Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Britse comedy uit de jaren 70: George en Mildred!

Afbeelding
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Afbeelding

Mikado speelden wij ook vaak
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
lemoos2 schreef:
16-01-2019 20:07
Dommel... grote witte hond toch?
Ja klopt, Dommel en semafoor 💕
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Serengeti schreef:
16-01-2019 20:16

Afbeelding
Geweldig, er zijn tegenwoordig soms herhalingen op een bepaalde zender, en ik vind vooral Yootha Joyce helemaal fantastisch
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Serengeti schreef:

Afbeelding
Mrs. and Mr. Roper! Met die buurman die een grafhekel aan george had, en dat irritante zoontje met een enorme bril. Ik vind die serie nu nog leuk...
pejeka schreef:
16-01-2019 20:15
Leuk om te horen! Heb zelf hele fijne herinneringen aan die lange avond samen om de tafel om een spel te doen, of dat nou kaarten was of een bordspel, maakt niet uit, en soms liep dat spel uit en zat je bijna te gapen op je stoel, maar gezellig dat het was! Zou er heel wat voor over hebben om nou nog een potje te kunnen jokeren met mijn ouders en oma...
Ik ook hoor Pejeka. Erg goede herinneringen aan. Na schooltijd ging ik heel vaak naar mijn oma en dan gingen we jokeren of we speelden een ander spel met kaarten, drieduizenden heette dat geloof ik, of we gingen pesten.
Ik hou nog wel ieder jaar een sjoelavond met vriendinnen, iedereen neemt wat lekkers te eten en te drinken mee en dan hebben we de grootste lol en sjoelen we tot in de late uurtjes :$
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ik zou heel wat geven om mijn oma nog eens nippend aan haar sherry te zien zitten. Voor de tv, dat dan weer wel: “kind kijk niet, die linkmichel Erik is weer in beeld....bah bah bah dat zie je toch al aan dat konijnengezicht dat dat niets is Reini!”

Oma leefde voor Medisch centrum West :lol:
Serengeti schreef:

Afbeelding
:applause:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Deze heb ik laatst voor 3 euro gekocht, een schaakcomputertje uit 1983.
8kb werkgeheugen, geloof ik.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij speelden regelmatig met de kinderen bordspellen, mijn man heeft nog een Harry Potter spel ontworpen, het Dobbyspel,een soort ganzenbord met kaartjes. De winnaar komt precies uit en moet dan een kaartje trekken. Staat op dat kaartje "meester heeft Dobby een sok gegeven" heb je gewonnen. Onderweg kan je ook kaartjes trekken waarmee getoverd kan worden of Hermien je helpt.

Maar ik moet zeggen dat het niet altijd gezellig was, stelletje fanatiekelingen hier.

Om nog retro te gaan, naast het vlooienspel was ook een soort ganzenbord bij mij als kind favoriet en die kwam uit de Libelle, de middenpagina. Er was plakplastic overheen geplakt voor de stevigheid. Het thema van dat spel was milieu, je moest bijvoorbeeld stappen terug als je kaaskorstjes in het milieu had gebracht. Dus toen wist men ook al dat plastic niet zo koosjer was in het milieu...
Afbeelding

En dit hengel spel.
pejeka schreef:
16-01-2019 19:59
O ja, had ik vroeger ook. Even nieuwsgierig, zijn er nog gezinnen waar men op zaterdagavond gewoon om de tafel gaat om gewoon een potje te kaarten, of mens-erger-je-niet te spelen, of een ander bordspel? Ik heb fantastische herinneringen aan op zaterdagavond (oma was er dan vaak ook bij) urenlang jokeren, of een ander spel te doen met zijn allen. Geen TV, geen computerspel, maar gewoon allemaal om de tafel met wat lekkers en een drankje en de grootste lol. Komt dat nog voor?
Ja dat gebeurt nog.
Are you being served, fawlty towers, monty python en van Kooten en de Bie. Vaste prik.
lemoos2 schreef:
16-01-2019 20:20
Ik zou heel wat geven om mijn oma nog eens nippend aan haar sherry te zien zitten. Voor de tv, dat dan weer wel: “kind kijk niet, die linkmichel Erik is weer in beeld....bah bah bah dat zie je toch al aan dat konijnengezicht dat dat niets is Reini!”

Oma leefde voor Medisch centrum West :lol:
:heart:

Mijn EO-minded oma keek me heel boos aan toen ik van haar televisieprogramma The Bold and the Beautiful zei: "Oma, dat programma is niks aans als seks en liegeraai".
:D
-Bladora- schreef:
16-01-2019 20:00
De Snorkels is al voorbij gekomen net zoals Nils Holgersson maar wie keek ook:
- Ovide
- Teddy Ruxpin
- BoesBoes
- Dobbel

Ikheb er een herrinering bij met biscuitjes van dieren en aparte rondjes met een gaatje, waar je diertjes in rechtop kon zetten.

Vaste prik op zondagochtend. broertje en ik kregen een blik van die koekjes op een kleed voor de TV, en m’n ouders gingen nog een paar uur naar bed :).
Ja, die koekjes ken ik!
Snoesje666 schreef:
16-01-2019 20:24
:heart:

Mijn EO-minded oma keek me heel boos aan toen ik van haar televisieprogramma The Bold and the Beautiful zei: "Oma, dat programma is niks aans als seks en liegeraai".
:D
De oma van man had het altijd over broek en rig. Heeft toch een paar maanden geduurd voordat ik erachter kwam dat ze de Bolt keek met Brooke en Ridge :-D
Telefoon is zometeen leeg. Doei, tot morgen !! Dan lees ik verder.
Snoesje666 schreef:
16-01-2019 20:08
Niemand hier thuis wil met me scrabbelen. Twee leuke forummers gelukkig wel, maar dan heet het Wordfeud.
Bij mij ook niet!
Man is spelletjesfanaat, maar niet de spellen die ik leuk vind. Hij klaagt altijd steen en been tegen iedereen ‘dat ik niet van spelletjes houd’, maar áltijd als ik voorstel om dan te gaan scrabbelen (of rummikubben, of uno/ligretto) te spelen, dan wil hij niet, want bah! Scrabbelen!
Mevrouw75 schreef:
16-01-2019 20:23
Ja dat gebeurt nog.
Leuk! Ook met kinderen van 15-16-17 jaar oud?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mevrouw75 schreef:
16-01-2019 20:26
Ja, die koekjes ken ik!
Afbeelding

Dat zijn deze, die kregen wij ook.
pejeka schreef:
16-01-2019 20:32
Leuk! Ook met kinderen van 15-16-17 jaar oud?
Ja. Hier thuis niet, want kind is nog niet zo oud, maar bij een vriendin thuis is het vaste prik. Exact zoals het bij haar ouders ging. Zaterdagavond verplicht spelletjesavond.

Dat verplichte vond ik vroeger overigens compleet belachelijk.
Haantje79 schreef:
16-01-2019 20:33
Afbeelding

Dat zijn deze, die kregen wij ook.
Ohhh je hebt ze gevonden! Als en cijfers achter jullie Nick (jij en mevr75) jullie geboortejaar zijn, waren mijn ouders best old fashioned, want ik ben geboren in 84.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
16-01-2019 20:36
Ohhh je hebt ze gevonden! Als en cijfers achter jullie Nick (jij en mevr75) jullie geboortejaar zijn, waren mijn ouders best old fashioned, want ik ben geboren in 84.
Ja ik ben inderdaad van 79. Op 20 dagen na geen millenial. ;-D
lemoos2 schreef:
16-01-2019 20:26
De oma van man had het altijd over broek en rig. Heeft toch een paar maanden geduurd voordat ik erachter kwam dat ze de Bolt keek met Brooke en Ridge :-D
mijn moeder zei altijd Broek en Rits :proud:
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Haantje79 schreef:
16-01-2019 20:00
Wie/wat is Urkel???
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Steve_Urkel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven