Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Tnx voor de tip.

En :facepalm: voor het standje van pjk dat je eigenlijk niet zonder aankoop de supermarkt uit mag.
Ik heb het niet vaak maar soms wel ja. Dan hebben ze het artikel wat je wil met niet.
tijd terug was er bij keuringsdienst van waarde te zien dat de vis uit de supermarkt van dezelfde teler komt als de visboer.

En ja, heb het ook wel eens gehad. Wilde schoonmaakazijn halen bij de lidl, maar ze bleken het niet te verkopen. Dus ben vertrokken zonder boodschappen.
Vergeetmenietje1980 schreef:
17-01-2019 22:20
tijd terug was er bij keuringsdienst van waarde te zien dat de vis uit de supermarkt van dezelfde teler komt als de visboer.

En ja, heb het ook wel eens gehad. Wilde schoonmaakazijn halen bij de lidl, maar ze bleken het niet te verkopen. Dus ben vertrokken zonder boodschappen.
Ja dit! Gewoon dat ene ding willen hebben en dat het er dan niet is. Echt ontzettend irritant is dat.
Ugli schreef:
17-01-2019 22:31
Ja dit! Gewoon dat ene ding willen hebben en dat het er dan niet is. Echt ontzettend irritant is dat.
Ergerlijk dat je het product niet vindt en daarna ben ik inderdaad geïrriteerd dat ik mijn weg naar buiten moet 'banen'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb er ook wat!

Laatst bij de Aldi, zag ik toen ik mijn mandje wegzette bij de kassa dat er in het mandje dat er al stond (waar ik dus mijn mandje in wou stapelen) dat er nog iets in lag. Ik geef dat artikel aan de caissiere, zegt ze: "Neuh, laat er maar gewoon in liggen". Oke dan... heb het maar teruggemikt in het mandje, en mijn mandje erop gezet..

En bij een andere supermarkt werkt een caissiere die wel heel vriendelijk is en haar werk goed doet, maar ik krijg echt de kriebels van haar intonatie als ze "hoi" en "doei" zegt. Echt heel zeurderig "hooiiiiiiii" "doeiiiiiiiii".

Wat ik ook irritant vind is die stormloop die ontstaat als er omgeroepen wordt "beste klanten, kassa 3 gaat voor u open". Echt alsof het een kwestie van leven of dood is om daar vooraan te komen. En het leukste is nog wel dat er vaak zoveel mensen naar de net geopende kassa rennen, dat de rij voor "mijn" kassa opeens bijna weg is, waardoor ik vaak eerder klaar ben dan de mensen die een sprintje trekken naar de nieuwe kassa.

En nog iets wat geen ergernis was, maar wel apart. Ik stond bij de kassa, maar de caissiere was net even bezig met iets, dus ik moest even wachten. Prima, had geen haast, ik gebruik de tijd om even een slokje water te drinken. De caissiere kijkt op, en vraagt: "Oh... mag ik ook een slokje??". Prima hoor, ik deel graag, maar vond het toch een beetje gek.
Polarvide schreef:
17-01-2019 23:24
Ik heb er ook wat!

Laatst bij de Aldi, zag ik toen ik mijn mandje wegzette bij de kassa dat er in het mandje dat er al stond (waar ik dus mijn mandje in wou stapelen) dat er nog iets in lag. Ik geef dat artikel aan de caissiere, zegt ze: "Neuh, laat er maar gewoon in liggen". Oke dan... heb het maar teruggemikt in het mandje, en mijn mandje erop gezet..
Oh dat vind ik verschrikkelijk !
Gewoon in het algemeen, er zit een medewerker aan de kassa: WAAROM is het zo moeilijk om het af te geven en te zeggen:' ik hoef dit niet meer'
ipv het tussen de rekken aan de kassa te proppen, tussen de gekoelde drankjes etc.
Dan kan je eindelijk van je kassa komen en zie je wat er allemaal onder je neus is gebeurd en zijn er vele producten niet meer goed voor in de rekken en dus om weg te gooien.
We gaan je niet vies bekijken als je zegt dat je iets niet hoeft. Ik vind het net goed dat je het afgeeft zodat we dit correct kunnen afhandelen en het kunnen meegeven aan collega's als ze langs de kassa lopen om het terug weg te leggen.

Het gebeurde soms dat ik iemand erop 'betrapte' toen ze een pakje peren tussen de sterke drank wou droppen. 'Mevrouw, als u het niet wilt, zou ik het liever hebben dat u het aan mij geeft ipv ergens tussen te steken.'
Ze keek zo boos alsof ik haar had betrapt op diefstal ofzoiets.
Of dan zie je de stapel met winkelmandjes en het staat zo schots en scheef omdat iemand een pakje kropsla of brood erin liet liggen.
en dan mag je gaan stapelen om het product te zoeken...
Haha pejeka gelooft echt dat de visboer verser spul heeft dan de supermarkt? Nou ik heb bij 2 verschillende viswinkels gewerkt en bij een 3e visboer opgepast vroeger dus neem van mij aan dat je niet wilt weten hoeveel er ingevroren is en per dag ontdooid voor de verkoop. Weinig vers aan dus..
lizenlotte schreef:
18-01-2019 11:37
Haha pejeka gelooft echt dat de visboer verser spul heeft dan de supermarkt? Nou ik heb bij 2 verschillende viswinkels gewerkt en bij een 3e visboer opgepast vroeger dus neem van mij aan dat je niet wilt weten hoeveel er ingevroren is en per dag ontdooid voor de verkoop. Weinig vers aan dus..

Ik dacht het ook. Ga alleen nooit naar de visboer omdat dat boven mijn budget is. Maar ik vind het niet zo raar dat mensen denken dat de visboer verser spul heeft dan de supermarkt. Kun je ze wel uitlachen, maar niet iedereen is overal van op de hoogte toch?
Dat hoeft ook niet, maar als je niet heel zeker weet dat vis van de visboer vers is moet je niet neerbuigend gaan doen over supermarktvis met een air alsof je wel weet hoe het zit. Daar gaat het me vooral om. Jij hoeft je dus zeker niet aangesproken te voelen omdat je het ook niet wist.
Vergeetmenietje1980 schreef:
17-01-2019 22:20

Sinds wanneer komt vis van een teler?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Oh leuk, een vis discussie :)

@lizenlotte: ok :)
-Darkside- schreef:
17-01-2019 22:14
Tnx voor de tip.

En :facepalm: voor het standje van pjk dat je eigenlijk niet zonder aankoop de supermarkt uit mag.
Ik heb het niet vaak maar soms wel ja. Dan hebben ze het artikel wat je wil met niet.

Ja, wat een onzin. Dan heb ik het gisteren dus fout gedaan, want het product dat ik zocht was uitverkocht. Had ik dan zomaar iets uit het schap moeten nemen dat ik niet nodig had of wilde omdat je het niet kan maken om zonder iets te kopen weer naar buiten te lopen? Kom op zeg.
Michella_1991 schreef:
15-01-2019 16:56
Sorry, maar dit moet ik toch even kwijt...

Ik was vanmiddag in de AH en nu ben ik iemand die als ik naar meerdere winkels ga altijd zorg dat ik de boodschappen van die winkels in mijn fietstassen doe of al bonnetjes bewaar. Doodsbang dat ze denken dat ik probeer te stelen

In plaats van een kar neem ik meestal zo'n rijdend winkelmandje en doe daar mijn tas in om m'n handen vrij te hebben (tas valt altijd van mijn schouder)
Nooit commentaar op gehad, tot vandaag. Er was een vrouw (klant) en die zei eerst tegen mij ''dat moet je niet doen hoor'' Vervolgens hoor ik haar tegen een medewerker iets over de tas zeggen en iets van ''maakt mij niet uit hoor, bij de kassa moet ze toch betalen''
Het kwam nogal vreemd over, waarom zou je zoiets anders tegen een medewerker zeggen. Zo van ''let even op haar''
Hierna heb ik toch mijn tas maar weer om gedaan; hoe denken jullie hier over?
ik heb soms ook mijn tas in mijn mandje onderaan
soms weleens apart blikken maar ik doe dan meestal omdat ik inderdaad bijvoorbeeld als last van mijn schouder had plus ik doe er niks in,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
pepexx schreef:
18-01-2019 12:00
Sinds wanneer komt vis van een teler?
Je gebakken visje en kibbeling komt wel degelijk vaak/zo goed als altijd van een visteler.
theepoes schreef:
16-01-2019 22:23
Haha, ik hoop altijd dat niemand onze boodschappenlijstjes ziet. We schrijven er vaak domme dingen op waarvan wij weten wat het is, maar waarbij een ander een wenkbrauw zou optrekken. :wtf: ;-D
hahaha ja ik ook

bijvoorbeeld
de mayo die de kinderen lekker vinden en ik niet
of alles wat in de soep moet
en soms eet ik wat bij
dan is bijvoorbeeld broodje zalm
dan zet ik soms neer
komkommer voor de soep
boursin of etc voor de soep
vooral komkommer vind je niet in soep haha
Oudblond schreef:
17-01-2019 21:35
Mij gebeurt het regelmatig dat ik zonder iets de super uit ga. In de ene winkel geen mosselen? Even in de andere kijken: Ook niet? Dan ga ik zonder andere boodschappen naar buiten want die heb ik al gehaald. En ja dan is het soms een gedoe om voorbij die kassa te geraken.
ja dat heb ik weleens en ik voel mij dan opgelaten op een ander manier
soms leg ik dan ook steeds uit, mevrouw ik kwam voor een product die was er niet mag ik er aub uit

gelukkig woon ik dichtbij de supermarkt nu waar ik het meest kom dus ze kennen mijn hoofd inmiddels een beetje
en soms ben ik opeens mijn portemonnee vergeten dan kan ik gelukkig mijn mandje ergens neerzetten alsvast om het toch snel te halen
soms zeg ik het even als ik verbaasd gezicht krijg
mijn lichte irritatie bij de supermarkt is nu voor de tweede keer op rij
dat ze weer een product die ik standaard haal nog steeds niet bijgevuld hebben

waardoor ik een duurder versie moet kopen

gister bij dat zelfde product
in elk rij stond een kar voor de vakkenvullers
de product zag ik in de kar liggen maar ik zat dus echt ruim 5 minuten te twijfelen zal ik zelf pakken of niet
want ik zag nergens een vakkenvuller (nu was het bijna half 6)
uiteindelijk maar aan een caissière gevraagd die met mandjes bezig was
Mensen die op zaterdagmiddag met het hele gezin boodschappen gaan doen en dan gaan discussieren over elk product dat in de kar wordt gelegd. En vervolgens met zijn vijven voor het koelvak met zuivel gaan staan bleren dat ze "pap" nodig hebben. (En dan vla uit de koeling pakken).
dawncutler schreef:
18-01-2019 12:45
gaan staan bleren dat ze "pap" nodig hebben. (En dan vla uit de koeling pakken).

:rofl:
:rofl:
net klein boodschap lijstje tegen gekomen

Brood
Meusli
Yoghurt
Melk
Suiker
Kipfilet, Het liefst al gesneden (hij wilt vanavond niet zelf snijden
Bruine saus ?
rijst want hij vind de gele die we nog hebben niet lekker
Ijs
Bier want zijn vriend Fred Komt vanavond ook weer

:facepalm: :hihi:
lizenlotte schreef:
18-01-2019 12:17
Je gebakken visje en kibbeling komt wel degelijk vaak/zo goed als altijd van een visteler.
:bonk:
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
mamsvan schreef:
18-01-2019 14:15
net klein boodschap lijstje tegen gekomen

Brood
Meusli
Yoghurt
Melk
Suiker
Kipfilet, Het liefst al gesneden (hij wilt vanavond niet zelf snijden
Bruine saus ?
rijst want hij vind de gele die we nog hebben niet lekker
Ijs
Bier want zijn vriend Fred Komt vanavond ook weer

:facepalm: :hihi:
Wat schattig, zo netjes uitgelegd. :lol: Bij mij zou er echt iets staan als

Tacospullie
Toet
Pleepap
Lekkers
Röstidinges
Ik zet op de achterkant van mijn lijstje altijd mijn weekmenu.
En op de voorkant de boodschappen :)

Overigens net in de supermarkt: Ik lever veel lege flessen in. Achter me staat een bejaarde met 2 bierflesjes in mijn nek te hijgen.
Ik ben klaar en druk op de knop voor het bonnetje. Gelijk een arm langs me die de 2 bierflesjes in het apparaat stopt. En hij hijgt in mijn nek ( terwijl ik mijn geirriteerde blik op zet): Ik heb haast

:sarcastic:
lizenlotte schreef:
18-01-2019 11:37
Ik heb gelukkig een zeer goede vishandel in de buurt en ik weet (ook dankzij de prijzen die hij daarvoor heeft gewonnen) dat je daar altijd verse waar krijgt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven