Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Ergens in de jaren '90 waren deze All Stars heel populair (inclusief de opgerolde spijkerbroek!). Tegenwoordig loopt iedereen op canvas sneakers, maar volgens mij waren dit zo ongeveer de eerste?

Afbeelding
De moeder van een stel buurkinderen van mij had een wasrek, die, als er geen was was en wel mooi weer, goed gebruikt kon worden om een tent mee te maken:

Afbeelding

Ik was jaloers, mijn moeder had slechts een paar waslijnen en die hingen boven de stoep in de achtertuin, dus ongeschikt voor het tent-maken.

Om dat te compenseren heb ik heel vaak tentjes gebouwd met mijn kinderen, want later ontdekte ik dat je dat ook heel goed kan zonder wasrek!
Wij hadden vroeger thuis meerdere van die houten linnenrekken, die waren inderdaad ideaal om tenten van te maken. :-]
Wij noemden het trouwens een linderik. Heb geen idee of dat dialect is.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
RikM schreef:
16-01-2019 17:39
Ergens in de jaren '90 waren deze All Stars heel populair (inclusief de opgerolde spijkerbroek!). Tegenwoordig loopt iedereen op canvas sneakers, maar volgens mij waren dit zo ongeveer de eerste?
Ze zijn meer dan 100 jaar oud. 😆

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Converse_(schoenenmerk)

In 1910 produceerde Converse dagelijks 4000 schoenen, maar het was pas in 1915 toen het bedrijf begon met produceren van tennisschoenen voor atleten.
Het keerpunt van het bedrijf was in 1917 toen de Converse All-Star basketbalschoen werd geïntroduceerd. Dit was indertijd een innovatie, aangezien de sport toen nog maar 25 jaar bestond. In 1921 liep een basketbalspeler met de naam Chuck Taylor de winkel binnen met de klacht dat hij pijnlijke voeten had, Converse gaf hem een baan. Hij werkte als vertegenwoordiger en ambassadeur waardoor hij de schoenen bekend maakte rondom de Verenigde Staten. In 1923, na het publiceren van een terugblik op de eerste 60 jaar van basketbal, en het lesgeven van zijn eerste basketbal kliniek aan de North Carolina State University, werd zijn handtekening toegevoegd aan de All Star. Hij bleef onvermoeibaar doorgaan met zijn werk tot kort voor zijn dood in 1969.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Abundance-of-Freedom schreef:
16-01-2019 14:44
Wie had LA Gears?

Mijn zus had deze:

Afbeelding
Oh ja!!! LA gears! En ik had een heel ingewikkeld gevlochten matje van de veters, dat had een hele coole jongen uit de straat voor me gedaan, ik was helemaal hip ;-)
Deze vond ik ook leuk!

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Calamitycat schreef:
16-01-2019 14:46
Nee, ik had Roots. Net zoals iedereen op mijn school.

Afbeelding
Zó lelijk @(
Die waren zo populair dat er zelfs nepperds op de markt kwamen. De originele waren geloof ik nogal duur :rofl:
lizenlotte schreef:
16-01-2019 12:07
Ik herinner me dat ik zwarte sneeuw erg spannend vond, met Tamar van der Dop en er was een serie met john kraaykamp die praatte met zijn overleden vrouw. 'Beppie ben je boven??' Riep hij dan. (Of de serie heette zo. Kan ook.. maar dat zinnetje staat me iig bij.)
'Het zonnetje in huis', met o.a. ook Martine Bijl
Nouschi schreef:
16-01-2019 19:02
Deze vond ik ook leuk!

Afbeelding
heartbreak high?!
EenzameFietser schreef:
16-01-2019 19:03
'Het zonnetje in huis', met o.a. ook Martine Bijl
Volgens mij heette zijn vrouw daar anders en heette de serie met Beppie ben je boven gewoon Beppie.
Maar ik kan het me niet echt meer herinneren eerlijk gezegd.
watdachtjehiervan schreef:
16-01-2019 19:04
heartbreak high?!
Ja, Rivers.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Abundance-of-Freedom schreef:
16-01-2019 14:44
Wie had LA Gears?

Mijn zus had deze:

Afbeelding
Maar da's toch geen jaren '70?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Afbeelding

Afbeelding

Dit was een cassettebandje waar je een bordspel uit kon klappen. Bovenin zaten magnetische pionnetjes waar je het spel mee kon spelen. Ik had de oranje versie.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
pejeka schreef:
16-01-2019 19:32
Maar da's toch geen jaren '70?
Nee jaren 80, net zoals veel andere dingen hier gepost, soms zelfs jaren 90. Maakt niet uit toch? Is voor velen een nostalgie topic geworden, hartstikke leuk!

Ik had die LA Gear’s trouwens ook :heart:
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Afbeelding

Heartbreak high herrinner ik me ook nog. Vooral die jongen met die rare platte neus.... :proud:
-Bladora- schreef:
16-01-2019 19:40
Nee jaren 80, net zoals veel andere dingen hier gepost, soms zelfs jaren 90. Maakt niet uit toch? Is voor velen een nostalgie topic geworden, hartstikke leuk!

Ik ben altijd benieuwd of al die dingen ook zo populair zouden zijn als ze de vertaalde Nederlandse benaming hadden... Los Angeles Uitrusting schoenen in plaats van LA Gear ofzo... of Nieuw Evenwicht in plaats van New Balance... zou het dan nog steeds "cool" worden gevonden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
-Bladora- schreef:
16-01-2019 19:40

Ja het is juist leuk dat alle jaren doorelkaar gepost worden. Ik vind het ook leuk om oude dingen te zien die ik eigelijk niet ken.ik heb een overlap van laat jaren 70, 80 en 90 dus er is veel wat ik herken, ook omdat ik oudere broers en zussen heb.
Het zonnetje in huis was een andere serie met John Kraaykamp idd, niet wat ik bedoelde. De serie die ik bedoel heette idd gewoon Beppie begrijp ik van google.
Heart break high vond ik fantastisch, elke middag uit school keek ernaar uit om weer te kijken.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ja ik ook bladora!
Deze had ik vroeger ook

Afbeelding
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Dat cassettebandje met spel ziet er ook vaag bekend uit.. zullen wij ook wel gehad hebben dan?
Afbeelding

Saved by the bell vond ik ook erg leuk. Met Zack en screetch ofzoiets, die met die krulletjes.
Screech vond ik echt verschrikkelijk. Net als Urkel kennen jullie die nog?
pejeka schreef:
16-01-2019 19:46
Ik ben altijd benieuwd of al die dingen ook zo populair zouden zijn als ze de vertaalde Nederlandse benaming hadden... Los Angeles Uitrusting schoenen in plaats van LA Gear ofzo... of Nieuw Evenwicht in plaats van New Balance... zou het dan nog steeds "cool" worden gevonden?
Denk 't idd niet! ;-D
New Balance vind ik trouwens 'n spuuglelijk logo hebben. Misschien lopen ze hartstikke lekker, maar ik hoef ze niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven