Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Ik keek graag naar Tarzan (tekenfilmserie), deze maar dan in het Nederlands:

https://youtu.be/i__2vabLGxY

En naar Sindbad de Zeeman, Alleen op de Wereld en Heidi.
-Bladora- schreef:
16-01-2019 20:36
Ohhh je hebt ze gevonden! Als en cijfers achter jullie Nick (jij en mevr75) jullie geboortejaar zijn, waren mijn ouders best old fashioned, want ik ben geboren in 84.
Bij mij klopt het. Ik heb jongere broertjes van jouw leeftijd, misschien herinner ik het wel van hun, dat kan ook hoor.
Ahaa, die is aan mij voorbijgegaan.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Snoesje666 schreef:
16-01-2019 20:20
Deze heb ik laatst voor 3 euro gekocht, een schaakcomputertje uit 1983.
8kb werkgeheugen, geloof ik.

Afbeelding

Goh, die heb ik ook. Ligt hier nog in de kast. Ik kan je verklappen: op het hoogste level is 'ie verdomd goed.
Haantje79 schreef:
16-01-2019 20:33
Afbeelding

Dat zijn deze, die kregen wij ook.
Die ken ik als drop boerderijdrop, met alle boederijbeesten.
MonkeyTown schreef:
16-01-2019 20:41
mijn moeder zei altijd Broek en Rits :proud:
:HA: Je moest er niet aan denken dat ze ooit kleinkinderen kregen met namen als Shawn, Shaye, Jocelyn, enz. Dat werd Sjaan, Zee en Jojlin
pejeka schreef:
16-01-2019 19:59
O ja, had ik vroeger ook. Even nieuwsgierig, zijn er nog gezinnen waar men op zaterdagavond gewoon om de tafel gaat om gewoon een potje te kaarten, of mens-erger-je-niet te spelen, of een ander bordspel? Ik heb fantastische herinneringen aan op zaterdagavond (oma was er dan vaak ook bij) urenlang jokeren, of een ander spel te doen met zijn allen. Geen TV, geen computerspel, maar gewoon allemaal om de tafel met wat lekkers en een drankje en de grootste lol. Komt dat nog voor?
Mijn schoonfamilie doet dat. Ik vind het vre-se-lijk!
Mevrouw75 schreef:
16-01-2019 20:48
Bij mij klopt het. Ik heb jongere broertjes van jouw leeftijd, misschien herinner ik het wel van hun, dat kan ook hoor.
Waarschijnlijk is dat het!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
S0LEIL schreef:
16-01-2019 21:43
Mijn schoonfamilie doet dat. Ik vind het vre-se-lijk!
Waarschijnlijk is het bij hun ook ‘vaste prik’ en dus eigenlijk gewoon verplicht. En dan moet je als visite ook meedoen. Verplicht, gezellig spelletje spelen, terwijl je gewoon wil kletsen.
Ik heb vanmiddag nog met mijn 8 jarige, 10 jarige en 13 jarige Monopoly Empire gespeeld. Wij spelen vaak spelletjes, maar het is niet verplicht om mee te doen.
Gatinmijnsok schreef:
16-01-2019 21:57
Ik heb vanmiddag nog met mijn 8 jarige, 10 jarige en 13 jarige Monopoly Empire gespeeld. Wij spelen vaak spelletjes, maar het is niet verplicht om mee te doen.
Ik vind spelletjes spelen als je er zin in hebt heel anders dan vaste prik zaterdagavond is tv uit want spelletjesavond.
lemoos2 schreef:
16-01-2019 21:07
:HA: Je moest er niet aan denken dat ze ooit kleinkinderen kregen met namen als Shawn, Shaye, Jocelyn, enz. Dat werd Sjaan, Zee en Jojlin
Een van onze nichtjes heet June, schoonvader blijft consequent Sjoen zeggen :P
Haantje79 schreef:
16-01-2019 20:22
Afbeelding

En dit hengel spel.
Oh ja, grappig, die hadden we inderdaad.
Mevrouw75 schreef:
16-01-2019 21:53
Waarschijnlijk is het bij hun ook ‘vaste prik’ en dus eigenlijk gewoon verplicht. En dan moet je als visite ook meedoen. Verplicht, gezellig spelletje spelen, terwijl je gewoon wil kletsen.
Haha ja! Nou zit ik er niet elk weekend, dus geen idee of het altijd zo gaat, maar het is vaste prik op dagen zoals Kerst, Pasen of Sinterklaas.
Er wordt ook nooit gevraagd of je mee wilt doen, het spel wordt gewoon voor je neus geklapt :rofl:
Met Kerst vroeg schoonvader: Gaan jullie dan bij jouw ouders ook spelletjes doen? Toen ik -net iets te hard ;-D - zei "Nee!" vroeg hij verbaasd wat we dan deden. Ik heb geantwoord met: Wij práten gewoon met elkaar :D
Broek en rits :-D

Jos Brink die tante Annie toezwaaide bij een spelshow. En die toren op de foto komt ook bekend voor;

Afbeelding

En op de badkamer;

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Afbeelding
Die gel gebruikt mijn vriend nog steeds. Te koop bij action. Een andere gel werkt niet volgens hem..
Afbeelding

All in the family met Archie, Edith, Gloria en Mike
:muziek: "Boy the way Glen Miller played,
Songs that made the hit parade,
Guys like us we had it made,
Those were the days" :muziek:
Altijd van je afsnijden
Alll in the familie inderdaad, keek mijn vader altijd.

Keek zelf graag naar Famaly ties ook met Michael j Fox.

Hier ook veel spelletjes gespeeld, zag het oude visjes hengelen hier voorbij komen, kreeg me toch een flash back!
Pim pam pet deden we ook vaak, mastermind, we hadden een plank in de kast vol spelletjes die veel gebruikt werden, back gammon tot in de nacht.
Serengeti schreef:
16-01-2019 20:16
Britse comedy uit de jaren 70: George en Mildred!

Afbeelding
Geweldig. In de jaren 80 op herhaling publieke zender.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Donna1971 schreef:
17-01-2019 13:16
Alll in the familie inderdaad, keek mijn vader altijd.

Keek zelf graag naar Famaly ties ook met Michael j Fox.

Hier ook veel spelletjes gespeeld, zag het oude visjes hengelen hier voorbij komen, kreeg me toch een flash back!
Pim pam pet deden we ook vaak, mastermind, we hadden een plank in de kast vol spelletjes die veel gebruikt werden, back gammon tot in de nacht.
Ha, ja: sunflower hello, sunflower goodbye!

Maar dan mogen zijn ook niet ontbreken:

Afbeelding
Spreuken 18:2
Afbeelding

Are you being served.

Geweldige serie.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Een kruimeldief!
Onlangs eens de DVD box "Fawlty Towers" geleend in de bieb, blijft een geweldige serie.
Satchel schreef:
17-01-2019 14:34
Ha, ja: sunflower hello, sunflower goodbye!

Maar dan mogen zijn ook niet ontbreken:

Afbeelding

Balkie. :D

Alf was er ook nog:

Afbeelding
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven