Stomme ex - zeiktopic

16-01-2019 00:56 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve allen,

Het leek mij wel wat om een zeiktopic te openen waarin je je verhaal kwijt kan over je ex!! zonder perse advies te willen of elkaar te beoordelen om wat dan ook.
Als dit al bestaat, sorry, ik heb niks kunnen vinden. Lekker delen wat je wilt, om het van je af te schrijven.... wellicht herkennen we zaken in elkaars verhaal.
Gewoon even zeiken, zaniken, je hart luchten!
Ik zit lekker te mokken over mijn ex die ik momenteel zo KUT vind.
We zijn 2.5 jaar samen geweest en waren ook verloofd. Het is nu al bijna 2 jaar geleden dat ik de relatie verbrak. We zaten al lang in een hele negatieve spiraal waar we niet uit kwamen, ik zal jullie de drama rollercoaster besparen. Ik was echt doodop en kon niet meer, hoewel het echt heel pijnlijk was en ik altijd nog van hem hield. Hij was mijn eerste echte grote liefde. De eerste met wie ik serieuse toekomstplannen had. Veel passie, veel romantiek, maar ook heel veel drama. We raakten veel pijnpunten bij elkaar aan.. waar ik achteraf ook wel veel van geleerd heb.

Vorig jaar hebben we elkaar weer gezien. Er was nog altijd veel chemie tussen ons. We konden vrij objectief op de relatie terugkijken en hebben toen ook nog eea uitgepraat. Ik kreeg weer gevoelens voor hem en vroeg later of hij het nog eens wilde proberen. Hij zei eerst dat hij dat niet wilde. Weken daarna zocht hij toch toenadering en begon me te zoenen, toen ik hem vroeg of dit betekende dat hij samen wilde zijn, zei hij toch van niet. Ik heb hem toen de deur uit gezet.

Nu kwam ik hem drie weken geleden weer tegen, tijdens het stappen. Opnieuw mega chemie tussen ons, maar omdat ik inmiddels een andere relatie heb, hield ik enige afstand. Omdat de vorige keer vervelend was geeindigd stelde ik voor om er toch wat leuks van te maken, ook om onze relatie nog een beetje te eren ofzo. Het was leuk, veel gelachen, gedanst ook met vrienden van hem en mij erbij. Hij zei me die nacht opeens dat hij twijfels had vorig jaar. Ik zei dat hij dat dan destijds moeten zeggen, verder niet op in gegaan. Toen ik thuis was kreeg ik toch zijn woorden niet uit mijn hoofd. Ik heb contact met hem gezocht met de vraag wat hij hiermee bedoelde. Hij overlaadde me ook met complimenten en was echt mega aan het flirten die avond. Na laange omwegen zegt hij net dat wat hij zei en deed door de alcohol kwam, terwijl hij echt niet heel dronken was en volgens mij heel goed wist wat hij deed. Heel vaag en tegelijk onnodig allemaal dus dit.
En nu vind ik hem gewoon zo KUT! Allemaal onnodig gedoe weer.
Hij is overigens 35 jaar, ik 28, en vind dit voor een volwassen vent ook echt heel stom gedrag.

Maar goed dat ik niet met die gast ben getrouwd. :hello:

Oke.... wil iemand anders nog een verhaal kwijt ? :daisy:
anoniem_380143 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 02:24
20.26% gewijzigd
naamloosjes schreef:
16-01-2019 16:25
Ik snap nooit dat mensen die van elkaar houden, later zo een hekel aan elkaar krijgen.

Zeiken over je ex mag, maar ik zou mijn energie in wat leukers steken.

Omdat het ego dan gaat opspelen. Het ego zegt dan 'hoe durf jij me zo te behandelen/benaderen' of wat dan ook. Terwijl er ook een andere kant aan zit: 'waarom laat ik me zo behandelen/benaderen'. En dat is meestal niet rationeel gedacht. Wat gevoelens ook niet zijn in de regel.

Wat dat betreft is het in het dierenrijk beter 'geregeld' over het algemeen.
wij slapen nooit.
naamloosjes schreef:
Ik snap nooit dat mensen die van elkaar houden, later zo een hekel aan elkaar krijgen.

ik begrijp dat ook nooit

mijn exen hebben ooit wat voor mij betekent
het is misschien geen houden van meer, maar het is ook geen haten
als ik zou horen dat er een is overleden zal ik wel even slikken van wow en bij sommige zelfs verdriet hebben
mijn exen en de ervaring die ik met hun had hebben mij gevorm in de vrouw die ik nu ben

als mijn vriend weleens slecht over zijn (belangrijkste ex) praatte zei ik vaak
doe niet zo negatief want je was toch 4 jaar bij haar en wou haar lang daarna nog terug
inmiddels doet hij dat ook niet want hij besef dat nu ook en gunt haar ook een prima mooi leven
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
naamloosjes schreef:

Ik snap het wel. Je hebt mensen die als het uit gaat ineens hun slechtste kant laten zien die tijdens de relatie niet zichtbaar was.
iceteapeach schreef:
16-01-2019 19:24
Omdat het ego dan gaat opspelen. Het ego zegt dan 'hoe durf jij me zo te behandelen/benaderen' of wat dan ook. Terwijl er ook een andere kant aan zit: 'waarom laat ik me zo behandelen/benaderen'. En dat is meestal niet rationeel gedacht. Wat gevoelens ook niet zijn in de regel.

Wat dat betreft is het in het dierenrijk beter 'geregeld' over het algemeen.
Ik heb me vaak afgevraagd waarom ik me zo heb laten behandelen. Omdat ik mijn man vertrouwde toen hij zei dat er geen ander was. Omdat een huwelijk voor mij onvoorwaardelijk was, ook als je elkaar even niet zo goed kon vinden.

Maar dat neemt niet weg dat zijn gedrag niet acceptabel was cq is.
Ladida schreef:
16-01-2019 16:05
Ik heb voor 1 pond 50 een kakkerlak van het Hemsley conversation centre vernoemd naar mijn ex :proud: :devil:

https://www.hemsleyconservationcentre.c ... scockroach

Het gaf me een ontzettend goed gevoel ;-D :rofl:

Ik vind het ook ontzettend goed verzonnen! Weer eens wat anders dan een normale donatie :)

:HA:
Geniaal!!!!
YagaBaba schreef:
16-01-2019 22:27
Ik heb me vaak afgevraagd waarom ik me zo heb laten behandelen. Omdat ik mijn man vertrouwde toen hij zei dat er geen ander was. Omdat een huwelijk voor mij onvoorwaardelijk was, ook als je elkaar even niet zo goed kon vinden.

Maar dat neemt niet weg dat zijn gedrag niet acceptabel was cq is.
Dat is jouw kant idd. Omdat je man niks anders liet blijken dat dan het goed ging. Heb je topic gevolgd, kijk eens waar hij uiteindelijk mee naar voren is gekomen qua argumenten. Terecht/eerlijk? Vast niet. Vandaar opspelend ego. Ook bij jou.

@algemeen: Maar weinig mensen die ongeschonden uit een verbroken huwelijk/relatie komen. Ego's spelen hoe dan ook vaak een rol, een van de twee is verbolgen en laat het ego meespelen over de rug van de kinderen, indien aanwezig of manipuleren de ex-partner.

Mijn ego speelde op toen man verongelukte tijdens de zwangerschap, dat ik dacht, fuckit, had je niet gewoon met je poten van dat hek af kunnen blijven tot de volgende dag? Hartstikke irrationeel gedacht destijds. M.a.w. lul, dat je daar in het donker een beetje hebt lopen prutsen om dat hek weer terug te kunnen zetten....

Ego heeft niet voor niets de 3 letters voorafgaand aan het woord egoïstisch in zich.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
16-01-2019 23:56
Dat is jouw kant idd. Omdat je man niks anders liet blijken dat dan het goed ging. Heb je topic gevolgd, kijk eens waar hij uiteindelijk mee naar voren is gekomen qua argumenten. Terecht/eerlijk? Vast niet. Vandaar opspelend ego. Ook bij jou.

@algemeen: Maar weinig mensen die ongeschonden uit een verbroken huwelijk/relatie komen. Ego's spelen hoe dan ook vaak een rol, een van de twee is verbolgen en laat het ego meespelen over de rug van de kinderen, indien aanwezig of manipuleren de ex-partner.

Mijn ego speelde op toen man verongelukte tijdens de zwangerschap, dat ik dacht, fuckit, had je niet gewoon met je poten van dat hek af kunnen blijven tot de volgende dag? Hartstikke irrationeel gedacht destijds. M.a.w. lul, dat je daar in het donker een beetje hebt lopen prutsen om dat hek weer terug te kunnen zetten....

Ego heeft niet voor niets de 3 letters voorafgaand aan het woord egoïstisch in zich.
Aanhanger van non dualiteit?

Het zal mij overigens worst wezen of het in jouw ogen ego is of niet. Ik ben wel klaar met anderen die voor mij willen bepalen waarover ik wel of niet boos zou mogen zijn.
YagaBaba schreef:
17-01-2019 00:07
Non-dualiteit laat mij lezen dat iemand vrij van allerlei gedachten, gevoelens zou zijn, makkelijk loslaten. Non-dualiteit zou staan voor eenheid. Non-dualiteit zie ik anders als (ir)rationeel. Ik was o.a. pissed off dat hij mijn ski-jack aanhad ten tijde van zijn ongeluk. Nou, hoe belangrijk is dat uiteindelijk. Totaal irrationeel dus maar ik baalde ervan, want, er hingen nog 3 ski-jacks om aan te trekken, waarom uitgerekend 'deze'. Was notabene een jack waar ik zelf al een aantal jaren op zat te azen. Dat bedoel ik dus met opspelend ego. Ging nergens over alleen ik had houvast nodig destijds, iets om op af te reageren. Een ski-jack dus.
Ik was dus niet vrij van gedachten, gevoelens etc.

Of hoe zie jij/bedoel jij het?
iceteapeach wijzigde dit bericht op 17-01-2019 01:37
0.12% gewijzigd
wij slapen nooit.
YagaBaba schreef:
17-01-2019 00:07

Het zal mij overigens worst wezen of het in jouw ogen ego is of niet. Ik ben wel klaar met anderen die voor mij willen bepalen waarover ik wel of niet boos zou mogen zijn.
Groot gelijk ook. Ik heb me best een aantal jaren na man's ongeluk afgevraagd waar mijn aandeel in heeft gelegen. In de zin, had ik kunnen voorzien dat dat hek een keer grotendeels los zou komen te staan? Had ik dat kunnen voorkomen? Heb ik daar zelf een aandeel in gehad? En weet je, ongelooflijk pijnlijk, heb ik hierdoor indirect of mss ook wel direct, bijgedragen aan zijn ongeluk? Nog pijnlijker? Ja, mogelijk wel. Ik heb alleen niet kunnen voorzien dat het uitgerekend op 2e kerstdag fataal zou worden.
Dat mijn ego opspeelde in de zin van 'had je niet gewoon met je fikken van dat hek af kunnen blijven, sukkel en notabene heb je míjn ski-jack ook nog eens aan'. Echt wel, volledig irrationeel. Want gevoelens en gedachten gingen alle kanten op. Niks non-dualiteit.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 17-01-2019 01:43
14.78% gewijzigd
wij slapen nooit.
Ladida schreef:
Ik heb voor 1 pond 50 een kakkerlak van het Hemsley conversation centre vernoemd naar mijn ex :proud: :devil:

Ik vind het ook ontzettend goed verzonnen! Weer eens wat anders dan een normale donatie :)
:rofl: Geweldig !
iceteapeach schreef:
17-01-2019 00:49
Non-dualiteit laat mij lezen dat iemand vrij van allerlei gedachten, gevoelens zou zijn, makkelijk loslaten. Non-dualiteit zou staan voor eenheid. Non-dualiteit zie ik anders als (ir)rationeel. Ik was o.a. pissed off dat hij mijn ski-jack aanhad ten tijde van zijn ongeluk. Nou, hoe belangrijk is dat uiteindelijk. Totaal irrationeel dus maar ik baalde ervan, want, er hingen nog 3 ski-jacks om aan te trekken, waarom uitgerekend 'deze'. Was notabene een jack waar ik zelf al een aantal jaren op zat te azen. Dat bedoel ik dus met opspelend ego. Ging nergens over alleen ik had houvast nodig destijds, iets om op af te reageren. Een ski-jack dus.
Ik was dus niet vrij van gedachten, gevoelens etc.

Of hoe zie jij/bedoel jij het?
Als je geen ego wilt hebben,
zit je al in een egotrip.
Als je iets wilt accepteren,
ben je al in verzet.
Als je niet wilt oordelen, oordeel je al over dat je niet mag oordelen.

Middels mentale constructies
is geen bevrijding mogelijk.

Vrijheid is:
Als je oordeelt, oordeel je.
Als je je verzet, verzet je je.
Als je ego hebt, heb je ego

Gejat van Paul Smit natuurlijk. Niet zelf bedacht. Dingen gaan zoals ze gaan en mensen doen nu eenmaal wat ze doen. Of wij ons daar nu druk over maken of niet. Daar komt het ongeveer op neer.
naamloosjes schreef:

Degene die van je houden, kunnen je ook de meeste pijn doen. Je bent in de liefde op je kwetsbaarst. En ego komt er dan ook zeker bij kijken.

Ik snapte het ook niet en was bevriend/stond op goede voet met al mijn exen, tot ik die ene tegen kwam.

Mijn ex heeft mij doodleuk laten weten sowieso nooit van mij gehouden te hebben. Hij had mij voor de reizen, daar was ik 'goed' voor (ik zat toentertijd voor werk veel in het buitenland). En ja, dat zijn zijn eigen woorden. In een smsje. Waarin hij ook vertelde dat hij al die tijd al een andere vriendin had.

Dus ja, ik weet niet of ik hem haat. Ik ben wel nog steeds boos. Ik was tot over mijn oren verliefd en voelde me zo gebruikt. Het is nu 3 jaar geleden, we zijn maar anderhalf jaar bij elkaar geweest. Maar het doet me nog steeds ontzettend veel.
iceteapeach schreef:
17-01-2019 01:18
Groot gelijk ook. Ik heb me best een aantal jaren na man's ongeluk afgevraagd waar mijn aandeel in heeft gelegen. In de zin, had ik kunnen voorzien dat dat hek een keer grotendeels los zou komen te staan? Had ik dat kunnen voorkomen? Heb ik daar zelf een aandeel in gehad? En weet je, ongelooflijk pijnlijk, heb ik hierdoor indirect of mss ook wel direct, bijgedragen aan zijn ongeluk? Nog pijnlijker? Ja, mogelijk wel. Ik heb alleen niet kunnen voorzien dat het uitgerekend op 2e kerstdag fataal zou worden.
Dat mijn ego opspeelde in de zin van 'had je niet gewoon met je fikken van dat hek af kunnen blijven, sukkel en notabene heb je míjn ski-jack ook nog eens aan'. Echt wel, volledig irrationeel. Want gevoelens en gedachten gingen alle kanten op. Niks non-dualiteit.
Je ego is datgene wat jou los ziet van de rest van de wereld. Het zijn de stemmen in je hoofd die, net als die twee oude muppets, commentaar leveren op de wereld.

"Hij mag mij niet zo behandelen"
"Hij had gvd mijn ski jack aan"

Etc etc etc. Ze zeggen vooral hoe het zou moeten zijn. Dus ook: "daar moet je boven staan".

Feit is dat mensen doen wat ze doen en dingen gaan zoals ze gaan. Dus mijn ex behandelde mij zo en ik word daar boos om. Muppets die zeggen, een ego dat zegt, dat hij of ik dat niet zouden moeten doen veranderen daar niets aan.
Nou hier nog zo’n verhaal. Een jaar uit elkaar, na een half jaar uit een paar keer afgesproken om alles uit te praten en het bleek dat hij het weer wilde proberen. Maarrrr heeft dat niet gezegd (nadat ik er expliciet naar gevraagd had). Ik heb het daarom afgekapt, voor mijn hart weer gebroken werd, omdat mij toen niet duidelijk was wat zijn intenties waren en ik weer gevoelens kreeg. En wat zegt hij nu? Ik had het moeten weten/aanvoelen dat hij het weer wilde proberen. Hoe dan???

Dus nu ben ik een bitch, ik heb hem gebruikt (we hadden toen gezoend), hij weet nu wat hij aan me heeft, hoeft me nooit meer te zien, etc.

Voor de goede orde: hij heeft de relatie vorig jaar verbroken want hij kon niet tegen mijn drama en de ruzies (deels begrijpelijk), mijn hart was gebroken maar ik legde me er toen bij neer. En hij heeft altijd een mega groot probleem gehad met gevoelens delen, oorzaak van veel misverstanden en ruzies altijd. Natuurlijk had ik een aandeel, maar tot op de dag van vandaag blijft hij volhouden dat het allemaal 100% mijn schuld is en hij de perfecte vriend was. Zeer irritant!
Ladida schreef:

Dit vind ik echt hilarisch, ik wil ook!! Alleen de man met wie ik nu aan het daten ben heeft dezelfde naam als ex haha (veel voorkomende naam)
Kraaienpootje schreef:
17-01-2019 08:03
Degene die van je houden, kunnen je ook de meeste pijn doen. Je bent in de liefde op je kwetsbaarst. En ego komt er dan ook zeker bij kijken.

Ik snapte het ook niet en was bevriend/stond op goede voet met al mijn exen, tot ik die ene tegen kwam.

Mijn ex heeft mij doodleuk laten weten sowieso nooit van mij gehouden te hebben. Hij had mij voor de reizen, daar was ik 'goed' voor (ik zat toentertijd voor werk veel in het buitenland). En ja, dat zijn zijn eigen woorden. In een smsje. Waarin hij ook vertelde dat hij al die tijd al een andere vriendin had.

Dus ja, ik weet niet of ik hem haat. Ik ben wel nog steeds boos. Ik was tot over mijn oren verliefd en voelde me zo gebruikt. Het is nu 3 jaar geleden, we zijn maar anderhalf jaar bij elkaar geweest. Maar het doet me nog steeds ontzettend veel.
Ja, dat begrijp ik wel.
Ik ben ook wel boos geweest op exen. Maar ik merkte dat ik er mezelf meer mee had, dan de persoon in kwestie.
Toen ik stopte boos te zijn, kon ik zelf ook verder.

Ik heb ook ontzettende leuke dingen gedaan met exen. Ik probeer het vooral bij die persoon zelf te laten. Hij kon het blijkbaar niet op een eerlijke wijze.
Ik lees de topic nu pas maar vind het totaal respectloos. En to je bent er zelf in meegegaan dus heb je evenveel schuld en slaat dat gezeik ook op jou vind ik. Ik durf te wedden dat als hij weer contact met je opneemt jij weer om bent. Nou gefeliciteerd viva forum u heeft er een originele topic bij door to.
.
-vanille- schreef:
17-01-2019 14:27
Ik lees de topic nu pas maar vind het totaal respectloos. En to je bent er zelf in meegegaan dus heb je evenveel schuld en slaat dat gezeik ook op jou vind ik. Ik durf te wedden dat als hij weer contact met je opneemt jij weer om bent. Nou gefeliciteerd viva forum u heeft er een originele topic bij door to.

To negeer deze chick ze is een beetje labiel

Ik vind het een lekker zeiktopic, heel herkenbaar allemaal :)
-vanille- schreef:
17-01-2019 14:27

Je hebt trouwens al eerder gereageerd :@@:
selene* schreef:
17-01-2019 14:36
:rofl:
selene* schreef:
17-01-2019 14:36

Had alleen de titel gelezen ja
.
-vanille- schreef:
17-01-2019 14:39
Had alleen de titel gelezen ja
Ah oké bedankt voor de opheldering
Onzin verwijderd
anoniem_376897 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 17:10
96.12% gewijzigd
.
echt weet je, laat maar...
sommige mensen draaien echt door op een forum :confused:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven