Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
anoniem_6771783ccaf04 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow Haoshi, dat ze al konden zien wat het wordt..
Bij ons bij de echo met 8 weken ook armpjes en beentjes, en bewegen.. echt zooo lief.. al van die ienie mienie mensjes.. :heart:

@ bevalling. ja 4 weken van te voren vliegen we naar nederland, en dan blijven we max 2 weken in nl, wil wel weer snel terug naar mijn eigen huis met eigen spulletjes :) we krijgen wel 50% van de vlucht vergoed en ook in nl wordt alles vergoed gelukkig.. Daar betaal ik ook 500 euro premie per maand voor haha..

@ nipt, ja veel geld, maar we willen het wel graag weten, ook omdat we in een redelijk onzeker land zitten qua gezonheidszorg, en we hebben 2 gezonde kinderen. Dus wil wel de zekerheid hebben.. tot in hoeverre dat mogelijk is dan..

- SAnne, leuk dat je in India hebt gewoond.. Toch wel apart om zwanger te zijn in het buitenland.. wel speciaal..
Wat fijn weer een goede echo Haoshi ! En wat leuk een jongetje. Ik zou het zelf niet zo lang geheim kunnen houden!

Andere dames ook veel succes de komende dagen, op naar nog meer goede echo's!

Volgens mij ben ik echt als laatste aan de beurt voor de eerste echo ! De dagen kruipen echt voorbij zo.. Eten gaat gelukkig wel wat beter en de misselijkheid is weer goed te handelen nu met continu beetjes eten. Gelukkig niet meer overgegeven.
Ja ik had het niet verwacht dat er nu al iets te zien zou zijn maar hij (?) lag precies goed :-D Het maakt mij echt niet uit wat het wordt maar vind het idee van een jongetje wel heel erg leuk.

@Diamantje - snap ik, het gaat ook langzaam als je moet wachten en graag wil zien hoe het zit. Nog een weekje ;-)

@Appletree - snap ik dat je dan ook snel terug zou willen naar je eigen huis. Wel fijn dat je familie dan de kleine ook gelijk ziet.
Hoe zit het daar met zwangerschapsverlof eigenlijk? Vind het gewoon interessant :)

Wat betreft mijn eigen verlof dan wil ik rond de 6 maanden thuis blijven. Financieel lukt het en ik neem mijn vakantiedagen (heb nu nog bijna 8 weken aan vakantiedagen voor 2019) dan ook gelijk op, dat zou geen probleem moeten zijn.
Hi All,

Nou zwangerschapsverlof heb ik officieel 3 maanden recht op, maar we hebben soort van eigen bedrijf, dus ik wil alweer eerder aan de slag, paar uurtjes per dag werken. We wonen ook bijna naast kantoor, dus kan zo naar huis om te voeden of te knuffelen :)

Ik kan niet zo lang thuis zitten, heb echt zó veel respect voor thuisblijfmoeders.. Ik werk fulltime, maar wel altijd de kinderen halen en brengen van school, vaak thuis lunchen. En we zijn sowieso om half 5 of 5 uur thuis, dus ik mis niet veel uren van dat ze thuis zijn.. Ze zijn om half 3 uit school, dus dan mis ik 2 uurtjes smiddag.

Beide andere bevallingen waren in nederland, en daar ging ik ook al naar 7 weken weer paar uurtjes per dag aan het werk, wilde wel weer even landen in de grote mensen wereld ;-)
bleeeeh... net voor het eerst overgegeven..
Andere 2 zwangerschappen nergens last van..
heb ook blaastonsteking, en vraag me nu af of het niet komt door de AB kuur die ik heb gekregen...

Nou ik leef met jullie allemaal mee die ook ziek zijn :(
Hoi allemaal,

Ik wil graag meeschrijven hier, kom uit een ander topic van uitgerekend in augustus, maar daar is erg weinig activiteit.
Ik heb 3 jan 1e echo gehad, mag volgende week donderdag de 2e.
Ik ben nu 10+3.
Ik ben 38 jaar, partner 37, ik heb al een dochter van 13 uit vorige relatie en samen hebben we een dochtertje van 5,5.
Ik was al 4 jaar van de pil af, we werden al een beetje bang , maar zijn heel erg blij dat het toch nog mocht lukken!!
Onze relatie is net ongeveer 3kwart jaar uit een heftige crisis. Ongelooflijk dat we dit hebben doorstaan samen, het maakt ons supertrots en zekerder dan ooit over onze liefde voor elkaar

We zijn 8 jaar samen.
Deze baby is dus gemaakt tijdens onze opnieuw bewust voor elkaar gekozen periode, en ik vind hem/haar dus echt een liefdesbaby :love:

Ik ben wel meer moe, buik begint al op te zetten en had zere borsten, maar ik mag absoluut niet klagen qua kwaaltjes. Ik waag me niet aan de tabel, maar misschien wil iemand me toevoegen?
UD staat nu op 12 aug.

Ik ga het topic nu even verder teruglezen, hoop op een leuke tijd samen met jullie.
:heart:
Appletree vervelend he die misselijkheid ! Toen ik afgelopen zondag de hele dag bezig was leek het wel alsof er geen einde aan kwam, maar dat is gelukkig helemaal goedgekomen. Voel me nu weer prima en ben weer aan het werk!

Twilight jij hebt vandaag de eerste echo zie ik, heel veel succes !

Justagirly ik heb je in de tabel gezet! Fijn dat het toch gelukt is voor jullie om zwanger te worden en dat jullie relatie weer in rustiger vaarwater is gekomen .
Hi Justagirly, welkom hier!
Wat een mooi verhaal, en dat jullie het écht zien als een liefdesbaby.
Vraag me ook af of er een groot verschil zit in de baby tijd van toen je 26 was en nu je 38 bent. Zou het zwaarder zijn of ben je juist meer relaxed?

Ik vind wel dat die eerste 2/3 maanden soms zwaar tillen op je relatie, met de vermoeidheid etc... Heb een man die echt super veel helpt, maar ja soms toch beide een kort lontje door het slaapgebrek o_o
Appletree: denk dat het ook anders is als je al 2 kindjes hebt zoals bij jullie, dat het dan extra vermoeiend is! Voor ons is het de eerste zwangerschap nu en moet zeggen het slapen gaat nu wel beter, ik lig niet meer wakker en ben daardoor ook minder vermoeid. Heb wel de luxe dat ik veel thuis kan werken en tussendoor een dutje kan doen, en werk nu momenteel ietsje minder dan fulltime en dat kan gewoon.

Hoop dat als ik straks de 12 weken heb bereikt ik wel weer normaal kan werken en meer op kantoor, maar voor nu is dit heel prettig! Bedoeling is wel fullltime blijven werken na de bevalling, jij doet dat ook zie ik :) muren komen snel op me af.
Diamantje!
ja heel herkenbaar, die muren.
Ik vond het heel fijn om weer te beginnen met werken.
Wat ook wel heel relaxed is om het op te bouwen, zo kun je je verlof tot veel langer uitrekken, 2 dagen per week, dan 3 dagen per week, dan 4 dagen per week en daarna pas weer fulltime. Ik vond dat heel fijn om er weer in te komen.

Ja de eerste zwangerschap is toch wel heel speciaal omdat je echt niet weet wat je te wachten staat.. Wel heel erg leuk!
En heel fijn dat je werk zo flexibel is, dat is hier waar ik nu zit ook, soort van eigen baas, dus kan het zo inplannen als ik wil :)
Ik denk dat ik na die 5 a 6 maanden wel echt genoeg heb van het thuis zitten :-D
Misschien idd wel een goed idee om ook relaxed te starten rond december en om het zo op te bouwen. Kan mijn vakantiedagen daar ook prima voor gebruiken. Nog even nadenken hoe wij het gaan doen:) Veel oppasmogelijkheden hebben wij niet dus dan moet de kleine naar de crèche, dat lijkt mij dan wel fijn om rustig om te bouwen ipv een paar keer wennen en dan gelijk 3-4 dagen naar de crèche. Maar fulltime werken zit er niet meer in, niet gelijk iig.
Verder kan ik gelukkig ook veel zelf inplannen, thuis werken etc. :)

@justagirly - welkom! :)
Hoeraaaaa echo goed!!!! Nu 8 weken en 2 dagen. Mooi kloppend hartje.
27 augustus uitgeteld.
:flirting:
twilight 84: JIPPIE!!! :cheer2:
Super fijn!!

Appletree86; dank je wel!
Ik ben erg zeker van mijn lichaam tijdens deze zwangerschap.
Vorige keren veel meer getwijfeld en banger geweest. Wij doen ook geen nipt testen ofzo. Ik vertrouw erop dat het goed zit en gezond is. Ben trots op mijn lijf.
Had afgelopen keer na de sex bloed verlies tijdens het plassen, dat had ik nog nooit eerder meegemaakt.
Maar ik was dezelfde nacht weer gaan plassen en zag toen heel klein beetje lichtroze.
Toen wist ik al dat het wel goed zat.
S' ochtends niks meer te bekennen.
Wel verlk gebeld, maar meer uit formaliteit.

Ik heb nog wel een grappig verhaal uit mijn 1e zwangerschap..... lach niet....
Tijdens de weeën dacht ik geen seconde aan ... weeën!
Ik rekende nl volledig op de uitgerekend datum.
En dit was 2 weken eerder.
Dat kon dus niet in mijn hoofd.
Ik gaf over en had erge krampen, de hele nacht in de weer geweest en de volgende dag ook. En maar de schuld geven aan de slagroom, zou die over datum zijn geweest?
Ook helemaal geen verloskundige gebeld maar s'avonds wel huilend mijn vader gebeld.
Ik wilde die nacht zooo graag slapen. Meisje, zei hij, bel die verloskundige nou maar even!! Zij kwam half 6, en ja hoor, ik had gewoon al 7 cm ontsluiting :-D
Half 10 werd mijn dochter geboren.
Ongelooflijk vind ik nu.
twilight84 schreef:
16-01-2019 16:37
27 augustus uitgeteld.
Jaaa zo leuk! Wordt echt blij van ook weer de goede berichten hier. Lekker genieten meis ! Was je nerveus ? Ik tel echt de dagen af tot 22 januari !! Zo spannend !
Diamantje123, dank je dat je me in de tabel wilde zetten, lief!!
dubbel!

Ik zie trouwens dat ik de oudste ben hier :@@:
justagirly wijzigde dit bericht op 16-01-2019 16:59
Reden: dubbel
65.29% gewijzigd
justagirly schreef:
16-01-2019 16:52
twilight 84: JIPPIE!!! :cheer2:
Super fijn!!

Appletree86; dank je wel!
Ik ben erg zeker van mijn lichaam tijdens deze zwangerschap.
Vorige keren veel meer getwijfeld en banger geweest. Wij doen ook geen nipt testen ofzo. Ik vertrouw erop dat het goed zit en gezond is. Ben trots op mijn lijf.
Had afgelopen keer na de sex bloed verlies tijdens het plassen, dat had ik nog nooit eerder meegemaakt.
Maar ik was dezelfde nacht weer gaan plassen en zag toen heel klein beetje lichtroze.
Toen wist ik al dat het wel goed zat.
S' ochtends niks meer te bekennen.
Wel verlk gebeld, maar meer uit formaliteit.

Ik heb nog wel een grappig verhaal uit mijn 1e zwangerschap..... lach niet....
Tijdens de weeën dacht ik geen seconde aan ... weeën!
Ik rekende nl volledig op de uitgerekend datum.
En dit was 2 weken eerder.
Dat kon dus niet in mijn hoofd.
Ik gaf over en had erge krampen, de hele nacht in de weer geweest en de volgende dag ook. En maar de schuld geven aan de slagroom, zou die over datum zijn geweest?
Ook helemaal geen verloskundige gebeld maar s'avonds wel huilend mijn vader gebeld.
Ik wilde die nacht zooo graag slapen. Meisje, zei hij, bel die verloskundige nou maar even!! Zij kwam half 6, en ja hoor, ik had gewoon al 7 cm ontsluiting :-D
Half 10 werd mijn dochter geboren.
Ongelooflijk vind ik nu.
Oooh ik benijd je positiviteit en kracht en vertrouwen in je lichaam. ! Ik ben zelf zo onzeker ! Knap hoor. En wat een apart bevallingsverhaal zeg haha 7 cm ontsluiting al zonder dat je het echt doorhad.
Sterker nog, het bed stond nog niet eens klaar en hielp nog mee dat in elkaar te zetten ook.... ik beviel thuis..
Ja, dat trek ik nu niet meer ben ik bang, de vorige keer werd ik ingeleid en dat was zwaar, soort weeënstorm wat ik amper kon bijbenen/ wegpuffen, niks aan.

Diamantje123, waarom ben je zo onzeker dan?
Ik wou dat ik je ervanaf kon helpen, probeer te genieten van deze bijzondere tijd, het gaat echt meestal allemaal gewoon goed hoor!!
Ik hoop echt dat je na je echo op de 22e meer zeker wordt van dat het goed zit allemaal.... Natuurlijk vind ook ik het ergens wel weer rete spannend, en twijfels gaan ook bij mij door mijn hoofd, ik ben al wat ouder en heb niet gezond geleefd vantevoren.
Ja uuuh na 4 jaar zonder anticonceptie dronk ik er lekker op los en rookte als een ketter, ben nu overal mee gestopt natuurlijk. Maar bijv foliumzuur ben ik te laat mee begonnen en denk daar ook wel eens aan....
Maar je hebt er niks aan, en stress is ook niet goed, dus ik probeer echt bewust van deze tijd te genieten!
Super fijn die goede echo, twilight!

En justagirly, ik ben blij dat ik niet meer de oudste ben ;)

Onzekerheid heb ik ook, zelfs ondanks dat ik al een vroeg echo met 6 weken heb gehad en een kloppend hartje had. Ook meer dan genoeg misselijkheid (lang leve de zetpillen!), maar toch...

Bij mijn eerste zwangerschap totaal niet, maar paar maanden geleden een vroege miskraam en dat hakt er toch wel in. Plus dat ik echt overal (VK, HA) te horen krijg dat er “op mijn leeftijd” meer risico’s zijn...
twilight84 schreef:
16-01-2019 16:37
27 augustus uitgeteld.
Twilight, wat een supergoed nieuws. Ik volgde je hier omdat ik het zo spannend voor je vond en zo met je meeleefde in het andere topic. (nee ik ben geen stalker haha)
Wat ben ik blij voor jou en je man :flirting:

Alle andere dames, ook een proficiat en een :hug: voor diegene die minder goed nieuws kregen.
Sanne_A, ach, meen je dat nou? Ik heb dat nog niet 1 keer te horen gekregen bij de verlk! En toen ik het zelf aangaf dat ik de jongste niet meer ben wuifde ze dat meteen weg, deed me wel goed. Zou het wel vervelend vinden als ze dat steeds zou blijven herhalen, wat heb je daar nou aan....
ik had wel, dat ik een aantal maanden geleden bij de ha aangaf dat het maar niet lukte en dat we nu toch weleens wilden weten waar dat aan zou kunnen liggen. Toen deed mijn ha echt een beetje zo van o jullie zijn net weer samen en nu "moet er weer een kind bij"?! En dat we eerst maar eens moesten zorgen voor stabiliteit... Uhm, ik weet heel goed hoe het zit en waar ik mee bezig ben, dat was niet mijn vraag, ik zat daarna toch best wel met die opmerking

Maar ik had niet veel tijd meer vond ik zelf op deze leeftijd. En wij wisten het zeker van elkaar en van een baby al jaren!!!
Dus ik ben echt super dankbaar dat het alsnog op natuurlijke wijze gelukt is!
Sanne_A, mag ik vragen hoe het zit dat er bij jou 3 leeftijden in de tabel staan.....?

Ik heb nog even zitten teruglezen en zag de berichten die niet positief waren, diamantje123 begrijp dat dit jou erg raakte en onzeker maakte.
Het is idd heel verdrietig om te lezen.

Ik wil toch nog even sterkte wensen aan degenen die dat is overkomen, mochten ze nog mee lezen.... :hug:
Wauw wat is er veel geschreven! Hoop dat ik niets vergeet...

Welkom Justagirly! Je positiviteit straalt van je berichtjes af. Het is aanstekelijk, haha :cheer: En wat een bevallingsverhaal zeg. Ik herken wel wat je zegt over vertrouwen hebben in je lichaam. Dat heb ik ook wel. Ga er vanuit dat de natuur/mijn lichaam weet wat het moet doen en doet wat goed is. Hoop dat ik dat vertrouwen de hele zwangerschap houd.

En wat fijn Twilight, een goede echo!

Diamantje, hoop dat je de 22e een goede echo hebt en je onzekerheid dan weer weg is :hug: Kan het niet voor je wegnemen jammer genoeg, maar weet dat we er hier voor elkaar zijn!
Pienut :flirting: wat leuk om te lezen zeg, dank je wel!
Vind het echt een mooi en lief compliment :lips:
Nou ben ik over het algemeen altijd wel een positivo, maar ik stroom momenteel wel héél erg over van liefde, hmmmmmm..... zullen de hormonen wel wezen hahaha!
Nouja, ik kies daar ook ergens bewust voor, zoals ik al zei hebben we echt een hele heftige tijd achter de rug in de relatie, dat was verschrikkelijk.
En hoe positief ik nu ben, zo vreselijk diep in de put heb ik toen gezeten, en kwaaaaad, verdrietig, kapot, verrot, ellendig, o man het was een regelrechte hel.
Nu we staan waar we staan wil ik die tijd volledig achter me laten. Niet vergeten, maar wel doorgaan. En beter.

Ik heb mezelf beter leren kennen, het heeft me een hoop geleerd en veel teweeg gebracht, ook bij hem dus het is niet voor niks geweest allemaal.
We zijn nu sterker dan ooit samen.
Maar hierdoor besef ik heel goed dat niks vanzelfsprekend is, niks voor lief moet worden genomen of vanzelf goed blijft gaan. Ik vind dit zo'n bijzondere tijd, wil dit heel bewust samen met mijn gezin meemaken en er zoveel mogelijk van genieten.

Ik was vandaag heel actief hier, de komende dagen zal ik werken dus minder schrijverig zijn.
Ik doe maar een wat wijde trui aan, mijn buik is al behoorlijk opgezet.

Ik ben van plan het volgende week op mijn werk te vertellen, wil de echo donderdag nog even afwachten.
En dan ben ik bijna 12 weken dus vind dat een mooi moment!

Fijne avond allemaal!!
Ik vind het hier nu al zó gezellig, bedankt allemaal :high5:
Ik ben zwanger voor 2 mannen, draagmoeder dus :). Vandaar dus de 3 leeftijden :) .
Een niet-standaard traject, ik schrijf ook mee op een forum voor draagmoeders, maar ik wil hier ook juist meeschrijven om “gewoon” zwanger te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven