Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
O hier ook veel bekken drama buj jullie. Balen dames! Pluis, waarom op krukken? 1 been gebruiken wordt meestal afgeraden. Nog niet eerder gehoord. Bij jou iets bijzonders? Ik ben ook van de partij. Bij mij zeggen ze gewoon doen wat gaat en hersteltijd als leidraad nemen. Zit ook al thuis vanaf 18 weken :nut:

Spraakwater, volgens mij strippen de meesten pas later, omdat het anders vaak wel gerommel geeft, maar geen resultaat. Maar vragen kan altijd toch?

Boardbabe, ken ik ook van het februari topic. Super fijn dat we langzaam naar de laatste loodjes gaan allemaal.

Zal nog even kort wat vertellen dan. Vandaag 36 weken. We hebben al een dochter van 4,5 en nu weer een meisje onderweg. Door bekken problemen hebben we lang gedacht geen nr 2 te willen. En nu toch maar voor gegaan. Deze zwangerschap gaat me wat beter af dan de vorige, maar das dan ook niet zo moeilijk. Laatste weken behalve bekkenpijn ook steeds moeier, wat stijgende bloeddruk, wazig, misselijk, koppijn, duizelig. Maar het lijkt er voor nu op dat mijn lijf het gewoon een beetje zat is en dat het verder niet ernstig is. Wel lastig te combineren met dochter. Verder allerlei groeiecho's vanwege te kleine 1e dochter. Tot vandaag waren ze steeds flink beneden gemiddeld, maar acceptabel. En nu vandaag ineens bovengemiddeld. Bijzonder, maar fijn dat ze gewoon groeit ondanks mijn conditie.
-Josephine- schreef:
15-01-2019 22:48
O hier ook veel bekken drama buj jullie. Balen dames! Pluis, waarom op krukken? 1 been gebruiken wordt meestal afgeraden. Nog niet eerder gehoord. Bij jou iets bijzonders?

Ik zak veel door rechterbeen dus daarvoor ondersteuning.
Maar ook loop ik erg verkrampt door pijn. Wat weer extra pijn geeft. Fysio hoopt dat ik door de krukken wat meer vertrouwen krijg.
Moet er trouwens gewoon mee lopen. Niet hinkelen of op 1 been.
Bij rechterstap de krukken zegmaar ernaast zetten voor steun en zo doorlopen. Het hielp wel. Vind het alleen zo'n drempel om ermee gezien te worden.

Pittig voor jou in combi met dochter. Dat zou hier echt niet meer kunnen. Halen/brengen school, de verzorging etc. Wel fijn dat als ze op school zit je voor jezelf tijd hebt.
Aah ja, dat doorzakken kan ik me wat bij voorstellen. Ik dacht dat de enige oplossing een rolstoel was. Ik vind krukken dan toch minder heftig staan hoor. Als het je helpt om een frisse neus te halen (al is het maar tot je voortuin oid), zou ik het gewoon doen. Ken ook genoeg mensen die zich rond laten rijden in een rolstoel om nog naar ikea te gaan oid.

Wij hebben heel bewust gekozen voor de zwangerschap combineren met een schoolgaand kind. Dreumes oid had ik ook echt niet meer kunnen tillen. Qua verzorging kan ze eigenlijk alles zelf. Meer de langere perioden allee met haar dat ik haar weinig kan bieden en een lontje heb van 1mm :P Naar school lopen is 5 minuten, dus dat is eigenlijk precies goede beweging. Al heb ik wel een periode gehad dat mijn bekken dat ook te ver vond. Nu is het vooral de rest dat het soms lastig maakt (hijg, hijg, puf, ooow, niet omvallen :$ )
Ik had een heel verhaal getypt, maar error dus alles weer weg.

Welkom voor de nieuwe schrijfsters!

Hier was peuter ziek, overgeven. Na alles opgeruimd te hebben flink last van mijn buik en rug. Daarna samen op de bank. Gisteren flink hoofdpijn door een leuke balk tegen mijn hoofd. Nu gelukkig over.
Man heeft de wasmand beneden gezet dus ik kan straks kleren gaan opvouwen.
Wat kan het zwaar zijn hé dames die laatste loodjes. Maar volgens mij slaan jullie je er allemaal goed doorheen.

Dreumes is hier ziek geweest en dat is wel even heel pittig hoor. Man ook zie erbij. Dan weet ik even niet waar ik 't zoeken moet. Nu weer rustig en worden weer goede nachten gemaakt van 12u door dreumes.

Inmiddels nog maar 4 daagjes werken. Heerlijk vooruitzicht. M'n bekken gaat op en af. Vooral 's avonds ben ik er klaar mee, na 't avondeten kijken we journaal en de slimste en dan ben ik 'twel beu. Kan geen lekkere houding meer vinden, rusteloze benen. In bed gaat dat beter op een of andere manier.

Gisteren controle gehad en had daarvoor een nervous break down Dat m' n bloeddruk te hoog zou zijn maar was keurig. Mag nu elke week komen voor bloeddruk zodat ik minder stress heb. Heel fijn.
Fijn teckeltje dat je bloeddruk goed was en dat je nu vaker controles krijgt. Nog maar een paar daagjes werken en dan heb jij dus ook echt verlof! Al plannen gemaakt voor wat je wil doen?
Zeker zwaar als jE thuis met een zieke dreumes en man zit. Hier ook gehad en dat valt mij dan ook heel erg zwaar! Ik was zelf ook niet fit en dan moet je toch eigenlijk Door, heel zwaar. Snowgirl jij dus ook al in hetzelfde schuitje (gezeten). Hoe gaat het nu?

Pluis fijn dat de krukken helpen om beter te kunnen rond komen. Alleen maar fijn toch als dat daarmee wel beter lukt en niets om je voor te schamen!

Ik had hier gisteren ook een baaldag, was echt chagrijnig van slechte slapen en ben het echt een beetje zat aan hè t worden nu dat ik niet vrij kan bewegen en belasten zoals ik zelf graag wil. Ik zou graag actiever met mijn zoontje willen spelen maar alles kost me zoveel moeite en dat is echt super irritant aan het worden. Ik kijk er naar uit om over een paar weken mijn lichaam langzaamaan weer terug te krijgen. Al komt er dan natuurlijk heel andere drukte voorin de plaats waardoor nog niet alles zo vanzelfsprekend verloopt haha.

Gisteren wel met man lekker even op pad geweest en buiten de deur geluncht. Dit weekend gezellig met vriendinnen high tea doen, daar kijk ik wel naar uit. Verder bekijk ik de planning/afspraken een beetje per week. Nu al 37 weken en heb zelf niet het gevoel dat ik erg over tijd zal lopen, maar dat kan dus ook (valse) hoop zijn haha.

Josephine jij ook een te klein kindje gehad dus bij je eerste? Ik heb die ervaring ook en was allemaal best heftig op het eind. Deze zwangerschap verloopt allemaal goed, ook extra groei echo's en bloedverdunners maar ook wel weer een kleintje. Benedengemiddeld, de p waarde weet ik nu niet. Ik maak me er verder geen zorgen over, maar nu richting het eind ben ik wel bang dat het toch ineens nog mis gaat ofzo, dat de placenta op is. Omdat de baby weer niet zo groot is.
Verstandig om dan te hebben gewacht zodat je deze zwangerschap niet hoefde te volbrengen met een peuter die nog volledig thuis is/dreumes als je de eerste zwangerschap zo last hebt gehad van je bekken. Ik had de eerste zwangerschap niet zoveel moeite, maar merk wel dat ik nu zeker deze laatste weken echt vind tegenvallen qua belasting. Verder heb ik erg weinig klachten en gaat zwanger zijn me redelijk goed af dus ik vind dat ik niet teveel mag klagen haha. Maar ben er klaar voor dat de baby geboren wordt!
Zonnetje, dat klinkt wel heftig bij jou die eerste zwangerschap. Het viel bij mij opzich mee. Ik voelde en toen ook steeds blegh. Veel ctg's gehad en teen 40 weken wat minder leven en op de echo wat klein. Ingeleid met 40+1 en toen was ze p4. Nachtje blijven en daarna gewoon normale baby. Groeide als een malle op de borstvoeding. Dus voor nu probeer ik me maar gewoon op de beweging te richten. Als de placenta op is zou je het daar echt aan moeten merken. Kan jou dat ook wat vertrouwen geven?

Zieke mensen om je heen, waar je ook nog voor moet zorgen. Das zeker niet fijn nu. Hopelijk trek je wat bij zo Teckeltje. Heb je rede om je zorgen te maken over je bloeddruk? Fijn dat ze je in de gaten houden iig.
Kan me goed voorstellen dat dat spannend is als je kindje te klein is. Maar gelukkig worden jullie dus super goed in de gaten gehouden!!

@josephine vorige zwangerschap heb ik een heftige PE gehad en begon m'n bloeddruk rond deze termijn op te lopen. Dus dat geeft spanning. Door nu vaker te meten voorkom ik natuurlijk niet dat ik weer pre eclampsie ontwikkel maar ben ik er wél eerder bij en kunnen we hopelijk voorkomen dat ik zó ziek wordt als vorige keer.
Jeetje joh, wat een heftige verhalen allemaal.

Ik voel mij eigenlijk helemaal niet zo op Mn plaats nu bij mij alles zo voorspoedig lijkt te verlopen.

Sterkte Ladies! :hug: Jullie zijn er bijna!
yogayup schreef:
16-01-2019 22:12
Jeetje joh, wat een heftige verhalen allemaal.

Ik voel mij eigenlijk helemaal niet zo op Mn plaats nu bij mij alles zo voorspoedig lijkt te verlopen.

Sterkte Ladies! :hug: Jullie zijn er bijna!
Iedereen ervaart de laatste loodjes op haar eigen manier. Je bent ook welkom met een voorspoedige zwangerschap. Gaat niet alleen over de ellende.
Lekker meeschrijven dus!
Lief dat je dat zegt Pluis!

Ik heb mijn ‘ellende’ de eerste 16 a 18 weken (als je mentale verwerking erbij rekent) gehad. Dat was echt een klote tijd waarbij ik zwanger zijn zo enorm shit vond. Dus ik heb op zich Mn portie wel gehad.

Vandaag controle gehad en de kleine ligt nog steeds goed ingedaald. Ik ben benieuwd wanneer hij komt!

De mensen die eerder zwanger waren: hadden jullie een voorgevoel wanneer de bevalling zou beginnen of komt het toch als een verrassing? Ik heb zelf het idee dat hij het nog wel comfortabel vindt in Mn buik & als het zo blijft gaan, dan houd ik het zelf ook nog wel vol.

Plannen jullie leuke dingen tot de komst of houden mensen vanaf bijvoorbeeld week 39 oid de agenda leeg? En wat hebben jullie met je partner afgesproken?
Jij hebt dus inderdaad je portie wel gehad yogayup en lijkt mij ook heel zwaar als mensen die eerste tijd of zelfs de hele zwangerschap erg misselijk/ziek zijn! Dat is juist wat ik de hele zwangerschap heb gezegd als mensen vroegen Hoe ik mij voelde: ik heb mij altijd heel goed gevoeld en minimale klachten gehad. Met name het eerste trimester heeeeeel moe maar dat vond ik dan nog lang niet zo erg als je bedenkt dat sommige mensen vreselijk misselijk zijn continu. Daar lijkt me dan weinig genieten aan. Dus dan vond ik niet dat ii te klagen had. Heb ook al die tijd goed mijn werk kunnen doen. Ik vind zwanger zijn echt wel heel bijzonder dat onze lichamen dit kunnen en ik zal straks de bewegingen missen. Dat had ik tenminste na de eerste wel dat ik achteraf een beetje spijt had dat ik niet meer heb kunnen genieten dus dat zou ik als tip mee willen geven; probeer die mooie bewegingen in je geheugen op tE slaan:). Voor mijn gevoel heb ik het "genieten" van deze zwangerschap itt de vorige wel goed gemaakt. Vond het Tot nu toe altijd best goed te doen en afgelopen week was dan ook mijn eerste echte baaldag haha.
Mijn eerste is gehaald met een ongeplande keizersnede bij 36 weken en een paar dagen, dus ik vind het ook heel spannend nu wanneer een bevalling zich spontaan zal aandienen. Ik zou alleen in het geval van 41+ weken wel echt een beetje teleurgesteld zijn haha. Hopen dat het niet zo lang meer duurt!

Ik heb zelf hier nog geen echte plannen voor die laatste week/weken. Maar dat is gewoon toevallig zo, ik zou gerust wat afspreken. Afzeggen kan altijd nog en thuis zitten wachten tot er iets gebeurt lijkt me ook niet fijn. Mijn zoontje wordt binnenkort twee dus dat is nog iets wat hier gepland staat maar dan ben ik nog net geen 39 weken. Daarna is de agenda nog leeg en komen er denk ik geen speciale dingen meer voorbij.
Heftig van de pre eclampsie teckeltje en begrijpelijk dat je bang bent voor een herhaling. Hopelijk blijft alles rustig en geven de controles je wat vertrouwen dat het je niet weer zo zal overkomen.

Ik moet zeggen dat ik ook het gevoel had dat mijn bloeddruk aan het eind zou gaan oplopen. Bij de eerste had ik dat ook dat hij te hoog was op een gegeven moment en eigenlijk had ik zo het gevoel dat dat weer zou gaan gebeuren. Waarom weet ik eigenlijk niet eens haha, maar hier is hij tot nu toe juist altijd keurig geweest! Straks weer controle dus we zullen het zien.

Josephine, ja op de bewegingen ben ik ook heel alert. Daar ben ik dan vaak al Door gerustgesteld. Deze baby is zoveel actiever in de buik dan mijn eerste! Heel leuk om te merken en te zien ook haha. Mijn man verbaast zich er af en toe echt over wat er allemaal gebeurt daar binnen. Ik zal het aan de beweging goed kunnen merken als hij rustiger wordt. Mijn oudste lag altijd heel stil en voelde ik erg weinig bewegen. Op de ctg's was het ook altijd te rustig waardoor ik er langer aan moest liggen. Een teken dat hij het al echt een tijdje niet zo naar zijn zin had in de buik. Dat vonden ze in het ziekenhuis elke dag weer een beetje lastig te beoordelen.
yogayup schreef:
17-01-2019 00:57

De mensen die eerder zwanger waren: hadden jullie een voorgevoel wanneer de bevalling zou beginnen of komt het toch als een verrassing? Ik heb zelf het idee dat hij het nog wel comfortabel vindt in Mn buik & als het zo blijft gaan, dan houd ik het zelf ook nog wel vol.

Plannen jullie leuke dingen tot de komst of houden mensen vanaf bijvoorbeeld week 39 oid de agenda leeg? En wat hebben jullie met je partner afgesproken?
Ik was ervan overtuigd dat ik niet overtijd zou gaan bij de eerste. Bij 40+5 hebben ze me geprobeerd te strippen maar zat alles nog potdicht. Zelfde avond begonnen toch de weeën en dag erna is zoon geboren met een keizersnede. Complete verrassing dus. Ik reken nu ook op overtijd.

Wij vieren bewust de verjaardagen van onze 2 andere februarikinderen vroeg in de maand Ivm mijn zwangerschap. Verder plan ik sowieso weinig. Heb wel bij 39,5 een doop maar man al gezegd dat ik die waarschijnlijk oversla. Verder geen afspraken met man. Ik heb zijn directe nummer op het werk en we zijn beiden sowieso huismussen.
Bij de eerste dachten we ook dat ik niet over tijd ging lopen. Ook de verloskundige dacht dit. Hij is geboren op precies de uitgerekend datum.

Tweeling, tja heel onverwachts en zag ik totaal niet aankomen.

Nu wil dit mannetje al bij 30 weken eruit. Heel benieuwd wanneer hij komt.

Vannacht weer flink last gehad van mijn buik.
Dag allemaal
Ik kom ook maar even koekeloeren bij dit topic al denk ik niet voor lang :). Vandaag 41 weken zwanger. Al een week geveld door de griep, echt heel heftig! Ik denk dat hij daarom op zich laat wachten. Ons zoontje van 2,5 is ook flink ziek geweest, nachten doorgehaald en nu zelf niet kunnen slapen door de verhoging, hoofdpijnen en hoesten/dichte neus. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg tegen de bevalling op zie, mn lichaam is op dit moment zo moe en zwak. Maar een deze dagen zal hij er toch uit moeten 🙈. Gisteren vermoedelijk slijmprop verloren maar nog nergens een wee gevoeld. Zo, even klagen hoor ;). Succes dames 👍👊
Ik kom ook even langs! Nog een paar dagen tot de uitgerekende datum en ik vind het wachten zo lastig! Het kan over een uur beginnen maar ook nog 2 weken duren :wtf:

Ik ben nog wel aardig fit, daar mag ik niet over klagen ondanks dreumes die veel opgetild wil worden. Van mij mag het beginnen, dan is het ook maar snel voorbij :P
Ik ben nu 33 weken
Begin het wel spannend te vinden die hele bevalling enzo
Heb nu spijt dat ik niet iets van een cursus heb gedaan
Jullie nog tips? Hebben jullie een cursus gedaan?
@honing14: bij mijn eerste zwangerschapsyoga gedaan. Persoonlijk niets aan gehad maar er zullen vast vrouwen zijn die er wel wat aan hadden. Tijdens de bevalling heb ik gewoon gedaan wat mijn lichaam aangaf, het is zo iets natuurlijks. Hoe meer je je voorbereidt, hoe meer je in paniek raakt als het niet gaat zoals je dacht, althans dat heb ik altijd :).
Nu bij mijn tweede niks gedaan. En geen spijt van, kan elk moment gebeuren (41+1 weken) en ik ben zo beroerd als een hond, fikse griep dus een ademhalingscursus heb ik niks aan want kan niet eens normaal ademen. Ben benieuwd hoe het komt en gaat :)
Honing14 schreef:
17-01-2019 21:36
Heb nu spijt dat ik niet iets van een cursus heb gedaan
Jullie nog tips? Hebben jullie een cursus gedaan?
Bij eerste wel gedaan en niks aan gehad. Nu niet gedaan maar heb wel boek over hypnobirthing in huis. Moet er alleen nog in beginnen.
Hier bij de eerste en bij de tweeling wel gedaan. Was vooral leuk voor de contacten. Met sommige heb ik nog steeds contact, en kindjes spelen samen. Deze keer niet gedaan. Qua echt iets aan hebben, nee dat niet
Yogayup
Dan heb je idd je portie wel gehad. Hier helaas ook tot 17wk. kotsmisselijk en niets binnen kunnen houden. Met de hete zomer was dat een hel. (Uitdroging ed) Vond dat veel zwaarder dan mijn klachten van nu.

Mijn agenda is sowieso al leeg en ik weet wanneer ik ongeveer ga bevallen. Al hoop ik dat ze uitzichzelf komt.
Man heeft het nu nog erg druk met werk, maar gaat vanaf wk 36 geen oproepdiensten meer doen. Dat vind ik wel fijn.

Teckeltje
Fijn dat ze je bloeddruk extra in de gaten willen houden. Kan mij voorstellen dat dit extra spanning oplevert.
En bijna verlof! Heerlijk. Geniet ervan.
Best bijzonder moment.
Hier officieel volgende week verlof, maar zit al zo lang thuis dat is toch anders als dat je nog steeds werkte.

Zonnetje
Super leuk he die bewegingen! Vind het ook erg bijzonder. Probeer daar ook wel echt bewust van te genieten.

Wiebelkonijn
Wat heftig zeg. Zo ziek maar ook al 41wk. Wat zegt de vk? Bevalling kan elk moment beginnen maar begrijp dat je daar tegen opziet omdat je zo verzwakt bent. Je lichaam zou de bevalling heus aan kunnen door alle oerkrachten die je bezit. Maar het is minder fijn ook voor je herstel. Hopelijk knap je snel op en blijft in dit geval de baby nog paar dagen zitten.

Honing
Hier doe ik aan zwangerschapsyoga dn staan sommige lessen in teken van persen ed. Ik vind het vooral fijn dat ik theoretisch weet hoe een bevalling werkt. (Ontsluitingsfase, persfase etc)
En we hebben wel handig tips gekregen. Over 2wk nog een partner consult zodat man dat ook leert.
Het is toch de 1e dus vind dat wel.

Geeft je vk geen voorlichtingen? Of het ziekenhuis? Dat kan ook wel nuttig zijn.

Wij zijn nog naar een borstvoedingsavond geweest en moet zeggen dat ik dat ook wel interessant vond. Veel dingen gehoord wat ik echt niet wist of dacht dat het anders zou gaan.
Willen jullie borstvoeding geven? Of hebben jullie dat al gedaan? (Bij eerdere kinderen)

Ik slaap trouwens beter, langere blokjes. Erg fijn. 2 behandelingen accupunctuur gehad en heeft ergens wel gewerkt. Wel veel bekkenpijn. Maar ook weer teveel in huis gedaan (toch die wasmand tillen of x extra de trap op) Eigen schuld helaas.

Wel al 3dagen kramp in onderbuik. Komt en gaat. Laat zo urine nog even controleren. Ben daarom nu ook wakker, wachten tot huisartsenpraktijk open is. Kruip daarna nog wel weer in bed. Zo koud en donker nog buiten.
@Borstvoeding: Hier wel weer de bedoeling. Heb zoon 1,5 jaar gevoed en ben pas gestopt toen het door deze zwangerschap niet fijn meer was.

@verlof: Hier ook officieel verlof
Yeah eindelijk officieel verlof aapje!!
Hier probeer ik vandaag echt ff rustig te doen (ondanks mijn al zeer rustige schema) echt weer last van mijn buik.
Zoon is alleen niet naar de opvang. Man belde dat het wel glad was op de weg, dus dat we beter thuis konden blijven.
Al uitslag van de huisarts pluis of je een blaasontsteking hebt?

Fijn, verlof aapje!

Honing, qua cursus heb ik hier zwangerschaps yoga gedaan. Heb meerdere malen in mijn omgeving gehoord dat mensen er wel wat aan hadden tijdens hun bevalling. Ook de verloskundige zei dat zij verschil kon merken bij vrouwen die wel of geen zwangerschapsyoga hadden gedaan. Heb zelf nog niet de kans gehad om het uit te proberen. Bij de eerste ook wel zwangerschapsyoga gedaan maar dat werd een keizersnede.

Snowgirl wat bedoel je met last van je buik? Heb je dan pijnlijke harde buiken bijvoorbeeld? Hopelijk lukt het rustig aan doen dan vandaag nog wel zoveel met peuter erbij!

Hier ben ik nu thuis in mn uppie, zoontje is naar het kdv. Heb eigenlijk niet zo heel veel zin om een klus in het huishouden te gaan oppakken, hoewel ik daar dus nu wel tijd voor zou hebben en ook de rust om dat rustig aan te doen. Haha. Twijfel nog tussen netflix of dus toch wat gaan doen in huis:p
zonnetje890 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 10:19
26.63% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven