December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu je t toch over sesamstraat hebt, ik ga morgen naar een geboortebord kijken, bestaande uit sesamstraat-figuurtjes, echt heel schattig

(Sesamstraat-figuurtjes/poppetjes, dus geen meneer Aard )
He meiden, ben net even naar het ziekenhuis geweest om afscheid te nemen van m'n tante Skippy.. Ze gaat ineens zo hard achteruit, haar andere been begint ook af te sterven maar haar hart kan niet nog een amputatie aan, dus het is een aflopende zaak.

Ze is niet meer 'bij' maar heeft af en toe een heldere blik en pakt dan je hand, de lieve schat.

Ze had vanmiddag tegen de artsen in een helder moment gezegd; het is mooi geweest, it's over now.

Ze heeft jaren in de UK gewoont en Australie, vandaar haar Engelse inslag

Er was net een hele smakelijke verpleger die tegen haar aan het praten was, en met haar infuus bezig was, dus toen ie weg was zei ik tegen haar, zoo dat was een lekker jong ding aan uw bed. Moest ze toch een beetje lachen

Ik ben nu helemaal gaar, maar ik ben blij dat ik haar nog even gezien heb, en een dikke kus heb kunnen geven.

KletsM: Ik snap ook niet wat Noof aan die Elly vindt, maar nu is het weer op vrijdagmiddag, en bij het promofilmpje zit ze er weer helemaal in; Elly!! En dan; waar is Elly nou?

Dora; Noof is gék op Dora, we kijken nooit naar Dora op tv, maar hebben wel 2 dvd's ervan. Ik vind het wel leerzame tv. Nova kan door die dvd's ook in het engels tot 10 tellen (zoo schattig) en ze vindt het gewoon heel erg leuk om te kijken.

Ga nu lekker naar bed,

Fijne avond nog!
Hè mette... Had niet begrepen dat je tante zo slecht ligt...

Fijn dat je haar nog heb gezien en afscheid hebt kunnen nemen... :hug Dikke zoen!
He meiden,

Ja ik ben al wakker, ben er maar om 6.00 uitgegaan, rotkeel.. Was er ook al uit tussen 1.00 en 3.00 dus een lekker nachtje kun je wel stellen

Nursie; Eergister had ze nog de grootste praatjes, en stond iedereen er versteld van hoe goed ze was. Haar been was zo slecht dat de afvalstoffen haar zo warrig maakte. Na de operatie knapte ze dus zo ontzettend op, had weer dikke pret met m'n zus over de firma die de rolstoel leverde (Firma Beenhakker ) en over de toyboys (verplegers/minnaars to be ) op de afdeling.

Gister kwam Tris Noof ophalen en toen was ze alleen met m'n vader omdat m'n moeder dus plots was opgeroepen door het ziekenhuis. Ze hadden mij niet gebeld omdat ik natuurlijk niet lekker was, dus m'n moeder is met de bus naar het ziekenhuis gegaan, waar Tante Skippy dus opeens heel slecht lag. Nu blijkt dus dat haar andere been ook aan het afsterven is, en daardoor is ze opeens zo slecht geworden.

Ze is 83, mooie leeftijd hoor, daar niet van. Maar ze stond zoveel dichterbij ons dan bv onze Oma. En dan is het altijd verdrietig als je iemand moet gaan missen. Maar goed, ik hoop voor haar dat het niet al te lang gaat duren, dat lijkt me zo erg.

Ik ga zo even m'n moeder bellen, even horen hoe het daar is in het ziekenhuis.

x
Heb even geen tijd om bij te lezen, bezoek staat hier over een uur en de tuin is nog niet voorjaars-klaar zegmaar, maar moet even mijn verhaal kwijt...

Ben net even 7 jaar ouder geworden zeg... We hebben buiten een oude kippenschuur/klushok staan. Ding moet echt opgeknapt worden want het dak is op meerdere plaatsen ingestort maar ja, nog niet aan toegekomen.

Ben ik buiten met de kinderen, Kaya speelt zoet in de zandbak en ik ga Yahnoa in bed leggen. Kaya kan nergens heen, dus ik vraag haar nog even in de zandbak te blijven, dan kan ik meneer in bed leggen. Kom ik 3 minuten later weer buiten, Kaya weg... Ik begon al zenuwachtig te worden... tot ik me echt helemaal lens schrok en haar op het dak van de schuur zag staan! Dat is dus wel dik 2 meter hoog! Er staat een oude trap zowat vertikaal tegenaan... Stom van ons, zoooo stom, kan me zelf wel voor mijn kop slaan! Is die muts daar tegenop geklommen, de kat achterna! Ìk kan niet eens die trap fatsoenlijk op, zo rechtop staat dat ding....

Ik reageerde wel heel kalm, heb haar gelokt met het vooruitzicht dat we een koek gingen eten, en wonder boven wonder is ze niet door het dak gezakt en heb ik haar veilig op de grond gekregen. Ik was zo verschrikkelijk geschrokken... Sta nog steeds stijf van de adrenaline, al heb ik dat niet aan haar laten merken... Heb meteen die trap weggehaald (ook niet simpel, modelletje hardhout en superzwaar...)

Echt, ik kan er niet bij dat we dit niet hebben zien aankomen.... Ik voel me echt zo slecht nu. Godver... schaam me kapot dat we dit niet vantevoren hebben voorkomen... Ik moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als ze wel door het dak was gezakt... Mijn schoonvader is van dezelfde hoogte gevallen en die heeft blijvend letsel overgehouden...

Moet er maar niet teveel meer aan denken, maar bah, wat zit ik nu met een rotgevoel zeg...

Sorry, moest het even kwijt, ben alleen thuis...

Nu liggen ze allebei op bed, ga even het terras vegen enzo. Mijn opa en oma komen zo onverwacht op bezoek, ga even de boel voor ze aan kant zetten...

dag meiden!
Lieverd, allereerst een voor de schrik!

Pff wat zal je hart in je keel hebben gezeten, gelukkig is het goed afgelopen. Je hebt het (logisch) niet zien aankomen, een ongeluk zit in een stom klein hoekje liefie, echt!

Hele dikke kus!
Nou hier nog een die zich niet bepaald een geweldige moeder voelt momenteel.

Heb Leah voor het eerst een pak voor haar (luier)billen gegeven.

Ze was met haar buggy in de voortuin bezig, we wonen in een doodlopend straatje, krijgt ze toch ineens de kolder in haar kop, rent de tuin uit, straat uit, de doorlopende straat op, soort van ringweg. Ik roepen dat ze moest komen, krijg ik gewoon "nooooo hahahahah" te horen en ze rent gewoon door. Ik met Aimee in mijn armen erachteraan, op mijn sloffen (Vent is weg dit weekend), krijg haar te pakken, sleur haar terug naar huis, probeert ze het gewoon wéér te doen, en maar lachen onderwijl, dacht echt dat het een spelletje was.

Toen had ik het dus echt even gehad hoor. Heb haar natuurlijk geen pijn gedaan, met die luier, maar ze schrok wel. Maar kon even niets anders bedenken.

Ze liggen nu allebei op bed. Wel grappig trouwens, Aimee viel tijdens het lunchen in slaap, je zag haar ogen wegdraaien, ogen gingen dicht - maar wel dooreten!!! ;o)

Mette, he wat vervelend. Hoop dat ze rustig in slaap valt.
Glijbaan

Boyd gaat weer van de glijbaan in de tuin. Gister met het mooie weer ging hij er ineens weer vanaf. Hij weet nu waarschijnlijk beter hoe hij moet remmen, dan vorig jaar. Toen ging hij er met een sneltreinvaart vanaf hard op zijn billen. Nu vindt hij het gelukkig weer prachtig.

Ik was in de tuin met een handharkje onkruid aan het wieden. Ik had ook zo’n knielplankje tegen zere knieën en vieze broek. Boyd pakt later het plankje en het harkje, loopt door de tuin en gaat netjes knielen en harken. Lief lief gezicht.

Boyd ligt nu ook al weer 3 uur te pitten. Van dat buitenspelen slaapt hij heel lang. Gisteren was het wel 3,5 uur slapen.

A1mee

Dikke dikke kus voor de schrik !! Kan me helemaal voorstellen hoe je je (een beetje) voelt.

(overigens wel knap van haar dat ze het kan)

Ainne

Kan me ook voorstellen dat je van schrikt een pak op haar billen hebt gegeven.

Nurse

Eize heeft gelukkig niet zoveel last van zijn longen. Soms als hij moet hoesten doet het denk ik wel pijn, want dan huilt hij een beetje. Maar ook niet elke keer bij het hoesten gelukkig.

En in de tabel staan de kindernamen wel voluit. Wil je dat dan wel?

Maak je borst maar nat met de zandbak. Boyd heeft er ook 1 en hij gooit het zand overal. Ik heb geprobeerd hem te leren om het zand erin te houden, maar dat lukt niet erg. Ik laat hem nu maar rotzooien, dat vindt hij toch echt het leukste.

Sesamstraat is om 17.00 op NL1. En het is meneer Aart.
Ainne, ik kan me heel goed voorstellen dat je uit reactie haar een pak op haar luierbillen gaf, van schrik maar ook dat ze écht weet dat het geen spelletje is. Ik ben helemaal niet voor de 'opvoedtik' maar dit begrijp ik wel eigenlijk. Ik hoop dat ze zo geschrokken is dat ze niet meer als spelletje de weg op zal rennen. Want de gevolgen kan ze nog niet overzien.

Ook een dikke knuffel voor jou, ik zou me ook het leplazerus schrikken zeg, als ze zo hard lachend de weg op stuift

Hier nog een verhaal met een staartje..

Ik ben vanmorgen gevallen, ik wilde iets uit de kast pakken en het werd me zo zwart voor mn ogen en daar lag ik dan.. Gelukkig geen bloedingen ofzo, alleen een beetje een beurs gevoel. Maar die duizeligheid zat me toch niet helemaal lekker dus even naar de hapost gebeld.

Ik kon om 13.00 langskomen. Ik blijk een strottenhoofd en stembandenonsteking te hebben, en dat m'n keel dus helemaal dicht zit. Daardoor ben ik dus ook gevallen, omdat het te vergelijken is met ademen door een rietje, dus vanmorgen flauwgevallen door de benauwheid.

Nu heb ik een speciaal inhalergeval/vernevelgeval gekregen om m'n stembanden en de zwelling in m'n luchtpijp (?) te laten slinken en een kuur voor de ontstekingen.

Hij was heel erg blij dat ik geweest was, en niet zo blij met het advies van mijn (nieuwe) huisarts gisteren. Als ik namelijk was gaan bevallen, hadden ze geen keizersnede kunnen doen, omdat dan het inbrengen van een evt beademingsslang (bij complicaties) niet mogelijk was geweest.. Dus nu aan de paardenmiddelen om dus te zorgen dat die zwelling zo snel mogelijk zal verdwijnen voor het geval de bevalling begint.

Maar goed, ik hoop dat het aanslaat, want ik ben het wel zat hoor, die benauwdheid/zere keel. En dat Mops dus nog even lekker blijft zitten!!!

M'n oudtante gaat heel hard achteruit, het zal nu niet lang meer duren.
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 21-03-2009 16:12
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Leuk Joni, zo in de tuin koetelen!
Tinus, hoe is het nu met JP?
Jeetje Mette! Nou maar goed dat je even naar hapost bent geweest zeg.

A1mee en Ainne een dikke knuffel voor de schrik. Ik had een beetje een schrik was met Davina de stad in waren even in de wibra en in enen rende mevrouw naar de deur toe ........ die uitkomt op een drukke straat met veel bussen en taxies .......... gelukkig stond ze gelijk stil toen ik Nee Davina zei op dringende toon. Maar mijn hart zat wel even in mijn keel, als ze door had gerend dan had ik haar niet op tijd kunnen stoppen voor ze die weg zou op rennen. Ze luistert wel op de juiste momenten alsof ze het aan mijn stem hoort dat ik het meen ofzo, maar het zal maar een keer gebeuren dat ze niet luistert ...........

Ze was in nogal een wegloperige bui dus heb haar daarna veel getild en ben maar snel weer naar huis gegaan maar heb nu behoorlijk last van mijn rug ondanks 2 naproxen. Maandag lekker een hele dag naar de Sauna heb er zoveel zin in!!! Kunnen mijn spieren ook wel gebruiken beetje warmte.
Najaa, dan hing er vast iets in de lucht, al die kindjes die het in hun bolletje kregen.

Mainecoon; kan me voorstellen dat warmte je spieren dan goed doet.

Nemen jullie nooit een buggy mee de stad in?

Wanneer hoor je iets over het huis?

Knorreke; hoe is het met jullie? Ben benieuwd!

O even naar Tris toe, hij is de badkamer aan het poetsen.
Nou inderdaad zeg, zal het lenteweer wel zijn dan, al die kinderen die het op heupjes hebben!

Nou ja, alles weer oke hier, we hebben scones gemaakt samen toen Aims nog lag te slapen en die hebben we heb ik opgegeten. De meisjes hadden liever een appel.

Ow Mette die laatste loodjes zijn met recht van lood zeg, voor je. Hoe hou je het vol allemaal.

Wat zielig he, Joni, als het hoesten pijn doet. Aims heeft ook een beetje een schor huiltje momenteel, zielepietje.
Mette nee niet op de fiets en we gebruiken eerlijk gezegd de buggy sowieso bijna nooit. En soms doe ik haar wel in de buggy en dan wandelen we lekker naar de stad. Maar dat red ik nu niet met mijn rug. We hebben woensdag om 17 uur een eerste gesprek met onze aankoop makelaar en daarna zal het balletje wel gaan rollen denk ik.

Er zal inderdaad dan wel wat in de lucht hebben gezeten vandaag. Ze is nu gelukkig lief aan het bouwen met Bob de Bouwer op de achtergrond.
Hoi meiden! Jeetje wat een belevenissen allemaal zeg. Oh oh, ik kan me de schrik zo goed voorstellen bij Ainne en A1mee!! Wat zijn die kinderen toch een stel dondersteentjes. Je krijgt echt grijze haren van dat soort acties. Manu had gisteren 'geholpen' met het uitruimen van de vaatwasser en domme ik had niet in de gaten dat ie een scherp aardappelschilmesje had gepakt. Ik wilde dat voorzichtig afpakken maar was bang dat ie door mijn aandringen zichzelf juist pijn zou doen. Gelukkig gaf hij het voor een snoepje terug... pff.

Mette: Sjemig zeg wat heb jij het te pakken zeg! Stel je voor dat je net met Nova in je armen stond als je was gevallen ofzo... Of nou ja, je kan zoveel enge dingen bedenken maar daar bereik je niks mee... Gelukkig maar dat je naar de HAP bent gegaan en dat je meteen bent geholpen met die medicijnen. Ik hoop maar dat je snel beter wordt en een beetje energie kan verzamelen voor jullie baby!

Met JP gaat het weer goed gelukkig! Hij heeft vanaf gisteren de ab niet meer ingenomen en vanmorgen waren de klachten bijna over. Ergens baal ik wel dat ie de kuur niet heeft afgemaakt want dat betekent dat de ontsteking waarvoor hij het slikte misschien wel terugkomt.

Joni: Joh, had Nils ook zo'n reactie? Heeft hij toen de kuur wel afgemaakt?

Ik denk er ook over om een zandbak te kopen/te timmeren. We hebben nu nog heel veel zand omdat de tuin nog niet klaar is, en Manu vindt het zo leuk om daar in te rommelen.

Denken jullie trouwens ook aan handjes wassen na het buitenspelen? Ik vergeet het vaak!!

We hebben echt een heeeerlijke dag gehad trouwens! Vanmorgen Manu de driewieler gegeven en hij vond het fantastisch! Alleen... tis echt een ukkie dus. Hij kan helemaal nog niet bij de grond of de pedalen haha! Hopelijk groeit ie er van de zomer een beetje op.

Vanmorgen gewinkeld. Manuel is weer verwend met nieuwe kleertjes en schoenen (LaCoste gympen, krokodilschoenen dus). Na zijn slaapje lekker een stuk wezen fietsen nog en nu wachten we op de zelfgemaakte pizza in de oven.

Oh die is klaar!! Lekkerrr...
Mainecoon: Hoe is het met het huis? Wat is de status?
Oh ja, ik wilde nog zeggen dat Manuel ook helemaal WEG is van Dora. Ook van Diego trouwens..

Nu aan de pizza!
Nou Tinus we wachten op het eerste gesprek met de aankoop makelaar woensdag. Daarna zullen we wel een bod uitbrengen denk ik. Zoooowwww spannend allemaal en om eerlijk te zijn is het mij ook niet snel genoeg, ben bang dat iemand ons voor zal zijn maar ja hopelijk komt het allemaal goed. En lekker zo'n zelf gemaakte pizza!!
Spannend Mainecoon!

Die pizza was zeker lekker... Mjam. Manu had al 3 avonden niks gegeten 's avonds, maar nu heeft ie zitten bunkeren! Toch wel duidelijk dat ie beter eet als hij in een gezellig stemming is. Als tie moe of chaggo is dan heeft ie er gewoon geen zin in.
Wat een weertje vandaag! Neef lief is hier aan het logeren, dus we zijn vanmiddag met de hele kinderschare, mijn zus en zwager het bos ingegaan en daarna lekker een pannenkoek gegeten! Nu liggen ze allemaal plat!

Amber is nog steeds niet helemaal fit, dus ik hoop dat die een beetje doorslaapt want neef ligt bij ons op de kamer in een campingbedje.

Joni, sneu dat Eize ook nog niet echt opknapt...

Lachen dat Nils dan gewoon z'n oordoppen in doet!

Jeetje slaapt Boyd 's avonds wel als hij overdag nog zo lang slaapt?

Nurse, de meiden hebben een hart op kunnen halen zeker vandaag in de zandbak!

Helaas heeft Amber niet doorgeslapen ondanks het gefiets, maar dat komt omdat ze ziekjes is...

Hoe was het geboortebord?

Kletsmajoor, dus jij hebt heel de dag voor de tv gehangen met dit mooie weer!?

Mette, jeetje dat tante Skip ineens zo achter uit gaat...het kan ineens zo hard gaan met die mensjes...fijn dat je nog bij haar geweest bent!

Ik heb het zo met je te doen...ook nog gevallen. Het is niet leuk om nu de paardemiddelen te moeten gebruiken, maar ik hoop dat ze snel aan slaan, zodat je je weer een beetje fitter voelt straks...

A1mee, je schrikt je echt de rambam he met zo iets...Justin stond pas ook dood leuk te vertellen dat hij bij onze slaapkamer in de vensterbank had gestaan om beter naar buiten te kunnen kijken!!! Apies zijn het...ik hoop dat je al een beetje bijgekomen bent van de schrik.

Ainne, ook al zo'n schrikmoment...en het erge is dat ze het misschien vollopig nog wel als een speeltje blijft zien...ik hoop maar dat de tik echt indruk gemaakt heeft!

Wat een brave meiden dat ze liever appel hebben!

Mainecoon, ook al een hartsprong te verwerken gehad...

lekker de sauna, geniet er van!

Tinus, ik moet zeggen dat ik ook niet zo trouw ben in het handen wassen hoor!

Fijn dat het weer beter gaat met JP, hopelijk is de ontsteking genoeg de kop ingedrukt is!

Jammer dat manu nog niks met de driewieler kan...

Als ik al die verhalen zo hoor, ben ik heel blij dat ze bij ons met z'n drietjes vandaag niet de kolder in hun kop gehad hebben!

Hallo allemaal,

nou, Ainne, ontaard ben je beslist nog niet met zo'n tikkie op de luier na zo'n actie van Leah Lastig als je handen tekort komt met een tweede erbij, terwijl je vriend er niet is.

En A1mee, ook al zo geschrokken. Tsja, je moet maar zo denken, er gebeuren zooooooveel bijna-ongelukken.. en je kunt nu die trap en dat hok opruimen zodat er daar niks meer kan gebeuren. Gelukkig maar dat je niet de enige 'nalatige' was, haha, je vriend heeft net zo goed dat hok niet gerepareerd. Er gebeurt zo snel wat, ik ben ook nooit echt boos op H als er wat gebeurt terwijl hij erbij is, want ja, de volgende keer ben ik het waarschijnlijk.. Hopelijk kun je het nare gevoel snel van je af zetten.

Mette, fijn dat er nu wel wat gedaan wordt aan je ontsteking. Beterschap!! Verdrietig dat je oudtante gaat overlijden.. sterkte. Hopelijk slaap je vannacht wel weer wat beter.

Tinus, ik vergeet het ook vaak, dan zitten we na een kdv-dag aan tafel. oeps geen handen gewassen. Nou ja, ik denk maar zo, krijgt hij veel weerstand.

Marloes, veel plezier met neefje. Lijkt me erg leuk als M wat groter is en ook kan logeren bij neefjes en nichtjes, of zij bij ons. Hij logeert nu alleen nog bij opa en oma (mijn ouders), maar dat is dan ivm oppassen.

Mainecoon, succes met het huis! Even geduld nog. En je krijgt dus ook wat over je werk te horen? Hopelijk gene slecht nieuws!

HEE NURSE WAAR BEN JE??

Wij hebben vandaag een heerlijk dagje gehad. De tijd die ik gister niet in de zon kon doorbrengen heb ik helemaal ingehaald. We zijn naar een kinderboerderij gefietst en omdat het koffiehoekje daar dicht was en M wel tien keer om drinken vroeg, zijn we op de terugweg even langs de MacDonalds gefietst. Daar komen we nooit omdat we vegetariër zijn, maar de koffie en donuts (en chocomel voor M) zijn er wel erg lekker!

Toen heb ik een berg snoeihout weggewerkt (eindelijk, die berg lag er al sinds december) en de hele tuin opgeruimd, en de zomer kan beginnen dus. Heerlijk, morgen misschien weer even in de zon zitten (al zijn de voorspellingen niet zo geweldig).

M slaapt weer eens niet.. heb maar weer het trucje van ons bed uitgehaald, hem daar neergelegd en gezegd dat ik straks ook kom. Hij huilt nu niet meer, dus het is wel weer een oplossing.

Dag allemaal!
O ja, kletsmajoor, wat ik nog wou zeggen (ben al uitgelogd bij HM): dat zinnetje op ons geboortekaartje had ik van het Viva-forum, van zo'n topic over geboortekaartjes dat in 2006 liep!

Ik heb het boek gekocht en het daarin opgezocht om goed te citeren.

Als we nog een jongen krijgen, zet ik een zinnetje dat iets verderop in dat boek staat, op het kaartje. Bij een meisje weet ik het nog niet.
He lieverds,

Vanmiddag om 17.30 is Tante Skippy overleden. M'n ouders en zus waren erbij, ze is heel rustig gegaan. M'n vader heeft mij toen opgehaald, en toen nog samen afscheid genomen. Ze wilde graag naar de wetenschap dus dat is best gek want dan is er geen crematie of begrafenis.

Ze werd om 20.30 opgehaald door een busje van de Utrechtse Universiteit, en dat was het dan.

We zullen haar humor erg gaan missen, maar het is goed zo. Toch gek, ik had nooit gedacht dat ze Mops niet meer zou meemaken Maar ik weet zeker dat ze straks met ons meekijkt, naar onze Mops
Aah Mette, dat was het dan.. raar he. Sterkte, fijn dat het goed is.

Het is een kleine troost dat je moeder nu heel wat zorg voor je oudtante bespaard blijft als ze naar het verzorgingshuis zou gaan, als je begrijpt wat ik bedoel. Ach misschien niet helemaal gepast om dat zo op te schrijven.

Konden jullie wel rustig afscheid nemen? (met orgaandonatie kan dat geloof ik niet altijd he)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven