was. Hij was ontzettend streng en deelde regelmatig (flinke) tikken uit.
Op de middelbare school leraren die gewoon zaten te roken tijdens de les.
Wat naar Onzichtbare vrouw

dinsdag 15 januari 2019 om 16:58
Yep, die Ben Liebrand mixen nam ik op op die stereo installatie die ik net gepost heb. En hij had aan het eind van het jaar ook een jaarmix.
O, en door Ben Liebrand moet ik ineens aan Rubberen Robbie denken. Met die persiflages. Bekende nummers kregen dan een nieuwe onzintekst.
https://www.youtube.com/watch?v=lFypjiC14jM
anoniem_27118 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 17:03
Reden: linkje erbij
Reden: linkje erbij
25.16% gewijzigd

dinsdag 15 januari 2019 om 17:01
Klinkt bekend ja. En op Sky radio, man met lage stem die gedichten voorlas. Zijn stem werd ook talloze keren nagedaan

dinsdag 15 januari 2019 om 17:03

dinsdag 15 januari 2019 om 17:03

dinsdag 15 januari 2019 om 17:09
Candellight?Abundance-of-Freedom schreef: ↑15-01-2019 17:01Klinkt bekend ja. En op Sky radio, man met lage stem die gedichten voorlas. Zijn stem werd ook talloze keren nagedaan![]()
Volgens my bestond sky radio toen nog niet.