Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
Jannes, hoe gaat het met jou eigenlijk? Al even niks van je gelezen?
Zat net ff terug te kijken in mijn foto's en schoonmama heeft zich ook weinig laten zien, de laatste foto's zijn van tweede kerstdag! Nou, ik vind het gescheten, ze weet waar ons huis woont Gelukkig blijft het bij weinig langskomen en hebben we verder geen problemen. Wat een gedoe bij jou Bieb, het lijken wel sponzen, alle aandacht opzuigen maar niks teruggeven. Lijkt me pittig! Dan kun je nog zulke lieve schoonouders hebben, het blijft toch steken als je eigen ouders zo met je omgaan

over spreekwoorden husselen: ik zeg altijd 'verkrachte eenden' ipv andersom, nou doen meer mensen dat, maar ik moest het zonodig tegen meneer pastoor zeggen....duh! Die man wist niet waar ie kijken moest. De mooiste hussel vind ik toch nog altijd: dat zet geen doden aan de zeik

Ja Parel J&J kwam hiervandaan. Dametje 2 werd op het ruiltopic verleid door roze oorringen, dus die kon ik niet overtuigen dat het boek naar Sem moest, sorry....

ik ga lekker mijn bed in met 1 van jouw boeken!

Truste
Parel, Biol zoekt je op het ruiltopic.

En nu ga ik echt plat!
Zo, ik moest ff zoeken naar ons topic, er is gister niks geschreven! Maar hier even een kleine update:

Ik heb vanmorgen een soort van 'priveafspraak' gehad op het CB, omdat Kaj gewogen moest worden ivm een eventuele verwijzing naar de kinderarts.

Gelukkig was er een zeer ervaren wijkverpleegkundige waar ik wel altijd veel aan heb (gehad), en zij heeft ons dit keer ook enorm geholpen!!

Kaj is wel iets aangekomen, weegt nu 6800 gram.

In de groeicurve heeft ie een dalende lijn ipv een stijgende, maar de wijkverpleegkundige vindt het niet zorgwekkend.

Zij weet waarschijnlijk ook wat de oorzaak is van het vele slijm en de ochtendfles die standaard uitgespuugd wordt vanwege het slijm bij Kaj (hiermee waren we laatst bij de huisarts, nou ja een co-assistent, en die wist de oorzaak niet te achterhalen).

Omdat Kaj nu nog steeds een volle fles om 23 uur leegdrinkt, en een fles 's nachts niet verteerd, krijgt ie slijmvorming en is ie niet hongerig 's ochtends.

Als wij hem om 7 uur dan toch een fles geven raakt ie overvol en gaat ie spugen.

Wat we nu moeten doen is de fles van 23 uur afbouwen op de volgende manier: hem om 23 uur maar 100cc geven, en om 7 uur weer 100cc.

De eerstvolgende fles pas weer om 11 uur aanbieden en als Kaj tussendoor honger krijgt moeten we die stillen met fruithap, stukje brood, liga, o.i.d. en wat diksap.

Na een dag of 3 helemaal geen fles meer geven om 23 uur, maar pas weer om 7 uur 's ochtends.

Als ie 's nachts komt mogen we 'm een fopfles geven met zo min mogelijk voeding erin.

Volgende week maandag mogen we weer tussendoor langskomen om te bespreken hoe het eten en drinken nu gaat...

Eindelijk heb ik een keer wat gehad aan het CB (al heb ik zelf wel enorm veel moeite moeten doen om deze afspraak te maken, aangezien zij alleen maar hameren op dat inloopspreekuur).

Hoe is het met jullie?????
AnAn, dat klinkt hoopvol!

Soms moet je gewoon heel erg op je strepen gaan staan om

wat voor elkaar te krijgen in de zorg.

Weet ik helaas alles van, mijn vertrouwen daarin is dan ook behoorlijk gedaald!

Maar het klinkt allemaal erg goed, hopen dat het nu ook echt gaat werken!

Ik duim met je mee!![

Hier gaat het ook weer niet lekker....

sem is gister echt een draakje geweest, bleek dat ie weer hoge koorts had en begint nu ook een gemeen hoestje te krijgen.

Vanacht weer een slechte nacht gehad dus hopelijk knapt ie nu een keer goed op.

Maarja, het is hier nu ook weer echt bout-weer terwijl het laatst zo mooi was....logisch dat je ziek wordt dan.

Volgens mij zit NL vol met griep-bacillen!

Met mezelf gaat het goed geen klagen.....

Wel 1 klacht: ZITAH!!!!!!! WAAR BEN JE??????

Wie had hier nou laatst zo'n wekker gekocht met van die oogjes?

Vroeg me af of het werkte?
Fijn datje nu wel een oplossing hebt gekregen voor het spugen Anan. Ik hoop voor jullie dat dit werkt.

Balen dat Sem weer ziek wordt. Het houdt ook nooit op zo he?

Vriendje is nu voor het eerst naar de kdv voor een wen ochtend. Ben ik heel erg als ik zeg dat ik het wel even lekker vind dat er iemand anders de zorg even overneemt? Ik doe wel leuke dingen hoor, en vriend blijft dan zonder mopperen thuis en doet ook leuke dingen met hem, maar toch voelt dit heel anders. Ik hoefde dan ook niet te huilen, maar vriendje wel, hihi.
eles, nee hoor het is toch ook heel fijn om weer tijd voor jezelf te hebben?!

je klinkt wel dapper dat je zomaar een huilend kindje wegbracht hihi

Ik ben dan zo'n muts die gaat meejanken denk ik haha

Hoevaak gaat vriendje straks naar het kdv?

Enne, nee met sem is het wel erg vaak bal idd.
Alleen zn lipje trilde, maar ik weet dat hij dan zo gaat huilen, haha.

Hij gaat straks op maandag en dinsdag. Beide de hele dag. Volgende week al, en dan hoef ik pas een week later te beginnen. Heb dan dus 2 hele dagen voor mezelf. Denk dat ik dan even lekker naar de kapper ga. Iemand nog suggesties voor iets leuks voor mezelf? nu mn huis verkocht is kan dat gewoon weer, lekkerr hoor.

Balen van Sem. Kon je hem maar een beetje helpen he? Zo sneu dit. Heb je trouwens nog iets van je sollicitaties gehoord? Amersfoort is voor mij nog steeds 2 uur rijden. Ik kan dan wel komen, maar neem vriendje niet mee. Dat is voor zo'n ukje veel te lang in de auto, denk ik.

Zitah, waar ben je????
Lekker even 2 dagen voor jezelf.

Beautydagje houden samen met vriendin? lekker shoppen, ergens lunchen....zoiets?

Sem is nu eenmaal erg vatbaar om 1 of andere reden.

Ben vandaag weer begonnen met pro-biotica, misschien dat dat hem een zetje in de goede richting geeft.

Ik hoop het.

Parelman en ik zijn zelf ook veel ziek hoor, en dat zijn we nooit!

We steken elkaar dus constant aan.

Ik denk voor een meeting dichterbij het al snel uikomt bij iemand thuis dan....wat ik ook prima vind hoor trouwens.

Wat zou jij een goede stad vinden om af te spreken?
Haha, Groningen natuurlijk. Nee hoor dat hoeft dan ook weer niet.

2 uur rijden vindt ik prima, maar dan kan vriendje gewoon niet mee. Als we bij MH afspreken is het nl. ook meer dan 2 uur rijden.

Vriendje is weer thuis, maar is nu wel moe hoor. Dus ik heb hem lekker in zn wiegje gegooid.
quote:Zitah schreef op 19 maart 2009 @ 09:44:

De komende dagen ben ik er niet, heb een coaching voor mijn werk. Dus ik kan jullie niet op de hoogte houden, ik vind het deze maand wel spannender dan andere maanden. Ik heb er nog geen duidelijk gevoel bij, dus nog even geduld hebben.

Fijn weekend vast allemaal!Heb geen tijd om te reageren, maar wist wel waar zitah is!
Haha Regina, goed onthouden van je.

Maar.....dat was 19 maart, het is nu al de 23e, dus hoog tijd dat Zitah zich weer komt melden hoor!

Eles, lekker he, even een dagje voor jezelf. Ik heb dat 2 maanden gedaan, 1 dag per week. De eerste keren ben ik gaan winkelen, naar de kapper, dat soort dingen.

Nu doe ik vooral nuttige dingen in huis, waar ik met Mupke om me heen niet aan toe kom. Ik heb nu ca. 1 keer per 2 weken zo'n dagje, vind het wel lekker.

Hoe gaat het met de BV?

En heb je zin om weer te gaan werken?

Grappig dat je zegt dat 2 uur in de auto wel wat veel is. Ik deed dat met Mupke 9 maanden lang, 1 a 2 keer per week en soms 2 uur heen en 2 uur terug op 1 dag. Moet er nu niet meer aan denken, maar het was toen niet anders en dus ging het ook wel.

Met een baby wil het trouwens prima, hoef ik nu niet meer te proberen, na een half uur is mevrouw het nu al zat en dat laat ze dan merken ook,

Gelukkig hoeft ze niet meer zo vaak mee voor een hele lange rit.

AnAn, wat fijn dat je een goed gevoel hebt over dit bezoek aan het CB! Hoop dat dit de oplossing is!

Parel, zijn jullie wel naar het zandkasteel geweest?

Balen dat het nu weer slechter gaat.

Wij zijn hier ook snotverkouden, echt niet leuk meer. We steken elkaar inderdaad om de beurt aan en je kind naar het kdv helpt ook al niet mee haha.
Ik lees nu iets verder terug (heb geen tijd om tig blz te lezen), maar volgens mij zijn jullie wel gegaan Parel.

Bieb, wat een naar gedoen met je ouders zeg.

Dat lijkt me echt een heel akelige situatie voor je.

Ook al zijn je schoonouders nog zo lief, je wil dit goede contact toch ook met je eigen ouders?

Zal wel bij ze horen, maar toch....
Anan, fijn dat je zo'n afspraak hebt gehad op het CB en dat je er een goed gevoel over hebt. Nu maar hopen dat het helpt. Klinkt wel aannemelijk.

Het wordt inderdaad tijd voor een update van ZItah....

Eles, is vriendje nu al naar het KDV geweest? Wat gaat de tijd toch snel? Wat betreft autorijden met een baby: op zich gaat dat goed. Wel even goed "aftanken" voordat je weggaat en ze slapen heerlijk. Na een jaar wordt het moieizamer, merken we hier. Van de zomer heeft Nova nog in de auto gezeten naar Oostenrijk. Ging toen goed, nu kan ze al na een half uurtje lopen piepen.

Bij Nova slaat de AB gelukkig aan. Zaterdag was het nog een zielig hoopje en nu alweer een hele dame. Ze ziet er ook weer wat kwieker uit. Alleen felix zijn oogjes blijven erg snotterig. maar gelukkig hebben we woensdag een afspraak in het ziekenhuis.

Straks naar de stad om voor Nova nieuwe (voorjaars/ zomerschoenen) te kopen en een zomerjas. Leuk!

Gistermiddag wilden we met zijn viertjes eens iets gaan doen. Om even te kijken hoe dat zou gaan, zijn we niet ver weg gegaan. We zouden naar een geitenboerderij met drinkegelegenheid etc gegaan. Nou ja, dat was de intentie. Het was zo druk, dat er in de hele omgeving geen parkeerplek was. Hele randstad wilde geitjes kijken. Dus Nova zat voor niets met haar laarsjes in de auto. gelukkig nog een watertje in d ebuurt met een strandje en daar heeft ze even kunnen rennen en daarna nog wat gedronken. Volgende keer gaan we wel op een doordeweekse dag zoiets ondernemen.
H5, wat een geweldig nieuws van jullie huis!!!

Goeie timing en nog winst ook!!!

Ben heel blij voor jullie!
Wat jammer Bieb, dat jullie uitje een beetje in het water viel.

Iedereen had dus dat idee.....

Wij hadden trouwens nooit een slapende baby in de auto.

Vrijwel ieder kind gaat slapen in de auto, maar ons kind, die honderden kilometers per week aflegde, was ALTIJD wakker!

Ze was heel lief hoor, zat altijd in de maxicosi bij mij voorin, maar slapen deed ze echt niet.

Nu ze in een stoeltje achterin zit, slaapt ze heel af en toe eens even een paar minuutjes als het ook bijna middagdut-tijd is.

Maar ze vindt het, net als Nova,sinds ze 1 is niet meer zo leuk in de auto helaas.

Ik ben niet zo van het vooruit kopen (doe ik voor mezelf ook nooit), maar is dat nodig, om nu al zomerjas ed te gaan scoren, is het straks allemaal op?

Jasje durf ik wel te gokken qua maat, maar ik zou niet weten welke maat schoenen ik nu voor Mup moet gaan halen voor de zomer.

Maar ook niet leuk als alle mooie spullen straks op zijn.
Hey allemaal,

Ben onverwacht een middagje alleen thuis. Wel lekker, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen want het is te rustig op m'n werk, daarom had ik dus vrij genomen.

Verder hebben we een prima weekend gehad, lekker buiten geweest en gisteren even naar oma en daarna koekjes gebakken met Maaike.

Zitah, ik ben ook nieuwschierig, kom je eens melden?

Jannes, waar ben je?

H5, wat een goed nieuws!

Ik ga zo eens even wat nuttigs doen (weet alleen nog niet wat).

Tot later!
Even snel en ego: Ons huis is verkocht per eind mei!!
H5, gefeliciteerd!!!!
H5 gefeliciteerd!!!!
H5: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Roos: Nova heeft gympen gehad. Haar winterschoenen waren te klein. Van die witte hoge All-stars model met knalroze veters van de Dolcis. Dus dat was omdat ze echt schoenen nodig had. Als het echt warm wordt koop ik nog wel een soort sandaaltje of open schoen. Jasjes gaan altijd erg snel. Vaak is het op=op. Vorig jaar ook heel wat afgereden voor het jasje dat ik wilde. Nu een HEMA jas. Ze is met allebei heel erg blij!

Ga eens een TV-avondje doen.
Ja, Bram heeft nu een zomerjas met daarin een trui aan, die schoot ineens zijn winterjas uit en natuurlijk geen winterjas meer te vinden. Nu dus maar een maatje 80 zomerjas met daarin een trui/vest. Ziet er wel stoer uit en die jas kan van de zomer ook nog wel een poosje mee. Hoop ik....(ik verdenk meneer pepti ervan pokon door het eten te mixen....)
ADL, bij ons zit ook de helft van mensen te niksen....eng hè? Ik ben er al eens uitgevlogen, vind het niet voor herhaling vatbaar. Van mij mag die stomme crisis nou wel weer klaar zijn, bah! Het zal allemaal uiteindelijk heus goedkomen, maar die onzekerheid zit niemand op te w88

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven