Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
mamsvan schreef:
18-01-2019 12:30
mijn lichte irritatie bij de supermarkt is nu voor de tweede keer op rij
dat ze weer een product die ik standaard haal nog steeds niet bijgevuld hebben

waardoor ik een duurder versie moet kopen

gister bij dat zelfde product
in elk rij stond een kar voor de vakkenvullers
de product zag ik in de kar liggen maar ik zat dus echt ruim 5 minuten te twijfelen zal ik zelf pakken of niet
want ik zag nergens een vakkenvuller (nu was het bijna half 6)
uiteindelijk maar aan een caissière gevraagd die met mandjes bezig was

Of van die vakkenvullers die zich er makkelijk vanaf maken en gewoon een verkeerd product in een bepaald schap deponeren. Wil je kerriesaus hebben, liggen er pakjes kaassaus en helemaal achterin misschien nog een pakje kerriesaus. Of zetten ze doosjes met eieren maat M gewoon in het schap met doosjes eieren maar L/XL. Gewoon, omdat ze nog wat doosjes over hadden, of zakjes, na het schappen vullen, en dan gooien ze die maar gewoon in een ander schap.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
2x per jaar heb ik een nieuw doosje watenstaafjes nodig. En elke x als ik ze nodig heb zijn ze uitverkocht!

Zo vandaag was het weer raak, waardoor ik alsnog naar een andere supermarkt kon!
#doeslief
pejeka schreef:
18-01-2019 20:05
Of van die vakkenvullers die zich er makkelijk vanaf maken en gewoon een verkeerd product in een bepaald schap deponeren. Wil je kerriesaus hebben, liggen er pakjes kaassaus en helemaal achterin misschien nog een pakje kerriesaus. Of zetten ze doosjes met eieren maat M gewoon in het schap met doosjes eieren maar L/XL. Gewoon, omdat ze nog wat doosjes over hadden, of zakjes, na het schappen vullen, en dan gooien ze die maar gewoon in een ander schap.

Dat verwondert mij wel, dat jij pakjes saus koopt.
Ik had echt gedacht dat jij alles vers maakt.
MonicaG schreef:
19-01-2019 13:28
Dat verwondert mij wel, dat jij pakjes saus koopt.
Ik had echt gedacht dat jij alles vers maakt.
Kerrysaus komt bij mij gewoon uit een pakje, ik snap dat het een teleurstelling is, maar sorry...
We moeten ons eigenlijk doodschamen zo te klagen, met supermarkten vol eten.
Loesiepoesie schreef:
18-01-2019 22:06
2x per jaar heb ik een nieuw doosje watenstaafjes nodig. En elke x als ik ze nodig heb zijn ze uitverkocht!

Zo vandaag was het weer raak, waardoor ik alsnog naar een andere supermarkt kon!
Duidelijk, iedereen bij jou in de buurt koopt tegelijk wattenstaafjes en is er dus ook op hetzelfde moment doorheen...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
RégineFilange schreef:
19-01-2019 14:20
We moeten ons eigenlijk doodschamen zo te klagen, met supermarkten vol eten.
Waarom? Is ergeren aan mensen verboden omdat de schappen gevuld zijn?
Pipistrello schreef:
19-01-2019 17:24
Waarom? Is ergeren aan mensen verboden omdat de schappen gevuld zijn?

Nee. En ik doe zelf ook mee op dit topic.

Maar het kan geen kwaad om het af en toe in perspectief te zien natuurlijk.
Ik zie geen verband. Sorry.

Ik erger me aan mensen. Niet aan de boodschappen.
Ouders die op zaterdag op het drukste uur boodschappen komen doen met twee kleine kinderen, en élk van die twee kleine kinderen moet dan écht een eigen kinderboodschappenkarretje krijgen (vader en moeder duwen de gewone boodschappenkar) want dat is zo leuk. Zodra ze de winkel in zijn, beginnen die kinderen een racespelletje met hun minikarretjes, lopen zowat mensen ondersteboven, of mensen krijgen dat ding met kracht tegen hun schenen, maar daar mag je natuurlijk niks van zeggen, want zo schattig, die kinderen met hun kleine karretje. En dan komen ze uiteindelijk bij de kassa aan, en dan mogen die kinderen van 4 de boodschappen op de band leggen, dat gaat dan tergend langzaam, want die kleine knuistjes kunnen dat niet vlot, en ondertussen staan er 6 mensen achter je in de rij te wachten.
Ik vind kinderen in de supermarkt sowieso snel irritant want ze gaan rondrennen en doen of de supermarkt een speeltuin is. En de ouders zeggen daar vervolgens niks van.
Ik heb overigens echt geen hekel aan kinderen hoor maar nogmaals een winkel is geen speelparadijs, en ik ben niet erg dol op winkelen dus ik vind het niet fijn als er iemand voor mijn voeten loopt.

Verder, stomme irritatie, ik weet het, maar veel mensen vertikken het om zo'n balkje neer te leggen als hun boodschappen op de band liggen.
Ook irritant.

Ik was ook een keer bij de kassa een wat oudere man, die was ontzettend langzaam en die had best veel.
Toen hij afgerekend had bleef hij vervolgens gewoon staan bij de kassa, waar hij dus afgerekend had, met zijn karretje en ging op zijn dode gemak alles inpakken.
Die cassiere ging echter doodleuk door met mijn boodschappen afrekenen, maar ik kon geen kant op omdat die meneer dus alles blokkeerde.
Ik op een gegeven moment voorzichtig vragen of meneer een stukje naar voren wilde gaan met kar, maar blijkbaar had meneer niet door dat hij de hele boel op hield want hij begon te mopperen dat hij zijn spullen in moest pakken. (Je kan i.m.o heel simpel doorrijden met je kar naar voren en dan je kar draaien, maar goed dat begreep hij kennelijk niet)
Ik ben geen type die zo'n meneer een grote bek gaat geven en hij begreep het niet dus heb het maar laten gaan..
Maar irritant was het wel.

Sommige mensen zijn overigens ook erg grappig, van die mensen die domme vragen stellen.
Een x een vrouw die vroeg aan haar man wat het verschil was tussen kruimige aardappelen en vastkokende, of je die laatste heel lang moet koken :rofl: ..
En een keer een jongen, ergens in de twintig, die aan zijn vriendin vroeg wat het verschil was tussen nasi en bami. Dat is hetzelfde zei dat meisje vervolgens..
Ik dacht zal ik het maar uitleggen, maar dat heb ik maar niet gedaan...
Hier bij de Jumbo staat een bak met snoeptomaatjes die je zelf kan ‘tappen’. Dus bakje eronder en dan moet je aan een hendel trekken en dan kun je je bakje vullen.
Sta ik gisteren mijn fruit in te pakken, komt er een jongetje die een paar flinke trekken aan die hendel geeft, zonder bakje uiteraard, de hele vloer lag vol met tomaten. Ik riep nog iets, maar hij was alweer weg.

Dus ik kijken; loopt ‘ie een paar gangen verderop. Hij ziet mij, ik kijk hem boos aan en hij rent weg. Zie ik hem weer richting de tomaten gaan. Nog een keer achterna gegaan maar hij was nergens meer te bekennen. Toen bij de tomaten maar tegen de medewerker gezegd wie er verantwoordelijk voor was. Die arme meid zat op haar knieeen alle tomaten te verzamelen.
Phoebe-returns schreef:
20-01-2019 06:47
Ik vind kinderen in de supermarkt sowieso snel irritant want ze gaan rondrennen en doen of de supermarkt een speeltuin is. En de ouders zeggen daar vervolgens niks van.
Ik heb overigens echt geen hekel aan kinderen hoor maar nogmaals een winkel is geen speelparadijs, en ik ben niet erg dol op winkelen dus ik vind het niet fijn als er iemand voor mijn voeten loopt.

Verder, stomme irritatie, ik weet het, maar veel mensen vertikken het om zo'n balkje neer te leggen als hun boodschappen op de band liggen.
Ook irritant.

Ik was ook een keer bij de kassa een wat oudere man, die was ontzettend langzaam en die had best veel.
Toen hij afgerekend had bleef hij vervolgens gewoon staan bij de kassa, waar hij dus afgerekend had, met zijn karretje en ging op zijn dode gemak alles inpakken.
Die cassiere ging echter doodleuk door met mijn boodschappen afrekenen, maar ik kon geen kant op omdat die meneer dus alles blokkeerde.
Ik op een gegeven moment voorzichtig vragen of meneer een stukje naar voren wilde gaan met kar, maar blijkbaar had meneer niet door dat hij de hele boel op hield want hij begon te mopperen dat hij zijn spullen in moest pakken. (Je kan i.m.o heel simpel doorrijden met je kar naar voren en dan je kar draaien, maar goed dat begreep hij kennelijk niet)
Ik ben geen type die zo'n meneer een grote bek gaat geven en hij begreep het niet dus heb het maar laten gaan..
Maar irritant was het wel.

Sommige mensen zijn overigens ook erg grappig, van die mensen die domme vragen stellen.
Een x een vrouw die vroeg aan haar man wat het verschil was tussen kruimige aardappelen en vastkokende, of je die laatste heel lang moet koken :rofl: ..
En een keer een jongen, ergens in de twintig, die aan zijn vriendin vroeg wat het verschil was tussen nasi en bami. Dat is hetzelfde zei dat meisje vervolgens..
Ik dacht zal ik het maar uitleggen, maar dat heb ik maar niet gedaan...
Ik heb een hekel aan winkelwagentjes, vooral omdat ze alles en iedereen blokkeren. Vooral dus bij de kassa. Ik pak het liefst een mandje, en soms heb ik achteraf toch een kar nodig. Maar ik vertik het om toch een kar te pakken. En als er achteraf de producten niet aanwezig zijn in de winkel, kan ik mooi het mandje netjes achterlaten bij de kassa en met moeite ( door de winkelwagentjes) doorlopen bij de kassa.
Voor iedereen een groene tuin
Ik ook groentetuin, ik neem nooit een karretje.
(Zou ook niet praktisch zijn, ik heb geen auto en er zitten 3 supermarkten vlakbij dus ik doe alles lopend dus ik kan niet te veel meenemen)
Soms zit dat mandje propvol maar ik vind net als jij die karretjes verschrikkelijk.
Ik heb toch liever een kar. Maar puur om niet te hoeven sjouwen.
Toevallig gisteren een mandje maar dat was omdat ik echt maar 4 of 5 dingen nodig had.

Nog een ergernis: Klanten die de caissiere kennen en dus uitgebreid met elkaar praten als ze aan de beurt zijn, en zelfs door blijven praten als ik aan de beurt ben. Echt, hartstikke leuk dat je elkaar kent. Maar praat gewoon even lekker bij in je vrije tijd. Zelfs toen ik afrekende waren ze nog aan het praten. De rij achter me werd steeds langer.
Gisteren waren een paar kinderen van een jaar of 10 tikkertje in de Lidl aan het doen. Ik erger me niet snel aan kinderen, maar dit vond ik wel vervelend. Rennen om de schappen.
Phoebe-returns schreef:
20-01-2019 09:29
(Zou ook niet praktisch zijn, ik heb geen auto en er zitten 3 supermarkten vlakbij dus ik doe alles lopend dus ik kan niet te veel meenemen)
Soms zit dat mandje propvol maar ik vind net als jij die karretjes verschrikkelijk.
Ben ik gelukkig niet de enige ;-D :cheers: .
Het schijnt ook voordeliger te zijn voor je portemonnee om een mandje te pakken ipv winkelwagentje.
Voor iedereen een groene tuin
Mijn kinderen mogen niet rennen in een winkel, en al helemaal geen tikkertje. Tis geen speeltuin.

Dat met dat iemand zijn karretje half laat staan en daar staat in te pakken ipv achter de schappen zie ik zo vaak! Kan ik amper bij het pin automaat en staan ze je nog boos aan te kijken ook als je hun kar een stukje verder moet rijden.

Overigens ben ik door hersenletsel heel erg langzaam, duurt allemaal wel eventjes voor ik alles op de band heb en dan staan mensen achter mij hardop te zuchten en commentaar te leveren waardoor ik mij opgejaagd voel en de zenuwen krijg wat juist averechts werkt, omdat ik dan in de war raak.
Phoebe-returns schreef:
20-01-2019 09:29
Ik heb de supermarkten ook dichtbij zitten, maar ik neem juist het karretje. Kan ik makkelijk mee naar huis rijden en loop ik niet te sjouwen.
GroenTuintje schreef:
20-01-2019 07:32
Ik heb een hekel aan winkelwagentjes, vooral omdat ze alles en iedereen blokkeren. Vooral dus bij de kassa. Ik pak het liefst een mandje, en soms heb ik achteraf toch een kar nodig. Maar ik vertik het om toch een kar te pakken. En als er achteraf de producten niet aanwezig zijn in de winkel, kan ik mooi het mandje netjes achterlaten bij de kassa en met moeite ( door de winkelwagentjes) doorlopen bij de kassa.

Ik hou ook niet van winkelwagentjes omdat ze de boel blokkeren.
Ik ga dan ook liever naar de kleinere AH hier in het centrum waar vooral mensen met mandjes lopen dan naar een grote ruim opgezette AH in een buitenwijk waar veel families met karren lopen en complete gangpaden blokkeren, zodat ik me er met mijn mandje langs moet wurmen, en waar veel kinderen rennen en krijsen en in de weg lopen.

Ik zag vorige week nog een vader die met zijn 2 peuters/kleuters de boel onveilig maakte. Alle drie hun eigen kar(retje). De kids maakten er ook nog eens een puinhoop van door een jampot op de grond te gooien. En dat om ca. 17.30 uur, dus het was ook heel erg druk.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Vergeetmenietje1980 schreef:
20-01-2019 10:30
Mijn kinderen mogen niet rennen in een winkel, en al helemaal geen tikkertje. Tis geen speeltuin.

Dat met dat iemand zijn karretje half laat staan en daar staat in te pakken ipv achter de schappen zie ik zo vaak! Kan ik amper bij het pin automaat en staan ze je nog boos aan te kijken ook als je hun kar een stukje verder moet rijden.

Overigens ben ik door hersenletsel heel erg langzaam, duurt allemaal wel eventjes voor ik alles op de band heb en dan staan mensen achter mij hardop te zuchten en commentaar te leveren waardoor ik mij opgejaagd voel en de zenuwen krijg wat juist averechts werkt, omdat ik dan in de war raak.

Vreselijk inderdaad, die ongeduldige zuchtende mensen. Ik kan er ook niet goed tegen. Is nu ik er over nadenk misschien wel mijn grootste supermarkt-ergernis.

Gelukkig hebben ze bij mijn Appie zelfscan, dan ben ik daar in ieder geval van verlost. Al mis ik dan wel de aardige caissières. :-]
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Kwebbeltje91 schreef:
20-01-2019 09:33
Ik heb toch liever een kar. Maar puur om niet te hoeven sjouwen.
Toevallig gisteren een mandje maar dat was omdat ik echt maar 4 of 5 dingen nodig had.

Nog een ergernis: Klanten die de caissiere kennen en dus uitgebreid met elkaar praten als ze aan de beurt zijn, en zelfs door blijven praten als ik aan de beurt ben. Echt, hartstikke leuk dat je elkaar kent. Maar praat gewoon even lekker bij in je vrije tijd. Zelfs toen ik afrekende waren ze nog aan het praten. De rij achter me werd steeds langer.
Wij hadden laatst dat de caissière gewoon half ongedraaid met zijn collega zat te kletsen. De voorgaande klant had afgerekend en was weg (lidl, dus snel inpakken), maar hij bleef omgedraaid zitten en maakte geen enkele aanstalte om te gaan scannen.
Toen hebben we heel hard 'doei' gezegd en zijn weggegaan.
Idioot.
Vergeetmenietje1980 schreef:
20-01-2019 10:30

Ik vermoed dat het kinderen waren die buiten bij de Lidl staan te bedelen om vitaminizegels (hele andere ergernis). Daar zijn geen ouders bij, maar dan nog verwacht ik van een kind van ongeveer 10 dat hij/zij weet dat tikkertje in de winkel niet kan.
GroenTuintje schreef:
20-01-2019 10:03
Ben ik gelukkig niet de enige ;-D :cheers: .
Het schijnt ook voordeliger te zijn voor je portemonnee om een mandje te pakken ipv winkelwagentje.
Dat ook.
En dat is ook het voordeel van lopen of op de fiets naar de supermarkt te gaan. Je kan simpelweg niet te veel meenemen.
(En bij mij is het op de hoek maar dat wil niet zeggen dat ik zin heb om tig keer terug te gaan)

Kwebbeltje: dat is echt bloedirritant.
Of dat ze met mekaar staan te beppen en even vergeten dat een klant ook een mens is.

Wat een heerlijk topic is dit trouwens ;-D :$
-Darkside- schreef:
20-01-2019 10:53
Wij hadden laatst dat de caissière gewoon half ongedraaid met zijn collega zat te kletsen. De voorgaande klant had afgerekend en was weg (lidl, dus snel inpakken), maar hij bleef omgedraaid zitten en maakte geen enkele aanstalte om te gaan scannen.
Toen hebben we heel hard 'doei' gezegd en zijn weggegaan.
Idioot.

Groot gelijk. Dat heb ik nog niet zovaak meegemaakt maar ik snap dat je dat idioot vind ja.
Ook een keer meegemaakt dat de klant voor me met de caissière aan het praten was, en dat die ondertussen had afgerekend, en mijn spullen aan het scannen was, en dat ze gewoon bleef doorpraten met de klant. Ze keek me niet eens aan, noemde het bedrag en praatte weer verder met die klant. Ik vind dat echt onbeschoft gewoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven