Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Zo, vannacht maar wakker gelegen tussen een en drie, dus dat was een stuk beter dan gisteren (tussen een en half zes). Grappig dat er ook nog stille meelezers waren. Ik hoop dat het vannacht beter ging voor iedereen.

Nu vroeg uit bed omdat ik een hongerklop voelde aankomen. Ongelooflijk wat een trek ik steeds heb de laatste dagen!

Zonnetje: zoals ik al zei, fijn dat de kleine is gedraaid! Ik word inderdaad volgende week ingeleid.

Pluis, hier is man vooral druk met werk, huishouden, peuter. Hij is wel meegeweest naar een workshop over bevallen waar we onze kennis even hebben opgefrist. Dat was fijn. Hij is ten eerste praktisch ingesteld maar als ik het even niet zie zitten, weet hij me ook weer op te beuren en me eraan te herinneren dat ik het goed doe in deze zware zwangerschap. :heart: We hopen beiden op een goede bevalling maar na het bespreken van alle opties kunnen we nu niet meer doen dan afwachten.
Hebben jullie trouwens beval plan gemaakt?

Ik was het niet van plan, maar ga denk ik toch belangrijkste dingen even noteren.
Alle reacties Link kopieren
@pluis, hier ook al 3e zwangerschap en 3 bevallingen achter de rug (de tweeling was gewoon bevallen) dus man is er niet onrustig door. Hij weet inmiddels wat hij ongeveer kan verwachten.

@zonnetje, fijn dat het draaien gelukt is. Nu hopen dat hij niet terugdraait.

De zwangerschap was vooral spannend voor ons tussen de 20 en 24 weken. Bij 21 weken ging het mis bij de tweeling en vanaf 24 weken kunnen ze in iedergeval iets proberen dus dat was voor mijn gevoel wel echt een grens.
Nu al bijna 34 weken. Ze gaan dan ook echt niet meer remmen hebben ze aangegeven dus mocht het dan op gang komen, dan komt hij echt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie ervaringen. Is misschien ook wel anders omdat het niet meer de eerste is.
Hier wel dus alles is nieuw en ik ben er als vrouw idd anders mee bezig.
Man is erg praktisch ingesteld.

Vannacht eindelijk fijn kunnen slapen. Van 1 tot 5 in een ruk. Dat kan ik mij niet meer herinneren. Wel een overvolle pijnlijke blaas. Na 5en nog beetje gedommeld.

@t Renate, hier ook veel en vaak honger snachts. Eet sowieso voor het slapengaan wat extra en vaak snachts ook. Eet sowieso wat meer verspreid over de dag kleinere porties. Suikers blijven er goed onder dus vind het wel prima :)

@t zonnetje, de 2.5kg was hier al bij ruim 31wk. En dat is voor dat termijn dus wel echt te zwaar. Ze verwachten rond de 4kg bij 38wk vandaar dan inleiden. Ben erg benieuwd of alles klopt als uiteindelijk is geboren. Je hoort toch best vaak dat geschat gewicht anders is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je terug ge-PB't Honing.

Aapje, ik heb wel het een en ander op papier gezet ja voor de bevalling. Ik weet absoluut dat een bevalling niet te plannen is, maar dat ik van opiaten enorm ga braken en dus geen Pethidine of Remifentanyl wil heb ik er in gezet. Dat ze voor een handeling dat even moeten zeggen tegen me (niet onaangekondigd toucheren zeg maar), dat ik een knip verdoofd wil hebben, dat er stagiaires bij mogen wat mij betreft, heb het allemaal op papier gezet. Niet de baby aan opa's en oma's geven als ik hem nog niet heb vastgehouden (stel het wordt een spoedoperatie ofzo). Dat soort dingen. Ze vroegen er in het ziekenhuis ook om, dus een 'bevalplan' is volgens mij tegenwoordig best ingeburgerd.
Alle reacties Link kopieren
Hier niets op papier en denk ook niet dat ik dat ga doen. Nu 3x bevallen en tot nu de ervaring dat er gewoon tijdens de bevalling overlegd wordt. Mijn man is behoorlijk mondig en ik ga nu bevallen in het ziekenhuis waar hij zelf werkt dus dat komt vast wel goed.
Alle reacties Link kopieren
@ClaireSophie: hoe gaat het met jullie? Hoe is de eerste tijd?

@snowgirl: jij zit nu bijna op 34 toch? Bij mij stopten daarbij de cervixmetingen, ik kreeg nog medicijnen tot 36 weken (nu net een paar dagen klaar daarmee). Spannend of het eerder wil komen!

@Mieremuis: kan dat eigenlijk, verdoven bij een knip? Die moet meestal toch redelijk snel gezet worden?

Ik heb inmiddels steeds minder zin om de deur uit te gaan, moe door weinig slapen en ik voel me gewoon het prettigst thuis. Eigenlijk gek na zo'n lange tijd verplicht thuis zitten. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
spraakwater schreef:
11-01-2019 19:16


Ik heb inmiddels steeds minder zin om de deur uit te gaan, moe door weinig slapen en ik voel me gewoon het prettigst thuis. Eigenlijk gek na zo'n lange tijd verplicht thuis zitten. Hebben jullie dat ook?
Herkenbaar! In het begin was het zo'n gevecht dat ik aan huis gekluisterd was. Nu vind ik het wel heerlijk en blijf ik liefste binnen cocoonen :love:
Ik moet nog wel 6weken, dus mss voelt het straks weer anders.

Hoelang zit jij al thuis? En hoever ben je?
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
11-01-2019 07:15
Hebben jullie trouwens beval plan gemaakt?

Ik was het niet van plan, maar ga denk ik toch belangrijkste dingen even noteren.

Hier nog niet maar ben wel steeds meer met de bevalling bezig.
Wil dinsdag in ziekenhuis het er ook over hebben. Volgens mij hanteerd het ziekenhuis ook een bevalplan en ik heb ook best wel een paar dingen.
Al besef ik ook dat ik het deels open moet houden omdat je niet weet hoe het loopt.

We zijn wel aan het onderzoeken of een badbevalling mogelijk is.
Moet gyn. toestemming voor geven.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen? Goed t weekend door gekomen?
Hier is het nat en regenachtig, toch vanmorgen nog een uurtje in het bos geweest, even een frisse neus gehaald en peuter een drijfnatte broek door gestrekt in de plas te gaan :)
Vanmiddag iets minder. Peuter werd met koorts wakker uit zijn slaapje. Straks maar met pcm naar bed en duimen dat het morgen weer minder is!
Straks nog lekker heel Holland bakt kijken! Zijn er meer hier die dat volgen?
Alle reacties Link kopieren
Pff hier een hormoonaanval ofzo, kan echt alleen maar huilen. Ben er echt klaar mee, en dan begin ik weer opnieuw. Man is echt superlief.

Vanaf morgen trouwens officieel met verlof.
Alle reacties Link kopieren
Ow bah wat een ellende die hormonen he! Soms maar gewoon even aan toegeven. Even extra lief zijn voor jezelf. Uitgebreid in bad met een fijn tijdschrift ofzo wil bij mij nog wel eens helpen.
Alle reacties Link kopieren
Suykerspin schreef:
13-01-2019 18:39
Ow bah wat een ellende die hormonen he! Soms maar gewoon even aan toegeven. Even extra lief zijn voor jezelf. Uitgebreid in bad met een fijn tijdschrift ofzo wil bij mij nog wel eens helpen.
Meestal werk zoiets inderdaad wel, vandaag werkte gewoon ff niets.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
13-01-2019 18:42
Meestal werk zoiets inderdaad wel, vandaag werkte gewoon ff niets.
Balen. Dan maar even aan toegeven
Alle reacties Link kopieren
Renata Hier ook veel trek s'nachts, regelmatig een reep of banaan naar binnen geschoven. Vannacht ook weer van 4 tot 6.30 wakker gelegen. Nacht er voor wel beter geslapen gelukkig.

Spraakwater en Pluis Cocoonen vind ik normaal ook wel lekker, maar zit inmiddels als 6 maanden thuis waarvan de laatste 2 maanden ik op mijn dagelijkse wandelrondje na en fysio en verloskundigen bezoeken de deur niet meer uit kom. Inmiddels kijk ik wel heel erg uit naar gewoon lekker ergens heen kunnen rijden. Nog zo'n 3 weken volhouden. Moet wel zeggen dat dat aan huis gekluisterd zijn me wel heel erg is meegevallen. Ik verveel me eigenlijk nog steeds niet.

1aapjebevalplan is hier niet nodig volgens verloskundige. Ik ga me nog wel even inlezen of ik bepaalde dingen wel of niet wil.

Suykerspin Ooh lekker naar het bos, ben ik ook zo aan toe. Ben wel een beetje klaar met mijn rondje door de polder. Dichtstbijzijnde bos is 20 minuten met de auto dat lukt voorlopig niet, maar ach straks met ukkie ga ik dat lekker vaak doen. Hopen dat je peuter snel weer opknapt. Ik kijk ook naar Heel Holland bakt!

Snowgirl wat vervelend zeg even een dikke knuffel :hug:
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Ja hier staat heel Holland Bakt ook op.

Ik ben ook van het cocoonen maar momenteel ook rustig huis aan het opruimen. Buiten de deur kom ik weinig, ook omdat fietsen amper gaat en man met de auto gaat werken.

Donderdag begint mijn verlof officieel en om dat de vieren gaan we weekend naar Landal.

Wij hebben vandaag in de ochtend de ene grootouders bezocht, middagslaapje, andere grootouders en net hapje ergens gegeten. De stoelen waren alleen vreselijk dus gelukkig morgen fysio.

Ik heb dingen op papier gezet over bevalling omdat ik als alles nu wel soepel gaat toch wat dingen anders wil als vorige bevalling die eindigde in keizersnede.

De nachtelijke trek had ik vorige zwangerschap wel en de eerste maanden na bevalling met borstvoeding ook.
Goedenavond :hello: . Ik begin voorzichtig mee te lezen. Morgen 36 weken...
Alle reacties Link kopieren
Hier een meelezer die nu ook echt kwaaltjes begint te merken met 37+2 weken, dus nu een beetje het laatste loodjes gevoel begint te snappen. Hoewel het nog niet aanvoelt als zwaar, merk ik dat mijn mindset langzaam verandert van: voorlopig blijven zitten naar: je bent welkom. Maar ik hoop wel minimaal de 38 weken aan te tikken. :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yogayup en Josephine!

Vandaag precies 37 weken :-D
Pff even egopost, net terug van vk. Afgelopen 3 weken lag ze met hoofdje in het bekken maar nog niet vast. En nu is het kleine draakje dus terug omhoog gekropen :facepalm:

Dat vermoeden had ik al omdat mijn ribben beurs zijn, ik gek wordt van maagzuur, kotsmisselijk ben en ik haar billen bij mijn middenrif voel. Zucht. Mochten de vliezen nu breken, dan moet ik gelijk bellen want dan moeten ze controleren of ze dan wel is ingedaald. Het kan ook komen doordat ik natuurlijk alleen maar lig en hooguit 2 uur per dag zit en loop. Ben bang dat ze voorlopig nog wel een paar weken blijft zitten. Bloeddruk was wel weer keurig 110/65. Als ze volgende week niet gezakt is dan door naar de gynaecoloog.

Als klap op de vuurpijl: de vkafspraak plekken op 5 autominuten zaten voor volgende week al vol, dus toen werd er doodleuk gezegd dat ik naar de 20 autominuten plek moest. Toen barstte ik in tranen uit, zag ik namelijk echt niet voor me. Gelukkig snapte ze dat en komen ze volgende week aan huis.
Ik kon mijn bezoekje vandaag gelukkig combineren en ben gelijk ook weer vastgetaped bij de fysio, dus ik kan er weer een week tegenaan.

Zo maar een zielige film kijken ofzo, ff lekker zwelgen.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Ego post mag hoor BoardBabe.

Hier was groeiecho goed. Verhoudingen en geschat gewicht zijn precies hetzelfde als bij zijn broertje.
Alle reacties Link kopieren
Pluis_ schreef:
11-01-2019 19:19
Herkenbaar! In het begin was het zo'n gevecht dat ik aan huis gekluisterd was. Nu vind ik het wel heerlijk en blijf ik liefste binnen cocoonen :love:
Ik moet nog wel 6weken, dus mss voelt het straks weer anders.

Hoelang zit jij al thuis? En hoever ben je?
Ik mocht vanaf 22 weken niet meer werken (eerst tijdelijk, dachten we, maar het werd niet beter en ik kon helaas niet terug naar m'n werk). Nu 37 weken!


Weten jullie hoe het zit met strippen enzo? Is dat altijd pas echt vanaf 40+ weken, of wordt dat ook wel eens eerder gedaan? Ik weet dat mijn baarmoeder al tijden verweekt is, verstreken nog niet waarschijnlijk. Is het sowieso afwachten of zijn er ook verloskundigen die al eerder strippen?
Alle reacties Link kopieren
Boardbabe82 schreef:
13-01-2019 19:51


Spraakwater en Pluis Cocoonen vind ik normaal ook wel lekker, maar zit inmiddels als 6 maanden thuis waarvan de laatste 2 maanden ik op mijn dagelijkse wandelrondje na en fysio en verloskundigen bezoeken de deur niet meer uit kom. Inmiddels kijk ik wel heel erg uit naar gewoon lekker ergens heen kunnen rijden. Nog zo'n 3 weken volhouden. Moet wel zeggen dat dat aan huis gekluisterd zijn me wel heel erg is meegevallen. Ik verveel me eigenlijk nog steeds niet
Ik zit eigenlijk ook al de hele zwangerschap thuis. Week 6 t/m17 ivm extreme misselijkheid.
En vanaf week 22 weer ivm lage bloeddruk, bekkenklachten en veel harde buiken.

Dus eigenlijk alleen wk 18-21 kunnen werken en dan niet eens mijn volledige uren.
Dus ik weet hoe het is helaas!
Ben normaal ook geen stilzitter dus het verbaast mij ook wel. Aan de andere kant heb ik ook geen keuze. Kom nu ook alleen buiten voor medische afspraken en 2x 10min met de hond.

Vandaag trouwens weer een groeiecho gehad. Loopt nog steeds 4wk voor. De benen zelfs al 6! Die zijn eigenlijk al klaar :facepalm:

Met 37w5 heb ik mijn laatste controle en word ik ws ingeleid.

Ik kan niet wachten. Over 5wk is ze er gewoon al :love:

(Als alles volgens plan verloopt..)

Slapen gaat redelijk, maak nu vaak blokjes van 2 a 3 uur en dat is al een hele verbetering.

Bekkenklachten is wel enorm k*t.
Mag eigenlijk alleen nog maar op krukken lopen. Maar ben daar nog wat eigenwijs in. Nja iig loop en zit ik nog erg weinig en geniet ik van mijn bed in de kamer.
Wel berusting in gevonden. Lekker knuffelen met de hond, wat lezen, netflix en dutjes. :heart:
Alle reacties Link kopieren
spraakwater schreef:
15-01-2019 18:49
Ik mocht vanaf 22 weken niet meer werken (eerst tijdelijk, dachten we, maar het werd niet beter en ik kon helaas niet terug naar m'n werk). Nu 37 weken!


Weten jullie hoe het zit met strippen enzo? Is dat altijd pas echt vanaf 40+ weken, of wordt dat ook wel eens eerder gedaan? Ik weet dat mijn baarmoeder al tijden verweekt is, verstreken nog niet waarschijnlijk. Is het sowieso afwachten of zijn er ook verloskundigen die al eerder strippen?

Hier ook vanaf 22wk volledig thuis en week 6 t/m week 17 ook volledig thuis gezeten helaas.

Strippen hangt volgens mij echt van de van de VK af.
Zullen vast zijn die het eerder doen. Maar ook die het niet willen.
Zou het gewoon vragen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yogayup en Josephine!
Lekker meeschrijven.


Snowgirl, vervelend van je slechte dag. Hopelijk gaat het vandaag wat beter!

Boardbabe, lekker aan toegeven! Soms heb je van die dagen. Hopelijk zakt ze nog weer terug. Hier was ze met 29wk ook al bijna ingedaald maar ze zit nu ook weer hoger. Ik heb alleen nog 5wk voor de inleiding.

Lekker lief zijn voor jezelf en goed dat je je grenzen aangeeft. :knuff:
Ook fijn dat ze daarin meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 39 weken! En sinds vanmiddag ineens ontzettende druk en pijn onderin, vooral met lopen en opstaan.
Baby was gisteren nog niet ingedaald. Hoop eigenlijk gewoon dat hij morgen of overmorgen komt. En anders moet hij een paar dagen blijven zitten en vanaf dinsdag mag het weer ;) ivm man in buitenland.

Nouja, we gaan het zien. Blijft nog spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven