Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook weer even, lekker veel bijgeschreven zeg. Na een paar baggernachten een iets betere.... maar 4 keer hoeven plassen.

Dat van de pijnlijke handen herken ik ook niet. Maar vind dat ik al genoeg kwaaltjes heb.

Qua cursus heb ik zwanger&fit gedaan onder begeleiding van een bekkenfysio. Eerst 10 x half u theorie en in combi met een uur sporten. En daarna tot voor kerst doorgegaan met het sporten. Vond het wel fijn en gezellig om te doen aan gezien het de eerste is.

Ben inmiddels 37+5.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Dat schiet al op boardbabe! Ben je zenuwachtig voor de bevalling of zie je er juist naar uit? ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last van dikkere enkels en vocht in mijn vingers ( ringen zitten einde van de dag wat strak)
Verder ‘s nachts last van kwijlen ! Schijnt er ook bij te horen Soms is mijn hele kussen nat Zo vies !!!
Haha Honing14 dat had ik ook bij m'n vorige zwangerschap. It's all coming back to me :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Leuk Honing, gaan we gelijk op. ik ben ook 33 weken!

En dat kwijlen herken ik helaas ook. Heel apart haha.

Gelukkig hou ik geen vocht vast. Mijn gynaecoloog is er erg op gefocust (terecht ook wel hoor, ik loop in het zkh vanwege hartklachten) maar ik heb er gelukkig nog geen last van. Hopelijk blijft het zo.
Alle reacties Link kopieren
Hier gelukkig geen last van mijn handen of gekwijl. Vind het ook wel genoeg zo :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik kom hier ook even aansluiten. Vandaag 38 weken.
Slaap al een week of 4 niet zo best vanwege last als.ik lig helemaal boven middenin de buik . Trekkend gevoel.
Kussens enzo helpt allemaal niet echt.
Tis wel iets minder nu de baby ingedaald is. Verder die fijne onrustige benen 🙈
Het is m'n tweede kindje, ben wel erg benieuwd wanneer de bevalling zich aan dient, zie er wel wat tegenop nog hebben jullie dat ook ?
Alle reacties Link kopieren
Jaaah dat kwijlen heb ik ook, vooral na korte dutje heb een natte wang van mijn kwijlplekken. Het schiet idd op Syrinxx, ik ben er wel klaar mee/voor, maar ga wel uit van 42 weken uit zelf bescherming :roll:
Ik ben erg benieuwd naar onze dochter, maar bevalling vind ik ook wel spannend met hoe het zal gaan.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Wat is dat dan toch met dat kwijlen. Hoe zou je dat kunnen verklaren? Ik heb 't nu (nog) niet maar wie weet komt 't nog. Maar wel bizar dat zo veel daar last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral een spannend idee dat je niet weet wanneer de bevalling gaat beginnen. Ik zie niet op tegen de bevalling zelf gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik wel zaphod. Hier zou hij ook elk moment kunnen besluiten om te komen. Normaal denk je bij 35 weken dat het nog even kan duren.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik moet wel lachen om dat kwijlen. Heb dat nu 2x gehad. Wel na een middagdutje. Zelf het idee dat ik dan wat meer met open mond lig.

Hier ook ruim 33wk. Maar ik word met 38wk ingeleid. Nog een dikke 4weken.
Ik hoop ergens dat het vanzelf komt in het weekend voor de inleiding. Lijkt mij fijner dan een inleiding. Maargoed we hebben geen invloed daarop.

Mijn urine was vrijdagochtend niet helemaal schoon. Maar HA vond het te weinig voor een kuur. Ben 'smiddags nog in het ziekenhuis geweest ivm aanhoudende kramp.
Had een super drukke ctg, veel pieken en harde buiken. Ze waren bang voor vroeggeboorte dus baarmoederhals ed ook gemeten. Maar was nog mooi lang. Zelf nooit het idee gehad dat het weeen waren. Naar mijn idee komt de kramp van mijn blaas, maar smiddags was urine schoon dus geen ontsteking.

Weekend rustig verlopen. Kramp blijft wel aanhouden, vooral bij beweging. Misschien toch te maken met bekkenklachten. Zal morgens eens vragen bij de fysio.

Yogayup wat bijzonder dat je niet in NL woont. Ook best spannend. Hoe is de zorg daar en ken je de taal?
Alle reacties Link kopieren
Oeh, met 38 weken pluis! Dan zouden wij nu onze zoon al in de ramen hebben. De weken vliegen voorbij. Ik hoop voor jullie dat de kleine lekker blijft zitten, maar toch komt voor de inleiding.

Ik woon op Curacao en ze praten hier dus ook Nederlands. De zorg is wel anders geregeld; zo is thuis bevallen eigenlijk geen optie: kraamkliniek of ziekenhuis. Beiden kundige mensen, maar qua faciliteiten denk je echt dat je tientallen jaren terug in de tijd gaat. De meeste mensen zijn in Nederland of Amerika opgeleid, dus dat is prima.

Hier is bijvoorbeeld 2 uur kraamzorg per dag standaard, dus volgens mij ook weer anders. Je moet ook voor de hielprik en gehoortest ergens naartoe ipv dat ze langs komen. Ook straks als de bevalling begonnen is, moet ik naar de kraamkliniek rijden ipv dat ze bij je thuis komen. We gaan gewoon mee met de flow.

Ik zie totaal niet op tegen de bevalling, voel mij erg ontspannen & heb het gevoel dat pluk (werktitel) en ik met ondersteuning van Mn man het gaan fixen. :yes:

Maar eerst nog even de laatste weken/dagen heerlijk omarmen. Nu ervaar ik nog erg veel ontspanning en rust en slaap ik ook nog goed. Ik bof enorm!
Ik ga er eigenlijk gewoon van uit dat ik dus nog 1,5 maand zwanger zal zijn. Maar heb wel idee dat baby indaalt Ivm veel druk onderin mijn buik.

Ik probeer niet op te zien tegen de bevalling maar dat lukt nog niet zo.
Alle reacties Link kopieren
@ yogayup, wat fijn dat je je goed voelt. Lekker genieten van deze dagen nog.

Morgen 40 weken. Man komt vanavond of morgen thuis vanuit het buitenland en moet dan na een dag of 4 helaas weer weg als de baby er nog niet is. Is de baby er wel, dan krijgt hij verlof.
Dat voelt toch wel als druk op me, ook al heb ik er geen invloed op. Morgen wel controle bij verloskundige, ik kan wel vragen of ze me kan strippen. Verder veel lopen ;)

Kan de laatste dagen niet veel meer. Sneu voor mijn zoontje. Zou blij zijn als die buik niet meer zo in de weg zit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik sluit me ook aan. Ik lees al tijden mee op deze pijler, dus ik ken van een aantal (oké een heleboel) van jullie de verhalen...Tijd om uit de meeleesmodus te komen, dus. ;-)

Ik ben nu 33 weken zwanger van de derde. Nog een weekje werken en dan gelukkig met verlof. Vanwege eerdere keizersnedes wordt de baby eerder gehaald (ook via keizersnede), dus ik ervaar deze weken wel echt als de laatste loodjes. Volgende week wordt de datum geprikt als het goed is....dus dat is wel gek.

Ik herken veel van jullie kwaaltjes, vooral het hele slechte slapen....echt zo irritant.

Ik zie wel op tegen de laatste weken, aangezien m'n omvang echt wel erg oncomfortabel is geworden en ik weinig kan (inderdaad die buik die zo in de weg zit). En ik verheug me ook niet erg op de keizersnede....

Aan de andere kant vind ik het ook wel lekker om even een paar weken niks te doen (mijn andere kinderen zitten al op school, dus ik heb in tegenstelling tot een paar van jullie, geen andere kinderen te vermaken). Wordt straks druk genoeg.

Nu verder met de overdracht, merk dat ik echt totaal geen zin meer heb om dat te doen...haha. Maargoed. Het moet. Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
@Dawn2, we lopen precies gelijk op! Maar ik moet er niet aan denken dat mijn man er niet zou zijn zeg... Hij kan dan niet terug komen voor de bevalling?

Mijn man werkt gelukkig 'om de hoek' en kan weg wanneer dat nodig is. Ik ben er wel klaar voor, elke avond denk ik weer 'misschien is ze er morgen wel :flirting: '. Maar tot nu toe blijft het rustig... Ik ga maar eens een tukkie doen :zzz:
Hoi nebu, welkom!

@dawn oei spannend hoor! Mijn vriend is dit weekend een lang weekend weg (ben dan 35 weken) en vindt dat dus helemaal niet tof. Kan me voorstellen dat dit lastig is!
Alle reacties Link kopieren
Poeh Dawn lijkt me wel pittig. Was hij wel bij de bevalling van jullie zoontje?
Mijn man werkt in het buitenland, werkgever is erg coulant met in NL werken voor de bevalling. Heeft ook zeker 2 collega's waarbij de baby onverwacht met 36 weken kwam, dus wellicht speelt dat mee.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Hij was er de vorige keer gelukkig bij. Zodra de bevalling begint kan hij naar huis maar dan moet er wel net een vlucht naar huis gaan, die gaan al niet snachts. Daarnaast is zijn werk in het buitenland vliegen ;-) dus als hij net zelf op een vlucht zit, is hij niet snel weer thuis.
Ik moet er ook niet aan denken dat hij er niet bij zal zijn, dus gewoon maar duimen dat het morgen begint...

@Lonka, ben benieuwd wanneer het bij jou begint! Gek hè dat het elk moment kan zijn maar ook nog wel 2 weken kan duren

@boardbabe fijn zo'n werkgever!
Alle reacties Link kopieren
Dawn laten we duimen dat hij thuis is als het begint!

Zo te lezen dus veel die last hebben van het slechte slapen!

Ben erg benieuwd naar de kleine hoe ze er uit ziet en hoe het weer gaat zijn allemaal. Wat dat betreft mag de bevalling wel beginnen maar hoe gaat die zijn hihi.
Alle reacties Link kopieren
Spannend he w002 :cheer:

En ik hoop dat baby zich aandient als je man er is Dawn! Ik zou er erg zenuwachtig van worden. 😐

Hier ook 33 weken zwanger... nog een maand en dan mag ie komen!! Hoop zo dat het niet al te lang meer duurt.
Vrijdag weer naar de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal! Vandaag is mijn uitgerekende dag, maar ik voel nog niks :| Had ik stiekem wel gehoopt. Ik heb een superchilldag, zoontje is naar de opvang en ik heb chocola en TLC. Wie weet wat er nog gaat gebeuren vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, kijk nu My 600 lb life op TLC. Fascinerend o_o Hoe kunnen mensen het zo ver laten komen en gewoon blijven eten :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Hier net een helse tocht gemaakt door de sneeuw richting afspraak met de Gynaecoloog. Heb nu 1cm ontsluiting. Erg benieuwd hoelang alles nog gaat duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven